Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2009, round 2 / Forssa "1" GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo mutta lisäksi jari5 sai c-finaalin nopeimmasta kiekasta pisteen, ja RX b-finaalin.

E: niin ja vähän meni väärin. Säännöissä näin:

* Pisteytys kilpailuissa annetaan seuraavasti:
sija 1 = 16p.
sija 2 = 14p.
sija 3 = 12p.
sija 4 = 10p.
sija 5 = 9p.
sija 6 = 8p.
sija 7 = 7p.
sija 8 = 6p.
sija 9 = 5p.
sija 10 = 4p.
sija 11 = 3p.
sija 12 = 2,5p.
sija 13 = 2p.
sija 14 = 1,5p.
sija 15 = 1p.
sijat 16-> = 0,5p.
Finaalin nopein kierros = 1p.
(A-, B- ja C-finaaleissa siis mahdollista saada lisäpisteitä)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Pitääkö kokonaistilanteen laskelmani paikkansa?

Nasty boy 31
Cmoney 30
Racer X 20
PeePee 18
Powered by BMW 18
Andy 17
Albert oil 15
FO110K 13
Jari5 11
jusban 7
lfb 6
Jacques 5,5
öö ruz 4
AskoS 4
Nipsuhuuli 3
Otto Hokkanen 2
Jason D 2
kouvotsvoni 1
Vender 0,5
 

Makkonen

Guest
Huomenna pitäisi käydä lekurilla. Ilmeisesti kylkiluuhun tullut jotain.. Jokainen liike sattuu ja esim. yskäisy ja syvään hengittäminen sattuu.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Huomenna pitäisi käydä lekurilla. Ilmeisesti kylkiluuhun tullut jotain.. Jokainen liike sattuu ja esim. yskäisy ja syvään hengittäminen sattuu.
toivottavasti ei pahempaa ole sattunut, tuo hengitysvaikeus kuulostaa tietty pahalta :dunno:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Taidan olla ignoressa karting-puolella:frown: Kunhan vaan laskin teidän puolesta pisteitä ja semi-ilmoittauduin mukaan Pyllymuron häppeninkiin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Taidan olla ignoressa karting-puolella:frown: Kunhan vaan laskin teidän puolesta pisteitä ja semi-ilmoittauduin mukaan Pyllymuron häppeninkiin.
Sori, ainakin 3 ekan kohdalla pitävät paikkansa, en tarkemmin koko listaa mielessäni laskenut. Mutta älä ressaa :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Taidan olla ignoressa karting-puolella:frown: Kunhan vaan laskin teidän puolesta pisteitä ja semi-ilmoittauduin mukaan Pyllymuron häppeninkiin.
et ole, en vaan ole itsekään kerinnyt katsomaan pinnoja kun jussi hoitaa tuon excelillä yleensä :)
ja Jacquesilla on kai ollut kiirus, eiköhän se lisää sut pyllymuron listalle lähiaikoina! :)
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Huomenna pitäisi käydä lekurilla. Ilmeisesti kylkiluuhun tullut jotain.. Jokainen liike sattuu ja esim. yskäisy ja syvään hengittäminen sattuu.
Kylkiluu on helppoa rikkoa yhdessä pompussa mutta on erittäin paljon mahdollista että sulla on kipeytyneet ne kaikki pienet lihakset mitä kylkiluiden välissä on. Jos et ole paljon ajanut niin näin käy helposti. Siihen ei auta muu kuin muutaman viikon lepo. Kylkiliivit ja lenkkeily ennalta ehkäisevät tuota hyvin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kylkiluu on helppoa rikkoa yhdessä pompussa mutta on erittäin paljon mahdollista että sulla on kipeytyneet ne kaikki pienet lihakset mitä kylkiluiden välissä on. Jos et ole paljon ajanut niin näin käy helposti. Siihen ei auta muu kuin muutaman viikon lepo. Kylkiliivit ja lenkkeily ennalta ehkäisevät tuota hyvin.
Jep, mullahan kävi juuri noin viime vuonna nimenomaan Forssassa.
(siinä pääsuoralle tultaessa posuin pahasti pomppuihin ja auto hakkasi enempi kuin normisti, tähän reilu nojaus ulkokaarteen
suuntaan lisänä ja avot, tunsin jo ajaessa että nyt tömähti lujaa, tosin kunnolla lipeä se oli vasta seuraavana päivänä)
Eli kylki kipeytyi todella pahasti juurikin pompuissa ja kesti n. 7vk parantua täysin.
Parit ekaa viikkoa oli tosi pahoja, kolmannella vai neljännellä viikolla olikin sitten jo Hyvinkään kisa jossa ei ollut ongelmaa
kun laittoi kipeälle puolelle hieman fyllinkiä enempi penkin ja kuskin väliin :)
Hengiysvaikeuksia en muista, mutta kääntyminen, liikkuminen, nukkuminen yms. sattui tosi paljon...
Lääkärissähän en käynyt, vaan purin leukaperiä yhteen :D
Nykyään rutiineihin tullut lisänä venyttelyt, varsinkin hartioiden osalta ja lisäksi jos/kun tietää radalla olevan pomppuja,
niin niissä kohdissa vältän penkkiin nojausta jos ei penkin ja kropan välissä ole yhtään pehmustetta...
edit. kylkiliiveille ei siis oo ollu vielä tarvetta, pärjännyt ilmankin kun tajunnut mitä pitää tehdä erilailla :)
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

mulla ei oikein aivot ole rekisteröintitilassa, kun ajan kisaa. Mielessä ei ole sillä hetkellä muuta kuin seuraava mutka ja suurin osa kisan tapahtumista jää muistikuvien ulkopuolelle
Minulla juuri sama juttu. Silloin, kun keskittyminen kisaan ja jokaiseen mutkaan erikseen on huipussaan, ei kisatapahtumat rekisteröidy pikkutarkasti jälkeenpäin dokumentoitaviksi. Ensimmäisen aika-ajoryhmän ajoa katsellessa alkoi hiipiä mieleen, että tulisi hankalaa yltää A-finaaliin suoraan. Niin kovaa jo C-ryhmäläiset väänsivät. Autossa jo toisaalta laskettin, että kaikki yleensä ns. A-finaalikamaa olevat eivät millään sinne mahdu. Niin laaja on osanottajajoukko. B-ryhmän aika-ajoa katsellessa tunne siitä, että nappisuoritus vaaditaan, vain kasvoi.

Aika-ajot

Kun autoja ei kerran arvottu, valitsin kolmosauton umpimähkään. En osannut katsella autolla ajettuja aikoja B- ja C-aika-ajoissa. Ei tuntunut jotenkaan hyvältä ekat kierrokset. Ajattelin, että olen ruosteessa tai jotain kun missasin joka mutkan leikkauspisteet ja ykkösmutkaankin piti löysätä kaasua aivan huolella. Kokeilin ensin päästää PeePeen ohi ja yrittää hyvää kierrosta tämän kannassa. Ei. Etenkin hitaammissa mutkissa kaveri hävisi horisonttiin. Sitten hankkiuduin NastyBoyn perään. Tämän perässä kokeilin pariinkin kertaan ajaa ykkösmutkan samaa vauhtia kuin hän. Molemmilla kerroilla kynnin nurmikkoa säilyttäen toki nokan onneksi oikeaan suuntaan. Vähitellen Nastykin sitten hävisi näköpiiristä. Tuntui, että auto puski kuin pässi narussa. En kerta kaikkiaan tule toimeen aliohjaavan auton kanssa. Missaan mutkat sellaisella aina ja ajorytmi katoaa. Ymmälläni kaarsin ruutulipun jälkeen varikolle ja jännittyneenä odotin tuloksia. Kuudes paikka ja B-finaalin paalu. En kerta kaikkiaan ymmärtänyt aikaa, 42.5. Yllättyneenä katsoin myös RacerX:n aikaa, joka oli vielä huonompi kuin minun. Racer taisikin huikata sitten, että B-finaalissa otetaankin sitten kunnolla matsia...

