Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 4 / Toijala GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Ja tässä statistiikat. Valitettavasti kisojen parhaat ajat jäi Toijalan koneen syövereihin, joten ajat on vain aika-ajoista. Harkka-aikoja ei enää tässä vaiheessa muistella ;)

Teknisiä murheita oli kosolti: autoja hajosi ja kaikki etukäteen tehdyt arvontalistat sai heittää aika pian roskiin. Onneksi FO reagoi nopeasti ja sai pelastettua systeemit.

Treenit ajettiin n. kahdessa osassa ja a-a & kisa n. kolmessa eri osassa.

Aika-ajot:
1. Nasty 47.760, #6
2. BMW 48.000, #4
3. Racer X 48.220, #8
4. Andy 48.240, #8
5. PeePee 48.380, #1
6. Mike Milk 48.740, #1
7. FO110K 48.980, #1
8. Jari5 48.980, #7 (toka paras huonompi kuin FO:lla, siksi 8.)
9. öö ruz 49.170, #6
10. Jacques 49.240, #7
11. lfb 49.780, #7
12. Asko 51.200, #4
13. Williams 53.240, #8

A-finaali:
1. Andy (#4) *finaalin nopein
2. Bmw (#1)
3. Racer X (#6)
4. Mike Milk (#8)
5. PeePee (#7)
6. Nasty (#3) *herrasmiespiste

B-finaali:
1. Mike Milk (#6 A-finaaliin) *finaalin nopein
2. PeePee (#1 A-finaaliin)
3. FO110K (7. #4)
4. Jari5 (8. #8)
5. Jacques (9. #7)

C-finaali:
1. Jacques (#6 B-finaaliin) *finaalin nopein
2. lfb (10. #4)
3. öö ruz (11. #1)
4. Asko (12. #8)
5. Williams (13. #7)

Kokonaispisteet kisasta, mukana lähdön nopeimmasta saatu +1 pt (ja yhdelle kuskille h.m.piste)
Andy *** 17
BMW *** 14
Racer X *** 12
Mike M *** 11
PeePee *** 9
Nasty *** 9
FO110K *** 7
Jari5 *** 6
Jacques *** 6
lfb *** 4
öö ruz *** 3
Asko S *** 2,5
Wilzu *** 2

Kokonaispistetilanne, kausi 2009, 4/10 kisaa ajettu
  1. Nasty Boy *** 57
  2. Powered by BMW *** 42
  3. Cmoney *** 42
  4. Racer X *** 41
  5. Andy *** 40
  6. PeePee *** 35
  7. FO110K *** 28
  8. Albert Oil *** 19
  9. Jari5 *** 17
  10. Jacques *** 14
  11. Nipzyyz *** 14
  12. Mike Milk *** 11
  13. lfb *** 10
  14. Asko S *** 8
  15. Nipsuhuuli *** 8
  16. öö ruz *** 7
  17. Jusban *** 7
  18. Frank *** 3
  19. Williams- *** 2,5
  20. Otto Hokkanen *** 2,5
  21. Jaska *** 2
  22. Jason D *** 2
  23. The Stig *** 1,5
  24. kouvotsvoni *** 1,5
  25. Totke *** 1
  26. Bleu *** 0,5
  27. Kaktus *** 0,5
  28. Vender *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Lyhyt kisarapo:

Ajoin harjoituksissa parhaan aikani auto nro 6 ja en hävinnyt Nasty-boylle kuin 1,5 sek samalla autolla. Ajattelin että tästähän tulee hyvä päivä.
No aika-ajoissa onnistuin ajamaan 0,2 hitaammmin ja tyly tie oli C-finaalin paalulle. Arpa antoi auton nro 1 mikä ei oikein istunut käteen. Jacquesin kanssa oli todella hienoa vääntöä ja parhaat muistot jäi kun menimme puoli kierrosta rinnakkain. Ei edes nyppinyt vaikka J meni ohi. Hienoa vääntöä oli LFB:bn ja Askonkin kanssa. Sai vääntää kaikki 15 kierrosta. Tänään taas nähtiin se että porukka on ajanut niin paljon että ei ole varaa antaa auto tai painotasoitusta. Pienellä tuurilla sijoitus olisi voinut nousta paljonkin vaikka nuo tivoliautot ei ole mun juttu. Jos joku hauluaa käyttää sen ilmaisen ajovuoron mikä saatiin kaluston reistaamisen takia niin siitä vaan. Minä en sitä käytä. No ei se mitään, täytyy yrittää kiusata nuorempia viimeistään Forssassa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Hieno mies, NB. Toki huono auto joskus arpaonnella voi tulla, mutta tieten tahtoen "uhrasi" kisaansa. Nähdään Hyvinkäällä!
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Mua olisi kiinnostanut tietää kisan nopein aikani, mutta eipä tuolle voi mitään.. Kierrosaikamittari kyllä näytti muistaakseni lukemaa ~51,9xx mutta en oikein tiedä kannattaako tuohon luottaa (kisassa siis auto nro 7, joka ilm. osoittautui toisiksi hitaimmaksi/huonoimmaksi?).

Ei jäänyt paljoa kerrottavaa tästä päivästä.. Periaatteessa mahdollisuudet oli parempaankin, mutta kuitenkin jo harkkojen perusteella (auto nro 4) totuus oli karumpi: eipä riittänyt vauhti muita vastaan Toijalassakaan, keveydestä huolimatta.

