Yleinen politiikkajarna

Olisiko SSS-hallitus (Sipilä-Stubb-Soini)

• Äänestäjiä yhteensä
    48
  • Äänestys suljettu. .

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mulle ei ole auennut sun tarve kahlita keskustelua keskustelupalstalla.

Kansa = esim. Ne tuhannet jotka eilen Helsingissä järjesti mielenosoituksien leikkauksia vastaan. Saattaa siellä olla sellaisiakin jotka erehdyksessä äänesti SSS:ää vaalilupausten perusteella.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Mulle ei ole auennut sun tarve kahlita keskustelua keskustelupalstalla
Nyt olet väärässä. Tavoitteena ei ollut kahlita. Kunhan esitin (ja tulen esittämään) haisevan vastalauseeni kaikille maailman mielensäpahoittajille ja nurkista huutelijoille. Itselläni ei mene ihan kympillä juuri. Mutta - vinkumiseen, valittamiseen ja yleiseen "haistavittuun" en syyllisty. Comprendo?

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Nyt olet väärässä. Tavoitteena ei ollut kahlita. Kunhan esitin (ja tulen esittämään) haisevan vastalauseeni kaikille maailman mielensäpahoittajille ja nurkista huutelijoille. Itselläni ei mene ihan kympillä juuri. Mutta - vinkumiseen, valittamiseen ja yleiseen "haistavittuun" en syyllisty. Comprendo?
Juu juu. No hätä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mulle ei ole auennut sun tarve kahlita keskustelua keskustelupalstalla.

Kansa = esim. Ne tuhannet jotka eilen Helsingissä järjesti mielenosoituksien leikkauksia vastaan. Saattaa siellä olla sellaisiakin jotka erehdyksessä äänesti SSS:ää vaalilupausten perusteella.
On ihan ymmärrettävää, että leikkauksia vastustavat sellaiset joihin ne kohdistuvat. Eihän se tietenkään mukavaa ole. Tietyt ryhmittymät, esimerkiksi opiskelijat, ovat kärkkäitä lähtemään erilaisiin häppeninkeihin, myös mielenosoituksiin opskeluun liittyvissä asioissa. Nythän ei ole päätetty vielä lainkaan, miten nuo tulevat muutokset toteutetaan, joten vastustetaan jotakin tietämättä edes tarkemmin mitä.

Otetaan lähtökohdaksi vaikka nämä opiskelun tukiin kohdistuvat leikkaukset, niin opiskelijajärjestöt varmasti voivat halutessaan ehdottaa hallitukselle, miten nuo heidän mielestään olisi paras toteuttaa. Tai jos niitä heidän mielestään ei voi toteuttaa, niin leikattaisiinko sitten mieluummin eläkeläisiltä tai pikkulapsilta.

burb

.
Leikkaukset ja niiden toteuttamistapa on eri asia kuin se, että ensin luvataan olla leikkaamatta mutta sitten heitetään lupaus roskiin ja kaavaillaan leikkauksia.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Leikkaukset ja niiden toteuttamistapa on eri asia kuin se, että ensin luvataan olla leikkaamatta mutta sitten heitetään lupaus roskiin ja kaavaillaan leikkauksia.
Mitenkäs sellainen skenaario, jossa luvataan olla leikkaamatta, eikä oikeasti leikatakaan?

Archie

Well-known member
Nämä leikkaukset ovat vielä kevyttä juustohöylää. Jos taloutta ei onnistuta oikeisemaan, niin jatkossa puhutaan monta kertaluokkaa isommista leikkauksista. Näinhän on jo monessa paikkaa käynytkin.

McRäkä

Banned
On ihan ymmärrettävää, että leikkauksia vastustavat sellaiset joihin ne kohdistuvat.
Kyllä minä ainakin kritisoin myös muihin kohdistuvia leikkauksia. Epäitsekkyys ja empatiakyky ei vaan ole oikein muodikasta nykymaailmassa.

burb

.
Vastustan nurmikoiden ja hiusten leikkauksia.

Vitsi oli oma keksimä.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Varmaan sellaisessa skenaariossa mielenosoitus on tehnyt tehtävänsä, muistuttaen leikkaajaa lupauksistaan.
Nyt, kun tuo kastike

Näytä liitetiedosto 21332

on tulilla, niin on hetki aikaa ennen pastan keittoa näihin yhteiskunnallisiin juttuihin.

Luuletsie oikeasti, että joku pääministerinä toimiva DI aikoo romuttaa koko suomalaisen oppimisjärjestelmän? Luuletsie?
Vai (huom, ei ole minun puolueeni veturi hän) oisko se sittenkin niin, että se tyyppi aikoo tehostaa sitä? Kaikki maailman haalaribilehässäkkäporukat saa vastata nyt tähän. Romuttaa vs. tehostaa?

Kun mä olin nuori poika, äitini sanoi mulle, että Suomessa on viisi miljoonaa ihmistä. Itse kuulin uutimista, että maailmassa on viisi miljardia ihmistä. Olipa helppo muistaa. Viisi ja viisi. Vaan eipä vittu ole enää. Meitä on ne viisi edelleen ja noita muita vähän kahdeksatta. Mutta meidän viidestä niitä haalari-ikäisiä on entistä vähemmän, vähemmän, vähemmän...

Että kannattaisiko tehostaa? Vai jakaa vaan kaikille vittu lisää, lisää, lisää? Ja syyttää vähän rikkaita, koska se on soooooo trendy?

T: nimim. Hassutellen

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Oikeasti? Et toivottanutkaan mua helvettiin? Ilahduin.
Ei ole juuri nyt syytä. Annan sinun meuhkata ihan omaksi iloksesi ja keskityn johonkin muuhun itse, ainakin vaihteeksi. Ei sitä karhukaan jaksa riehua koko ajan. Se vetää välillä puolukoita.