WTCC 2010

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Taitaa kesäajan päättyminen sotkea jompaa kumpaa tai molempia. WTCC:n sivuilta omalle ajalle convertattuna:
Race 1: Sun 07:35 - 08:05
Race 2: Sun 09:05 - 09:35
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Taitaa kesäajan päättyminen sotkea jompaa kumpaa tai molempia. WTCC:n sivuilta omalle ajalle convertattuna:
Race 1: Sun 07:35 - 08:05
Race 2: Sun 09:05 - 09:35
Aivan joo, kellojen siirtäminen sotkee ohjelmaopasta. Siinä sitä taas haastetta tallennuksen ajastamiselle, kun digiboxi siirtää kelloaan automaattisesti, muttei välttämättä vielä yöllä :thumbup:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
BMW E90 320si +40 kg
BMW E90 320si (old model) -20 kg
BMW E90 320si (seq gbx) -20 kg
Hohhoijaa, kovin on taas keinotekoista. Tehdas-Bemarit menivät sitten vaihtamaan vaihdelootaa saadakseen 30kg kevyemmät autot, ja yllätys yllätys Priaulx & Farfus aika-ajojen kärjessä. Ei ihme että Chevrolet valittaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Japanin Okayaman ensimmäisen lähdön tulokset:

1. Huff
2. Priaulx
3. Muller
4. Farfus
5. Michelisz
6. Turkington
7. Tarquini
8. Nykjaer
9. Menu
10. Dahlgren
11. Taniguchi
12. O'Young
13. Hernandez
14. Taniguchi
15. Engstler
16. Coronel
17. Poulsen
18. Bennani
19. Yanagida
20. Ho
21. Ito
22. Chen
23. Romanov
24. Rossi
25. Monteiro
26. Barth
27. D'Aste
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Japanin Okayaman viimeisen lähdön tulokset:
1. Farfus
2. Turkington
3. Muller
4. Huff
5. Menu
6. Dahlgren
7. Nykjaer
8. Michelisz
9. Coronel
10. O'Young
11. Engstler
12. Poulsen
13. Rossi
14. Barth
15. Yanagida
16. Romanov
17. Taniguchi
18. D'Aste
19. Taniguchi
20. Bennani

Keskeyttäneet:
Chen
Ho
Hernandez
Tarquini
Monteiro
Ito
Priaulx

Yvan Muller johtaa sarjaa 295 pisteellä ennen Andy Priaulxia.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Mullerille kyllä suo mestaruuden tämän viikonlopun perusteella. Mitä ihmettä Priaulx ja Tarquini oikein sähelsivät :jaska:

Turva-auton takaa lähteminen taitaa näköjään olla sääntö kaikissa FIAn sarjoissa jos rata ei olekaan rutikuiva.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tässä sarjassa ei ole tällä kaudella taidettu paljon sadekelin kisoja ajella? No nyt oli kaksi viihdyttävää lähtöä. Yllättävän rohkeasti haettiin ohituksia heti ekan lähdön alussa, vaikka rata näytti tosi liukkaalta. Huff tuntui ekassa lähdössä ajavan kuivan kelin kisaa siinä missä Priaulx ajoi molemmissa lähdöissä kuin jäällä.

Nykjaerin hermot petti toisessa lähdössä, kun turva-auto vei reilun johdon ja turva-auton poistuttua kaksi kertaa hiekalle ilman kontakteja. Päivän surkein esitys oli kyllä Tarquinilla: molemmissa lähdöissä rengasvalliin omasta virheestä. Romua tuli sen verran muutenkin, että oli varmaan oikea päätös aloittaa molemmat lähdöt turva-auton takaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
RML:n Chevyt toimivat (taas) selvästi Bemareita paremmin sateella, joten eiliseltä jäänyt paha maku haihtui nopeasti. Nyt Yvan voi rauhassa körötellä toiseen maailmanmestaruuteen Macaussa - kunhan vain pysyy kaukana seinistä.