B-finaali

Niinhän siinä sitten kävikin. Tosin tässä luotiin vasta asetelmat kunnon väännölle A-finaalissa. B-finaaliin autot valikoituivat nopeasti ja minulla oli kaksi vaihtoehtoa mihin hypätä, kolmonen tai ykkönen. Ykkösauto arvelutti, koska ed. setissä Venderin ajaessa sillä näytti, että vasen takarengas oli melkein pomppaamassa vanteelta. Kädellä kokeiltaessa se tuntui tosi löysältä. Pyysin renkaaseen lisättävän ilmaa ja se onnistuikin. Kiva. Myöhemmin sain kuulla, että autoon oli vaihdettu myös vasen eturengas. Jo lämmittelykierroksella huomasin, että auto tuntuu paljon napakammalta kuin kolmonen. Päätin, etten kikkaile ”lentävän” lähdön kanssa koska saisin kevyenä muutenkin hyvin auton viivalta. Heti ekassa mutkassa huomasin, että nyt on ihan eri auto kyseessä, kuin aika-ajoissa. Sain ajorytmin päälle, käänneltyä mutkiin sisään ajoissa ja jätätettyä Albert Parkkia. Ajelin varmoja kierroksia ja huomasin jossain vaiheessa, että RacerX on takanani. Tosin ei huolestuttanut, koska näytti silloin kun katsoin olevan aika kaukana vielä. Loppujen lopuksi kaveri pääsikin jo 1,5 sekunnin päähän. Minulla olisi ollut varaa kiristää vauhtia, mutta toisaalta jos tämä olisi päässyt kantaan kiinni ja yrittänyt riskiohitusta, tuskin olisin peittänyt väkisin ja vaarantanut A-finaalipaikkaa. Toisaalta taas uskon, ettei samasta syystä myöskään RX olisi yrittänyt mitään älytöntä riskiohitusta. Nyt molemmat A-finaalissa ja taistelu voisi jatkua siellä

A-finaali

Sain finaaliin nelosen, ja tiesin, että sillä olisi nyt sitten tehtävä tulosta Alku ei kuitenkaan ollut paras mahdollinen. Racer taisi päästä vahingossa ohitseni ekoissa mutkissa ja se maksoi minulle kolmossijan. Oli jotain hässäkkää alussa ja ohiteltiin muutama auto. PeePee sanoi jälkeenpäin jotakuinkin, että mentiin RX ja minä hänestä ohi molemmin puolin kumpikin ikään kuin etsien hankalinta ohituspaikkaa. Neljäntenä ollessani huomasin, että autoni kulkee paljon paremmin kuin Racerin. Olisi siis yritettävä ohitusta. Ei sitä paikkaa tuntunut löytyvän, vaikka kävin tuikkaamassa keulaa RX:n auton rinnalle eri paikoissa. Varsinkin kun ”sukellusohitukset” on kiellettyjä ulkokisoissa. Sitten päätin yrittää nopeassa ykkösmutkassa ohi sisältä. Ei ei ja ei. Ei pitoa sisälinjalla, spinnasin osumatta RX:ään ja tuli sellainen bon voyage -tunne viime vuoden Forssan kisaan, että otti päähän aivan huolella. Käänsin äkkiä takaisin radalle ja ihmettelin sitä, ettei kukaan mennyt ohi kyntäessäni. Ketutus oli niin hirmuinen, että päätin runnoa loppukisan niin kovaa kuin autosta vain irtoaa. En olisi uskonut, mutta sainkin Raacerin kiinni. Ajattelin, että kisa loppuu varmaan pian, joten ei olisi montaa mahista enää tehdä ohitusta. Kerran yritin ohitusta Alessandro Zanardimaisesti kanttarin kautta mutta ei tärpännyt. Viimeiseen mutkaan ennen ruutulippua valitsin eri ajolinjan kuin RX ja pääsin imuun, vierelle. Mutta en ihan ohi. Kunniakierroksella se, että en onnistunut saamaan kolmossijaa ei enää harmittanut; oli niin hauska taistelu sijasta. Se itse kilpailu ja kilpailujännitys sijasta on paljon tärkeämpi, kuin pisteet jotka siitä saa. Kun listat saapuivat, huomasin että olin tehnyt kisan nopeimman kierroksen ja sain kuulla, että siitä saa vielä lisäpisteenkin! Se viimeistään karisti harmin kolmossijan menetyksestä.

