Runar ja Kyllikki:
OoPee:
...kiitti R & K:lle kuitenkin muistutuksesta, sillä itseasiassa mulla oli kyllä tarkotus ihan varmuuden vuoksi (ja kun ei sillä mitään tee) deaktivoida toi XP:n oma polttosofta, mutta on vaan jäänny tekemättä. Mua se siis ei ainakaan ole haitannut.
Noista muista polttosoftista, mulla on ja on ollu koneessa aina vähintäänkin Nero, CloneCD ja CDRWin ja välillä myös Alcohol ja WinOnCD. No problems!
Olen korjannut kymmeniä koneita, joiden mystisen kaatuilun syyksi paljastui samalla koneella olevat polttosoftat, jotka ovat konfliktissa keskenään. Melko hiljakkoin myös Live-chätissä erään forumilaisen koneen kaatuilun syyksi paljastui juuri tuo.
Lyöpäs kuule Nero ja EasyCD samalle koneelle, niin takuuvarmasti alkaa kaatuilla. Tämä on se pahin mahdollinen parivaljakko. Lisäksi Roxion ohjelmien (joihin mm. XP:n oma poltto-ohjelma voitaneen laskea) ja mm. inCD:n konetta kaatava konflikti on kyllä ollut jo kauan yleisesti tiedossa.
Osa poltto-ohjelmista oli ainakin aikoinaan niin älykkäitä, että asennusvaiheessa jo haisteli muiden polttosoftien olemassaoloa ja jos löysi niin herjasi siitä, ilmoitti suoraan, että ei tule toimimaan. Ja kun tutkii vähän tarkemmin asiaa, niin löytää selvän syynkin miksi syntyy konflikti eikä kone voikaan pysyä pystyssä.
Asiaa valottaa Google-haku sanoilla Nero EasyCD computer problem.
Aika hassua, että löytyy koneita, jotka pysyy pystyssä ohjelmien ollessa samaan aikaan asennettuna koneelle, koska mm. ohjelmien valmistajien mukaan kaatuilu on _varmaa_