Yleinen riukukeskustelu ym paskaa

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
No saisitteko riu'un suunniteltua? Se ei ainakaan ole turha. Edes teille!
En tiedä noista noin, mutta itse olen tällaista "matkariuku" -konseptia joskus pähkäillyt:

Eli tommosiin puusoiroihin porataan kumpaankin päähän reikä, josta menee köysi just läpi. Toisen soiron toiseen päähän tehdään tuollainen ura soiron päästä siihen porattuun reikään asti (nuolen kohdalla). Lopuksi asennetaan paikoilleen samanmittaiset köydet, joiden molemmissa päissä on solmu. Kokonaisuus puretaan siitä uran kohdalta, jolloin riukutsydemi kulkee kätevästi mukana.

Tässä vielä hahmotelma riu'usta käyttöä varten asennettuna:

burb

.
Miten musta tuntuu etten aivan luota matkariu'un pysyvän paikoillaan. Onko tuon lukitusmekanismin tarkoitus olla niin tiukka että pelkästään se jumittaa nuo poikittaispuut paikoilleen?

Lunssila

Well-known member
Miten musta tuntuu etten aivan luota matkariu'un pysyvän paikoillaan. Onko tuon lukitusmekanismin tarkoitus olla niin tiukka että pelkästään se jumittaa nuo poikittaispuut paikoilleen?
Pitäiskö tuon yläpuun alle löytää sopivat oksat? JPP:n pitäisi ehdottomasti rakentaa prototyyppi ja testata pysyiskö se ilman mitään. Eihän se kyllä pysyisi mitenkään, kun noi köydet on vielä löysät.

Toinen ongelma on, että nykyisissä harvennetuissa metsissä on paha löytää noin lähekkäin kasvavia puita.

Viimeksi muokattu:

burb

.
Jos olisin mukana matkariukubisneksessä niin oma tuotteeni perustuisi todennäköisimmin tuoli-tyyppiseen ratkaisuun. Semmonen pilkkijakkaraselkäreppuhässäkkä pohjiltaan, siihen sitten toiletilliset ominaisuudet kuten vessapaperiteline ja lehtiteline ja takka. No ei välttämättä takkaa.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Toi riuku on kuolleena syntynyt idea. Vaan ei huolta, hätään on näemmä keksitty jo lääke:

Perustuu burbin kehittelemään ideaan, mutta vie sen vielä askeleen-pari pidemmälle.
Ainut vain, että se takka puuttuu.

jjv

Arschloch
Jos olisin mukana matkariukubisneksessä niin oma tuotteeni perustuisi todennäköisimmin tuoli-tyyppiseen ratkaisuun. Semmonen pilkkijakkaraselkäreppuhässäkkä pohjiltaan, siihen sitten toiletilliset ominaisuudet kuten vessapaperiteline ja lehtiteline ja takka. No ei välttämättä takkaa.
Alakoulun puutyötunnilla tehtiin saunajakkara jonka penkki oli u-kirjaimen muotoinen jotta kassit pääsevät roikkumaan vapaasti. Toisinpäin istuttaessa se toimisi tukevana riukualustana. Saattaisi tosin olla liian ylellinen ja tylsä riukufriikeille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Sinut tuntien paskoisit kuitenkin pilkkihaalarin huppuun!:frown:

burb

.
Sinut tuntien paskoisit kuitenkin pilkkihaalarin huppuun!:frown:
Jaahas, aivan kesken täysin asiallisen keskustelun tää rekkaribongari alkaakin vittuilemaan ja hyökkäilemään täysin asiattomasti mun kimppuun. Eipä siinä, varmaan kahen viikon banni Mosselle ja silleen. Tai sitten itsemoderoinnista mulle sama.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jaahas, aivan kesken täysin asiallisen keskustelun tää rekkaribongari alkaakin vittuilemaan ja hyökkäilemään täysin asiattomasti mun kimppuun. Eipä siinä, varmaan kahen viikon banni Mosselle ja silleen. Tai sitten itsemoderoinnista mulle sama.
Niin, se banni tulee sulle, koska et paskonut omaan vaan Pyryfin huppuun.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Riittävän tukevien oksien varaan olisi tarkoitus laittaa se ylempi riuku.

burb

.
Lopettakaa tuo sekoilu ja keskittykää matkariukuasiaan.
Tunnolliset modet olisivat kaiken muun tauhkan jo täältä Yllikseltä siivonneet ja asiattomia oleskelijoita solvanneet/sanktioineet... ihan vaan vihjeenä!
Tai no, Alppua tuskin tarttee enää täällä solvata.

burb

.
Hei emmä ollut tosissaan!

Saisko nää sinne Yllikselle takaisin, kiitos.