Täytyy sanoa, että KKWCS-urani hauskin kisa oli tämä. Niin karseata ja totista vääntöä, että ei voi kuin nauraa. Ja tosiaan fiilikset vaihtelivat aika-ajon tappiomielialasta A-finaalin tappomeininkiin.

Ohitukset taitavat olla minun heikko kohtani. Jotenkin onnistun usein sössimään ne. Myös se, että ulkokisoissa ohittaminen säännöissä rajoitetumpaa, saa pohtimaan ajaessa millaisessa tilanteessa saa ohittaa. Se syö keskittymistä myös.

Tähän loppuun muuten pieni tiva: Ykkösissä kaudella -95 alettiin kunnolla ekan kerran tuomaroimaan ohituksia. Eräs kuljettaja Span kisan jälkeen, kun tällä oli vaikeuksia ohittaa siinä kohden kisaa selvästi hitaampi kuljettja, pohti myös sama dilemmaa kuin minä, eli millainen ohitus on sitten sääntöjenmukainen. Kuka tämä kuljettaja oli?
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Taidan olla ignoressa karting-puolella:frown: Kunhan vaan laskin teidän puolesta pisteitä ja semi-ilmoittauduin mukaan Pyllymuron häppeninkiin.
Et kai nyt ole ignoressa täällä. Mutta minulle esimerkiksi pisteet ainakaan tässä vaiheessa kautta ole kovin tärkeät. Raportissanikin juuri kirjoitin, että se kilpailufiilis ja -jännitys tärkeämpää
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Huomenna pitäisi käydä lekurilla. Ilmeisesti kylkiluuhun tullut jotain.. Jokainen liike sattuu ja esim. yskäisy ja syvään hengittäminen sattuu.
Kylkiliivit vaan seuraavaan kisaan kun siihen vain kolme viikkoa aikaa niin ei mene kyljen takia kisa piloille. Toivottavasti ei mitään pahempaa
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tähän loppuun muuten pieni tiva: Ykkösissä kaudella -95 alettiin kunnolla ekan kerran tuomaroimaan ohituksia. Eräs kuljettaja Span kisan jälkeen, kun tällä oli vaikeuksia ohittaa siinä kohden kisaa selvästi hitaampi kuljettja, pohti myös sama dilemmaa kuin minä, eli millainen ohitus on sitten sääntöjenmukainen. Kuka tämä kuljettaja oli?
Nopeasti heitän että Damon Hill joka yhdessä vaiheessa saderenkailla oli vasta kuivuvalla radalla vielä Schumia slickseillään nopeampi?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Et kai nyt ole ignoressa täällä. Mutta minulle esimerkiksi pisteet ainakaan tässä vaiheessa kautta ole kovin tärkeät. Raportissanikin juuri kirjoitin, että se kilpailufiilis ja -jännitys tärkeämpää
Itsekin nautin hyvistä ja reiluista skaboista. Tampereella en pitänyt siitä että esim. 3-ruutu on vähintään yhtä hyvä kuin 2-ruutu kun tasan samalla reaktioajalla, ja yhtälujaa kiihdyttäessä kolmonen on heti sisäkaarteessa rinnalla. 1,5 autonmitan ero olisi paikallaan aina kun seuraava rivi alkaa.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Ekaa kertaa Forssaan ajamaan ja keli oli oikein mukava, aluksi vähän viilee mutta lämpeni mukavasti. Rata näytti ihan kivalta ja sitä se olikin ajaa. Jo ensimmäisiä vetoja katsellessa alko tekee mieli radalle.
A-A
Lähdin aika-ajoon autolla #6, joka tuntui olevan ihan kohtalainen.Lisäpenkillä pääsi lähemmäksi polkimia, mutta lopussa alkoi tuntumaan että lisäpolkimet olisi olleet myös tarpeen. Kaasujalka oli semmoisessa asennossa ettei pystyny lopussa enää helposti painaa poljinta pohjaan. Aluksi mutkiin kääntyminen oli aikamoista puskemista, eikä se kokonaan loppunut ollenkaan, mutta väheni. Rata kävi pikkuhiljaa tutuksi ja loppua kohti yritystä lisättiin. Tuloksena lopussa aika 40.37 ja jäi siihen vielä parantamisen varaa, mutta ihan tyytyväinen kuitenkin. Paalupaikka.
A-finaali
Lähdin kisaan paalulta autolla #1, lisäpenkin ja lisäpolkimien kanssa. Lähtö sujui hyvin ja sain vedettyä hieman kaulaa takana tuleviin ekalla kierroksella. Paljoa ei nähny mitä takana tapahtui alussa, muutakuin sain sen eron tehtyä. Kun huomasin että Cmoney ajoi toisena niin seurailin koko kisan meidän välimatkaa ja se pysyi hyvin hallussa. Auto oli hieman vikuri ajettava, varsinkin lähtösuoran jälkeinen oikea oli hankala. Välillä meni siitä ihan ok mut välillä saatto rupee hyppii ja pomppii eikä meinannu loppuu seuraavaan loivaan mennessäkään. Muuten kohtalainen kärry, nopein kierros oli 40.66 ja se oli kisan 3. nopein, mutta riitti siihen että kerkes ekana maaliin...

