Uudet tiimit 2010

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Lotukselta en ole nähnyt mitään (paitsi surkuhupaisan värimallin ylivuotisen Rellun päälle maalattuna ;)). Rahaa saattaa olla, mutta myöhäinen lähtötilanne ei lupaa hyvää.
Gascoynen tuulitunnelimalli saatiin juuri valmiiksi ja vauhti on kova. Pitpass haastatteli Gascoynea ja julkaisi kuvan tuulitunnelimallista.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CamposMetan logo on ilmestynyt FOTA:n sivuille.

USF1:n logoa siellä ei ole, vaikka Windsor vahvisti jo syyskuussa (Camposin ohella), että talli(t) on hyväksytty FOTA:aan. Toisaalta eipä USF1:llä taida vielä logoa ollakaan.
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/091028102423.shtml

Huolestuttavampaa sen sijaan on, että Alex Wurz on lopettanut neuvottelut USF1:n kanssa, koska ei usko tallin olevan mukana ensi vuoden sarjassa (huhuaa IS Veikkaaja).
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Bruno Lallin mukaan Dallaran uusi F1-auto on jo läpäissyt FIA:n törmäystestit keulan ja kyljen osalta.
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=351694&FS=F1

USF1 taas ei huhujen mukaan ole vielä aloittanut edes omia kokeiluja FIA:n testeihin valmistautuakseen. Tämän takia mm. Ross Brawn on epäillyt tiimin kykyä saada autonsa viivalle kauden ensimmäiseen kisaan. Tiimin on myös väitetty olevan myynnissä. Peter Windsor kiistää väitteet.

http://motorsport.com/news/article.asp?ID=351439&FS=F1
http://motorsport.com/news/article.asp?ID=351700&FS=F1
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Jotekin alkaa haiskahtaa nuo USF1:n tekemiset (tai tekemättä jättämiset) jo aikas pahalta. Hehän ilmoittivat osallistuvansa sarjaan 2010 jo reilusti viime vuoden puolella, mutta eivät ole vissiin oikeen mitään saaneet aikaiseksi, vaikka aikaa olisi ollut vaikka kuinka.

Veikkaan, että pitelevät perää koko ensi kauden, sikälimikäli ajavat edes koko kautta. :alppu:
 

LAHNAPAKASTE

Well-known member
Liittynyt
1.11.2009
Viestit
74
Nää uudet tiimit tulee häviämään sekunnin kilometrillä, jos ne edes pääsee sinne(kilpailuun) asti. Esim USF1:stä ollaan hehkutettu noin 2 vuotta, mutta tuskin se edes tulee ikinä ajamaan yhtään kilpailua.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Nää uudet tiimit tulee häviämään sekunnin kilometrillä, jos ne edes pääsee sinne(kilpailuun) asti. Esim USF1:stä ollaan hehkutettu noin 2 vuotta, mutta tuskin se edes tulee ikinä ajamaan yhtään kilpailua.
Tätä tässä vähän pelätään. Mielenkiintoinen kuriositeetti sekin, että umpisurkeilla talleilla saattaa olla käsissään melkoinen kuljettjakalusto kun siellä Trullia, Kovista, Satoa ja Heidfeldia vapaana. Ennenhän kokeneet ajoivat jossain keskikastin Saubereissa ja ne ihan onnettomat Deletrazin ja Lavaggit konkurssikypsissä yhden miehen pilipaliviritelmissä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niinno tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta jo sikäli että ei tiedetä varmaksi ajaako kaikki tiimit ensi kaudella koska Rellun neuvottelut Ranskassa ovat edelleen kesken ja lisäksi myös jotkut uusista tiimeistä ovat halunneet päästä sopimukseen kauden aikana olleesta mutta sittemmin erittäin todennäköiseltä vaikuttaneen 14 tiimin ja sitä myötä aika-ajoihin tulevan 107 %:tin säännön joka pudottaisi kaksi viimeistä tiimiä pois tyyliin Pacific-Simtek kaudella 1994. USF1 on todella huonoilla ja Sauber juuri odottaa tätä pääsemistä mukaan sarjaan.

