Lopettavat tallit ?

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
dodi, siinä se sitten. mielenkiintoiset kuskimarkkinat edessä ja mikä talli tulee tilalle vai tuleeko.
 

Murre

Well-known member
Liittynyt
28.3.2008
Viestit
880
Ikävä uutinen. :thumbdown Ei BMW-Sauber itselleni mitenkään mikään suosikkitalli ollut, mutta kyllähän se oli vakuuttavaa työtä ennen tätä kautta tehnyt. Toivottavasti saadaan uusi tiimi tilalle, eikä tämä aiheuta ketjureaktiota Toyotassa ja Renaultissa.
 

Örfil

Guest
"Pilasivat" tämän kauden KERS-päätöksellään ja nyt poistuvat marttyyreinä takavasemmalle. :thumbfh:
Nimenomaan: siinä olisi pitkä penni säästynyt niiltäkin kun olisivat jättäneet koko hilavitkuttimen kehittämisen väliin :nope: :nope:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Taas hyvä esimerkki siitä, miksei autotehtaiden hallitsemalle sarjalle voi luvata pitkää elinikää.

Mitä tulee kuskeihin, niin Kubican päätyminen McLarenille ei yllättäisi itseäni lainkaan. Kovalaisen jatkohaaveiden kannalta puolalaisen vapautuminen on ehkä toiseksi pahin vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mitä tulee kuskeihin, niin Kubican päätyminen McLarenille ei yllättäisi itseäni lainkaan. Kovalaisen jatkon kannalta puolalaisen vapautuminen on ehkä toiseksi pahin vaihtoehto.
Jotenkin uskon että jos McLaren haluaa korvata Heikin jollakulla niin Nico sieltä tilalle tulee. Brawn, Williams, Renault, Toyota, on niitä muitakin mahdollisuuksia Kubicalle.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Eiköhän se ole pikemminkin Heidfeld joka uhkaa Kovalaisen paikkaa, koska Mersu haluaa saksalaiskuskin ja Hamilton hyväksyy varmasti mieluummin Nickin tallitoverikseen kuin Kubican. McLarenillakin uskotaan varmasti siihen, että Heidfeld tekisi kakkoskuskina parempaa työtä kuin Kovalainen.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Mikä Kubicasta tekisi McLarenille niin tärkeän vaihtoehdon? Puolalainen = ei-saksalainen. Niillä on jo Kovalainen, joka ajaa ihan ok ja kiltisti. Tuo pisteitä kotiin ja on hyvää peeärrää. Kubica on enemmän kimimäinen, eikä sopisi Hamiltonin kaveriksi ollenkaan niin hyvin. McLarenilla on tietyt prioriteetit Hamiltonin suhteen ja siihen aisapariksi ei moni kuljettaja sovi. Tällä hetkellä McLarenin ei ole tarvetta muuttaa mitään, on kaksi kuljettajaa jotka tuntevat tiimin toiminnan ja autot.
 

jleinonen

Well-known member
Liittynyt
6.3.2003
Viestit
684
Sijainti
Grandriver
Hyvinkin odotettu ratkaisu BMW:ltä, ovat kuitenkin rämpineet todella alhaalla tän kauden. Ja jos jotain on opittu menneistä kausista, niin takaisin kärkikuusikkoon nousemiseen ko. tallilla menee se 3-4 vuotta -> Ei kannata panostaa :thumbfh:

Toyota lienee toinen lähtijä, koska suurella budjetilla mennään ilman tuloksia. Renault pysynee lajissa, koska kohtalaista tulosta tulee "pienellä" budjetilla. Tosin edellyttää sitä että sponsorisopimukset saadaan kuntoon seuraaviksi kausiksi.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Kuoleman kellot soi F1-sarjalle...vai oliskohan kuitenkin tervehdyttämiskellot. Tätä myötä kuskien palkat saadaa edes lähelle suhteellisuudentajuisuutta.

Ei kyllä kenellekkään pitäisi maksaa sanotaan vaikka yli 5 miljoonaa, siinä jo olisi mieletön säästö.

