Yksityisviestien kopioiminen forumille

Mitä mieltä yksityisviestien kopioinnista forumille?

  • Vastaanottaja tehköön saamillaan viesteillä mitä haluaa.

    Äänet: 16 32,7%
  • Viestejä ei saa julkaista ilman lähettäjän suostumusta.

    Äänet: 33 67,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    49

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
toki tapojen vastaista se on, mutta onko lakia tiukempaan tulkintaan joku erikoinen syy?
Sama mikä hyvien tapojen kohdalla yleensäkin. Monta tarpeetonta konfliktia, ristiriitaa ja väärinymmärrystä vältetään, kun käyttäydytään lakia tiukemmin säännöin.

Myös provoaminen on laillista, mutta foorumin säännöissä kielletty. Miksi? Koska on käyttäjien valtaosan etu, ettei häiriköinti tee foorumista epämiellyttävää tai käyttökelvotonta. Häiriköiden vapautta ilmaista itseään rajoitetaan yleisen hyvän nimissä.
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
En ajattele tällaisen foorumin yksityisviestien vastaavan paperi- ja sähköpostia. Suhtaudun sen yksityisyyteen samoin, ja yhtä vakavasti, kuin kaikkeen muuhunkin kahdenkeskiseen kanssakäymiseen. Jos huonoa käytöstä harrastetaan yksityisviestissä, ei sen yksityisyys suojaa sen enempää kuin jos se sanottaisiin naamatusten. Sellaisen sisällön voi tuoda julki ja vaikka kopioimalla. Jos bannissa oleva osallistuu johonkin foorumin aiheeseen, ei siinäkään mielestäni ole erityistä yksityisyyttä.

Oman harkinnan mukaan siis. Bannissa olevalta voisi estää yksityisviestit.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bannissa olevalta voisi estää yksityisviestit.
Olin aiemmin ajatellut, että banni on kirjautumisbanni. Eli julkisia voi lueskella, mutta that's it. Eipä sitten ilmeisesti, vaan ainoastaan postaamisoikeus viedään. Sikäli kyllä huonompi juttu, että jos joku oikein provosoituu, niin hän pystyy edelleen lähettämään törkyprivoja.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Olin aiemmin ajatellut, että banni on kirjautumisbanni. Eli julkisia voi lueskella, mutta that's it. Eipä sitten ilmeisesti, vaan ainoastaan postaamisoikeus viedään. Sikäli kyllä huonompi juttu, että jos joku oikein provosoituu, niin hän pystyy edelleen lähettämään törkyprivoja.
Mun ei tartte edes provosoitua!
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Olin aiemmin ajatellut, että banni on kirjautumisbanni. Eli julkisia voi lueskella, mutta that's it. Eipä sitten ilmeisesti, vaan ainoastaan postaamisoikeus viedään. Sikäli kyllä huonompi juttu, että jos joku oikein provosoituu, niin hän pystyy edelleen lähettämään törkyprivoja.
Huomasin joskus, etten saa privoja ignoraamaltani henkilöltä. Minne lie bittiavaruuteen katoavat, kätevää.

Törkyprivat ja jaettaviksi tarkoitetut on luonnollista laittaa jakoon, mutta jos laittaa muutakin, siitä voi vetää asiaankuuluvat johtopäätökset laittajasta.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Lasketaanko törkyprivoiksi myös naisilta saadut suorat ehdotukset, joissa puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja muillakin nimillä ja myös havainnollistavin kuvakollaasein?
 

Teukka

Jarnapoliisi
Liittynyt
4.8.2000
Viestit
13740
Sijainti
Jarnapolis
Pannaan nyt yksi esimerkiksi. Ei naissa privoissa mitaan pahaa ole.

Originally Posted by Mehe Rienarsuo

Muista sitten tuoda se litran eurokossu minka jait mulle velkaa. Taalla on Katri ja Minna venaamassa. Me ollaan vedetty jo koko aamu. Hopi hopi saatana! Viinat loppu jo kymmenelta. Ma patistan noi muijat tiskaamaan. Mulla on kaapissa viela pari pulloa. Tanne niinkun olis jo!!
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Eikös R&K:lla ollut Katri-niminen kamu. Olisko tuo se sama..?
 
Ylös