Kiitos järjestäjille oikein kivasta kisapäivästä.

Minä olisin mielellään myös arponut autot mut kun ei arvottu.
Nyt taisin olla ensimmäisenä autoa valikoimassa ja pyydän anteeksi.
Sanktiot otetaan vastaan.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kun huomasin että Cmoney ajoi toisena niin seurailin koko kisan meidän välimatkaa ja se pysyi hyvin hallussa. Auto oli hieman vikuri ajettava, varsinkin lähtösuoran jälkeinen oikea oli hankala. Välillä meni siitä ihan ok mut välillä saatto rupee hyppii ja pomppii eikä meinannu loppuu seuraavaan loivaan mennessäkään. Muuten kohtalainen kärry, nopein kierros oli 40.66 ja se oli kisan 3. nopein, mutta riitti siihen että kerkes ekana maaliin...

Kiitos järjestäjille oikein kivasta kisapäivästä.

Minä olisin mielellään myös arponut autot mut kun ei arvottu.
Nyt taisin olla ensimmäisenä autoa valikoimassa ja pyydän anteeksi.
Sanktiot otetaan vastaan.
Itsekin epäuskoisena katselin ettetkö muka pääse karkuun. Siitä innostuin yliyrittämään, ja jälkeenpäin aikalapuista näin että rauhallisemmin ajaen olisin varmaan 3 kymppää/krs päässyt koko ajan kovempaa. Mutta varaa oli siis sinullakin sitten (nopeimmasta kiekasta olisi piste vielä tullut). Joo kattelin että #1lle kävelit vaikka varmasti huomasit RX:n ajavan muistaakseni #4lla vielä kovempaa kuin Andy #1llä. Eli tieten tahtoen et vissiin mahdollisesti aivan parasta autoa hamunnut.

Katseet jo Myllypuroon, samalla reissulla pitänee hakea omaan autoon osia, jos Porin Xon Cup -kisaan ollaan veljien kanssa kesäkuussa menossa.

Niin ja: Eikö se sun kaveri kuvannut A-finaaliakin? Olisiko saatavilla materiaalia?
 
Viimeksi muokattu:

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Mutta varaa oli siis sinullakin sitten (nopeimmasta kiekasta olisi piste vielä tullut).

Eli tieten tahtoen et vissiin mahdollisesti aivan parasta autoa hamunnut.

Niin ja: Eikö se sun kaveri kuvannut A-finaaliakin? Olisiko saatavilla materiaalia?
En oikein kovempaa sillä päässy, kyllä mä yritin, mutta välimatka riitti.
En halunnu #4 kun se selkeesti oli niin hyvä.
Varmaan kuvas, yritetään saada esille jossain vaiheessa...
 
Ylös