Williams-pomo vihjaili Ferrarin suosimisesta

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Ma:
Bernie Ecclestone malesian GP:n ´99 jälkeen:
"On vahinko jos joku rivimies on tehnyt tehtaalla virheen. Yleisö haluaa nähdä komean kauden päätöskilpailun."

Jaaha vai niin. Ferrari saa siis valmistaa sellaisia autoja kuin haluaa, eikä niiden tarvitse noudattaa määräyksiä. Mitä nyt punaisten vauhti kohosi kahdessa viikossa 1,5 sekuntia muihin nähden.
Bernie on hauska kaveri!
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Felix:
No yhä enemmän mua kummastuttaa miksi noi väärin kohdellut tallit ajaa tota sarjaa?

Oletkos koskaan kuullut Concorde -sopimuksesta? Se sitoo tallit nykyiseen sarjaan vielä vuosiksi. Toisekseen mihinkä sarjaan ne siirtyisivät kun FIA on ajanut alas kaikki vähänkin F1 uhkaavat rata-autoilusarjat euroopassa.
Jeah.. FIA pätki Arrowsiakin julmilla sakoilla sopimuksen rikkomisesta vaikka talli oli konkurssikypsä jo ennestään. Syytti venkoilusta vaikka tallilla ei yksinkertaisesti ollut pätäkkää ajattaa autoja. Sakot Concorden rikkomisesta olisivat varmasti tähtitieteelliset jos joku taloudellisesti vakaa talli alkaisi ämpyillä.

Ei kukaan täyspäinen tallipäällikkö tee taloudellista itsemurhaa sen yhden seniilin pikkuhitlerin takia..
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Moneksko kaudeksi se concorde tallia sitoo mukanaoloon? Onks noi tallipäälliköt oikeesti tyhmiä ollessaan tuossa mukana, vai näytteleeks ne vaan?
 

Mustaerkki

Well-known member
Liittynyt
18.9.2003
Viestit
325
Sijainti
Jumalan selän takaa
Äänestys Maikkarin F1-sivuilla:

Williams-pomo vihjaili Ferrarin suosimisesta: uskotko itse että FIA suosii Ferraria?

>Kyllä, ja paljon 77.6 %
>Kyllä, jonkin verran 10.7 %
>En 11.7 %

Ääniä: 983

---

Kyllä suomalaiset tietävät. wink
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Off-Topic:
Moneksko kaudeksi se concorde tallia sitoo mukanaoloon? Onks noi tallipäälliköt oikeesti tyhmiä ollessaan tuossa mukana, vai näytteleeks ne vaan?
Et siis vieläkään ole ymmärtänyt syvintä olemusta: Muut tallit hyötyvät siitä että Ferrari voittaa jatkuvasti (näin minulle on ainakin joskus kerrottu).

wink
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Mustaerkki:
Äänestys Maikkarin F1-sivuilla:

Williams-pomo vihjaili Ferrarin suosimisesta: uskotko itse että FIA suosii Ferraria?

>Kyllä, ja paljon 77.6 %
>Kyllä, jonkin verran 10.7 %
>En 11.7 %

Ääniä: 983

---

Kyllä suomalaiset tietävät. wink
Sama kysely ja vastaukset vuonna 2008 kun McLaren ja K.Räikkönen juhlivat viidettä maailmanmestaruuttaan.

Ferrari-pomo vihjaili McLarenin suosimisesta: uskotko itse että FIA suosii McLarenia?

>Kyllä, ja paljon 0 %
>Kyllä, jonkin verran 0,00001 %
>En 99,00009 %

Kyllä suomalaiset tietävät myös silloin wink
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Ilmari:
Mustaerkki:
Äänestys Maikkarin F1-sivuilla:

Williams-pomo vihjaili Ferrarin suosimisesta: uskotko itse että FIA suosii Ferraria?

>Kyllä, ja paljon 77.6 %
>Kyllä, jonkin verran 10.7 %
>En 11.7 %

Ääniä: 983

---

Kyllä suomalaiset tietävät. wink
Sama kysely ja vastaukset vuonna 2008 kun McLaren ja K.Räikkönen juhlivat viidettä maailmanmestaruuttaan.

