ettelbruck
Well-known member
Nyt vasta katsoin kunnolla shakedownin karttaa ja tajusin ettei meitin perinnehyppyriä Ruuhimäessä ajeta...kele. Tarvii palata paikoille jossa viimeks oltiin B-ryhmän vuosina.
Veikkaan että tuo tarkoittaa kaikkien kalusteiden ja sisätilojenkin kuntoon laittamista. Vaikka pytinki onkin jo pystyssä niin sisältä se ei ole vielä lähelläkään valmista. Komea on toki. Taitaa Sitikka joutua uusimaan omansa... :thumbup:Voiko tosiaan kestää noin pitkään? Madonnan lavaa rakensi n. 50 ihmistä, sen rakentaminen kesti pari päivää, purkaminen 20 tuntia. Ja kokoluokka oli jotain ihan muuta.
Ralli-ilta Radio Suomessa tiistaina 26.7.2011 klo 18.06-20.00
Suomen MM-ralli kaasutellaan Keski-Suomen ja nyt myös Kanta-Hämeen soraränneissä. Ralli-ilta vastaa kuulijoiden kysymyksiin oli kyse huippu-urheilusta, MM-rallin järjestämisestä tai vaikkapa siitä, montako hevosvoimaa uudesta WRC-tykistä löytyy.
Asiantuntijoina Suomen MM-rallin kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen, Ralliradion asiantuntija Kristian Sohlberg, toimitusjohtaja Jarmo Mahonen AKK Sports Oy:stä, rallin nelinkertrainen maailmanmestari Tommi Mäkinen, nuori kuljettaja Joonas Lindroos sekä neljättä peräkkäistä luokkavoittoa Jyväskylästä hakeva IRC-sarjan hallitseva mestari Juho Hänninen yhdessä kartturinsa Mikko Markkulan kanssa. Illan toteutuksesta vastaa Yle Ralliradio.
Silti joko ihan törkeän hidasta toimintaa Fordin miehiltä, tai vaihtoehtoisesti todella surkeasti suunniteltu systeemi.Veikkaan että tuo tarkoittaa kaikkien kalusteiden ja sisätilojenkin kuntoon laittamista. Vaikka pytinki onkin jo pystyssä niin sisältä se ei ole vielä lähelläkään valmista. Komea on toki.
No ei tuo työtahti tosiaan päätä huimannut. Mutta kannattaa ottaa huomioon, että tämä on ensimmäinen kerta kun se rallia varten kasataan. Yhden kerran se on briteissä tätä ennen pystytetty. Ja jos tavaraa pitää ruveta sisätiloihin etsimään ympäri Suomea niin ei se kovin nopeaa voi olla.Silti joko ihan törkeän hidasta toimintaa Fordin miehiltä, tai vaihtoehtoisesti todella surkeasti suunniteltu systeemi.
Suomen MM-rallin kuusinkertainen voittaja Markku Alén toimii MTV3:n kommentaattorina torstain ja perjantain rallilähetyksissä.
Alén toimii kommentaattorina Maikkarin suorat lähetykset torstaina aloittavalla Laajavuori 1:llä sekä asiantuntijana Paviljongin suorissa studiolähetyksissä.
Kolme kertaa Jyväskylässä voittanut Juha Kankkunen toimii kommentaattorina lauantaina Power Stagella eli Laajavuori 2:lla. Kartanlukijana Jyskälässä voittanut Juha Repo kommentoi perjantaina Jokimaalla.
Oikein!No nyt löytyy selostuskoppiinkin jotain näkemystä:
Ja meille, jotka unohdimme tuon (vaikka oli kalenterissakin ylhäällä), ralli-ilta on kuunneltavissa YLE Areenasta.Tänään: [Radio Suomen Ralli-ilta]
Ei saakeli tota Mahosta, hienosti osotti tyhmyytensä noin kohdassa 11:30 ->Ja meille, jotka unohdimme tuon (vaikka oli kalenterissakin ylhäällä), ralli-ilta on kuunneltavissa YLE Areenasta.
Kuuntelin tossa Areenalta ralli-iltaa ja Pitkävyö antoi todella mielenkiintoisen kommentin"IRC = kun mä katon niitä osallistujia niin yksi on ylitse muiden toi meidän Juho. Loput paksulompakkoisia vanhoja kuskeja jotka haluaa siellä harrastaa. P-G 31v Bouffier 33v Kopecky 29v Kruuda 19v Magalhaes 31v Mikkelsen 23v Neuville 23v Sandel 29v Wilks 30v
Jep.Ja suhteellisesti eniten noita on FIA:n omassa EM-sarjassa, jota juur kukaan ei lyhyen nousukauden jälkeen taaskaan noteeraa.No tottakai kilpailevaa sarjaa pitää dissata divariksi, mitäs muutakaan se voi tehdä. Eiköhän kuitenkin ole niin että ne papat ja pojat, joilla on lompakko ja osingot oikeasti kunnossa, löytyy WRC:n, ei IRC:n, puolelta.
Onneks en koe kovin suurta (ralli)maailmantuskaa lajin alemmuustilasta taikka nykyisen MM-rallin järjestelyistä. Voi ihan reilusti naattia viikonlopun ajan hyvästä kisasta, hienoista pätkistä ja rallitunnelmasta. Eikä tarvi jurnuttaa kotona kun telkkarista tulee niin paskoja livelähetyksiä.Sitten kun on rahnaa siihen omaan kopteriin niin lähden kiertämään enemmän kuin yhden pätkän. Voi olla että ralli on siirtynyt siinä vaiheessa jo vähän etelämmäksi (-> Viroon), mutta ei pidä tehdä siitäkään mitään ongelmaa.