www.eroakirkosta.fi

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Rippikoulussa oli kyllä mun aikana ainakin rento meininki.Käytiin uimassa joka päivä ja illat pelailtiin korttia.

jjv

Arschloch
Itse aloitin koulun pikkupaikkakunnalla 1989. 23 oppilaan luokalla oli yksi kirkkoon kuulumaton. Aika yksinäistä oli hänellä, kun elämänkatsomustiedon tunneilla kävi naapurikunnassa, ruokailuun tuli vähän muiden jälkeen, ettei tarvinnut osallistua ruokarukoukseen ja aamuhartauden aikana istui yksin luokassa. Joulujuhla jäi tietenkin väliin. Musiikintunneilla joutui silti välillä kuulemaan uskonnollisia lauluja. Muistaakseni johonkin luokkaretkeenkin oli ympätty joku kirkollinen tapahtuma, jolloin hän odotti bussissa.

Nykyään, kun ateisteja on enemmän meininki on muuttunut...toivottavasti. Tuollaisille alle 10-vuotiaille on kuitenkin niin tärkeää, että joka heti oltaisiin kaverin kanssa kuin paita ja perse. Yksin hammashoitolassa käyntikin otti joillekin koville.

Itse kävin 8 vuotta sitten kirkkoherranvirastossa eroamassa kirkosta. En ole muuten koskaan saanut niin huonoa palvelua, kuin siellä asiani ilmoitettuani :eek:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Toi "vain uskomalla pelastuu" -hommeli on siitä kätevä, että siellä taivaan porteilla se vissiin ei enää toimi. Että siellä ei voi enää sanoa: "No tota juu niinkö, kyllä mä nyt hei taidankin uskoa. Pääseks mä sisään, pliis?" Eli on uskottava jo ennen kuin henki on lähtenyt :ahem:. Tiukimmasta päästä toi uskomisjuttu taitaa olla näillä porukoilla kun jakelee niitä pieniä sarjakuvia.

:doubtful: Mutta ei luterilaisissa rippikouluissa esitettävä viesti kyllä ihan sekään taida olla, että: "Nää on tämmösiä juttuja vaan, mitä me täällä heitetään. Kyllä te taivaaseen pääsette joka tapauksessa."

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Erosin kirkosta vuonna 1999 enkä ole kaivannut takaisin. Eivät ole myöskään perään soitelleet. Eron syyt olivat puhtaasti taloudelliset, ja tietenkin se että en ole käyttänyt sen jälkeen(kään) kirkon palveluita mitenkään.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Riparilla itselleni (ja niille muillekaan todennäköisesti) tärkeintä ei tosiaankaan ollut uskonasiat...ne oli välttämätön sivujuoni...vaan tytöt ja hauskanpito.

Ja se kuuluuko uskontoon pelottelu? Kyllähän sitä mielestäni on...kaikissa uskonnoissa siis.

Uskonnoissa on hyvää ja huonoa. Näin se vaan on. Sekin on selvää, että jokainen voi valita vapaasti ateismin ja uskontojen välillä. Tätä vapautta valita puolustan itse ...oli sitten kyse ateisteista tai uskovaisista. En mielellään kyseenalaista kenenkään uskoa, vaikka epäilen ja ihmettelen niitä jotka uskonnon takia eivät pidä esim. evoluutiota "minään".