Budjettilupaukset 100 miljoonaan putoamisesta on tiukilla ja triviaa siten ,että vuonna 1992 McLaren ja Williams käyttivät rahaa koko kauden aikana saman verran ja Williamssilla oli Mansellin palkan kanssa aikamoista vääntöä ,kun mestari vei yli 100 miljoonaa (markoissa) ja Patrese vei 10 miljoonaa euroissa ja Mansellilla oli myös 5 miljoonaa euroa minimipalkka Sennan ohella ainoana ja myöskin 600 000 euroa per kilpailu taksat ja vielä ,kun luetaan Sennan 16 miljoonan sponsoripalkkiot Hondalta ja sponsoreilta ja kausipalkat lukuun niin kyllä ne huimia olivat jo tuolloin kustannukset ja Bergerillä ja Patresella olivat vain noin 10 miljoonaa mieheen ilman erillisiä lisäehtoja ja sponsoritulot päälle niin yhteistuloina Mansellin rahat veivät Williamssin rahoista 18 miljoonaa euroa+mestaruusbonukset+ 5 miljoonaa euroa miniminä ja 600 000 euroa ja Patresen palkka mukaanluettuna 51,6 miljoonaa euroa ja henkilöstö sai yhteensä 164 miljoonaa markkaa eli noin 27,33 miljoonaa yhteensä eli loppusummana 78,93 miljoonaa meni tiimin pyöritykseen.

Mclarenilla meni 10 miljoonaa Sennan kausipalkkaan ja sponsoripalkka oli 16 miljoonaa ja 5 miljoonaa minimi ja se teki 41,6 miljoonaa euroa ja lisäksi Bergerin palkka ja 17 miljoonan henkilöstön yhteispalkka teki 68,6 miljoonan loven Mäkin kukkaroon. Vertailun vuoksi Schumin palkka oli 10 miljoonaa euroa ja miljoona päälle voiton takia ja Mikan palkka pyöri max 2 miljoonassa eurossa tuolla kaudella.

Sori tuo off-topic pitäisi perustaa varmaan joku palkkahistoriasta kertova thread...

Campoksella menee ainakin paremmin tai ainakin yhtä hyvin kuin Lotuksella ja ne varmaan pääsevät sarjaan ihan hyvin ,kun taas Manor on myös yksi kysymysmerkki. Tämä yhdessä meinaavat aikamoista sumua tulevan kauden tiimeistä joten kunhan päivät kuluvat sitten näkee mikä on totuus...
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinno tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta jo sikäli että ei tiedetä varmaksi ajaako kaikki tiimit ensi kaudella koska Rellun neuvottelut Ranskassa ovat edelleen kesken ja lisäksi myös jotkut uusista tiimeistä ovat halunneet päästä sopimukseen kauden aikana olleesta mutta sittemmin erittäin todennäköiseltä vaikuttaneen 14 tiimin ja sitä myötä aika-ajoihin tulevan 107 %:tin säännön joka pudottaisi kaksi viimeistä tiimiä pois tyyliin Pacific-Simtek kaudella 1994. USF1 on todella huonoilla ja Sauber juuri odottaa tätä pääsemistä mukaan sarjaan.
On sen verran epäselvästi muotoiltu, ettei tuosta oikein ota selvää. 107 % sääntöä ei ole ollut vuosiin eikä tietääkseni ole suunnitelmissakaan ottaa uudelleen käyttöön. Koska Williams ja joku muu talli torppasi 14. tallin, niin vaaraa kenenkään putoamisesta ei ollut. Kaikki kynnelle kykenevät tallit mahtuvat lähtöruudukkoon. Nyt tietenkään ei maksimissaankaan ole kuin 13 tallia, koska Toyota lähti eikä myy jäämistöään.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Manorin hiljaisuus auton kehityksestä ei ole kauhean yllättävää, kun eivät projektistaankaan kertoneet mitään ennen valintaprosessia
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Manorin hiljaisuus auton kehityksestä ei ole kauhean yllättävää, kun eivät projektistaankaan kertoneet mitään ennen valintaprosessia
Lisäksi olemattomasta autosta on varmaan vähän huono julkaista tuulitunnelikuvia. :p

Virgin-Manor-Simtek-FIA-tiimi tuskin on uusien tallien heikoin lenkki. Eiköhän se edelleenkin ole Campos, joka kuulemma viime viikolla lensi ympäri Eurooppaa kauppaamassa tiimiään. USF1 tietenkin on aivan hänen kintereillään ja aina välillä menee tämän kilpailun johtoon...
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Mutta eikös niillä formuloissa ole vielä joku aikaraja käytössä kun ei kai ne voi ihan matelemallakaan mennä siellä radalla... Ja sillä vertailulla meinasin vain ,että kaudella 94 kun oli aika-ajoissa 90 % sääntö ja lisäksi kaksi kuskia putosi leikistä niin sellainen sääntö voisi olla mikäli olisi 14 tiimiä jos ruudukkoon ei saa mahtua 26 autoa enempää ja nykyään ei ainakaan virallisesti ole 107 % sääntöä ,mut jotain muistan lukeneeni ,että se olisi vielä epävirallisesti olemassa... Voin kyllä tietysti olla väärässä.:rolleyes:.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Lisäksi olemattomasta autosta on varmaan vähän huono julkaista tuulitunnelikuvia. :p

Virgin-Manor-Simtek-FIA-tiimi tuskin on uusien tallien heikoin lenkki. Eiköhän se edelleenkin ole Campos, joka kuulemma viime viikolla lensi ympäri Eurooppaa kauppaamassa tiimiään. USF1 tietenkin on aivan hänen kintereillään ja aina välillä menee tämän kilpailun johtoon...
No Camposilla on Sennan mukana aika paljon brassirahaa tulossa ja tämä toinen kaveri jonka nimi nyt katosi mielestä tuo myös paljon fyffeä sinne, joten eiköhän heidät viivalla nähdä.
 

