Rallivideoita

mce

Member
Liittynyt
29.7.2009
Viestit
7
Kyllähän tuossa postaamassani pätkässäkin 1,6 lie oli. Turbon sihahtelut kuuluivat melko selvästi ja samaten kone kiersi reilummin kuin nykyinen Focuksen 2,0.
... ko. video on koostettu 2009 marraskuussa Wilsonin ajamien testien materiaaleista, jossa käytettin vielä nykyistä 2000 cc konetta.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1282

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Oliko se painoraja 1200kg? Jotain sellaista muistelin, eli ei merkittävästi autot kevenny. Uudet wrc:t vaikuttaa kyllä aika paljon ketterämmiltä vehkeiltä pienemmän korinsa asiosta. Hitaalla syheröllä tuskin jäisi nykyisestä wrc-autosta yhtään. Henk.koht. harmittaa skodan puuttuminen ja elättelin toiveita toyotan paluusta. Ehkä tulevaisuudessa...
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Mikäs se Fiesta oli jolla Hirvonen osallistui Monte Carloon tänä vuonna?
Joku S2000-malli ilmeisesti.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
... ko. video on koostettu 2009 marraskuussa Wilsonin ajamien testien materiaaleista, jossa käytettin vielä nykyistä 2000 cc konetta.
En kyllä ymmärrä mitä 2,0 litraisen Focukseen suunnitellun WRC turbon änkeminen Fiestaan on hyödyttänyt.

Auto kuitenkin lanseerattiin virallisesti S2000 spekkien mukaisena 2,0 litraisella vapaastihengittävällä motilla.

Ja nyt siis 1,6 litrainen turbo testikäytössä. 3 erilaista moottoria samanlaisessa Fiestan korissa 1 vuoden sisällä :rolleyes:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minä näkisin mielelläni Audin ja Lancian paluun. Nyt on kuitenkin Audi siirtynyt LeMansiin ja Porsche tähyilee F1:iin. Mihin tämä maailma on menossa? :confused:
Lancialta puuttuu sopiva malli. Delta on nykyään liian iso möhkäle.

Audilla olisi mm. TT ja S3 sopivina aihiovaihtoehtoina. Mutta taitaa VW tulla WRC:hen jos ovat tullakseen siitä konsernista.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
Lancialta puuttuu sopiva malli. Delta on nykyään liian iso möhkäle.
Näin on. Wikipedian mukaan Lancia Delta on pidempi niin korinsa kuin akselivälinsä suhteen kuin vaikkapa Mini Countryman SUV.

Deltahan perustuu nykyisin Fiatin C-mallialustaan.

Audilla olisi mm. TT ja S3 sopivina aihiovaihtoehtoina. Mutta taitaa VW tulla WRC:hen jos ovat tullakseen siitä konsernista.
Se on sääli, että jos valmistaja haluaa pitää yllä urheilullista imagoa, suunnataan johonkin isoon ratasarjaan. Sitten taas jos myydään tavan perhepirssiä (sitä jossa on 115hp, ja joka maksaa 20-35k€) niin rallin MM-sarjakin käy. No, kai se on myönnettävä, että rata-ajeluissa on enemmän glamouria ym. pintakiiltoa kuin rallissa nykypäivänä ja tämä sitten ratkaisee pelin tietyissä segmenteissä heidän hyväksensä heti kättelyssä.

Paljon on tekemistä rallin MM-sarjan promootiossa siitä vastaavilla tahoilla.:jaska:
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1374
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
En kyllä ymmärrä mitä 2,0 litraisen Focukseen suunnitellun WRC turbon änkeminen Fiestaan on hyödyttänyt. Auto kuitenkin lanseerattiin virallisesti S2000 spekkien mukaisena 2,0 litraisella vapaastihengittävällä motilla. Ja nyt siis 1,6 litrainen turbo testikäytössä. 3 erilaista moottoria samanlaisessa Fiestan korissa 1 vuoden sisällä :rolleyes:
Varmaan sitä, että Fiestaa on päästy testaamaan valmiilla ja hyväksi havaitulla moottorilla jo ennenkun uusi ja mahdollisesti lastentautinen 1600 kone on valmis. Helpompi testata muita osia, kun tietää että edes joku osa toimii. Ja jos voimansiirto kestää kakslitrasen väännöllä reuhaamisen niin pienempi ei pitäs olla ongelma, right?

Vaparikoneelle tehdyn voimansiirron käyttö WRC:n testaukseen on kohtuu turhaa, mm. vaihteiston välitysten tai ainakin perän olettaisin olevan täysin eri käytettävästä kierrosalueesta johtuen.
 
Ylös