Yleinen politiikkajarna

Olisiko SSS-hallitus (Sipilä-Stubb-Soini)

• Äänestäjiä yhteensä
    48
  • Äänestys suljettu. .

markoj

Custom User
Ja etenkin eläkeläiset. Niitä kun on hankala pakottaa orjatöihinkään.

Örfil

Guest
Jone ei vastannut niin kysyn Markolta: Minkälainen hallitus ja eduskunta sekä hallitusohjelma meillä pitäisi olla? Toisena kysymyksenä esitä että koetko nykyisen työpaikkasi olevan vaarassa nykyisen hallituksen tulevien toimien vuoksi?

markoj

Custom User
Mun hommat riippuu pitkälti kotimaisesta kysynnästä ja se toki on kovasti uhattuna näiden tolvanoiden taholta. Vaikuttaako suoraan muhun? Jos saavat hallitusohjelmastaan puoletkaan läpi niin vaikuttaa.

Suomen kokonaisetua ajava hallitus ois kiva ylläri. En mä jaksa pitempään puhelimella runoilla.

markoj

Custom User
Mutta toisaalta taas pystyn sopeutumaan muutoksiin aika lailla. Ei oo satojen tonnien velkoja jossain homekasassa, tai muussakaan. Ei oo sellasta kiinteää omaisuutta, jonka arvon tipahtaminen vaikuttas paljoa mihinkään. Ei oo ruokkoja tai elätettäviä. Eli periaatteessa pärjäisin vaikka 40% tiputetulla toimeentulotuella, jos sellaista saisin.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Mun hommat riippuu pitkälti kotimaisesta kysynnästä ja se toki on kovasti uhattuna näiden tolvanoiden taholta. Vaikuttaako suoraan muhun? Jos saavat hallitusohjelmastaan puoletkaan läpi niin vaikuttaa.

Suomen kokonaisetua ajava hallitus ois kiva ylläri. En mä jaksa pitempään puhelimella runoilla.
Sama vastaus multa. Jos ihmiset ei kuluta niin lisää työttömiä tulee.

Toisin kuin Rainierilla, niin hallituksen ei tarvitse ajaa mun etua, vaan mielummin vähäosaisten. Ja sitähän ne ei tee.

Örfil

Guest
Markolta tyydyttävä vastaus, Jone taas sortui heittoihin (..."toisin kuin Rainerilla"...). Kyllähän se on nyt niin että tällä hallituksella mennään, ei tässä voi uusintavaaleja järjestää kymmentä kertaa että joku vähemmistö aina saataisiin tyytyväiseksi vaalituloksen ja sen hallituksen suhteen. Puhelimella kanssa operoin täältä pöndeltä, pidemmät jarnat sitten taas kotua käsin.

Örfil

Guest
Se vaan vielä että jännää että jone on vähäosaisten puolella mutta esim. Alkoholistit ja muihin riippuvuuksiin sairastuneet on vaan loosereita ja selkärangattomia. Nämä lienevät sitten sen ihannehallituksen avun tarpeen ulkopuolella? Vähäosaisten eliittijoukkoon ei ihan kaikki pääsekään :ahem: ;)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Toisin kuin Rainierilla, niin hallituksen ei tarvitse ajaa mun etua, vaan mielummin vähäosaisten. Ja sitähän ne ei tee.
Sähän voit omakohtaisesti puuttua tuohon kokeemaasi ongelmaan ja lahjoittaa esimerkikis 10 % nettotuloistasi vähäosaisille.

Ykskakskol

1504
Sähän voit omakohtaisesti puuttua tuohon kokeemaasi ongelmaan ja lahjoittaa esimerkikis 10 % nettotuloistasi vähäosaisille.
Eikö voisi osaa veroista laittaa? Niistä joista menee melkoisia yritystukia, poliitikkojen tukia jne.?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Eikö voisi osaa veroista laittaa? Niistä joista menee melkoisia yritystukia, poliitikkojen tukia jne.?
Nykyisellään aika merkittävä osa veroista menee tulonsiirtoihin.

Olen kyllä sitä mieltä, että esimerkiksi politiikan, harrastustoimintojen, yritystukien yms verotukia tulisi vähentää huomattavasti, säästyneet varat vaan tulisi käyttää budjettialijäämän pienentämiseen.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Voi olla jotain 0,1% toleransseja...mitäs niitä muita?
16,7% eläkkeisiin.
5,2% työttömyysetuuksiin.
2,5% lapsilisiin.
1,7% opintotukiin.

Loput menot melkeinpä sitten valtion infran hoitoa ja rakentamista, työntekijöille palkanmaksua, kuntien avustamista ja valtionvelan hoitoa.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Meneehän multa bruttotuloista 32% veroihin. Eikö mulla ole oikeutta esittää mielipidettä sen käytöstä kansankunnan eduksi?

Vai pitäiskö mun vielä antaa 10% lisää tuloistani köyhille, jotta porvarit voi käyttää mun verovarat rikkaiden eduksi?

Oot sä kyllä härski jätkä! :D

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Voi olla jotain 0,1% toleransseja...mitäs niitä muita?
16,7% eläkkeisiin.
5,2% työttömyysetuuksiin.
2,5% lapsilisiin.
1,7% opintotukiin.

Loput menot melkeinpä sitten valtion infran hoitoa ja rakentamista, työntekijöille palkanmaksua, kuntien avustamista ja valtionvelan hoitoa.
Esimerkiksi sairaalamaksut, sairaspäivärahat, päivähoito yms. joissa asiakkailta peritään maksuina hyvin pieni osuus todellisista kustannuksista.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Meneehän multa bruttotuloista 32% veroihin. Eikö mulla ole oikeutta esittää mielipidettä sen käytöstä kansankunnan eduksi?

Vai pitäiskö mun vielä antaa 10% lisää tuloistani köyhille, jotta porvarit voi käyttää mun verovarat rikkaiden eduksi?

Oot sä kyllä härski jätkä! :D
Sähän olit niin kovin huolissasi vähäosaista, niin ei kai tuo osallistuminen niin kauheata olisi. Miten ne porvarit käyttää sun verovarat rikkaiden eduksi? Valtiohan rahoittaa lainaamalla jo nyt merkittävän osan budjetista. Jos tuloveroprosentti nostettaisiin sataan, niin silloin budjetti saataisiin jaettavaa köyhille?