Word opiskelijalle

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Minä en tykästynyt tuohon Office 2003:n Outlookkiin sitten yhtään. Thunderbird sen sijaan on jotenkin mukavampi viritys. :ahem:

JOC

tavallinen virtanen
OoPee sanoi:
Joo niin saa, tosin vain yhden talouden sisällä. Kaverien kanssa niitä lisenssejä ei siis ole luvallista jakaa.
Ei tietenkään, mutta jo talouden sisällä kolmen lisenssin omaaminen voi olla ihan hyvä juttu.

JOC

tavallinen virtanen
Banaani sanoi:
Minä en tykästynyt tuohon Office 2003:n Outlookkiin sitten yhtään. Thunderbird sen sijaan on jotenkin mukavampi viritys. :ahem:
2007 Outlook miellyttää itseä enemmän kuin 2003 versio, eli jotain edistystä tapahtui. Itse pidän aika paljon outlookin ja nokia e51 yhdistelmästä, joka toimii aika hyvin yhteen.

Vice

Reality bites
Pakko sanoa että kaikki nuo Officet on melkoista skeidaa Wordiin verrattuna. Mielestäni paras kirjoitusohjelma :ahem:

Ellei NOTEPADIA lasketa :alppu: just.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vice sanoi:
Pakko sanoa että kaikki nuo Officet on melkoista skeidaa Wordiin verrattuna. Mielestäni paras kirjoitusohjelma :ahem:
:doubtful: :doubtful: :doubtful: :doubtful: :doubtful: :doubtful: :doubtful:

JOC

tavallinen virtanen
Vice sanoi:

Whaat....

Mangelo

Well-known member
OoPee sanoi:
Väittäisin, että suurin osa Office-käyttäjistä ei Accessia tarvitse.
Mikähän se edes on? :eek:

Itse kirjoitan kaikki dokumentit tekstieditorilla.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Vice sanoi:

Siis täh? :eek: Wordhan nimenomaan ON yksi Office-ohjelmista

Archie

Well-known member
Jos tarvii tietokannan pieneen käyttöön, niin Accessin sijasta kannatta hankkia ilmainen Microsoft SQLServer Express.

JOC

tavallinen virtanen
Archie sanoi:
Jos tarvii tietokannan pieneen käyttöön, niin Accessin sijasta kannatta hankkia ilmainen Microsoft SQLServer Express.
Tätä voisi vaikka joskus kokeillakin, sillä eri tietokantatuotteissa on pieniä eroja esimerkiksi SQL-murteissa.

7son7

Well-known member
Olen kayttanyt OpenOfficea jo jonkin aikaa eika ainakaan viela mitaan valittamista ole ollut. Windowsissa siis.

Mutta asiaan. Pitaisi vaantaa vahan webbisivuja, mutta tuo suora koodaus ei kiinnosta. Seina on vahan turhan korkea. Etsisin siis helppoa ohjelmaa jolla pystyisi rakentamaan sivuston ilman tietoa koodauksesta. Mielummin ilmaisohjelma. Olen joitain ilmaisohjelmia tarkastellut, mutta ne joissa homma onnaa kadenkaateessa eivat anna paljoa valinnanvaraa ja muokattavuutta.

Vaadinko mahdottomia?

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Dreamweaver oli ainakin jo ensimmäisenä versiona helppokäyttöinen. Ilmaisohjelmahan se ei ole, mutta löytyisiköhän 30 päivän kokeiluversio?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
7son7 sanoi:
Olen kayttanyt OpenOfficea jo jonkin aikaa eika ainakaan viela mitaan valittamista ole ollut. Windowsissa siis.

Mutta asiaan. Pitaisi vaantaa vahan webbisivuja, mutta tuo suora koodaus ei kiinnosta. Seina on vahan turhan korkea. Etsisin siis helppoa ohjelmaa jolla pystyisi rakentamaan sivuston ilman tietoa koodauksesta. Mielummin ilmaisohjelma. Olen joitain ilmaisohjelmia tarkastellut, mutta ne joissa homma onnaa kadenkaateessa eivat anna paljoa valinnanvaraa ja muokattavuutta.

Vaadinko mahdottomia?
Ootko NVU:ta kokeillut?

Finally! A complete Web Authoring System for Linux desktop users as well as Microsoft Windows and Macintosh users to rival programs like FrontPage and Dreamweaver. Nvu (which stands for "new view") makes managing a web site a snap. Now anyone can create web pages and manage a website with no technical expertise or knowledge of HTML.

www.tapsa.gov

Well-known member
Sijainti
Tampere
Word vai tekstinkäsittely?

Kannattaa silti opetella sitä koodausta, ei se kovin vaikeaa ole ja editorilla tehtyjä sivuja voi vaikka korjailla.

Mitä Wordiin tulee, niin suomenkielinen Open Office on hyvä vaihtoehto. Tallentaessa vaan valitsee Word 2003 -muodon, jos tarvii avata jossain Microsoftin ohjelmalla. Open Office myös avaa kaikki Word- ja Excel-dokumentit. Ja sillä saa auki myös oikeusministeriön asiakirjat, toisin kuin MS Officella. Ja jos ei Open Office miellytä, niin siitähän saa aina rahat takaisin :D

Miksi ihmiset kysyvät Wordia, kun oikeasti he tarvitsevat tekstinkäsittelyohjelmaa?

Miltä kuullostaisi sama automaailmassa? "Nyt kun kevät koittaa, saattaa Opel-kuume iskeä. Siispä kannattaa vertailla Opeleita jotta voi löytää itselleen kelpo kesä-Opelin."

Joku tyrkyttäisi ilmaista Renaultia, mutta ei, haluan Opelin! Mikä se Renault on? Voiko sillä ajaa? Pystyykö sillä kääntymään risteyksissä? Toimiiko se bensalla? Onko siinä penkki? Entä jos haluan pysäköidä sen, onnistuuko?

7son7

Well-known member
Upgradasin NVUn KompoZeriin. Ohjelma tuntuu todella hyvalta. Tormasin sitten kuvankasittelyseinaan, joten latasin GIMPin jota nyt sitten opiskelen. Tuntuu etta tama webbisivu juttu nostaa monia seinia vastaan matkan varrella. Vanhana kun ei jaksaisi perehtya tammoseen juttuun...huokaus.

No, pikku hiljaa hyvaa tulee. Eikohan sita jonkunmoisen sivuston pystyyn saa kun vaan jaksaa olla karsivallinen ja opiskella ohjelmat lapikotasin.

Ihan tuosta opensourcesta. Itse dumppasin kaiken muun paitsi Windowsin koneesta menna vuonna enka ole taaksepain katsonut. Hyvaa, ilmaista ohjelmaa loytyy aivan kaikkeen mita vaan voit tarvita jokapaivaisessa konekaytossa.

www.tapsa.gov

Well-known member
Sijainti
Tampere
Gimp

Gimpiin löytyy suomenkielisiä ohjeita osoitteesta www.joutsi.com. Materiaali on tarkoitettu koululaisille, joten ilmeisen perusteellista pitäisi olla, tosin taitaa olla tehty vanhemmille Gimp-versioille. Silti uskoisin, että käy uudemmallekin, onhan ohjelma suurimmalta osin samanlainen, vaikka on tullut jotain lisäyksiä ja muutoksia.