Mutta hei...aika paradoksaalista, että www.eroakirkosta.fi -toikista uhkaa muodostua Raamattu -keskustelu III.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Toi "vain uskomalla pelastuu" -hommeli on siitä kätevä, että siellä taivaan porteilla se vissiin ei enää toimi. Että siellä ei voi enää sanoa: "No tota juu niinkö, kyllä mä nyt hei taidankin uskoa. Pääseks mä sisään, pliis?" Eli on uskottava jo ennen kuin henki on lähtenyt :ahem:. Tiukimmasta päästä toi uskomisjuttu taitaa olla näillä porukoilla kun jakelee niitä pieniä sarjakuvia.
:doubtful: Mutta ei luterilaisissa rippikouluissa esitettävä viesti kyllä ihan sekään taida olla, että: "Nää on tämmösiä juttuja vaan, mitä me täällä heitetään. Kyllä te taivaaseen pääsette joka tapauksessa."
On muuten pirun ahdistavia.Joskus vilkaissut ja ensimmäinen ajatus on ollut,että tämä on sitä pahuutta mitä vastaan nämä hihhulit väittävät taistelevansa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tiukimmasta päästä toi uskomisjuttu taitaa olla näillä porukoilla kun jakelee niitä pieniä sarjakuvia.
Pikkutyttönä festareilla ollessa meidät kavereiden kanssa pysäytti kovin epämääräisen näköinen hahmo, joka kertoi että jos haluamme jotain vähän viinaa vahvempaa, voisimme tulla käymään läheisellä bussilla.
Tietysti joukossa tyhmyys tiivistyi ja nuoruudenintoa uhkuen päätimme mennä bussiin ihkaensimmäisen huumekokeilun toivossa.
Mentiin bussiin, toivottivat tervetulleeksi ja iskivät pienet sarjakuvat kouraan ja alkoivat kertoa herran sanaa. :mad: Saivat satimeen, eivätkä edes antaneet kannabista.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Pikkutyttönä festareilla ollessa meidät kavereiden kanssa pysäytti kovin epämääräisen näköinen hahmo, joka kertoi että jos haluamme jotain vähän viinaa vahvempaa, voisimme tulla käymään läheisellä bussilla.
Tietysti joukossa tyhmyys tiivistyi ja nuoruudenintoa uhkuen päätimme mennä bussiin ihkaensimmäisen huumekokeilun toivossa.
Mentiin bussiin, toivottivat tervetulleeksi ja iskivät pienet sarjakuvat kouraan ja alkoivat kertoa herran sanaa. :mad: Saivat satimeen, eivätkä edes antaneet kannabista.
High on Christ,dude!

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
On muuten pirun ahdistavia.Joskus vilkaissut ja ensimmäinen ajatus on ollut,että tämä on sitä pahuutta mitä vastaan nämä hihhulit väittävät taistelevansa.
Juuri noin. Paitsi, että pirun hauskoja ovat myös, jos ei sen kummemmin ala ajatella, että millainen porukka niitä tosiaan todennäköisesti tekee. Ne sarjakuvat löytyy muuten (yllättäen :rolleyes:) netistäkin. En nyt tähän hätään viitsi laittaa linkkiä.

Alla pari aika hauskaa ruutua Angels? nimisestä sarjakuvasta:

Tylyä, tosi tylyä, ihan troo iivil, lyriikkaa:
Näytä liitetiedosto 11900

Tässä itse sarvipää (muistaakseni) esittelee vaihtoehtoisen rock-historian:
Näytä liitetiedosto 11901

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Hähä. Enkä ole. :D
Se on vain sitä komiikkaa kun tituleeraa itseään pikkutytöksi menneestä ajasta puhuessa.
Eikä ole...näin tuon jo toisen kerran. :mad_old:

Soot siis likka...sitä toi f-kirjain (nikissä siis) tarkoittaa. Female.

Kyl tää täti tietää...:ahem:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Ois hienoa jos olisi oikeasti kaiuttimia joista tulloo käärmeitä.Ostaisin heti.:thumbup:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tekis mieli tietää mitä on uskonto?

Tai mitä vaaditaan aatteelta että se on uskonto? Onko suomalaisuuteen uskominen tai vaikka Leijjona-laumaan uskominen uskonto?

Entä pakanallisuus, onko se uskonto? Uskotaan riihitonttuihin, ukko ylijumalaan, Ahtiin, Zeukseen?

JRantajoki

Well-known member
Olisiko uskonto jotain yleisesti uskonnoksi tunnistettua, muut ovat sitten erilaisia uskomuksia?
:doubtful:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Originally Posted by JRantajoki View Post
Heti kun joku tarjoaa minulle yhdenkin faktan joka kiistattomasti todistaa että jumala on olemassa niin liityn heti kirkkoon.
JA:Mä eroan heti, kun todistat ettei ole.
Tekis mieli tietää mitä on uskonto?
Eiköhän just sun pitäisi tietää mikä uskonto on...jos kirkkoon kuulumisesi perustelu on, että todisteita jumalan olemassaolemattomuudesta ei löydy.

Vai kuulutko kirkkoon, kun muutkin kuuluu? (="virkamies"uskoa siis)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eiköhän just sun pitäisi tietää mikä uskonto on...jos kirkkoon kuulumisesi perustelu on, että todisteita jumalan olemassaolemattomuudesta ei löydy.

Vai kuulutko kirkkoon, kun muutkin kuuluu? (="virkamies"uskoa siis)
Yritin vaan provota. Tosin kyllä kuulun kirkkoon. Tullutkin käytyä monta kertaa tänä vuonna kirkossa ja hautuumaalla.:thumbfh: