Mielenkiintoista olisi nähdä tilasto pisteen hinnasta suhteutettuna kuskin palkkaan.
Ja jos nyt mietitään tätä hieman pidemmälle, niin nythän on jo tässä alkukauden aikana osoitettu, että oikeastaan kuskille ei kannata maksaa tuota muutamaa miljoonaa enempää. Kymmenien miljoonien palkat kannattaa ennemmin sijoittaa auton kehitykseen ja ottaa vaan "se keskiverto/b-luokan kuljettaja". Kuljettajan mahdollisuudet vaikuttaa auton vauhtiin on ollut useana vuonna täysin yliarvostettua. Toki kokemus ja se viimeinen puristus kovassa paineessa alkaa näkyä ja silloin taitoerotkin näkyy paremmin - virheiden määrä tms. Toisaalta näiden "huippukaverien" motivaatio lopahtaa taistella jostain sijoituksista 6-15 (vaikka ne kuinka sanoisi että on tallella, mutta ei voi olla), joten ne saattaa jopa olla silloin huonompia ja virhealttiimpia kuin nämä "muut", jotka on tottuneet taistella ko. sijoituksista.
No asia ei ole tietysti näin yksinkertaista. Kuskin markkina-arvo kasvaa sponsorien silmissä menestyksen myötä ja kaikki haluaa päästä tähän jakoon mukaan. Joka tapauksessa veikkaan, että kuskien palkkaerot tulee pienenemään ja kymmenien miljoonien vuositulot tulevat vähenemään jollei jopa poistumaan kokonaan - niille kun ei näytä kuitenkaan olevan oikeasti katetta.