Aika-ajoista (auto nro 8) ei ole juuri mitään sanottavaa.. Ajalla 53,240 irtosi C-finaalin 5. eli viimeinen lähtöruutu. Kisa olikin sitten alusta loppuun yksin ajelua, lähdön jälkeen ero edellä meneviin oli vielä edes vähän siedettävä mutta pikkuhiljaa muut menivät menojaan. Siinä sitten ajelin omassa rauhassani, parhaani mä siellä radalla tein mutta se ei tuon parempaan riittänyt. Jossain vaiheessa kisaa sitten tapahtui se mitä olin osannut odottaakin: kärki alkoi uhkaavasti lähentyä ja sen jälkeen vilkuilin taakse tasaisin väliajoin. Omasta mielestäni päästin kierroksella ohittajat suhteellisen hyvin ohi.

Kisan lopussa sitten tapahtuikin: ajoin ulos ajovirheen vuoksi yllättävässä paikassa. Yllättävä siinä mielessä, että siinä ei aiemmin ollut missään vaiheessa suurempia ongelmia ja sitten yhdellä kerralla rysähti kunnolla. Mulla ei kuitenkaan ole täysin tarkkaa kuvaa vaiheista. Parhaiten muistan sen hetken, kun törmäsin rengasvalliin sekä sen hetken kun auto alkoi livetä nurmikon puolella. Se kaikki tapahtui jotenkin niin yllättäen, vaikeaa selittää.. Aika nopeasti pääsin jatkamaan matkaa.. Seuraavalla kierroksella otin sitten varovaisemmin ko. paikan, josta lipesin ulos. Tuon ulosajon näki varmaan aika hyvin sieltä paikasta, mistä porukka katseli ajoja? Toivon mukaan se ei näyttänyt kovin pahalta.. :dunno:

Noh, jäi kisasta jotain positiivistakin: mä en jäänyt kärjelle kuin vain yhden kierroksen huolimatta siitä että auto oli muiden mukaan hidas. :) Ei toi ehkä kuulosta ilon aiheelta, mutta mulle sillä on merkitystä.. Odotin että oisin jäänyt enemmän.

Loppujen lopuksi mulla oli hauskaa loppusijoituksesta huolimatta, oli ainakin omaa ohjelmaa radalla: 4-5 spinniä 3 session aikana sekä tuo kisan viimeisillä kierroksilla sattunut ulosajo nurmikolle. :p Jälkimmäinen ei tosin ollut tietty mikään mukava kokemus.. Kisan jälkeen (ja paluumatkalla) tuo törmäys ei vaikuttanut muhun kovinkaan paljon, mutta kun kotiin olin päässyt niin muutaman tunnin päästä iski pieni järkyttyneisyys, vaikka tuossa ulosajossa ei tosiaankaan mitään käynyt. :confused:

Suuret kiitokset järkkäreille, ongelmatilanteet hoidettiin allekirjoittaneen mielestä kiitettävän hyvin! :) Nastylle myös kiitokset kyydistä!

Forssassa tavataan ajamisen merkeissä seuraavan kerran, Hyvinkäälle saatan tulla katsomaan.. :)
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Ja tässä meikäläisen kisarapot:

Pikkaisen toipilaana viikon sairiksen jäljiltä paikalle, mutta reenikassissa oli hyvät eväät ja junnu kannustajana mukana eli perussetti oli paikallaan.
Isukilla oli siis paineita menestyä kisassa ;)

Järjestelyt:
Autot arvottiin rivakasti metodi "ööruzlippalakki":a käyttäen ja teoriassa meillä oli oikein hienot listat siitä miten kukin setti ajetaan. Mutta siihen se sitten jäikin - autot paukkui ja ryytyi ja koko paletti meni uusiksi. Onneksi tällä kertaa useampi hoiteli hommia ja erityinen kiitos Follolle ja myös PeePeelle kun otti osaa selvitystöihin.
Loppujen lopuksi homma hoitui ihan hyvin, sekaannuksia ei tullut ja kaikkien tulokset olivat selvillä. Kisoista ei saatu aikoja, se oli jälkikäteen kyllä pienoinen yllätys. Täytyy ottaa tämä ens kerralla huomioon, jos ajetaan vielä tuolla.

Harkat:
Rata oli tuttu, joten menoks heti alusta. Pienoista hupia herätti että "minisuoran" päässä oli alkukierrosten ajan kolme heppua käsi ojossa pientareella, kun oli jäänyt bensahanat tms. autoista kiinni :D
Sattuuhan tuota.
Ajaksi tuli kelvollinen 48.220, jolla oli jossain kolmen sakissa siinä vaiheessa.
Setin alussa ripsautti aavistuksen tihkun tapaista, mutta sadekisaa ei saatu vieläkään.

Aika-ajo:
Pääsin ajamaan Nastyn perässä ja alkukierrokset roikuin hyvin perässä, mutta sitten alkoi rako kasvaa. Olin varma että aikani olisi parantunut harkoista, mutta sama saakelin 48.220 tuli aika ajostakin! Siis tismalleen sama aika:confused:
Mutta kolmas sija ja hyvät asetelmat kisaa silmälläpitäen.

Kisa:
Nyt vuorostaan BMW nukahti lähdössä (joka oli varsin sekava tapahtuma - lähdin itsekin liikkeelle vasta kun lähettäjä näytti kädellä uudelleen että ajakaa) ja kuittasin toiseksi.

Varsin pian pääsin Nastysta ohi, miesparka kun joutui kisaan viime vuoden mallin Ladalla :D

Siinä ei kuitenkaan kauan nokka tuhissut ja iloa johtopaikasta riittänyt kun Andy tuli ja pyyhki ohi niin että siinä ei ollut mitään nokan koputtamista.
Samassa Bemari pääsi takas mun konttiin kiinni ja siitä alkoikin hirmuinen vääntö: kierros toisensa perään ohitimme toisemme vuoron perään ja sen verran sitten nukahdin että en tajunnut että ollaan jo menossa vikalle kiekalle, en peitellyt laisinkaan ja BMW kuittasi ohi ja peli oli siinä.

Mutta pienen 10 min pettymyksen jälkeen kolmas sija alkoi maistua makealta. Pidin a-a sijani kisassa ja muutenkin eka palkintopallisijoitus tälle kaudelle. Pisteissä tosin taisin pudota nyt 4. sijalle, mutta seuraavaksi vuorossa on Hyvinkää ja viime vuonna se oli mulle hyvä rata. Ja kautta on vielä muutenkin jäljellä - kotirata Kaanaa jne. :wink:

Onnittelut Andylle joka oli tänään ihan suvereeni tällä autojaolla. Voittajasta ei ollut kahta sanaa :cool: Silloin kun saa passelin auton, rattimies tekee tulosta :ahem: Forumin Buttonilta meni kuparinen rikki, saa nähdä alkaako voittokulku tästä?

Nastylle hatunnosto asennoitumisesta arvontaan ;) Harmi ettei saatu kisasta aikoja vertailtavaksi.

Ja BMW:lle kiitokset tiukasta kisasta. Tälläisiä ohitusralleja ajaisi mieluusti vaikka joka kerta.

Ja kaikille osallistujille taas kiitos siitä että joka kisaan saadaan näin hyvin väkeä. Kisojen järkkääminen on palkitsevaa kun mukana on iso määrä innostuneita kuskeja.

Seuraava kisaa odotellen...
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jörjestelyistä: Ei kai teknisille murheille voi mitään, joten hyvä että saatiin homma kuitenkin vähemmillä autoillakin läpi.. Harmi että autoista epäkuntoon meni ne ilmeisesti ihan ok-kulkuiset pelit.

Harjoitukset:
Tässä vaiheessa näytti tosi hyvältä. Ajoin autolla numero 4, joka tuntui jotenkin hitaalta, koska pysyi lapasessa niin hyvin. Ajoin sillä harkoissa ajan, joka olisi oikeuttanut aika-ajoissa lähtöruutuun 3!

Aika-ajot:
Vielä aika-ajoissakin näytti hyvältä. Ajoin tällä kertaa autolla numero 6, joka tuntui about yhtä hyvältä. Jossain vaiheessa päästin andyn ohi ja ajelin hänen perässään tovin. Taisin saada vähän kiinnikin.
Sitten tuli hetki jolloin onni kääntyi! Autostani ei saatu aikoja ylös! Jouduin ajamaan aika-ajoni uudestaan tälläkertaa autolla numero 7, joka oli sysipaska!
Jälkeenpäin tuli mieleeni, että tässä oli väärin pistää mut ajamaan uudestaan vaan olisi pitänyt ottaa harjoitusaikani huomioon! Toisaalta tästä heräsi myös jatkokehitysidea: mitä jos harjoitusajatkin ovat osa aika-ajoa? tällöin huonon tuurin mahdollisuus vähenisi.
Tuloksena siis todella huono aika ja lähtöruuduksi C-finaalin 2.

C-finaali:
Tässä vaiheessa tuntui vielä onneni kääntyneen kun sain ajaa uudestaan sillä kutosella, joka oli hylätyssä aika-ajossani siis ihan hyvä. Sain hyvän startin ja pääsin jo siinä ööruzin rinnalle, mutta olin ulkokurvin puolella. Ajeltiin tosi hyvää kisaa keskenämme ja pääsin useaan kertaan rinnalle. Kerran tein pienen virheenkin ja takanani tullut pääsi rinnalle. Pystyin kuitenkin pitämään hänet takana ja sain ööruzin kiinni. Suoralla mulla oli enemmän vauhtia luultavasti keveydestä ja ehkä autosta johtuen. Näin ollen muutaman kierroksen jälkeen pääsin vihdoin ööruzista ohi. Jonkin aikaa takanani hiillosti joku, mutta sitten kun alkoivat kamppailemaan keskinäisistä sijoituksista niin pääsin karkuun. Fiilis oli mahtava maalissa!

B-finaali:
Melkein olisi ollut parempi jos olisi saanut lopettaa c-finaalin voittajana, koska onni näytti taas persettään ja minut istutettiin taas autoon numero 7. Eihän mulla ollut mitään mahdollisuuksia, mutta halusin silti yrittää kaikkeni. Sain jälleen hyvän startin ja ohitin viivalla jari5:n ja ekassa mutkassa FO110K:n. Autossa ei riittänyt vauhti yhtään, joten follo pääsi ohi liian helposti ja nopeasti. Jarin pystyin pitämään takanani noin puolet kisasta, mutta sitten tein pienen pahan virheen ja Jari pääsi pääsuoralla rinnalle eikä mulla ollut mitään mahdollisuuksia siinä vaiheessa. Muutaman kierroksen roikuin jarin perässä, mutta sitten pikkuhiljaa jäin.

Noh.. Tämä sijoitus varmaan vastaa todellisia ajotaitojani, ja muut voivat olla tyytyväisiä etten päässyt sotkemaan kärjen järjestystä. Kuitenkin todellinen nopeuteni tällä radalla jäi teknisten murheiden (aika-ajoauton ajanottolaitteen rikkoutuminen) takia pimentoon. Eihän näille mitään voi, mutta mua rankaistiin ehkä kohtuuttoman paljon siitä että autoon tuli tekninen vika.

Noh, minimitavoite kuitenkin täyttyi. Ensimmäinen top10 sijoitus tällä kaudella. :)
Sen verran jäi kuitenkin kaivamaan, että haluaisin näyttää Hyvinkäällä, että myös ajotaidot voivat kehittyä.. Jos tämä oli tuurirata, ja mulla tuuri näytti persettä, niin kokeillaan sitten taitoradalla uudestaan! Hyvinkäällä top10 AND KISS MY ASS MOTHER FUCKERS!! :ahem: :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jacq harkka-ajasta:
Sama ongelma oli myöskin BMW:llä, periaatteessa meillä oli sille (erittäin hyvä) aika harkoista, mutta samanlailla mies lähetettiin uudestaan radalle aika-ajoon.
BMW:lle osui sama auto a-a:han, sulle ei, siitä pahoittelut, mutta tuossa hässäkässä ei vaan keretty miettimään joka asiaa...
Harkka-ajat on oma ryhmänsä, osa ottaa ne reeninä, osa tosissaan, niitä ei käytetä koska niille ei merkitystä lasketa muutoinkaan
(sikälimikäli ajetaan omana ryhmänään)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kisaraportti / FO110K

Tällekin puolelle kisarapon copypaste :)


Pre-RaceItsellä ei paljoa ajatuksia ollut ennen kisaa, pääpaino oli öö ruz:n kanssa kisaamisessa kun ollaan suurinpiirtein samalla viivalla painon kanssa...
Tästä sitten tulikin ajatus että haluampa B-joukkioon ajamaan harkoissa koska kovinkaan paljoa ei ollut toiveita tuloksesta täällä Toijalan kimurantilla radalla...

Practise
Autoksi osui arvonnassa #3 ja liikkeelle lähdettiin... äkkiä kävi tunne persiissä että auto ei oikein kulje suorilla, tai sitte mies muistaa väärin ed. vuodelta...
Noh autoissa onneksi on ajanottolaitteisto (joka toimi enempi tai vähempi paremmin riippuen autosta) joka kertoi lahjomatta että ajat on ihan syvältä
(51-52sek/kierr)...
Tästä viisastuneena odottelin harkan lopulla öö ruzia hieman jonka päästin edelle helpottamaan vertailua = korutonta kertomaa, pääsuoralla tuli takkiin useita metrejä suoravauhdin kanssa, ja kellon mukaan hävisin parhaallani (50.990) öö ruz:lle jopa 1.8sek

Harjotuksen jälkeen fiilis olikin että autossa on jotain vialla, koskaan aiemmin en ole tuolla ajanut noin huonoa aikaa....
= valitus ratahenkilökunnalle joka sitten tarkistinkin auton rengaspaineet ensitöikseen...

Qualifying
Autoksi aika-ajoon (jota oli typistetty aika-ongelman vuoksi 10min -> 5min) osui auto #1 josta olikin paremmat fiilikset siinä katsellessa harjoituksen tuloksia jossa sillä oli tasaseen ajettu alle 49 aikoja...
Aika-ajo ei ollut kovin kummonen, joitakin nopeita kierroksia, paras aika 48.980 joka oikeutti hurmiota herättävään B-finaalin jaettuun kolmosruutuun!
(oli tismalleen sama aika jari5:n kanssa, mutta parempi lähtöruutu ratkesi mulle toiseksi parhaan kierroksen ansiosta )

note: aika-ajon jälkeen auto #3 otettiin ruudukosta pois vauhdin puutteen takia, järkkäritkin huomasi että se on ihan susi, eli en ihan väärässä ollut nytkään!

B-finaali
B-finaaliin siis kolmosruutu ja autoksi arvonnassa #4...
Lähtö oli hieman outo, kaveri heilautti lippua jotenkin hämärästi, puolet kuskeista "nukahti" ruutuihinsa (kuulemma sama toistui muissakin starteissa) ja mustakin meni auto ohi heti heittämällä (Jacques autolla #7)...
Noh, pääsin "lusikkamutkaan" ihan Jakkuesin perään ja annoinkin pienen pusun konttiin heti mutkassa... Oli selvää että Jakun auto ei ollut kovinkaan nopea, niin heti seuraavaan mutkaan mentiin rinnalle ja ohi, joskin myönnettävä on että hieman kyljet siinä "hieroi" toisiaan
(ei oikein voi tuolla välttää kontaktia ohituksissa kun autot menee kokoajan täysillä ja ohittaminen on pirun vaikeaa)
Tuon jälkeen ei sitten ollutkaan ihmeempää kerrottavaa, yritin saada PeePeetä ja Mikeä kiinni, huonoin tuloksin tosin. Ei ne nyt karkuun päässeet pahast, mutta pieni ero oli kokoajan olemassa...
Kisassa ajat heilui siinä 48.4-48.5 tasolla kunnes loppupuolella perä alkoi lipsumaan enempi ja aikoihin tuli 0.2-0.4sek lisää...
Takaa tullut jari5 otti kiinni lopussa jonkun verran, juurikin tuon kierrosten tippumisen vuoksi veikkaan...

Muuten ei kisasta kerrottavaa ole, olin ensimmäinen ei A-finaaliin noussut, sijana kohtuullinen seitsemäs ottaen huomioon kuskin painon ja vaikeaksi tiedetty rata muutenkin oli kyseessä...