Ei muuta kuin Rellu ja Tojota samaan syssyyn lopettamaan niin saadaan edes jotenkin järkevä F1-sarja.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2007
Täytyy kyllä sanoa että lävähti aika kovaa ja suoraan puun takaa päin näköä tämäkin uutinen, oliko tästä edes jotain viitteitä niin en ole edes varma. Täytyy sanoa että itse odotin ensi kaudella Bemarin olevan jälleen kärjessä, vaikka tämä kausi menikin täysin penkin alle, kuskimarkkinoihin tämä vaikuttaa aika paljonkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Toivottavasti joku uusista tai aivan uusi tiimi ostaa Sauberin paikan sarjassa. Ellei sitten itse Sauber jatka tallinsa pyörittämistä.

Tehdastalleille ei vaan rämpiminen riitä. Ennen pitkää pitää tuloksia saada edes jonkin verran. Varmasti olisi BMW:n päätös toisenlainen, jos menestystä tulisi. Ilmeisesti ovat laskelmoineet että nykytilanteessa kärjen saavuttaminen on vaikeaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Aww. Ei ihme että puhuivat siitä Singaporen päivityksestä niin innokkaasti, siitähän taitaa tulla tallin viimeinen :thumbfh:

Heidfeldilla on vielä markkina-arvoa (nytkin ajaa Kubicaa paremmin tuolla jämäautolla), ja uskon että nähdään ensi kaudenkin lähtöruudukossa. Toivottavasti vaikkapa McLarenilla.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Heidfeldilla on vielä markkina-arvoa (nytkin ajaa Kubicaa paremmin tuolla jämäautolla), ja uskon että nähdään ensi kaudenkin lähtöruudukossa.
Toivon, että molemmat BMW -kuljettajat nähdään ensi kaudella lähtöruudukossa. Varsinkin Kubica, joka osoitti viime vuonna, että tulosta tulee jos on vähänkin kilpailukykyinen auto.

Erittäin tyhmää, että Bemarikin sitten vetäytyy, toivottavasti Toyota ei seuraa perässä.
 

Örfil

Guest
En sitten tiedä että olisiko Toyota ja Renault vähän erilaisessa tilanteessa kuin BMW, koska molemmat tallit toimittavat myös asiakasmoottoreita. Red Bull menestyy hyvin ja Williamskin on pärjännyt viime kisoissa aivan mainiosti.

Ehkä jatkavat ainakin moottoritoimittajina???
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Ei muuta kuin Rellu ja Tojota samaan syssyyn lopettamaan niin saadaan edes jotenkin järkevä F1-sarja.
Toisaalta sarjaan jää 2 mammuttitallia eli Ferrari ja Mclaren, muilla ei sitten ole mitään mahdollisuuksia pitkässä juokussa.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Soitin Bemarin pääkallopaikalle ja kehotin heitä siirtymään IndyCar sarjaan jossa kustannukset ovat aisoissa ja markkinat ovat suuret.

Lupasivat harkita asiaa. :)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Soitin Bemarin pääkallopaikalle ja kehotin heitä siirtymään IndyCar sarjaan jossa kustannukset ovat aisoissa ja markkinat ovat suuret.

Lupasivat harkita asiaa. :)
Njäh, haluavat mieluummin keskittyä rauhassa häviämään mestaruudet WTCC:ssä :ahem: Tosin sieltäkin he taitavat harkita vetäytymistä.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Soitin Bemarin pääkallopaikalle ja kehotin heitä siirtymään IndyCar sarjaan jossa kustannukset ovat aisoissa ja markkinat ovat suuret.

Lupasivat harkita asiaa. :)
Ehtona kuitenkin kuulemma on, että IRL adoptoi ALMSin GT2-moottorisäännöt, kun sellainen BMW:ltä jo nykyisellään löytyy. Tämähän olisi tietenkin itse sarjan kannalta loistava asia, mutta sitten muistin mistä sarjasta on kyse ja heräsin painajaisesta toiseen... :tongue:

BMW:stä tuli nyt sitten toinen autonvalmistaja, joka vetäytyy ykkösistä, mutta ilmoitti jatkavansa muissa sarjoissa. Imagotappio saanko esitellä Formula 1, F1 Imag... Jaa, mutta tehän tunsittekin toisenne jo ennestään ;)

Auts.
 
Ylös