Okayamaa jää ikävä, kun on oikeastaan kalenterin paras rata näille autoille. Joka ikisenä vuonna on ollut samanlainen kylmä, sateinen sää kisapäivänä :)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tehdas-Bemarit menivät sitten vaihtamaan vaihdelootaa saadakseen 30kg kevyemmät autot, ja yllätys yllätys Priaulx & Farfus aika-ajojen kärjessä
TCT:n ja parin muunkin lähteen mukaan Chevrolet olisi saanut kisojen jälkeen jättämänsä protestin läpi FIAn istunnoissa. Tämä tarkoittaisi käytännössä sitä, että Okayaman tulokset BMW:n osalta diskattaisiin ja Yvan Mullerista tulisi kauden 2010 maailmanmestari ennen kuin metriäkään ollaan ajettu Macaussa. Eh.

 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Se on juuri näin. RBM:n Bemarit hylätty: http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/ica/2010/Pages/ica_121110a.aspx

Sinänsä hauskaa, että Chevyn protesti koski vain noita kahta autoa ja samanlaista vaihteistoa käyttänyt Engstlerin tiimin Romanov saa pitää tuloksensa

...ja siinä autossa on ilmeisesti ollut sekventiaalilaatikko koko kauden ilman, että kukaan on protestoinut kertaakaan. :eek:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Niinpä.

Theissen onnitteli Mulleria ja puhui diplomaattisesti Macaun mahdollisuuksista, mutta eipä olisi yllätys vaikka parkkeeraisivat autonsa talliin sessioiden ajaksi :eek: Ei tämä suoranaisesti heidän vikaansa ole, vaan typerien porsaanreikiä täynnä olevien sääntöjen ja ammattitaidottomien FIAn päättäjien/tuomarien. Jotka eivät aina tiedä ketä suosia.

Painot finaaliin:
+ 40 kg BMW 320si, Chevrolet Cruze LT, Honda Accord, Honda Civic, SEAT León TDI
- 10 kg BMW 320si (vanha malli)
- 20 kg Chevrolet Lacetti

Yokohaman Independents -taistelussa toki vielä nähtävää, kun muistaa Macaun perinteiset tuplapistebonukset - ja romuahan tuolla syheröllä syntyy aina. Mutta alkaahan tämä farssi olla muuten taputeltu.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ei tämä suoranaisesti heidän vikaansa ole, vaan typerien porsaanreikiä täynnä olevien sääntöjen ja ammattitaidottomien FIAn päättäjien/tuomarien.
No niinpä. Jos sekventiaaliloota oli tarkoitus sallia Bemarissa vain Zanardille, niin miksipä niitä painoja ei sitten määritelty BMW:lle käsikaasulla ja ilman, vaan laatikon mukaan...

Entä miten ihmeessä Romanovin auto (ja mahdollisesti muut Engstlerin autot?) pääsi kaikkien aikaisempien kisojen (ja Okayamankin) katsastuksesta läpi, jos kaikille oli alusta asti selvää, ettei tuollaista laatikkoa ole Bemariin luokiteltu?

Ja ennen kaikkea, miksei Chevrolet protestoinut kaikkia sääntöjen vastaisia autoja vastaan?

No, nyt kävi näin. Typeräähän tuo kikkailu Bemarilta oli ja sinänsä saivat ihan ansionsa mukaan, mutta silti käsittämätöntä paskaa. Mun mielestä niistä säännöistä pitäis pitää kiinni noin yleensäkin, eikä vasta sitten jos joku protestoi.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

Macaun finaali viikonlopun ensimmäisen ja toisen kilpailun tulokset:

1. Rob Huff Chevrolet 11 laps/35m34.840s
2. Yvan Muller Chevrolet +0.366
3. Tiago Monteiro SEAT +0.631
4. Gabriele Tarquini SEAT +0.909
5. Norbert Michelisz SEAT +1.306
6. Augusto Farfus BMW +1.967
7. Alain Menu Chevrolet +2.564
8. Kristian Poulsen BMW +2.823
9. Franz Engstler BMW +3.503
10. Mehdi Bennani BMW +3.998
11. Sergio Hernandez BMW +4.614
12. Tom Coronel SEAT +4.770
13. Yukinori Taniguchi Chevrolet +8.465
14. Cesar Campanico BMW +8.961
15. Andrei Romanov BMW +9.439
16. NobuteruTaniguchi BMW +13.059
17. Kevin Chen BMW +24.421
18. Philip Ma Honda +26.043
19. Jo Merszei BMW +27.592
20. Masaki Kano BMW +1 lap

Keskeyttäneet:

Henry Ho BMW 8 laps
Andy Priaulx BMW 7 laps
Darryl O'Young Chevrolet 4 laps
Fredy Barth SEAT 4 laps
Colin Turkington BMW 4 laps
Andre Couto SEAT 0 laps
Michel Nykjaer SEAT 0 laps
Finaali lähdön tulokset:

1. Norbert Michelisz SEAT 10 laps/54m37.415s
2. Gabriele Tarquini SEAT +1.193
3. Rob Huff Chevrolet +1.543
4. Yvan Muller Chevrolet +10.886
5. Augusto Farfus BMW +14.675
6. Tom Coronel SEAT +14.894
7. Andy Priaulx BMW +15.716
8. Tiago Monteiro SEAT +16.360
9. Sergio Hernandez BMW +20.951
10. Franz Engstler BMW +25.099
11. Michel Nykjaer SEAT +43.156
12. Mehdi Bennani BMW +47.302
13. Colin Turkington BMW +1:01.671
14. Kevin Chen BMW +1:47.235
15. Philip Ma Honda +1:52.404

Keskeyttäneet:

Cesar Campanico BMW 8 laps
Masaki Kano BMW 6 laps
Kristian Poulsen BMW 4 laps
Jo Merszei BMW 3 laps
Alain Menu Chevrolet 2 laps
Yukinori Taniguchi Chevrolet 0 laps
Darryl O'Young Chevrolet 0 laps
Fredy Barth SEAT 0 laps
Andrey Romanov BMW 0 laps
Nobuteru Taniguchi BMW 0 laps
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Loistavaa viihdettä tarjosi taas Macaon kisa. Hyvää vaihtelua moottoriratojen jälkeen. Ei noissa radan siivouksissa paljon aikaa mennyt. Sen verran kamikaze-tyyppejä nuo paikalliset ratavirkailijat, että aina ei tarvittu turva-autoa. Eka lähtö oli vähän hengetön, mutta toisen lähdön Huffin, Farfusin ja Müllerin taisteluun oli hyvä päättää kausi. Vielä kierros kun olis ajettu niin olis nähty Tarquini-Huff taistelun loppuratkaisu.

Selostuskaksikon jutustelua oli tänään niin mukava kuunnella, että katsoin yli 2,5 tunnin lähetyksen kovalevyltä kokonaisuudessaan (mitä nyt mainostauot pikakelasin). Toivottavasti samat äijät jatkaa ensi kaudellakin.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Selostuskaksikon jutustelua oli tänään niin mukava kuunnella, että katsoin yli 2,5 tunnin lähetyksen kovalevyltä kokonaisuudessaan (mitä nyt mainostauot pikakelasin). Toivottavasti samat äijät jatkaa ensi kaudellakin.
Tuo pääselostaja oli kevyesti paras niistä, ketä on tällä kaudella tuolla kopissa kierrätetty. Mukavan rauhallinen tyyli, eikä sekoillut paljoa, jos lainkaan.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tuo pääselostaja oli kevyesti paras niistä, ketä on tällä kaudella tuolla kopissa kierrätetty. Mukavan rauhallinen tyyli, eikä sekoillut paljoa, jos lainkaan.
Mikäs tämän miehen nimi on, kun äänestä päätellen sama kaveri on selostanut IRC-rallilähetyksiäkin ja ainakin Formula Renault kisoja?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Ei ollut Honkanen tällä kertaa, eikä Simojoki, vaikka Eurosportin sivut niin väittävät.
Itse en Macaun viikonlopun lähetyksiä tällä kertaa seurannut mutta arvelin että Honkanen. Kommentaattoreina ovat olleet Eurosportin lähetyksissä ainakin Risto Virtanen ja Jussi Välimäki.

Edit: Selostajana on voinut olla Julius Vauhkonen joka selostanee illalla tulevan Motorsport Weekendin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös