www.eroakirkosta.fi

haju

Banned
Käsitteellinen ero on oleellinen. Oletin kyllä sinun olevan asiasta perillä, kun niin raakasti teet asian eteen vastustustyötä.
Wikipedian mukaan siunauskäsite ei ole selvä edes luterilaiselle kirkolle itselleen:

Luterilaiselle kirkolle siunauksen teologia on selvittämätön kysymys eli on epäselvää, mikä on siunaus, kuka siunaa ja kenelle siunaus kuuluu.
Käypäs päivittämässä tuo Wikipedia-sivu, niin tutustun asiaan uudestaan. Voit tietysti tätä siunaus-rukous -käsite-eroa hahmotella tännekin.

Edittinä vielä Enriquelle tiedoksi, että minulla ei ole mitään sitä vastaan, että papit siunaavat seurakuntalaisiaan. Sen sijaan puolet piispoista ja merkittävä osa kirkolliskokousväestä on tehnyt "raakasti vastustustyötä", jotta osaa seurakuntalaisista ei saisi siunata.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Minua ihmetyttää kovasti kirkkoon kuulumattomien huoli kirkon sisäisistä säännöistä. En minäkään huutele potkupalloilijoille, että ottakaa nyt vihdoin järki käteen ja hommatkaa ne videolaitteet sinne maaleille ja paitsiolinjoille - jos kerran pitää tuollaisella paitsiosäännöllä tehdä peleistä vähämaalisia :eek:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Jotenkin mua raivostuttaa tuo erään hahmon kirkon ja uskonnon vastustaminen niin paljon että lähes oksetuttaa. En ole mikään kiihkouskovainen,vaikka kirkkoon kuulunkin. Ihmetten vaan, että jollain on niin paljon kirkkoa ja siihen kuuluvia vastaan, että sitä syyllistetään lähes kaikesta. Ollaan niin viisasta ja suvaitsevaa, muita auttavaa olevinaan jne jne.

Kyllähän ne kirkot nyt ovat jotain hyvääkin saaneet aikaseksi, vaikka kaikki tietävät ateristit eivät sitä myönnäkkään koska kiistävät aina kaiken.

Montako vitun päiväkerhoa, vanhempainkerhoa ym ym nuo ateistit ovatkaan mahtaneet kustantaa. Mä ihan näen silmissä sellaisia 4-vuotiaita lapsia kantamassa kylttejä käsissään, joissa kiitetään ateistien tukemia kerhoja ja auttavia puhelimia :thumbup:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kyllähän ne kirkot nyt ovat jotain hyvääkin saaneet aikaseksi, vaikka kaikki tietävät ateristit eivät sitä myönnäkkään koska kiistävät aina kaiken.

Montako vitun päiväkerhoa, vanhempainkerhoa ym ym nuo ateistit ovatkaan mahtaneet kustantaa.
Eikös päivä- ja vanhempainkerhot ole nimenomaan kirkon keksimää/tukemaa toimintaa? Sitä paitsi kirkoilla on valmis rahankeruu valtion tukemana. Mitään ateistiveroa ei erikseen ole...eikä varmaan tulekaan.

Muutenkin olen sitä mieltä, että kirkon on syytä käyttää kerämiään varoja yleishyödylliseen. Wikipedian mukaan verotulot 2006 olivat 872 miljoonaa. Helvetillisen iso rahamäärä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_evankelis-luterilainen_kirkko#Talous Lisäksi kirkolla on pirun iso omaisuus, joka kerätty aikojen saatossa. Siis maita ja mantuja.