Windows XP Pro Corp.edit ja UltraDMA viuuuuu

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Joop, sain instattua tuon Longhornin atapi.sys:in, eikä mitään muutosta toimintaan.

Täytynee tänään palata Windows 2000 maailmaan iloisesti rallatellen.
Mitkä ide-ajurit sulla muuten oli käytössä windows kaksdonassa?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
ALI:n Integrated 2.05, joilla siis toi UDMA pelasi. Windowsin default-ajureilla muistaakseni PIO-mode oli myös W2K:ssa päällä.

Ja pieni muutos tilanteeseen, saan ehkä huomenna uuden emolevyn (VIA chipset) tähän, ja kokeilen josko sillä tuo levy pelais kunnolla. Tietty XP:n asennan uusiksi nollista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
ALI:n Integrated 2.05, joilla siis toi UDMA pelasi. Windowsin default-ajureilla muistaakseni PIO-mode oli myös W2K:ssa päällä.

Ja pieni muutos tilanteeseen, saan ehkä huomenna uuden emolevyn (VIA chipset) tähän, ja kokeilen josko sillä tuo levy pelais kunnolla. Tietty XP:n asennan uusiksi nollista.
Ootko piruuttas kokeillu, josko noi kaksdonasen ajurit asentuis myös äkspeeheen?

Veikkaan, että emon vaihto auttaa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
OoPee sanoi:
Ootko piruuttas kokeillu, josko noi kaksdonasen ajurit asentuis myös äkspeeheen?

Veikkaan, että emon vaihto auttaa.
Noh, mulla käväs kans mieles toi... en ole kokeillut... kerkeishän tässä viel koittaa sitäkin, mutta en taida jaksaa... ehkä illemmalla.

Ja juu, luulen myös että emon vaihto auttaa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
PROBLEM SOLVED!

Ensin vähän meikäläisen luonteen taustoja. Olen tosi huono asentamaan vanhoja ajureita, koska mielestäni uusin on aina parhain/nopein/luotettavin/yhteensopivin vaihtoehto. Nyt tein tuossa filosofiassa poikkeuksen ja imutin koneelle ALI Integrated 1.07-ajurit, ja instasin ne. KATUM ja Samsung oli DMA 100/133 tilassa ja käynnistys kestää minuutin sijaan noin 10 sekuntia. :eek!:

Että tällanen tapaus tällä kertaa. :jaska:

Osa minusta iloitsee että järjestelmä pelaa, osa suree omaa tyhmyyttä. Noh, näillä mennään etipäin! :thumbup:

Viimeksi muokattu: