Williams-Mercedes 2017: Stroll #18 & Massa #19

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Massa vs. Stroll, erä 3., Bahrain. Kierrokset 2-9 ainoa vertailukelpoinen stintti Strollin keskeytyksen takia. Massalla kaiken lisäksi Q2:ssa sisäänajetut renkaat alla; Strollilla uudet.

Koodi:
Lap	Massa	        Stroll
		
2	1:37,399	1:39,169
3	1:37,136	1:38,647
4	1:37,059	1:38,870
5	1:37,321	1:38,507
6	1:37,488	1:38,633
7	1:37,582	1:39,174
		
Avg	1:37,331	1:38,833 (Diff 1,502)
Var	0,202	        0,287
Williamsin ja Strollin puolesta toivon eron johtuvan Massan hyvyydestä eikä Strollin hitaudesta. :nope:

PS. Jos joku tietää varianssia paremman tavan analysoida kuljettajan ajamien kierrosten tasaisuutta, niin olen pelkkänä korvana.
 

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Massa vs. Stroll, erä 3., Bahrain. Kierrokset 2-9 ainoa vertailukelpoinen stintti Strollin keskeytyksen takia. Massalla kaiken lisäksi Q2:ssa sisäänajetut renkaat alla; Strollilla uudet.

Koodi:
LapMassa        Stroll

21:37,3991:39,169
31:37,1361:38,647
41:37,0591:38,870
51:37,3211:38,507
61:37,4881:38,633
71:37,5821:39,174

Avg1:37,3311:38,833 (Diff 1,502)
Var0,202        0,287
Williamsin ja Strollin puolesta toivon eron johtuvan Massan hyvyydestä eikä Strollin hitaudesta. :nope:

PS. Jos joku tietää varianssia paremman tavan analysoida kuljettajan ajamien kierrosten tasaisuutta, niin olen pelkkänä korvana.
Veikkaan että johtuu nimenomaan Strollin hitaudesta. Tuo kaveri ei todellakaan kuulu fykkösiin, ehkä joku gp2/gp3 olisi parempi. Strollin osakkeita ei nosta sekään että,mun mielestä Massa on jo parhaat päivät kilpa-ajajana nähnyt. Eli jos Strollilla olisi joku nuorempi ja nälkäisempi tallikaveri niin veikkaan että tuo ero olisi vieläkin suurempi.
 
Viimeksi muokattu:

Jv

Well-known member
Liittynyt
14.1.2017
Viestit
180
Tuolla Williams nykyisellä kuski kaksikolla ei mun mielestä saada auton koko potentiaalia irti. Tuo williamsin auto näyttää mun mielestä iha pätevältä kilpa-autolta.
Todennäköisesti Stollin isukilta on tullun niin paljon rahaa, että se on lähes tulkoon ihan sama, miten talli sijoittuun mm-taulukossa.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
PS. Jos joku tietää varianssia paremman tavan analysoida kuljettajan ajamien kierrosten tasaisuutta, niin olen pelkkänä korvana.
Kiertosten tasaisuudesta en tiedä mutta mediaanikierrosaika olisi kiva nähdä myös.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13748
Massa vs. Stroll, erä 3., Bahrain. Kierrokset 2-9 ainoa vertailukelpoinen stintti Strollin keskeytyksen takia. Massalla kaiken lisäksi Q2:ssa sisäänajetut renkaat alla; Strollilla uudet.

...

Williamsin ja Strollin puolesta toivon eron johtuvan Massan hyvyydestä eikä Strollin hitaudesta. :nope:

PS. Jos joku tietää varianssia paremman tavan analysoida kuljettajan ajamien kierrosten tasaisuutta, niin olen pelkkänä korvana.
Stroll ajoi tuon alun letkassa, Massa vapaalla ladulla. Kyllä Strollista silti Michael Andretti ja 1993 tulee mieleen.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6304
Unkaria seuratessa tuli mieleen, että miten tuolla Williamsilla ei tunnuta saavan tuota auton runkoa koskaan hyväksi. Moottori on mestaruustasoa mersudiilin myötä, mutta viimeiset vuodet itse auto on ollut tosi mitään sanomattoman näköinen. Äärettömän perusvarman oloinen.
Vähän semmonen: "Suunnitellaan varman päälle niin ei ainakaan mennä metsään" saippuarasiaratkaisu. Nykyään Williamsilla kuitenkin rahaa on ollut hyvin viimeiset 5 vuotta käsittääkseni.

Pääsuunnittelijana näköjään Ed Wood? 2006 jo saanut pestin. Ihmeen kauan saanut pitää virkansa.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Eikös se ole se elokuvaohjaaja, vaaleanpunainen villapaita yms?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Unkaria seuratessa tuli mieleen, että miten tuolla Williamsilla ei tunnuta saavan tuota auton runkoa koskaan hyväksi. Moottori on mestaruustasoa mersudiilin myötä, mutta viimeiset vuodet itse auto on ollut tosi mitään sanomattoman näköinen. Äärettömän perusvarman oloinen.
Vähän semmonen: "Suunnitellaan varman päälle niin ei ainakaan mennä metsään" saippuarasiaratkaisu. Nykyään Williamsilla kuitenkin rahaa on ollut hyvin viimeiset 5 vuotta käsittääkseni.
Ongelma vain siinä, että kilpailu on F1-tasolla niin kovaa, ettei niitä aivan huippuosaajia riitä joka talliin. Eikä huiputkaan aina onnistu, kyse kun on kokonaisuudesta, jossa on monta osatekijää. Raha vain lisää onnistumisen todennäköisyyttä jossain määrin, ei suinkaan varmista sitä. Näitähän on nähty maailman sivu, että rajattomillakaan budjeteilla ei saada mitään aikaiseksi. Köh..honda...köh.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6304
Ongelma vain siinä, että kilpailu on F1-tasolla niin kovaa, ettei niitä aivan huippuosaajia riitä joka talliin. Eikä huiputkaan aina onnistu, kyse kun on kokonaisuudesta, jossa on monta osatekijää. Raha vain lisää onnistumisen todennäköisyyttä jossain määrin, ei suinkaan varmista sitä. Näitähän on nähty maailman sivu, että rajattomillakaan budjeteilla ei saada mitään aikaiseksi. Köh..honda...köh.
Näinhän se menee. Ajattelin sitä, että kun massia on ollut niin ois ollut vara palkata isolla rahalla joku kova nimi. Eniten hämmästyttää tuo, että sama kaveri on ollut pääsuunnittelija joku 10 vuotta ja vielä on siellä näillä näytöillä. Varsinkin kun tiedetään missä Williamsin ongelmat ovat olleet viimiset vuodet. NImenomaan äärettömän epätasaisesti suoriutuvassa autossa.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Unkaria seuratessa tuli mieleen, että miten tuolla Williamsilla ei tunnuta saavan tuota auton runkoa koskaan hyväksi. Moottori on mestaruustasoa mersudiilin myötä, mutta viimeiset vuodet itse auto on ollut tosi mitään sanomattoman näköinen. Äärettömän perusvarman oloinen.
Vähän semmonen: "Suunnitellaan varman päälle niin ei ainakaan mennä metsään" saippuarasiaratkaisu. Nykyään Williamsilla kuitenkin rahaa on ollut hyvin viimeiset 5 vuotta käsittääkseni.

Pääsuunnittelijana näköjään Ed Wood? 2006 jo saanut pestin. Ihmeen kauan saanut pitää virkansa.
Williamsilla ei kestä laittaa koko konseptia uusiksi vaan aina tehdään edellisen evoluutio. Nyt kun konsepti vaihtui niin samalla jatketaan kunnes FIA päättää toisin.

Siellä on vielä nämä vanhat fossiilit kuten Smedley
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4050
Lance Strollista on kasvanut vuosien varrella varteenotettava kuljettaja ihan kärkitaistoonkin.

Toki jo Williamsilla oli podiumilla, ja sen jälkeen Racing Pointilla pari kertaa. Paalupaikka mahtuu myös uralle.

Ennen puhuttiin että ajaa isänsä rahoilla, mutta kyllä tämä kausi on näyttänyt,t tänäänkin neljäs , että osaa ajaa.

Varmasti podiumeja luvassa hänellekin tällä kaudella Aston Martinilla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5466
Punaiset liput ja SC piti pakkaa kasassa, ja välistä putosi useampikin auto jo siinä ekan turva-auton ja punaisen lipun aiheuttamassa häslingissä, ja myöhemmin vielä lisää kolareissa ja teknisissä ongelmissa. Stroll olisi jäänyt sen perinteisen puoli minuuttia Alonsosta ilman näitä ylimääräisiä muuttujia. Toki Strollille voi antaa kehuja siitä, ettei hän juurikaan ollut osallisena erinäisissä "tapahtumissa".
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3778
Hieman vanha ketju, mutta uudempaakaan ei taida Williamsilla olla.

Kun ennustin Sainzin päätyvän talliin, niin moni ei pitänyt kovin älykkäänä ideana, mutta Vowles on laittanut kunnolla tuulemaan tallissa. Palkannut 250 ihmistä lisää ja on hyvät kuskitkin. Varsinkin nyt, kun Sainz on tulossa. Näkee myös Albonin tasoa paremmin, vaikka tällä on, ainakin kauden alun, oletettavasti niskalenkki Carloksesta.

Audin pitäisi ottaa mallia järjestelmällisyydestä ja saada organisaationsa johonkin kuntoon. Heille Williams on hyvä vertailukohta. Nyt Audin ottaessa kauden aikana ohjat, on järjestäen tullut munauksia liukuhihnalta, jos ei kisassa, niin muuten. Ehkä näille ei se 5-6 vuotta edes riitä, kuin keskisakkiin pääsemiseksi, jos ei saada palikoita kuntoon.

Binotto oli nimekäs palkkaus, mutta ei ollut tähän asti kelvannut mihinkään toiseen talliin ja tämän aikana tallissa sekoiltiin kyllä pahasti koko ajan ja parempi menestys meni pitkälti näihin. Tosin ei juuri eroa Sauberin touhusta.
Vale olisi takuuvarma ja nopea kuski talliin, jonka varaan voi laskea paljon, mutta oudon pitkään kestää julkistus, jonka olisi voinut odottaa tulevan nopeastikin.

Kaikki kunnia Vowlesille, vaikka ei yksin puljua pyöritä, niin hyvä johtaja osaa hankkia hyvän henkilökunnan ympärilleen.

https://www.formula1.com/en/latest/article/im-really-excited-by-what-we-have-coming-vowles-on-signing-sainz-re-shaping.1Ti13Jws90OQAaFpghJNOI
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5124
Lisäksi Williamsilla on takuu-varma voimayksikkö käytössä 2026.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4594
Lisäksi Williamsilla on takuu-varma voimayksikkö käytössä 2026.
Luulisi Hamiltonin halunneen tälläisen takuu-varman saksalaisen, mutta ottaa mielummin Italian padan. Jos Mustakari sanoo Mersun toistavan hybridi-Mersun aikakauden niin itsellä ainakin tuntosarvet hälyttävät.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5124
Luulisi Hamiltonin halunneen tälläisen takuu-varman saksalaisen, mutta ottaa mielummin Italian padan. Jos Mustakari sanoo Mersun toistavan hybridi-Mersun aikakauden niin itsellä ainakin tuntosarvet hälyttävät.
Eipä Mersu ole paljoa mokaillut Kimin McLaren-stintin jälkeen. Ja paljonko silloin vikaa oli Mäkkärissä?
Eikös nykymoottoreiden leiska ole kaikilla aika tarkasti Mersulta kopsattu?
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4594
Eipä Mersu ole paljoa mokaillut Kimin McLaren-stintin jälkeen. Ja paljonko silloin vikaa oli Mäkkärissä?
Eikös nykymoottoreiden leiska ole kaikilla aika tarkasti Mersulta kopsattu?
No eipä se Mersun mylly paljon ole Williamsia lämmittänyt, 4 pojoa kasassa tältä kaudelta että en tiedä mistä tämä Williamshype on peräisin? Tarinoita tallipäälliköiltä riittää kuin autokauppiailta Aston Martinin panostuksista asti tai Alpinen surullisen kuuluisat 100 kisan tavoitteella kärkeen, mutta yleensä nämä jäävät tarinoiden asteelle. Jostain syystä moni uskoo kaiken mitä Vowles sanoo keskellä infrastruktuuria joka peräisin joltain Häkkisen ajoilta.
 
Ylös