Mise

Well-known member
Liittynyt
7.3.2008
Viestit
90
Sijainti
Tampere
Mutta eikös niillä formuloissa ole vielä joku aikaraja käytössä kun ei kai ne voi ihan matelemallakaan mennä siellä radalla... Ja sillä vertailulla meinasin vain ,että kaudella 94 kun oli aika-ajoissa 90 % sääntö ja lisäksi kaksi kuskia putosi leikistä niin sellainen sääntö voisi olla mikäli olisi 14 tiimiä jos ruudukkoon ei saa mahtua 26 autoa enempää ja nykyään ei ainakaan virallisesti ole 107 % sääntöä ,mut jotain muistan lukeneeni ,että se olisi vielä epävirallisesti olemassa... Voin kyllä tietysti olla väärässä.:rolleyes:.
Suurin este taitaa tulla varikko yms. tiloista, eikä suinkaan lähtöruudukon pienuudesta. Ja kuulostais jotenki ristiriitaselta tän nykyisen säästölinjan kans, että paikalle lennätettäis "ylimääräsiä" autoja. Ja vielä jos käy niin että joku talleista on selkee altavastaaja ja käy vaan aina ajamassa karsinnat ja laittaa lapun luukulle loppu viikonlopuks.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Maldonado?

Voisko joku taas selittää, miksi Epsilon Euskadi ei saanut yhtä paikoista...
Separatistikytköksistä nationalistitallia ei F1 kaipaa. Poliittisilla tarkoitusperillä aatettaan lobbaaville ehdoton porttikielto. Muuten meillä on kohta lähtöviivalla IRA Racing Team, Al-Qaeda Motorsport ja Kim-Jong Il Grand Prix.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Nykyisessä ruudukossa oli 20 autoa. Nyt on Toyota poistunut keskuudestamme ja vaikka kaikki neljä tiimiä tulisivat niin määrä tulisi 26:teen autoon. Tosin jos vielä Rellu päättää lähteä niin vaikka Sauber tulisi niin silti saavutettaisiin 26 autoa. Mutta mikäli näin käy eli Rellu ei lähde ja muut tiimit tulevat paitsi Sauber niin jääkö Sauber siis rannalle?:doubtful: ja pystyttäisiinkö järjestämään kahden auton ns. Aika-ajo karsinta ajan perusteella? Vai vaatiiko tämä kaikkien tiimien yksimielisen hyväksynnän? Aikoinaanhan oli esikarsinnat voimassa vielä kaudelle 1993 ,mutta Campos-tiimi ja March vetäytyivät ja Pacific ja Simtek myöhästyivät joten Esikarsintaa ei tarvittu. Tosin aikasuhdanteinen karsinta ja 90 % sääntö oli voimassa. Tosin oishan se huonoa mainosta tosiaan jos näin kävisi nykyään ja 14 tiimiä ajaisi joista kaksi viimeistä autoa jäisi aina aikaan suhteutettuna ulkopuolelle...:nope:.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
No Camposilla on Sennan mukana aika paljon brassirahaa tulossa ja tämä toinen kaveri jonka nimi nyt katosi mielestä tuo myös paljon fyffeä sinne, joten eiköhän heidät viivalla nähdä.
Onkos tälle ihan jotain konkreettistakin taustatukea eikä vaan perustu perinteiseen toivotaan-toivotaan-menetelmään?

Käsittääkseni Sennaa pyydettiin tuomaan kaikkiin muihin hakemiinsa tiimeihin viiden miljoonan dollarin edestä rahaa, mutta päätyi juuri Camposiin, koska he eivät sitä vaatineet tai odottaneet. Sennan ainoa suuri tukija on brasilialainen telealan yritys, jonka Carlos Slim omistaa, mutta se ei ainakaan F3-aikojen jälkeen ole toiminut mitenkään näkyvästi Sennan sponsorina. GP2-paikan miehelle osti Santander, jonka kanssa yhteistyö päättyi viime keväänä ja F1-toiveet loppuivat viimeistään Ferrarin yhteistyösopimukseen.

Maldonadolla tietenkin on Venezuelan valtion öljymiljoonat takanaan. Jos F1 ei kaipaa poliittisia kytköksiä, niin Maldonadon suhteita presidentti Hugo Chaveziin ei ehkä kannata alkaa tutkimaan...
 
Ylös