Ferrari-pomo vihjaili McLarenin suosimisesta: uskotko itse että FIA suosii McLarenia?

>Kyllä, ja paljon 0 %
>Kyllä, jonkin verran 0,00001 %
>En 99,00009 %

Kyllä suomalaiset tietävät myös silloin wink
Ja loput uskoo Masaan.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
No on hyvä, että meitä suomalaisia on siunattu Ilmarin ja Spammin kaltaisilla "objektiivisilla" katsojilla!

Tosin teidän "objektiivisuus" kallistuu usein Schumin puolelle!
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
patriot:
No on hyvä, että meitä suomalaisia on siunattu Ilmarin ja Spammin kaltaisilla "objektiivisilla" katsojilla!

Tosin teidän "objektiivisuus" kallistuu usein Schumin puolelle!
ÖÖööö mitäs mä oon muuta sanonu, kun että loput uskoo Masaan, kun kaverilta puuttu tosta prosentin osia.

Mäkö Sumi vani? Mistäs sä ton sait?

<small>[ 04-11-2003, 22:16: Message edited by: Spam ]</small>
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Spam:
patriot:
No on hyvä, että meitä suomalaisia on siunattu Ilmarin ja Spammin kaltaisilla "objektiivisilla" katsojilla!

Tosin teidän "objektiivisuus" kallistuu usein Schumin puolelle!
ÖÖööö mitäs mä oon muuta sanonu, kun että loput uskoo Masaan, kun kaverilta puuttu tosta prosentin osia.

Mäkö Sumi vani?
Voi olla, että sekoitin sinut johonkin toiseen! Sori!
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
patriot:
Spam:
patriot:
No on hyvä, että meitä suomalaisia on siunattu Ilmarin ja Spammin kaltaisilla "objektiivisilla" katsojilla!

Tosin teidän "objektiivisuus" kallistuu usein Schumin puolelle!
ÖÖööö mitäs mä oon muuta sanonu, kun että loput uskoo Masaan, kun kaverilta puuttu tosta prosentin osia.

Mäkö Sumi vani?
Voi olla, että sekoitin sinut johonkin toiseen! Sori!
Jep eipä mitään. Toisaalta voit olla käsittäny mut jossain väärinki (tai oikein, hmm): mua on usein 'epäilty' Ferrari/Sumi faniks, mut varmaan yhtä useasti myös Mäcci/Kimi faniks riipuen topikista. Näitä tulee ja menee, ei kai siinä sen kummempia.

Edit
Muuten tarkotin sitä kaikkien aikojen menestyksekkäntä mäkihyppääjää, aatelkaa...

<small>[ 04-11-2003, 22:25: Message edited by: Spam ]</small>
 

PKurki

Well-known member
Liittynyt
19.2.2001
Viestit
211
Eikös tähän keskusteluun kuuluisi nyt päivittää viimeisin Williamsin antama lausunto, jossa todetaan jutun julkaisseen lehden olleen sensaatiohakuinen ja väärännelleen Headin lausuntoja?

Vai onko se aivan sama asia, koska FIA kuitenkin suosii Ferraria, oli sitten kilpailevan tallin tekninen johtaja mitä mieltä hyvänsä?
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Williams kiistää Headin sanomisia:

Williams-tallin taholta kerrotaan, että tallin teknisen johtajan Patrick Headin saksalaiselle Sport Bild -lehdelle antamat, Kansainvälistä autoliittoa FIA:a kritisoivat lausunnot eivät pidä paikkaansa.

Head kritisoi antamassaan haastattelussa FIA:n toimia mm. rengastarkastusten suhteen. Talli kiistää haastattelun oikeellisuuden.

- Haastattelun sisältö, sävy ja ajoitus eivät edusta Patrick Headin tai yrityksemme näkemyksiä asiasta. Sport Bildin artikkeli edustaa vain tarpeetonta sensaationhakuisuutta, kommentoi Williams-tallin tiedottaja.

(MTV3)
--------------------------------------------
Vai tälllaista kerrotaan Maikkarilla. Oiskohan tässä nyt tahallaan (eikai nyt sentään) vääristelty P.Headin sanoja? Minä en ainakaan usko, että joku menee tahallaan vääristelemään toisen lausuntoja. Toinen vaihtoehto on, että nämä Headin antamat lausunnot on ymmärretty väärin. Tuo väärinymmärrys ainaskin tuntuisi todelllisemmalta kuin se, että joku menee tahallaan vääristelemään toisen sanoja. Mut mut, tiedä sitten mikä tämän jutun takana on..
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
PKurki:
Eikös tähän keskusteluun kuuluisi nyt päivittää viimeisin Williamsin antama lausunto, jossa todetaan jutun julkaisseen lehden olleen sensaatiohakuinen ja väärännelleen Headin lausuntoja?

Vai onko se aivan sama asia, koska FIA kuitenkin suosii Ferraria, oli sitten kilpailevan tallin tekninen johtaja mitä mieltä hyvänsä?
Hyvä pointti sinänsä. Paitsi ettei Head missään vaiheessa väittänyt FIA:n suosivan Ferraria. Kannattaa lukea edellä esitetty englanninkielinen sitaatti, niin se mitä hän sanoi hahmottuu paremmin. Itse jo topiccin alussa kiinnitin huomiota Headin melkolailla varovaisiin sanamuotoihin tässä suhteessa. Kun tällaisia lausuntoja myöhemmin tulkitaan sen kummemmin diplomaattisista sanamuodoista välittämättä saadaan Headin lausunto näyttämään kokonaan erilaiselta, kuin miltä se näyttää, jos nuo sitaatit lukee suoraan kiinnittäen samalla huomiota sanamuotoihin. Edes MTV3 ei esittänyt Headin kommenttejä "FIA suosii FERRARIA!" muodossa, vaan muodossa "Suosiiko FIA Ferraria?" . Jos MTV:n Tuominen ja Pulkkinen pystyvät tähän, niin luotan vahvasti siihen, että pystyt itsekin huomaamaan tekemäsi väärintulkinnan.

Head esitti siis väitetyssä lausunnossaan vain huomioita, eikä suoraa tukea "FIA suosii Ferraria" -väitteelle, jota tiettyjen foorumilaisten kokoajan väitetään esittävän. Ymmärrettävästi on toki aina helpompaa ottaa kantaa väitteeseen joka on niin kärjistetty ja yksinkertaistettu, ettei kukaan sitä sellaisenaan edes ole esittänyt. Toinen esimerkki tällaisestä oli Ilmarin "muut tallit hyötyvät Ferrarin suosimisesta" muotoilu, joka oli myös niin selkeäti tarkoitettu pelkäksi pelleilyksi, etten minäkään viittaa siihen tässä muuna kuin esimerkkinä siitä, miten "keskusteluun osallistuminen" on madollista vähällä vaivalla.

Henkilökohtaisesti kiinnittäisin kuitenkin huomiota tuota vanhempaa topiccia kohtaan, jossa puhuttiin aikaisempien lausuntojen pohjalta tästä samasta aiheesta. Head nosti esille kokolailla samat asiat jo kauden aikaisissa haastatteluissa ja näitä haastatteluja ei olla kiistetty.

Kaiken lisäksi tämä Williamsin lausunto vaikutti vahvasti sellaiselta yleiseltä kiistämme kaiken tiedotteelta, joka annetaan tilanteessa, jossa annetut lausunnot ovat saaneet "vääränlaista" huomiota. Williamsia sitoo aivan samalla tavalla kuin muitakin mukana olevia talleja tietyt myötävaikuttamissäännöt es. kielto esittää lajia halventavia kommentteja. Kauden aikana annetaan voimakkaita lausuntoja ja tässä suhteessa myös tiedotteessa viittattiin ajoitukseen, joka siis katsotaan vääräksi. Epäilemättä se sitä onkin, jos lausuntoja yleisesti tulkitaan niin, että Head haluaisi jakaa MM-pisteet uudestaan ja kyseenalaistaa kauden vahvistetut tulokset tai FIA:n toiminnan kokonaisuudessaan.

Se minkä takia suhtaudun epäillen tätän Williamsin lausuntoon perustuu lisäksi siihen, ettei sitä anneta suoraan vain Headin nimissä, vaan puhutaan lisäksi "Williams tallista yhteistyökumppaneineen", jonka näkemyksiä Headin lehdissä siteerattu lausunto ei siis edusta. Mikäli toimittajan väärintulkinta todella tapahtui Head voisi itse sanoa, mitä hän oikeasti haastattelussa sanoi. Nyt näyttääkin pikemminkin siltä, että Head sanoi juuri sen mitä hänen väitettiinkin sanoneen muun ohessa kuvitellen, että julkisuudessa sittemmin kohun nostaneet kohdat haastattelua eivät saisikaan erikseen sen kummempaa huomiota. Edelleenkään Head ei missään vaiheessa esittänyt puhuvansa muiden kuin itsensä nimissä. Williams puolen lausunto antaa ymmärtää, että joku on väittänyt hänen puhuvan koko tallin ja sen yhteistyökumppaneiden nimissä.

Tarkennuksena edelliseen siis tällaisen lausunnon tarkoitus on varmistaa, ettei Williams tai sen yhteistyökumppanit joudu oikeudelliseen vastuuseen, siitä mitä yksi palkollisista sanoo. Perusteet tulevat suoraan Concorde -sopimuksesta, joka siis kokolailla yksiselitteisesti kieltää halventamasta lajia. Selvää on, ettei tämä kohta päde tilanteessa, jossa useampi kuin yksi osapuoli esittää lausuntoja ja muut kommentoivat niitä, kuten kävi rengaskohun ollessa kuumimmillaan. Tällaisessä tapauksessa Eccelstone itsekin otti osaa keskusteluun ja arvosteli kaikkia yleisesti ketään erikseen yksilöimättä siitä, että asiat halutaan ratkaista radan ulkopuolella.

On täysin mahdollista, että myöhemmät varsinaiset haastattelut osoittavat, että tulkintani Williamsin viimeisimmästä lausunnosta oli väärä. Nyt saatavilla olevien tietojen perusteella väittäisin kuitenkin, että Headille tehtiin nyt sama mikä aiemmin mm. McLarenilla on tehty eli laitettiin Head lausuntokieltoon tallin sisäisellä määräyksellä. Head on ottanut koko vuoden osaa julkiseen keskusteluun tasaiseen tahtiin ja oman käsitykseni mukaan tälle pistettiin nyt lopullisesti stoppi. Mikäli Head myöhemmin palaa asiaan ja selvittää tarkemmin näkemyksiään osoittaa se minun olleen väärässä. Vahvasti epäilen kuitenkin ettei ko. herraa hyvään aikaan julkisuudessa nähdä.

EDIT: Williams itse näköjään edellä esitti Williamsin kommenteista ihan hyvän näkemyksen. Itse tulin samaan tulokseen tässä esitettyn vähän pidemmän päättelyketjun kautta.

<small>[ 05-11-2003, 17:23: Message edited by: AMS82 ]</small>
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Eiköhän tämänkin lausunnon muutoksen takana ole Ferrarin ja suuren saatanan salajuoni. Pääsivät lähelle pahuuden tiivistymää joten täytyi ottaa likaiset keinot käyttöön. Onko Patric Head liittynyt pimeälle puolelle ?
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
AMS82:
PKurki:
Eikös tähän keskusteluun kuuluisi nyt päivittää viimeisin Williamsin antama lausunto, jossa todetaan jutun julkaisseen lehden olleen sensaatiohakuinen ja väärännelleen Headin lausuntoja?

Vai onko se aivan sama asia, koska FIA kuitenkin suosii Ferraria, oli sitten kilpailevan tallin tekninen johtaja mitä mieltä hyvänsä?
Tarkennuksena edelliseen siis tällaisen lausunnon tarkoitus on varmistaa, ettei Williams tai sen yhteistyökumppanit joudu oikeudelliseen vastuuseen, siitä mitä yksi palkollisista sanoo. Perusteet tulevat suoraan Concorde -sopimuksesta, joka siis kokolailla yksiselitteisesti kieltää halventamasta lajia. Selvää on, ettei tämä kohta päde tilanteessa, jossa useampi kuin yksi osapuoli esittää lausuntoja ja muut kommentoivat niitä, kuten kävi rengaskohun ollessa kuumimmillaan. Tällaisessä tapauksessa Eccelstone itsekin otti osaa keskusteluun ja arvosteli kaikkia yleisesti ketään erikseen yksilöimättä siitä, että asiat halutaan ratkaista radan ulkopuolella.
No hemmetti, sattuipa sopivasti. Olen aina halunnut tutustua tähän F1 lakikirjaan ja olisin kiinnostunut saamaan sen käsiini. Mistä sen oikein löytää ? Yritin etsiäkkin sitä joskus oikein uralla, mutta sitten huomasin, että sitä varjellaan paremmin kuin Fort Knoxsia. Mistäs se on nyt pulpahtanut pinnalle kun siihen pääsee viittamaan ?

Erityisesti kiinnostaa rahanjako Bernien ja tallien välillä.
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
holvius
No hemmetti, sattuipa sopivasti. Olen aina halunnut tutustua tähän F1 lakikirjaan ja olisin kiinnostunut saamaan sen käsiini. Mistä sen oikein löytää ? Yritin etsiäkkin sitä joskus oikein uralla, mutta sitten huomasin, että sitä varjellaan paremmin kuin Fort Knoxsia. Mistäs se on nyt pulpahtanut pinnalle kun siihen pääsee viittamaan ?

Erityisesti kiinnostaa rahanjako Bernien ja tallien välillä.[/QB]
http://www.fia.com/homepage/regle-a.htm

Tai no ei tuolta mitään raha-asioita taida löytyä..

<small>[ 05-11-2003, 19:09: Message edited by: JJ7 ]</small>
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
JJ7:
holvius
No hemmetti, sattuipa sopivasti. Olen aina halunnut tutustua tähän F1 lakikirjaan ja olisin kiinnostunut saamaan sen käsiini. Mistä sen oikein löytää ? Yritin etsiäkkin sitä joskus oikein uralla, mutta sitten huomasin, että sitä varjellaan paremmin kuin Fort Knoxsia. Mistäs se on nyt pulpahtanut pinnalle kun siihen pääsee viittamaan ?

Erityisesti kiinnostaa rahanjako Bernien ja tallien välillä.
http://www.fia.com/homepage/regle-a.htm

Tai no ei tuolta mitään raha-asioita taida löytyä..[/QB]
Kysymys on Concorde sopimuksesta, ei mistään FIAN ympäripyöreistä säännöistä.

Concordesopimus on Formula 1:sten perustuslaki eli Bernien ja tallien välinen sopimus joka on lyöty lukkoon moneksi vuodeksi. Siinä määritellään rahanjako tallien ja Bernien välille. Se voisi olla hauskaa lukemista ja avaisi hieman verhoa muutamiin asioihin joista on viime vuonna ollut puhe.

Kuten sanottu sopimus on salainen ja huhut kertovat, että kun Stoddard alkoi puhumaan sopimuksesta niin Ron- sedän ja Bernien ilmeet olivat näkemisen arvoiset.

Toivottavasti AMS82 valaisee meitä pimeydessä kulkevia, kun on kerran päässyt tutustumaan sopimukseen joka on formula1 mailman tarkimmin vartioitu.
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
holvius:

</strong>No hemmetti, sattuipa sopivasti. Olen aina halunnut tutustua tähän F1 lakikirjaan ja olisin kiinnostunut saamaan sen käsiini. Mistä sen oikein löytää ? Yritin etsiäkkin sitä joskus oikein uralla, mutta sitten huomasin, että sitä varjellaan paremmin kuin Fort Knoxsia. Mistäs se on nyt pulpahtanut pinnalle kun siihen pääsee viittamaan ?

Erityisesti kiinnostaa rahanjako Bernien ja tallien välillä.[/QB]
Viittaan näihin sopimuksiin samalla tavalla kuin yleisesti mediassa viitataan. Puheet lajia halventamista lausunnoista ovat olleet esillä lähes jokaisena vuonna jossakin yhteydessä.

Itse sopimushan on salainen, mikä ei tarkoita sitä etteivätkö toimittajat olisi urkkineet noita rahanjakojuttuja selville. Tarkat luvut taitavat olla saatavissa maailman ainoan yksinomaan autourheilun taloudellista puolta käsittelevän lehden arkiston kautta (tai ainakin tällainen lehti seuraa kaikkea sitä rahanliikkumista, joka F1:iin liittyy tarkemmin kuin mikään muu taho). En ole kuitenkaan päässyt tähän USA:laiseen lehteen käsiksi. Ymmärrettävistä syistä tällaisiä lehtiä ei juuri Suomessa kaupata.

Vitsaillahan toki saa, jos ei nyt aivan naurettavaksi heittäydy. Jos seuraat lajia olet kyllä saanut suunnilleen samat tiedot kuin minäkin. Jos et seuraa, niin mahdotontapa tätä asiaa on auttaa. Olen jo pitemmän aikaa ollut sitä mieltä että olisi edullista saada tälle foorumille arkisto, johon kerättäisiin kaikki jossain keskusteluissa esillä oleet artikkelit ja uutiset, ihan vain sen takia, että tilapäiset muistinmenetykset, jotka näyttävät aina aika ajoin vaivaavan joitakin kirjoittajia helpottuisivat. wink

Selitin edellisessä kommentissani lähinnä jonkillaiset raamit sille, minkä takia aiemmin viitatun Williamsin lausunnon tapaisia kiistäviä lausuntoja yleensä annetaan. Oma perusväitteeni ei keskittynyt mihinkään tarkkaan juridiseen analyysiin, vaan lähinnä esitin vain ne perusteet, joilla itse pidän lausuntoa epätyydyttävänä. Esitin myös ne kriteerit joilla oman arvioni voi kumota eli jos löydätte jostakin Headin uusia tarkennettuja kommentteja tähän asiaan liittyen niin sitten myönnän olleeni väärässä.

<small>[ 05-11-2003, 20:24: Message edited by: AMS82 ]</small>
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Olen seurannut hommaa kauan ja erityisen suurella mielenkiinnolla tätä finassi puolta viime vuosina. Siksi olinkin enemmän kuin yllättynyt kun joku ilmoitti suorasukaiseen tyyliin päässeensä käsiksi yhteen sen pykälään. Nyt näytää siltä, että täällä pimeydessä kulkevia on enemmän kuin yksi.

Epäilyjä on esitetty concorde sopimuksesta jos jonkinlaisia mutta ei mitään varmaan. Prosenttilukuja heitellään hatusta, mutta mitään varmaa ei ole. Välillä Ferrari saa olemalla pelkkä Ferrari leijonanosan saalista huolimatta menestyksestä välillä kaikki jaetaan tasan menestyksen mukaan. Rahaa ei edes ilmeisesti saa kuin vasta muutaman vuoden kuluttua vrt. Totaenota.

Mutta mutta, loppupeleissä kukaan ei tunnu tietävän sopimuksesta yhtään mitään. Kaikki epäilevät vain jotakin, mutta aina kun jotakin mielenkiintoista tapahtuu niin sana concorde nousee esiin. Kun Stoddard alkoi lataamaan tietoa pihalle Canadassa niin kuulemma isojen poikien ilmeet olivat oleet mielenkiintoisia. Seuraavana päivänä Bernie omistikin jo leijonan osan koko Minardista. Ilmeisen mielenkiintoinen sopimus johon olisi hauska päästä käsiksi eikä vain olla julkisuuden tietojen varassa jotka voivat olla mitä tahansa.
 
Ylös