Järjestelyistä
Kisa oli paljon viime vuoden kaltainen, epätasaisuutta autoissa, osa hajalla kuten viime vuonna ja avain hyvään tulokseen oli tälläkin kertaa hyvä arpaonni autoissa ja kuljettajan paino.
(tuskin kukaan kiistää tämä päivän jälkeen etteikö tuolla painosta saa aivan älyttömän edun verrattuna muihin, niin tehottomia ne autot on että ajolinjoilla ei ihmeemmin eroja tule)
Moni kuski tokaisi että rasittavaa kun koko rata mennään lämä tiskissä, ohitukset oli vaikeita, kilkkauksia nähtiin useita ja kevyet kuskit meni menojaan jos osui hyvä auto alle...
(esimerkkinä Jacques joka olis ollut ruudussa 3 harkka-aikansa perusteella, mutta huono onni auton kanssa aika-ajossa pudotti miehen kylmästi kauas kärjestä -> C-finaalin voitto tulikin sitten ylivoimaisesti kun osui taas parempi auto alle)

Hyvänä puolena mainittakoon jälleen kerran pakan sekoittanut kisa, tapahtumia riitti eikä päivää voi tylsäksi sanoa
Onneksi saavat pikapuoliin tehokkaammat moottorit autoihin, muuttuu sitten tuon tapahtuman luonne kertaheitolla parempaan suuntaan

Negatiivisena puolena luonnollisesti kalusto-ongelmat... osa autoista oli hajalla ja osa vaan ei kulkenut mihinkään...
Osassa toimi kierrosaikamittarit, osassa ei, osassa taisivat näyttää puuta heinää...
Loppupeleissä jouduttiin säätämään kisan aikana todella paljon, Aika-Ajo & kisa ajettiin kolmella lähdöllä kalustopuutteen vuoksi joka meinasi taas syödä kisapituutta kun ei aika tahtonut riittäää kolmen setin läpivientiin...
Plussana mainittakoon suht hyvin paniikissa klaarattu korvaava järjestys (kiits PeePeelle avusta ) ja järjestäjien avoimuus asiakasta kohtaan
(antoivat meidän itse hoitaa touhu parhaaksi koetulla tavalla, virkistävä poikkeus ja homma toimikin hyvin )
Järjestäjät antoivat myöskin sekoilun ansiosta pienen bonuksen kaikille kuskeille, Racer kertokoon siitä privalla enempi...

Loppumainintana kerrottakoon että vuoden Herrasmiespalkinto on löytänyt osoitteensa.
NastyBoy vapaaehtoisesti suostui ottamaan A-finaaliin auton #3 joka tiedettiin sudeksi
(näin ollen saatiin yksi mies lisää ajamaan A-finaaliin vaikka paluumies ottikin tietoisen riskin auton kanssa)
Auto #3 ei kulkenu edes Nastyn käsissä mihinkään, vaan koko A-finaalin jengi tuli pikkuhiljaa ohitse kisan edetessä...
Kisan jälkeen pidetty pikamiittinki päätti että A-finaalin nopeimman kierroksen piste annetaan ilman muuta Nastylle, sen verran reilu teko kyseessä oli.


Raporttini päättyy tällä kertaa tähän, kiitokset kaikille mukana olleille ja Hyvinkäällä nähdään sitten seuraavaksi!
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Harkat

Sain auton numero 8. Tosin vain hetkeksi, ehdin minsan istua kyydissä kun ratahenkilökunnan jannu sano, että vaihdappas autoa. Kaasu meinas hirttää kiinni. Eli nousinpa sitten vitosautoon, joka oli syystä tai toisesta tarkoitus jättää alunperin varikolle.

Noh, harkat meni ihan hyvin. Vaikka rata oli itselleni uusi, sen oppi suht nopeesti johtuen tehottomista autoista. Paransin vielä hieman, kun päästin Mike Milkin edelle ja katselin hänen ajolinjojaan. Äkkiähän tuo 10 minsan harkka loppuikin (enkä kyllä pidempää harkkasessiota olisikaan halunnut tälle radalla). Ruutulippu heilahti ja sitten autosta lähtikin veto pois... Ratahenkilökunta apuun ja pääsin kahtakymppiä köröttelemään varikolle, lujempaa sillä ei päässyt.

Auto kuitenkin toimi ihan hyvin ennen tuota lopun hajoamista. Olin ajalla 48.8s harkkojen perusteella noin puolessa välissä, hyvältä siis vaikutti.

Aika-ajot

Aika-ajoihin oli alunperin tarkoitus jatkaa samalla autolla kuin harkoissa, mutta vitonen oli pistetty lopullisesti sivuun. No ei hätää, mulle tuli aiemmin hyväksi todettu #4. Autossa tuntuikin pitoa olevan, mutta vähän tehottomalta meno tuntui. Paniikki alkoi kasvamaan, kun auton kierrosaikamittarissa näkyi kierros kierrokselta 51.x aikoja, mitä hittoa? Hyviä kierroksia mielestäni vedin kuitenkin.

Aika-ajon jälkeen sitten selvisikin karu totuus, kaasuvaijeri oli löystynyt. Ts. ajoin puolella kaasulla koko aika-ajon. Tuloksena 51.2, eli 2.4 sekkaa hitaampi aika kuin harkoissa...

Tässä vaiheessa meno alkoi vaikuttamaan motorsportilta. No ei auttanut kuin toivoa parempaa onnea kisaan... Ehkä jonkun pääsen kuittamaan vielä.

Kisa

C-finaaliin siis ruutuun neljä ja autolla numero #8. Lähtö oli tosiaan outo, kuten muutama onkin maininnut. Odotin että lähtö tapahtuu, kun lippu lyödään alas eikä silloin kun nostetaan ylös. No pakkohan se oli silti lähteä liikkeelle, kun Jacques ja öö ruz lähtivät liikkeelle (ihan oikein siis, lähinnä oudoksuin lähettämistapaa). Viereltä lfb nukahti itseänikin pahemmin. Joku muistikatkos tästä kohtaa, ilmeisesti hän piti niukasti paikkansa ekassa mutkassa kuitenkin?

Alkukisa meni neljän auton tiukassa ryppäässä, aivan peräkkäin ajeltiin ja välillä rinnakkainkin. Toisessa neulansilmässä lfb oli hieman öö ruzin rinnallakin jo, kun sisälinja aukesi minulle. Pienen pusun seurauksena lfb pyörähti sitten, mutta ilmeisesti pääsi aika nopeasti jatkamaan matkaa.

Seuraavat pari kierrosta koitin päästä öö ruzin kantaan, mutta ero pysyi ilkeästi siinä sekunnin paikkeilla. No yhtään ei luovutettu ja koitin parhaani mukaan saavuttaa eroa. Jossain kohtaa sitten tein ajauduin hieman ulos ajolinjalta ja lfb kuittasi täysin yllättäen ohi... En yhtään huomannut, että hän on niin lähellä.

Sitten oltiin siis järjestyksessä öö ruz, lfb ja minä samassa kasassa. Lfb painosti kovasti öö ruzia ja itse koitin välillä kans vilkuilla. Yllättävän vaikea oli kuitenkin löytää ohituspaikkoja, suorilla en ollut hidaskaan, mutta kisaajien rinnalle ei ollut asiaa.

Lfb sitten kuittaisi öö ruzin ja itse otin paikan öö ruzin peesistä. Loppukisa menikin siinä ohituspaikkaa etsiessä. Useamman kerran tuli pieniä pusuja annettua, mutta ovi ei vain auennut.

Ja sittenhän se ruutulippu taas heilui, lopputuloksena viihdyttävä kisa ja neljäs sija C-finaalissa.

---

Tää oli kyllä itselle tähän mennessä huonoin kisa onnen kannalta, varsinkin aika-ajo jäi harmittamaan. Tällä kertaa oli kyllä muutenkin luvattoman paljon ongelmia autojen kanssa. Pointsit kuitenkin henkilökunnalle siitä, että ongelmista huolimatta he kuuntelivat asiaskasta ja kaikkeen löydettiin nopeasti ratkaisu.

Kuitenkin kisa oli sen verran tasaista vääntöä, että jälkimaku on ihan ok murheista huolimatta. Mielenkiinnolla jään odottamaan uusia moottoreita noihin autoihin, täytyy sitten saman tien käydä testaamassa. Muutenhan nuo autot oli ihan jees kaikkine penkin säätöineen ja kierrosaikamittareineen (joista tosin kaikki eivät toimineet).

Kiitokset taas järjestäjille! Itse tulen seuraavaksi mukaan Forssan kisaan, odotukset on ihan hyvät siihen, nyt kuitenkin kerran kisannut siellä jo niin on hieman parempi pohja lähteä matkaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Ensiksikin kiitokset foorumin järjestäjille, homma toimi hienosti vaikka kalusto aiheuttikin aika paljon ongelmia.

Itsellä taisi olla kolmas kerta ulkoradalla koskaan ja eka kisa ikinä, mutta eipä tuo noin hitailla autoilla hirveästi poikennut sisäradasta. Auto-onni oli suht kohdallaan ja tosiaan painosta oli varmasti hyötyä täällä.

Harkoissa ajelin autolla #1 oman ryhmän nopeimman ajan, mutta aika-ajoissa en sitten kuitenkaan onnistunut ajamaan yhtä hyvää kierrosta samalla autolla ja sijoitus oli kuudes, eli B-finaalin toinen ruutu.

B-finaali: Autoksi sain numero 6:n joka tunti ehkä hiukan paremmalta kuin #1. Lähtö tapahtuikin vähän yllättäen jo ruutulipun noustessa, en ollut ihan hereillä siinä, mutta ihan hyvin pääsin liikkeelle. Muutaman auton mitan jäin PeePeestä ja ajeltiin useampi kierros peräkkäin. Pääsin sitten ohi muistaakseni siinä lusikkamutkassa ja aloin odottamaan vaan kisan loppua. Oli tosi kivaa ja reilua kisailua, kiitokset siitä! Joo, luulin tosiaan että vaan voittaja pääsee A-finaaliin niin tuli puristettua ihan täysillä...

A-finaali: Auto oli tällä kertaa #8 joka vaikutti ihan yhtä hyvältä kuin #6. Pääsin taas keveyden ansiosta hyvin liikkeelle, ja hetken näytti että nousen jo sijalle 4, mutta tipuin kuitenkin takasin viidenneksi. Ekalla kierroksella oli penkki irti, liuin edes taas parissa mutkassa ja jäinkin siinä kärkiporukasta vähän ennen kuin sain penkin pysymään paikallaan. Muutama kierros meni ajellessa ja pääsin suoralla super-#3:lla ajavan Nastyn ohi ihan heittämällä, autojen nopeusero oli kyllä valtava.

Loppukisa menikin sitten Bemarin ja Racer X:n kisailun imussa, pysyin suht helposti perässä kun pojat taisteli keskenään. Muutaman kerran pääsin nousemaan hetkellisesti kolmanneksi, mutta en onnistunut pitämään sijoitusta paria mutkaa pidempään. Maaliin siis sijalla neljä.

Sen verran poltetta jäi että ilmoittauduin jo mukaan Hyvinkäälle, pakkohan se on päästä kokeilemaan vähän nopeampiakin autoja. Tärkein tavoite eli Jacquesin voitto saavutettiin kun hävisin miehelle HCR-puolimaratonilla...:thumbup:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Toijala oli uusi kokemus ja sadetta toivottiin päivälle. Matkalla ripotteli vettä useamman kerran ja ihan vielä siinä paikanpäälläkin, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että rata olisi kastunut:

Harjoitukset

Autot näyttivät päällisin puolin uudehkoilta ja ajanotto kuljettajalle vaikutti mielenkiintoiselta uutuudelta. Oma autoni ei lähtenyt harkoissa käyntiin, joten heti alusta tekniset murheet vaivasivat. Sovittiin että ajan ensimmäisellä autolla joka saapuu muiden harjoituksista takaisin. Tämä auto toimikin jo paremmin ja pystyin heti muutaman kierroksen jälkeen saamaan uudella radalla kelpo ajan 47,9s.

AA
Aika ajoon samalla autolla kuin harkkoihin (4). Tiedossa oli ettei auto pysy käynnissä joten sitä ei edes käynnistetty kun muilla jo oli autot käynnissä. Kun auto saatiin käyntiin niin johan taas oli ongelmia. Pääsin ajaa lämmittelykierroksen puoleen väliin kun kaasuvaijeri löysti niin ettei sen pedaalin painamisella ollut vaikutusta. Tätä sitten korjailtiin niin kauan että lopulta ajoin AA yksin:ahem: Muutama kierros ja ajaksi tuli 48s. Parannettavaa jäi kyllä kun kaikki mutkat eivät menneet ees tiukimmalla mahdollisella linjalla.

Kisa
Auto vaihtoon ja menoksi. Lähtö tosiaan tapahtui eri kaavalla kuin yleensä. Odotin lipun alaslaskua, mutta semmoista ei näkyny, vaan lähtö oli jo tapahtunut. Katselin vain kun pole mies Nasty lähti samantien ja takaa tullut Raceri oli jo rinnalla. Nyt on kiire!!:jaska: Ekaan mutkaan mennessä oli pihvinä kahden välissä:) Andy meni seuraavalla kierroksella pitkässä oikeassa niinikään sandwitch muodostelman jälkeen heittämällä ohi ja taisi siinä mennä racerikin. Sijoitukset vaihtuivat suht nopeaan. Tämän jälkeen alkoi huikea kamppailu racerin kanssa. Ohituksia tuli lukuisia molemmin puolin. Joudun peittelemään todella paljon ja otinkin usein sisäkurvin linjan jo hyvissä ajoin. Tällöin tietysti oma kierrosaika menee pieleen mutta sijoituksistahan tässä taistellaan! Se tuotti parin kierroksen ajan tulosta mutta Raceri vaihtoi taktiikkaa ja käytti ulkolinjan parempaa exit speediä hyödyksi. Yllättäen pääsin parikin kertaa yllättämään racerin maalisuoran jälkeisessä pitkässä oikeassa. Tämä oli makea ohituspaikka. Taisi kyllä racerikin mut ohittaa yhden kerran samassa paikassa. Toinen paikka missä ohituksia syntyi oli takasuoran jälkeinen vasen neulansilmä. Siinä kun takaa tuleva meni väkisin rinnalle ja käänsi sisään niin edellä ollut joutui väistämään ulkopuolelle. Tuossa kohtaa ei tarvinnut olla edes erityisen lähellä edelläolevaa niin temppu onnistui. Tämän sai kokea sekä ohittajana että ohitettavana. Suorilla raceri oli hivenen nopeampi, ja kerran hän laittoi pusua persuksille merkiksi että edestä!!

Kamppailun keskellä myös MikeMilk meni ohi ja putosin 4:ksi. Sain kuin saikin edellä olevat kiinni ja lopulta pääsin molemmista ohi. Ja olikohan se juuri kierros ennen ruutulippua pääsin raceristäkin sopivasti ohi:ahem: Tuloksena toinen sija ja tuuletukset sen mukaiset!

muut kommentit:
Vaikka autot olikin hitaita, niin silti tästä muodostui kauden paras kilpailu. Ohituksia tuli varmasti kymmenkunta ja paikkojen etsiminen ja sen puolustaminen oli aivan mahtavaa.

Ehkä tässä saatiin jonkilainen ratkaisu paino ja auto kysymyksiin. Huonolla autolla ei pärjää kukaan. Sen sijaan keskinkertaisella voi pärjätä. Ja erinomaisella pärjää melkoisella varmuudella. Paino taas ei yksin ollutkaan se ratkaisevin tekijä täällä kuten ennnakkoon arvioitiin, vaan auto+kuljettaja yhdistelmä.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset:

Arpa heitti autokseni numero 7:n, joka oli vaihtoehdoista toiseksi hitain. Rata oli näin tehottomilla autoilla hyvinkin helppo eikä kaasua tarvinnut nostaa kuin ekassa neulansilmässä. Ihan hyvin mielestäni ajoin, mutta kierrosaika oli silti huono, muistaakseni 49,5 luokkaa.

Aika-ajot:

Samalla autolla aika-ajoon, joten odotukset eivät olleet kovinkaan korkealla. En tehnyt kierroksillani suurempia virheitä, joskaan linjat eivät ehkä aivan kohdallaankaan olleet. Aika huononi harjoituksista muistaakseni kolme kymmenystä harjoituksista ja tuloksena kehno C-finaalin kolmosruutu. Kovempaa ei tällä taidolla, elopainolla ja autolla vain päässyt.

Kisa:

Kisaan sain auton numero 4, joka oli selvästi seiska-sutta parempi. Järjestäjiltä ei tullut etukäteen mitään ohjeistusta startista, joten lipun heilautus meni meikäläiseltä pahasti ohi. Onnistuin kuitenkin sisäkurvin puoleisen lähtöpaikan avustuksella pitämään kolmospaikkani. Olin pian Jacquesin ja öö ruzin perässä ja katselin aluksi, aukeaisiko ohituspaikka odottamalla heiltä virhettä. Kisa oli yhä alkutekijöissään, kun Asko osui aivan yllättäen autooni vasemmassa neulansilmässä. Siitä seurasi pieni sladi ja reissu nurmikon puolelle, mikä heitti radalle samalla suuren kiven. Menetin sijoituksen ja muutaman sekunnin, mutta en hermostunut, sillä vaikutin nopeammalta kuin edessä ajaneet ja arvelin pystyväni ohittamaan heidät tästä huolimatta. Pääsinkin suhteellisen nopeasti ohi Askosta ja aloin painostamaan kärkikaksikkoa uudelleen. En viitsinyt ottaa kontaktia tai tunkea väkisin rinnalle, joten hain rauhassa ohituspaikkaa öö ruzista. Tätä taistelua kestikin useamman kierroksen ajan ja pääsin pari kertaa edelle, mutta menetin sijoitukseni aina seuraavassa mutkassa. Aloin kokeilla erilaisia ajolinjoja, mikä lopulta tuottikin tulosta ja pääsin lopullisesti ohi. Hienoa vääntöä! Jacques oli kuitenkin saanut tällä välin tehtyä muutaman sekunnin kaulan enkä pystynyt ajamaan häntä enää kiinni. Sijoitus siis C-finaalin toinen ja 10. yhteensä. Paremmalla auto-onnella B-finaalipaikka olisi ollut todennäköinen (vilkaisin finaalissa rattia pari kertaa ja kierrosaikani olivat pitkälti yli sekunnin nopeampia kuin aika-ajoissa), mutta joskus käy näin. Oli muuten toinen peräkkäinen aika-ajo, jossa alle sattuu huono auto. Eipä siinä mitään, hauskaa oli kuitenkin ja todelliseen kilvanajon tuntuun pääsi jälleen.

Järjestäjille ja ratahenkilökunnalle erityiskiitokset joustavista ja lopulta hyvin toimineista varasuunnitelmista, joiden avulla saatiin homma vietyä läpi suurista kalustovaikeuksista huolimatta. Hyvinkäällä nähdään taas!
 

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Tässä olis kuvia eiliseltä. Jos joku haluaa lisää kuvia itsestään kertomalla numeron kussakin lähdössä niin löytyy. Jos joku haluaa kuvansa pois niin pistä yksäriä.

Ekat harjoitukset:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/ekatharkat.jpg

Tokat harjoitukset:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/tokatharkat.jpg

Ekat aika-ajot:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/ekaaikaajo.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/ekaaikaajo1.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/ekaaikaajo2.jpg

Tokat aika-ajot:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/tokaaikaajo.jpg

Kolmannet aika-ajot:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/kolmasaikaajo.jpg

C-finaali:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/cfinaali.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/cfinaali1.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/cfinaali2.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/cfinaali3.jpg

B-finaali:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/bfinaali.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/bfinaali1.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/bfinaali2.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/bfinaali3.jpg

A-finaali:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/afinaali.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/afinaali1.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/afinaali2.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/afinaali3.jpg
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/afinaali4.jpg

Palkintokorokkeelta:
http://i58.photobucket.com/albums/g255/vaapukka/palkintokoroke.jpg
 

Örfil

Guest
Miten ihmeessä nää sais videolle?
Olisko Hyvinkäällä paikkaa, josta vois kuvata koko radan?

Olis kiva saada jostain kisasta kaikki finaalit nauhalle jälkipolvia varten.

Mulla on kamera ja jalusta, tarttis vaan olla kuvauspaikka ja osaava kuvaaja.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
näitä lempinimiähän alkaa kertymään mukavasti :thumbup:

Tuomaristo:
- Pirkkalan Max "push me harder off the track" Mosley
- Mansesterin B. Virtassstone
- Kehä 3:n ikioma Nazir Hoosein

Kilpailijoita:
- Bembölen Briatore
- Kinnusen Leksa
- Armonkallion Arnoux

näitä lisää =D
Forumin Buttonilta meni kuparinen rikki, saa nähdä alkaako voittokulku tästä?
Mistä tuo Button?

Ainakin "Tampereen Takuma" titteli on jo varattu :ahem:
Niin on. Vuosaaren Hill sopisi paremmin, mutta ei oikein rimmaa
Asuinpaikka muuttuu kohta; Hollolan Hill rimmaa :idea:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Pakko sanoa, tää oli aika makee tilanne seurata livenä :)
Ja näköjään hyvin saatu kuvaankin :thumbup:
Melkein sääliksi käy "paikan pitäjiä" kun varmaankin saaneet kuulla autojensa kehnosta tasaisuudesta. Silti, asian paremmin kunnossapito olisi pop.
 
Ylös