XP:n kanssa ongelmia

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Koneen kokoonpano ei ole muuttunut, myös samassa Telewellissä olevat muut koneet (vanha rousku jossa Win 98 ja toinen uusi kone, myös XP Home) toimivat samaan aikaan aivan mallikkaasti. Itse ADSL-yhteydessä ei siis voi olla vikaa, vaikka se Soneralta olisikin.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Itsellä oli sama ongelma kun vaihdoin 98:n XP:hen ja käytin XP:n omaa palomuuria (sen aikaa, että sain Nortonin koneeseen).

Mutta vastatkaas toiseen ongelmanpoikaseen, jonka laitan tuonne XP ja polttava-asema topikkiin jahka tän saan postattua.

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Varmaankin sitä XP:tä olet päivittänyt MS:n sivustolta. Olisikohan joku hiljattain ajettu päivitys aiheuttanut sivuvaikutuksena sitten tuon ongelman.

Koita muistella, että mitä kaikkea säätöjä ja muutoksia (ihan pieniäkin) tässä hiljattain siihen koneeseen on tullut tehtyä, joku semmoinen voi tuo ongelman lähde olla..

sarla

Wanha HURU
Sijainti
'pihalla'
jaska:
Juu tai sit en! En tiedä onko juuri tässä tapauksessa ongelmana, mutta emolle integroidut verkkokortit on pashaa. Luota muhun, sen paljon oon ollut verkkolaitteiden kanssa tekemisisissä, yllättävän usein verkkokortin vaihtaminen "aitoon" auttaa.
En luota suhun. Mulla on tuossa pöytälaatikossani viisi tai kuusi satunnaistoimivaa 3com(elinikäinen takuu) ja Realtec "aitoa" verkkokorttia, jotka kaikki asentuu ja tunnistuu, mut ei toimi tai toimii satunnaisesti. Sensijaan verkkosovittimeltaan sököä, mutta muuten täysikuntoista emoa en nyt äkkiä muista kuin Epoxeissa, jotka muutenkin on niin pashoja, etten enään kajoa. Kokemusotantani mukaan Epox-emoista nimittäin on 80% jollain tavoin viallisia uutena(kokemus viidestä emosta, neljä sököjä). Yhdessäkään Intel tai Msi emosta ei verkkosovitin ole vielä minulla possuillut ainakaan, rikkinäisiä/ei toimivia/väärintoimivia "oikeita verkkokorttei" pilvin himmein.

<small>[ 29-11-2003, 17:03: Message edited by: sarla ]</small>

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Juu tai sit en! En tiedä onko juuri tässä tapauksessa ongelmana, mutta emolle integroidut verkkokortit on pashaa. Luota muhun, sen paljon oon ollut verkkolaitteiden kanssa tekemisisissä, yllättävän usein verkkokortin vaihtaminen "aitoon" auttaa.
ET VAAN OSAA!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
sarla:
Yhdessäkään Intel tai Msi emosta ei verkkosovitin ole vielä minulla possuillut ainakaan, rikkinäisiä/ei toimivia/väärintoimivia "oikeita verkkokorttei" pilvin himmein.
No älä sitten luota. Tuorein tietämäni ongelmatapaus on just Msi:n emossa. eihän tuommoinen tupla-MAC -verkkokortti sinällään rikki ole, toimii muuten, mutta pätkii.

Mutta kyllä noita integroidun verkkokortin ongelmia on tullut muutenkin vastaan. Syytä en tiedä, mutta kun heittää "aidon" verkkokortin sisään ni pelittää. Lukumääräsesti puhun 10 tapauksista... tosin suurin osa on ollut Compaqeja, tai muita valmiskoneita, joissa emolevykin lienee mitä lienee...
Ett silleen!!!!!!!!1

Tblair2

Active member
arnold:
Kerroin joskus ongelmasta XP:n kanssa, kone toimii netissä hetken ja sen jälkeen paketit ei liiku enää ollenkaan. Homma toimi hyvin n. kuukauden sen jälkeen kun asensin XP:n kokonaan uudelleen, nyt tänään ongelmat ovat taas alkaneet. Mikä ihme tässä XP:ssä ja koneessa ylipäänsä voi aiheuttaa tuon?? :mad:
Sulla on MSBlast tai Welchia!

Nyt mars www.sarc.com sivuille!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
sarla:
jaska:
En luota suhun. Mulla on tuossa pöytälaatikossani viisi tai kuusi satunnaistoimivaa 3com(elinikäinen takuu) ja Realtec "aitoa" verkkokorttia, jotka kaikki asentuu ja tunnistuu, mut ei toimi tai toimii satunnaisesti. Sensijaan verkkosovittimeltaan sököä, mutta muuten täysikuntoista emoa en nyt äkkiä muista kuin Epoxeissa, jotka muutenkin on niin pashoja, etten enään kajoa. Kokemusotantani mukaan Epox-emoista nimittäin on 80% jollain tavoin viallisia uutena(kokemus viidestä emosta, neljä sököjä). Yhdessäkään Intel tai Msi emosta ei verkkosovitin ole vielä minulla possuillut ainakaan, rikkinäisiä/ei toimivia/väärintoimivia "oikeita verkkokorttei" pilvin himmein.
Minäkin luotan emolla oleviin verkkokortteihin. Tuntuvat kestävän paremmin kuin erilliset. Emoista taas olen sarlan kanssa eri mieltä: minulla on paljon hyviä kokemuksia epox:eista kun taas en ole saanut yhtään ehjää MSI:tä :D

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Tblair:
arnold:
Kerroin joskus ongelmasta XP:n kanssa, kone toimii netissä hetken ja sen jälkeen paketit ei liiku enää ollenkaan. Homma toimi hyvin n. kuukauden sen jälkeen kun asensin XP:n kokonaan uudelleen, nyt tänään ongelmat ovat taas alkaneet. Mikä ihme tässä XP:ssä ja koneessa ylipäänsä voi aiheuttaa tuon?? :mad:
Sulla on MSBlast tai Welchia!

Nyt mars www.sarc.com sivuille!
Ei ole.. tarkistettu oseammallakin täsmäsysteemillä.

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Niin, lauantaina tuo toimi sitten taas pitkiä pätkiä ilman ongelmia ja sunnuntaina ei ollut koneen osalta huolen häivää.. Omituista.

sarla

Wanha HURU
Sijainti
'pihalla'
Sam:
Minäkin luotan emolla oleviin verkkokortteihin. Tuntuvat kestävän paremmin kuin erilliset. Emoista taas olen sarlan kanssa eri mieltä: minulla on paljon hyviä kokemuksia epox:eista kun taas en ole saanut yhtään ehjää MSI:tä
Pääosin käytän kyllä ihan Intel-emoja ja ei ole ollut murheita. Muutaman MSi-koneen olen nyttemmin koonnut ja ne on ollut ihan hyviä, joskus aikaa sitten MSi:n ne kt133(?) piirisarjaset AMD-emot oli pääsääntöisesti kökköi.

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Mistä muuten johtuu, että joskus kone buuttaa ittekseen? XP tai ATI (radeon 9200) on syypää veikkaan mä, mutta kumpi (jos kumpikaan) ja mistä johtuu ja ETENKIN miten välttää? Joskus kun oikein tohkeissa vääntää kaikkea ja alt-tabbaa 30 kertaa kymmenessä sekunnissa, niin sitten buuttaa..? Eikö vaan ATI pysy mun nopeiden aivojen ja sormien mukana? :p

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Voiskos tuossa MacG:n ongelmassa tulla kyseeseen myös se, että hänellä on "etäkäynnistys" kytkettynä päälle ja kone kytkeytyy sen 'ansiosta' päälle.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Tai sitten koneen virtalähde on liian heikko, joku parisataawattinen esim.

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Juu, ei oo MsBlasteria.. se kyllä oli ja meni. Helvetti oli hermot kireellä sen kans aluks ku en tienny mikä se oli. Ihmettelin vaan.. ja syytin luonnollisesti Microsoftin tuotetta ku ei se ollut VIELÄKÄÄN vakaa, mutta eipä se sitte sitä ollukkaan. :rolleyes:

Etäkäynnistys? En tiedä siitä, mutta ainakin etäkäyttö ja kaikki muu siihen liittyvä pitäis olla pois päältä.

Koneen virtalähteestä en osaa tähän hätään sanoa yhtään mitään.. saako tuota jostain järjestelmäprofiilista selville vai pitääkö kaivaa koneen papereita esille..?

Niin, sitten vielä tälläinen tuli nyt mieleen. Kun ennen painoi ctrl-alt-del, tuli se ruutu mikä luultavasti kaikilla tulee: käytös olevat ohjelmat ja sovellukset, ja sielä on ne valikot mistä saa esim. käynnistää uudelleen jne jne. Nyttemmin tulee enää vain ja ainoastaan yks ikkuna, missä ei oo mitään valikoita eikä mitään alisivuja. Vähä kurjasti selitetty, mutta jos joku sai selvää ja osaa sanoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen..

Edittiä: Joo.. kuva kertooki enemmän ku tuhat tuollasta selitystä.. :rolleyes:

Edittiä2: Ku ei tahtonu urlin kautta onnistua niin nyt mun pitää sitte brinksterin takia pistää joku hemmetin giganttinen työpöydän kuva imagena yuck

Edittiä107: Joopa joo.. toivottavasti ny saitte sitte selityksestä selvää.. :p

Editti3782: http://www10.brinkster.com/ihmemies/bugictrlaltdel.jpg copy-pastella näytti toimivaaaaanrgh..

<small>[ 03-12-2003, 01:57: Message edited by: MacGyver ]</small>

Eliel

Detonaattori
MacGyver:

Niin, sitten vielä tälläinen tuli nyt mieleen. Kun ennen painoi ctrl-alt-del, tuli se ruutu mikä luultavasti kaikilla tulee käytös olevat ohjelmat ja sovellukset, ja sielä on ne valikot mistä saa esim. käynnistää uudelleen jne jne. Nyttemmin tulee enää vain ja ainoastaan yks ikkuna, missä ei oo mitään valikoita eikä mitään alisivuja. Vähä kurjasti selitetty, mutta jos joku sai selvää ja osaa sanoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen..
Ton tehtävänhallinnan saa takaisin "täydeksi paketiksi" kun tuplaklikkaat tuossa ikkunassa sitä harmaata reunusta/kehystä/mikälie.

MacGyver

Humppaliisa
Sijainti
Pohjanmaa
Eliel:
MacGyver:

Niin, sitten vielä tälläinen tuli nyt mieleen. Kun ennen painoi ctrl-alt-del, tuli se ruutu mikä luultavasti kaikilla tulee käytös olevat ohjelmat ja sovellukset, ja sielä on ne valikot mistä saa esim. käynnistää uudelleen jne jne. Nyttemmin tulee enää vain ja ainoastaan yks ikkuna, missä ei oo mitään valikoita eikä mitään alisivuja. Vähä kurjasti selitetty, mutta jos joku sai selvää ja osaa sanoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen..
Ton tehtävänhallinnan saa takaisin "täydeksi paketiksi" kun tuplaklikkaat tuossa ikkunassa sitä harmaata reunusta/kehystä/mikälie.
Hohoo! Sehän toimi! Loistavaa.