Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 4 / Toijala GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo, Alppu, samaa Massa-Turkki -juttua itsekin hymähdin. Aika kapinen turkki 2009.

Joo, Williams, ero ei ole järkyttävä (ainakin veikkaan ettei se järkytä), mutta sen kyllä huomaa. Melko turvallista ajaminen Forssassakin on.
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Ajattelin jo ennen kisaa, että tässä tapahtumassa jos missä on hyötyä painonpudotuksesta. Punnitustulos ed. iltana kriittinen 64 kg.

Paino oli se muuttuja, johon pystyi itse vaikuttamaan. Muuten säkä olikin melkoinen auton ja lähtöpaikan suhteen. Harjoituksissa ajoin seiskalla. Se ei ollut kaksinen. Autoja alkoi kuitenkin hajota, ja aika-ajoryhmät menivät uusiksi. Kyselin Follolta minkä auton saisin a-a:han ja vastauksena seiska taas. Sitten FO alkoi jakaa sitten aika-ajoryhmiä uusiksi ja kyseli halukkaita toiseen ryhmään siirtyjia. Ilmoittauduin vapaaehtoiseksi jos saan vaihtaa autoa. Sainkin kasin, joka oli vähän parempi.

Kasilla ajoin aika-ajoissa ajan 48.24 kun RX ajoi 48.22. Autojen uusijaossa oli päätetty, että a-a:n nelonen eli viimeinen suoraan a-finaaliin pääsijä saisi parhaan, eli nelosauton. Uskomaton tuuri, että hävisin kahdella sadasosalla kolmospaikan RX:lle. Kun Nastylla vielä oli surkein kolmostauto, oli voitto sitten siinä.

Kisasta sen verran, että en aluksi tiennyt, että nelonen oli niin ylivoimainen kuin se oli. Puskin siis kahdella ensimmäisellä kierroksella kaikista nopeasti väkisin ohi. Sen jälkeen, kun huomasin että olen reilulla erolla kärjessä, päätin yrittää mahdollisimman nopeaa aikaa. Nopein näytölle tullut aika oli 47.44.

Tuurilla oli voiton kannalta ratkaiseva merkitys sekä sillä, että muutaman nopea kuski poissa, mutta toisaalta myös valmistautumisella. Ei se paino kuitenkaan itsestäänkään putoa.

Sadekisa jäi tälläkin kertaa kokematta, tanssitaan sadetanssia jotta jommassakummassa Forssan kisassa vielä sataisi.

Edit: Poitsit muuten FO:lle asioiden hienosta sumplimisesta kun autoja alkoi jäädä pois pelistä. Radan henkilökuntakin mukavaa, vaikka autot eivät toimineetkaan parhaalla mahdollisella tavalla, niin tekemisen meininki paikkasi paljon. Asiakaslähtöistä toimintaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
...mutta toisaalta myös valmistautumisella. Ei se paino kuitenkaan itsestäänkään putoa.
Totta. Tässä sarjassa kilojensa hallintakin on yksi hyvän kuskin merkki (kyse siis meistä jotka ottavat tämän F1-vakavuudella), ja siinä olen jäljessä. Joku 5-7 kiloa voisin itsekin pudottaa, en enempää raaski ettei ihan rimpula ole :D
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joo, Williams, ero ei ole järkyttävä (ainakin veikkaan ettei se järkytä), mutta sen kyllä huomaa. Melko turvallista ajaminen Forssassakin on.
Turvallista se ajaminen Forssassa on, ei siinä mitään, samaa mieltä kyllä.
Mutta toi ero noihin Toijalan autoihin on aika iso.
Cmoney kuvitteleppa Suzukartin autot Forssan radalle, siitä saa hyvän vertailupohjan :) (ne on siis oikeasti julmettoman hitaita)
Siis Forssan ratahan on helppo oppia ja ei ne autot käsistä lähde, niin paljon tehoa niissä ei ole...
Mutta kun yhtäkkiä kaasua painaessa auto oikeasti menee eteenpäin, niin eroa on ja paljon...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
-
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
kisa...rapo

harjotukset:auto nro.3:jaska: ja vasemmalta ja oikealta kaikki ohi ja sitä ennen minun ja neljän muun MOPOautot pysähty ekaan mutkaan...aika oli jotain 50.30
aika-ajot: auto nro.7 ihan hyvä kun vaihto kolmosesta tähän mut jälkeenpäin katsottuna tais olla firman toiseks paskin auto:thumbdown aika oli 48.980 ja sama kun fo110k:lla,kun meillä oli samat ajat niin toiseksiparas aika ratkas ja jouduin neljänteen ruutuun vaikka ehdotin että oltas otettu kivi,paperi ja sakset mut joku sit kekkas katsoa toiseksi parasta aikaa;)
B-finaali:(paras selitys ikinä)=lipun heilauttaja hämäs ja kisa oli siinä:ahem:...no ei ny ihan mut melkein kuitenkin...eli lähössä tuli ohi Jacques olin koko kisan nopeampi kun hän mut ohittaminen oli vaikeata kun mennään kaasu pohjassa koko ajan...muutama epäonnistunu yritys ja sit päätin ajaa perässä niin kauan kun pääsisin puskuriin kiinni pääsuoran alkuun ja sit se hetki tuli ja kun autossa oli muutama heponen enemmän vielä tallella kun kaverilla niin röyhkeesti rinnalle ja sisälinja ja ohitus...loppu kisa meni sit otellessa kiinni loppu porukka mikä oli karannu tos nahistellessa:D..olis ollu kiva nähä kierros ajat koska väitän röyhkeenä et otin kiinni koko porukkaa Jacquessin ohittamisen jälkeen mut tämä on ihan turhaa jossittelua koska ei ole "toristeita" auto oli muuten nro.8 ja se oli parempi kun seiska mut siinä ei toiminu kello...B-finaalista jäi semmonen olo kun olis laittanu koko maallisen omaisuuden "mustalle" ja :frank:eek:lis pallo pomppinu...ja sit ei muuta kun tähtäileen pullon perää kyynerpäähän...
loppusanat.nasty boylle pisteet et suostu a-finaalin ajaan kolmosella:thumbup: ja onnitelut andylle voitosta...ja kiitoksia kisan järkääjälle ja kilpakumppaneille :)
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Jonkin näköinen kisaraportti nyt täältäkin...

Siis Toijala, tiedossa oli minulle uusi rata ja hitaat autot, sisäautot ulkoradalle. Niitä kun ekoissa harjoituksissa katseltiin niin huomasi että ne tosiaan on hitaita, no se on kaikille sama. Kaikki odotteli sadetta, mutta ei sitä kuitenkaan tullu, vaikka vähän yritti. Autoja rupesi rikkoutumaan tekniikaltaan samantien, joka johti uudestaan ryhmittelyyn eli aika-ajot ja finaalit muuttui kolme ryhmäisiksi, suunniteltujen kahden sijaan, jotta autot saatiin riittämään.

Harjoituksiin lähdin autolla #6 kakkosryhmässä ja heti radalle lähtö oli dramaattinen, kun kuudesta lähteneestä autosta neljä jäi ensimmäiseen kurviin. Siellä seistiin kuin köyhän talon porsaat, ilmeisesti bensiinihanat kiinni ja kahden rataa kiertävän auton pujotellessa meitä pariin otteeseen. Liikkeelle taas päästiin ja alkoi radan opettelu. Kolmeen ja välillä neljään kurviin joutui kaasua nostelemaan kierroksella, koska muuten auto sladitteli ja siihenhän se vähäinenkin vauhti hyytyi, mutta jarrun sai jättää varikolle. muuten meni ihan kohtalaisesti ja kierrosaika taisi olla 47.8

Aika_ajo
Ajoaika väheni aika-ajoon 5 minuuttiin ja ajoin sen samaisella #6:lla. Yritin laittaa penkin mahdollisimman taakse, jotta olisin saannut perän paremmin haltuun kurveissa, mutta ei se vieläkään hyvä ollut. 5 minuuttia oli nopeasti ohi, aika ei parantunut kuin hitusen, mutta 47.7 riitti paalulle.

A-finaali
Autoja arvottaessa finaaleihin, joissa alkoi kunnolliset olee kortilla, (ja sanoinhan aikaisemmin että kaikki käy) suostuin ottamaan itselleni auton #3, joka oli todettu olevan lähes pari sekunttia hitaampi. Eli tiesin kisani olevan todennäköisesti viimeisestä sijasta, vaikka paalulta lähdinkin, mutta ajattelin yrittää ja näin saatiin B-finaalista nousemaan kaksi kuskia A-finaaliin.
Tässä mitä jäi kisasta mieleen tai ainakin sinnepäin:
Lähtö vähän yllätti, mutta pienen hämmennyksen jälkeen liikkeelle lähdettiin ja rikollisen keveyden ansiosta en lähdössä menettänyt johtoa. Hyvin nopeasti tuli selväksi, että #3:lla saa tehdä töitä tässä finaalissa ja ankarasti. Olikohan ekan kierroksen täyttyessä tuli vissiin Racer X ohi suoralla. Andy & BMW taisivat tulla toisen kierroksen täyttyessä suoralla ohi ja vielä Mike Milk tuli kohta perään ja mitään ei ollu tehtävissä. Olin siis viidentenä ja vielä yksi takana. Taisi olla PeePee #7:lla kun roikkui jokusen kierroksen jonkin matkan päässä takana, kunnes pääsi imuun ja yrittelemään ohitusta. Pari ohitusta pääsin kuittaamaan takaisin, mutta lopuksi jäin taakse, ei mahtanu minkään. Kyllä oli raskas kisa, #3:n oli tosi raskas ajaa kilpaa ja oli kisan jälkeen olo kuin saunasta tullu. Kotimatkallakin hikoili vielä pitkän matkaa. Mutta kisa oli kiva, hyvää vääntöä oli varsinkin lopussa, vaikka sijoitus jäikin 6:ksi. Vaihtelua kisailuihin.

Kiitos järjestäjille mukavasta kisasta ja hyvin meni autojen arvonta ja ajoerien järjesteleminen siinä vauhdissa...
Kiitos vaan, mutta jos minä saan vaikuttaa asiaan niin Andy saisi kyllä pitää ajamansa nopeimman pisteen, kiitos kuitenkin. Ja onnea voitosta.

Seuraavaksi sitten Hyvinkäälle, tervetuloa:eek: (psyykkaus alkakoon)
muistatko mikä oli paras aika tolla kolmosella mitä sait siihen kelloon olis hauska tietää kuinka lujaa sillä pääsi....follo ajo muistaakeni 50.5 tai 50.8 (saa korjata jos muistaa)mä ajoin 50.30
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
muistatko mikä oli paras aika tolla kolmosella mitä sait siihen kelloon olis hauska tietää kuinka lujaa sillä pääsi....follo ajo muistaakeni 50.5 tai 50.8 (saa korjata jos muistaa)mä ajoin 50.30
mun paras oli 50.990...
Nastylta kysyin kisan jälkeen, ei ollut kuulemma kerinnyt katseleen kelloa mutta PeePee sanoi ajaneensa jotain 49.x aikoja, joten voisi olettaa Nastyn päässen sinne alle 50 kuitenkin...
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Aika kiirettä siinä piti koko kisan, mutta jos en ihan väärässä oo niin olis silmissä vilahtanu jotain 49. aikaa, tarkempaa vaikee sanoo...
 

Örfil

Guest
Sori, työkiireitä pukkaa mutta päivitän pistetilanteen varmaan tuossa huomisen puolella viimeistään.
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Voittoon kirjoitti tällä kertaa As... :D eiku menitte lankaan, kun voittaja olikin lfb. Kirjotus oli ihme kyllä parsa ja voitto on varma. :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Voittoon kirjoitti tällä kertaa As... :D eiku menitte lankaan, kun voittaja olikin lfb. Kirjotus oli ihme kyllä parsa ja voitto on varma. :thumbup:
Tilanne on nyt 2 - 2 lfb:lle ja alfronneylle.. Muut voisi ilmeisesti ottaa vähän opiksi. ;)
 

Örfil

Guest
Pistetilanne päivitetty tämän toikin ekaan postaukseen.
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
En nyt sen ihmeempiä enää omasta kisasta kirjoittele, mutta vähän tuntui koko ajan olevan vauhti kateissa. Tiedä sitten johtuiko autosta (harkat, aika-ajot ja b-finaali #1, ja a-finaali #7), vai mistä, mutta kärjen vauhtiin ei Toijalassa ollut asiaa.

B-finaalissa MikeMilk pääsi ohi ja takaisin kärkeen ei ollut kamalasti toivoa itseään kammeta, autossa/miehessä ei riittänyt puhti.

A-finaalissa sitten tuli ajeltua pienimuotoista skabaa vieläkin heikommalla autolla ajanutta Nastya vastaan, en tiedä voiko pitää saavutuksena sitä että ei ollut viimeinen, kun tietää millainen toi #3 oli.

Kiitos kisaajille, järjestäjille ja Bemarille kyydistä.

Katellaan jos Hyvinkäällä kulkis taas vähän paremmin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Damon Hill oli hyvä kuski.
Samaa mieltä. Ihan hyvin pärjäsi vertailussa rattimies-tiimikavereilleen. Ei hävettävää F1-uraa kokonaisuutena. F1-asiapuolen asiaa odotellessa...
 
Ylös