Tuosta ohituksesta ennen maaliviivaa on paha mennä sanomaan ilman parempaa kuvaa.
Täytyy kyllä heti alkuu sanoa, että olipahan järjestelyt hakusessa F1-tasoiseksi kisaksi! Ratatoimitsijan toimintaa ei yleensä liikaa arvosteta, mutta tuollainen toiminta kyllä jo ansaitseekin sapiskaa -tiedä sitten oliko vika kilpailun johdossa.
1) Eivät sitten viitsineet siivota rataa kunnolla ensimmäisen kierroksen kolarin jälkeen. Toivottavasti edes huomasivat virheensä vaikutukset kisan uudelleen käynnistyessä... Ratakisoissa tulisi kaikki ylimääräinen korjata heti pois kun on tilaisuus! Tiedä sitten onko Amerikassa keksitty vieläkään katuharjaa...
2) Ralffin kolari sattui varikkosuoralle, jossa kyllä pitäisi olla poppoota. Kuitenkin mies sai olla yllättävän kauan virua autossaan ilman mitään toimintaa. OK, auto oli erittäin vaarallisessa paikassa, mutta tällaisissa tapauksissa ehkä kannattaisi harkita punaista lippua ennemmin kuin SC:tä.
3) Jäikö kellekään toiselle sellainen kuva, että SC meinas jäädä jalkoihin toisessa uusintalähdössä?
Kaiken kaikkiaan kisa ratkesi Schumin nokkeluuteen uusintalähdössä ja viimeistään siinä vaiheessa kun Rubinho meinasi klikata kylkeen. Brassi taisi säikähtää ja tyytyä kakkostilaan, vaikka resursseja olisi saattanut olla. Tiesti saattoi jarrut loppua...
Toki Michael tais viisaasti olla pienemmällä siivellä.
McLaren kahdella pysähdyksellä. In your dreams!
Selostajatiimi oli sitten taas PIKKASEN toiveikas. Jos Mesellä ei meinaa päästä Cosworthista ohi, niin eiköhän ole selvä ettei gridissä olla noin korkealla kuin puolikkaalla tankilla.
Kaikkia happeningia ei pidä laittaa Saton niskoille. Esimerkiksi Panis halusi näemmä keskeyttää ihan väkisin, ei siinä Satolla ollut osaa eikä arpaa. Sen sijaan Trullin kanssa käydyn nahistelun olisin halunnut nähdä uudestaan.
Webber oli tänään pihalla kuin se kuuluisa lumiukko. Mies veti mutkia pitkäks omiin nimiinsä ja poukkoili SC:n takana niin, että perässä tulijat olivat ihmeissään. Kas kun tuomaristo ei lätkäissyt Montoyalle rangaistusta Webberin toilailuista...
Selostustiimi oli tapana mukaan ihan jossain muualla kuin niiden monitorien ääressä. Hyvä suorituskyky on poikain F1:llä kuin ottavat noinkin lyhyellä suoralla 320-40:n huiput seisovasta lähdöstä...