Wintoosa 7

FO110K

Banned
Ongelmat tuntuivat liittyvän enemmänkin siihen, että se kone ei siinä vaiheessa osannut bootata SSD:ltä. Kyllä se asennus eteni aika hyvin eteenpäin ja mun nähdäkseni vasta bios-päivityksen (ja revodriven raidin purkamisen, osioiden low-level formatoinnin, ja raidin perustamisen) jälkeen. On tietysti mahdollista, että vaikka se olisi tuolloin toiminutkin, niin se olisi silti vielä hyytynyt johonkin muuhun, mutta kuten sanoin, enemmän vaikutti siltä, että upgraden aikaiset ongelmat oli muualla kuin windows xp:ssä.

Semantiikat sikseen, oletko sitä mieltä, että mun tapauksessani noi lisenssiavaimet ei edes pitäisi kelvata? Jos noin on, niin myyvät kyllä aika harhaanjohtavasti tuollaista pakettia. Jos ei, niin aika huonosti ovat tuon toteuttaneet, kun tuollaista pääsee tapahtumaan.
No oudoltahan tuo sun ongelma tuntuu jos ekrran olet sitä clean installia kokeillut.
Silti olen sitä mieltä että tee se päivitys suoraan tuon Winskin ohjeen mukaan, sitten luulisi sen avaimenkin toimivan.

Tosiaan tuolla koulutuksessa painotettiin nimenomaan tuota puhdasta asennusta XP:n kanssa, upgadea ei saanut ajaa (tehtiin se virtuaalikoneella meinaan siellä)
Tässä vaiheessa ongelmana ei ole asentelut, vaan lisenssit.
Veikkaan että se asennus on kupsahtanut johonkin, ja sen takia näkyy täysasennuksena windowsille
(eli windows ei tajua olevansa päivitys?)
edit. eli noi rautakikkailut on sekottanut sen asennuksen jossain välissä, ja siksi se avainkaan ei kelpaisi.
Toki XP:n SAA päivitettyä, ja siten myöskin avainten pitää käydä. Mutta suoraa Upgradea ei saisi tehdä, näin meille neuvottiin.

Toki mahdollista on että Mikkisofta on vaan mokannut lisenssiavaimen kanssa, mutta itse en ole niihin pahemmin
törmännyt enää W7:n kanssa niin vähän karsastan sitä ajatusta...

Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
No oudoltahan tuo sun ongelma tuntuu jos ekrran olet sitä clean installia kokeillut.
Silti olen sitä mieltä että tee se päivitys suoraan tuon Winskin ohjeen mukaan, sitten luulisi sen avaimenkin toimivan.

Tosiaan tuolla koulutuksessa painotettiin nimenomaan tuota puhdasta asennusta XP:n kanssa, upgadea ei saanut ajaa (tehtiin se virtuaalikoneella meinaan siellä)

Mulla kaikki toimii tässä jo, joten ei hirveästi haluta lähteä asentelemaan kaikkea uusiksi. Ja windowsin / microsoftinkin mielestä tämä on clean install, koska mukana olevat upgrade -lisenssiavaimet ei toimi. Tulee vaan herjaa:

The following failure occurred while trying to use the product key:

Code:
0xC004F061

Description:
The software Licensing Service determined that this specified product key can only be used for upgrading, not for clean installations.
Ja upgrade ohjeessa vaaditaan XP:n osalta "Clean installation"... niin sitä pitää microsoft...

FO110K

Banned
Mulla kaikki toimii tässä jo, joten ei hirveästi haluta lähteä asentelemaan kaikkea uusiksi. Ja windowsin / microsoftinkin mielestä tämä on clean install, koska mukana olevat upgrade -lisenssiavaimet ei toimi. Tulee vaan herjaa:

Ja upgrade ohjeessa vaaditaan XP:n osalta "Clean installation"... niin sitä pitää microsoft...
Siis oletko asentanut tuon nykyisen version täysin tyhjälle levylle nollista? Silloin se on täysi clean install, ja upgrade avain ei välttämättä toimi (mutua, en ole tätä kyllä kokeillut)

Me tehtiin noiden ohjeiden mukaan testipäivitys silloin koululla:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

1. If you have a Windows 7 installation disc, insert the disc into your computer. Setup should start automatically. If it doesn't, click Start, click My Computer, open the Windows 7 installation disc on your DVD drive, and then double-click setup.exe.
2. On the Install Windows page, click Install now.

3. On the Get important updates for installation page, we recommend getting the latest updates to help ensure a successful installation, and to help protect your computer against security threats. Your computer will need to be connected to the Internet during Windows 7 installation to get these updates.

4. On the Please read the license terms page, if you accept the license terms, click I accept the license terms, and then click Next.

5. On the Which type of installation do you want? page, click Custom.

6. Choose the partition containing Windows XP (this is often the computer's C: drive), and then click Next. (Do not select your external USB hard drive.)

7. In the Windows.old dialog box, click OK.

Follow the instructions to finish installing Windows 7, which include naming your computer and setting up an initial user account. You can use the same names that you used in Windows XP, or choose new ones.
Näillä se ainakin onnistui.
Jooh, eipä tätä puolta ole koskaan Mikkisoftassa kehuttu :dunno: Clean installia neuvottiin siis meillekin, mutta kuitenkin tietyllä tapaa XP:tä piti alkuun käyttää asennuksen alussa, eli siis ei mekään sitä täysin tyhjälle levylle pamautettu...

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Tavoite oli saada se sinne ssd:lle, uudelle systeemilevylle, kun XP oli senhetkisellä systeemilevyllä. Eli tuo olisi siis vaatinut sen, että olisi tehnyt jonkun dummy XP-asennuksen sinne SSD:lle (kera korppuaseman, jonne pitänyt kopsata revodriven driverit, kun XP-asennuksessa ei usb-tikut tunnistu tuossa driverien latausvaiheessa. Toihan on ihan perseestä. XP käynnissä, XP löydettävissä samalta koneelta toiselta osiolta, XP-levy kera validin lisenssiavaimen olisi löytynyt myös DVD:nä.

Sen sijaan, että siirtäisin sen vajaa puolitoista teratavua ulkoiselle USB-levylle, oli järkevämpää pitää nykyistä systeemilevyä uutena "ulkoisena USB-levynä".

Elikkä tuo mainitsemasi kohta 6 on tässä tapauksessa mun kannaltani hyvin ristiriitainen:
Valitse osio, joka sisältää Windows XP -käyttöjärjestelmän (Tämä on useimmiten tietokoneen C: -asema, ja valitse Seuraava. (Älä valitse ulkoista USB-kiintolevyä.)
Noh, toivotaan, että microsoftin tuotetuessa ovat ymmärtäväisiä tän asian suhteen.

FO110K

Banned
Tavoite oli saada se sinne ssd:lle, uudelle systeemilevylle, kun XP oli senhetkisellä systeemilevyllä. Eli tuo olisi siis vaatinut sen, että olisi tehnyt jonkun dummy XP-asennuksen sinne SSD:lle (kera korppuaseman, jonne pitänyt kopsata revodriven driverit, kun XP-asennuksessa ei usb-tikut tunnistu tuossa driverien latausvaiheessa. Toihan on ihan perseestä. XP käynnissä, XP löydettävissä samalta koneelta toiselta osiolta, XP-levy kera validin lisenssiavaimen olisi löytynyt myös DVD:nä.

Sen sijaan, että siirtäisin sen vajaa puolitoista teratavua ulkoiselle USB-levylle, oli järkevämpää pitää nykyistä systeemilevyä uutena "ulkoisena USB-levynä".

Elikkä tuo mainitsemasi kohta 6 on tässä tapauksessa mun kannaltani hyvin ristiriitainen:

Noh, toivotaan, että microsoftin tuotetuessa ovat ymmärtäväisiä tän asian suhteen.
Joo kieltämättä aika kinkkinen tilanne, toivotaan parasta mikkisoftan suunnalta (yleensä ovat olleet aika ok tämmösten suhteen onneksi)

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Hmm, tajusin nyt, että olen ihan turhaan pitänyt tuota sivupalkkia tuolla työpöydällä, aivan kuin sitä ei muutenkin sitä aikaa näkisi. Siitä lähti taas sellaset 16 megaa turhaa muistinvientiä pois. Lisäksi kun ruksasi vielä Veohin pois, kun vain kerran sitä käytin, niin siitäkin lähti taas sellaset +- 15 megaa. Ja käyntiääni on taas ihanan rauhallinen, ei sellanen huutava kuin viimeset pari viikkoa.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Sainpa viimein aktivoitua. Lähettivät sähköpostitse hyvät ohjeet tuotetuesta ja niillä mentiin. Nyt on aktiivinen Windows 7. Vaikkei ihan täysin voikaan sanoa :), niin lähestulkoon nyt kuitenkin.

Mickey

Well-known member
Olen ajatellut ostaa Wintoosa 7:n.

Mahdollisesti Verkkokaupasta samalla kun ostan muutakin.

Katsoin vähän aikaa sitten että myynnissä olisi vain Suomi -versio, kun itse olen tottunut käytäämään enkun kielistä.

Voiko tämän Suomi -version päivittää kielipaketilla, niin että vastaa täydellisesti enkku versiota, vai tuleeko esim. jotain ongelmia?

:confused: