Wintoosa 7

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Tässä on hetken aikaa käytetty Windows 7 Betaa ja täytyy sanoa, että on se kyllä nopea ja kevyt! Beta on myös erittäin vakaa jo nyt :). Periaatteessa jo beta-version kohdalla vaikuttaa siltä, että Win7 olisi sitä mitä Vistan olisi alunperin pitänyt olla:thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Periaatteessa jo beta-version kohdalla vaikuttaa siltä, että Win7 olisi sitä mitä Vistan olisi alunperin pitänyt olla:thumbup:
Käsittääkseni nimenomaan juuri tämähän se oli Microsoftilla tarkoituskin. Betassa lienee vielä debuggaus päällä, joka sekin hidastaa, joten siinä mielessä vaikuttaa lupaavalta. Siihen lopulliseen versioon implementoidaan ilmeisesti kuitenkin toimintoja, joita betassa ei vielä ole ja jotka toisaalta taas jonkin verran hidastavat.

Itse en ole vielä testannut, joskin meillä se jo Hyper-V:ssä pyörii

Jos tuo final versio tulis ulos vuoden sisällä, niin taas olis syy lykätä uuden koneen hankintaa eteenpäin ettei tartte turhaan kahta kertaa asentaa systeemiä :eek:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Joo hyvin pelaa vanhassakin koneessa johon en olisi koskaan Vistaa uskaltanut asentaa. Vaikuttaa siis oikein hyvältä.

Makkonen

Guest
Eilen testailin seiskaa. Mulla on samassa läppärissä Vista, openSuse, sekä Win7. Jossain on kait ollut puhetta että seiskan pitäisi käynnistyä/sulkeutua (huomattavasti?) nopeammin kuuin Vista. Eroa Vistaan ei ole paljon, tosin Vistassa winsu rouskuttaa aika kauan vielä käynnistyksen jälkeen, seiska ei.
Tosin Windows seiskaan en ole asennellut softia jotka latais jotain pyörimään system trayhin, se vaikuttaanee osaltaan siihen että pääsee suht nopesti käynnistyksen jälkeen käyttämään konetta.

Jossain vaiheessa kun viitseliäisyyttä riittää, kellotan noiden kolmen käyttiksen käynnistysajat. Näppituntumalta suse vie voiton suht selkeesti, 7 lienee hivenen nopeampi Vistaa.

Vannoutuneena linuxjäbänä on kyl pakko todeta että windows taitaa pikkuhiljaa mennä oikeaan suuntaan. Vaikea silti kuvitella että tulevaisuudessa siitä tulisi pääkäyttis mulle. Jatkanen samaan malliin, eli pääasiassa käytän linuxia ja pelailuun ja musisointiin käytän windowsia. Näin on asiat nyt ja tulee olemaan näin myös Windows seiskan kanssa. Ugh, olen puhunut. :thumbup:

Törni

Well-known member
Asensin juuri seiskan vanhaan Fujitsun läppäriin ja kirjoittelen tätä siis tuolla seiskalla. En sano vielä mitään :tongue:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Nytpä on tullut kunnon koneella ajettua tuota Seiskaa ja hyvin pelaa. Ainoa ohjelma joka ei toimi kunnolla on Google Earth, muuten on pelannut mainiosti.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Siinä on muuten Windows-käyttis, jota en ole muistaakseni ikinä edes kokeillut. Hyvin vaikea kuitenkaan uskoa, että yltäis XP SP2/SP3:n tasolle, mutta tämä sun purkauksesi lieneekin enämpi subjektiivinen mielipide.
Sitä se on. Kun aikoinaan epätoivoisena etsin vakaampaa käyttisratkaisua Windows 9X:n tilalle, tuli ekana eteen NT4 Workstation. Muuten jees, mut esim. DirectX ja moni muu tuki hyvin surkea. Osasi kuitenkin ajaa OpenGL-pelejä varsin mallikkaast JA VIKKELÄSTI. Mutta sitten räjähti potti, Windows 2000. Se oli kuin Windows 9X "on steroids". Jumalallisen vakaa ja vittu kaikki toimi. Ekstaasi. Lämpimät muistot. WinXP rakennettu samalle pohjalle, joten samaa settiä sekin.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Sori että oon urpo, mutta mistä te oikein ootte hommanneet Win7:n testiin itsellenne? :eek!:

Mä itse asiassa tänään vasta huomasin ekaa kertaa tän otsikon ja siinä samassa ekaa kertaa kuulin koko Windows seiskasta. :eek: Ja jengillä on jo koestuksen alla. Ihmeellinen on maailma!

EDIT: Ahaa, tuoltahan sen saa Microsoftin sivuilta. :D No joo. Vois kokeilla vanhassa nuhiksessa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Windows 7 Keys for 32-Bit version:
6JKV2-QPB8H-RQ893-FW7TM-PBJ73
QXV7B-K78W2-QGPR6-9FWH9-KGMM7
GG4MQ-MGK72-HVXFW-KHCRF-KW6KY
4HJRK-X6Q28-HWRFY-WDYHJ-K8HDH
TQ32R-WFBDM-GFHD2-QGVMH-3P9GC

Windows 7 Keys for 64-bit version:
482XP-6J9WR-4JXT3-VBPP6-FQF4M
7XRCQ-RPY28-YY9P8-R6HD8-84GH3
D9RHV-JG8XC-C77H2-3YF6D-RYRJ9
JYDV8-H8VXG-74RPT-6BJPB-X42V4
RFFTV-J6K7W-MHBQJ-XYMMJ-Q8DCH

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Tuli mieleen näistä uusista käyttiksistä ja virtualisoinnista, jotta jotain hyvää näissä uusissa tulee. W2K8 käyttiksessä voi ei-dynaamisen levyn (vaikkapa c: aseman) laajentaa suuremmaksi ilman sen ihmeellisempää kikkailua. En nyt muista onko Vistassa tätä ominaisuutta, mutta luulisin että Win Seiskassa on.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Tavallinen käyttäjä tuskin tarvitsee tota ominaisuutta koskaan, mutta virtuaalikoneympäristössä se on hevlatan hjuva ominaisuus. Voisin jatkossa ryhtyä samanlaiseen levynkäyttöpolitiikkaan kun virtuaaliympäristössä. Eli ei kaikkea levyä heti käyttöön.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tavallinen käyttäjä tuskin tarvitsee tota ominaisuutta koskaan, mutta virtuaalikoneympäristössä se on hevlatan hjuva ominaisuus. Voisin jatkossa ryhtyä samanlaiseen levynkäyttöpolitiikkaan kun virtuaaliympäristössä. Eli ei kaikkea levyä heti käyttöön.
Nojaa... loppujenlopuksi yllättävänkin monella on se ongelma, että järjestelmää asentaessa on tullut määriteltyä systeemipartition koko turhan pieneksi. Eli kyllä toi ihan jees toiminto on, tosin jää kyllä varmaan silti aika monelta huomaamatta ja vielä useammalta käyttämättä, kun eivät tiedä, mitä tuo tekee.

Itte kyllä harvemmin edes partitioin kovalevyä osiin. Partitio per levy ja sillä mennään :eek:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Nojaa... loppujenlopuksi yllättävänkin monella on se ongelma, että järjestelmää asentaessa on tullut määriteltyä systeemipartition koko turhan pieneksi. Eli kyllä toi ihan jees toiminto on, tosin jää kyllä varmaan silti aika monelta huomaamatta ja vielä useammalta käyttämättä, kun eivät tiedä, mitä tuo tekee.

Itte kyllä harvemmin edes partitioin kovalevyä osiin. Partitio per levy ja sillä mennään :eek:
Itselläni on vähän sama meininki. Varsinkin kun enää ei tartte uhrata IDE-paikkoja kovoille. Eihän tossa mitään uutta ja ihmeellistä ole. Jostain syystä luotan enämpu Partition Magic työkaluun kuin Winkkarin omaan. Toisaalta eipä tartte asennella ylimääräisiä kikkuroita koneeseen.

Mulla meinaa mennä nykyisin totaalisesti hermo ÄxPeehen, joten oikeastaan odotan innolla jos vaikka tästä ois pelastus hermoriekaleisiin. Tai sitten pitää jatkaa painostamista, jos vaikka saisin primäärikoneeksi linuxin (meirän duunissa on olevassa "virallinen" omaa yritystä varten räätälöity Ubuntu, jossa toimii kaikki tarpeelliset mikkisoftat Citrixin yli). :ahem:

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Mulla meinaa mennä nykyisin totaalisesti hermo ÄxPeehen, joten oikeastaan odotan innolla jos vaikka tästä ois pelastus hermoriekaleisiin. Tai sitten pitää jatkaa painostamista, jos vaikka saisin primäärikoneeksi linuxin (meirän duunissa on olevassa "virallinen" omaa yritystä varten räätälöity Ubuntu, jossa toimii kaikki tarpeelliset mikkisoftat Citrixin yli). :ahem:
Onko jotain erityistä syytä mikset pistä Vistaa XP:n tilalle? Itellä ei oo kyllä Vistassa valittamista. Toki se muistia vaatii enemmän, mutta enpä itse näe ongelmaksi.

Linux toki on hyvä vaihtoehto, jos sillä saat hommasi hoidettua.