Mopopoll

Riittääkö 45km/h mopolle?


  • Äänestäjiä yhteensä
    36
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mä näkisin, että 50 olis selkeesti paree nopeus taajamaliikenteen sujuvuuden kannalta. Sais kai ne kulkee vaikka 55 noin niinku varmuuden vuoksi, vaikka virallinen rajotus oliskin sen 50.
Taajamissahan on nykyään järjestään 40 tai jopa 30 km/h rajoitukset. :eek:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Tiukka paikka. Toki 45 Km/h olisi se turvallisin vaihtoehto liikenneturvallisuuden kannalta.

Mutta jos sitä hieman nostaa, niin virittäminen ei ole niin tiukkaa, ja ei tarvitse sitten heti vuoden päästä alkaa hankkimaan 1000 € kevarikorttia.
Eli nopeutta pitäisi nostaa hieman, mutta opetuksen lisäys olisi sitten sen mukaista.
Ai 1000e?:) 558e makso ja huome hakee harkkalupii joten kuluja tulee n40e vielä. Pyöränä on TT yamaha dt 125cc

Ja vielä että topikkii liittyen kyllähän pitäs se 50 riittää tosin oma mopo meni parhaimmillaan 96kmh =)))
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Taajamissahan on nykyään järjestään 40 tai jopa 30 km/h rajoitukset. :eek:
En tiä olko tää vitsi, mutta kyllä taajama-alueet ainakin Turun seudulla on enimmäkseen 50 alueita aivan keskustaa lukuunottamatta. 30-lätkiä on vain koulujen läheisyydessä ja tietyö pätkillä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
En tiä olko tää vitsi, mutta kyllä taajama-alueet ainakin Turun seudulla on enimmäkseen 50 alueita aivan keskustaa lukuunottamatta. 30-lätkiä on vain koulujen läheisyydessä ja tietyö pätkillä.
Turku onkin Turku. Autoilijaa suositaan siellä. Keskustaan vaan louhitaan lisää parkkiluolia, hidastetöyssyjä ja 40 rajoituksia ei näy missään, joka suunnasta pääsee 60km/h melkein keskustaan asti.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Turku onkin Turku. Autoilijaa suositaan siellä. Keskustaan vaan louhitaan lisää parkkiluolia, hidastetöyssyjä ja 40 rajoituksia ei näy missään, joka suunnasta pääsee 60km/h melkein keskustaan asti.
Huomaa, että Turusta pääsee myös pois tosi kätevästi ja nopeasti.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
öh, epähuomiossani ruksasin väärän "riittää" vaihtoehdon.. Noh.. Olen sitä mieltä, että sellainen 40km/h olis ihan sopiva. Siinä pystyis ihan sunnuntailenkilläkin peesaamaan mopoilijoita fillarilla. :)

Noh.. Jos nyt vakavissaan, niin tuo 45km/h on kai hyvä kompromissi. Autotiellä se voisi mennä kovempaakin, mutta pyörätiellä tuo 45km/h on aivan liian kova vauhti. Noi nuoret teinipojat ei osaa vielä kontrolloida tilannenopeuttaan ja losottavat pyöräteillä liian kovaa..

Sellainen voisi olla hyvä, että olis kaksi erityyppistä mopoa: autotiemopo ja pyörätiemopo. Pyörätiemopo saisi mennä max 35km/h ja autotiemopo 55km/h. Autotiemopolla ei vaan saisi ajaa pyöräteillä.
Tai sitten vois ihan asettaa nopeusrajoitukset pyöräteille, mutta kuka niitä valvoo?
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Mielestäni olisi hyvä, että mopolla pystyisi ajamaan kuudenkympin nopeusalueella jäämättä autoilijoiden jalkoihin.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Mielestäni olisi hyvä, että mopolla pystyisi ajamaan kuudenkympin nopeusalueella jäämättä autoilijoiden jalkoihin.
Tää on sinänsä varmaan ihan ok ajatus, mutta kun poistutaan siltä kuudenkympin alueelta, haitat ylittänevät edut. Esimerkiksi pyöräteillä rupeaa teinillä käymään latu ahtaaksi jo tuon 45:nkin kanssa, kuudessakympissä alkaisi olla jo tosi riskialtista.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tää on sinänsä varmaan ihan ok ajatus, mutta kun poistutaan siltä kuudenkympin alueelta, haitat ylittänevät haitat. Esimerkiksi pyöräteillä rupeaa teinillä käymään latu ahtaaksi jo tuon 45:nkin kanssa, kuudessakympissä alkaisi olla jo tosi riskialtista.
Ja nopeuden nostaminen vain siirtäisi ongelmia eteenpäin. Sitten olisivat 70 tai 80 alueella jaloissa, eivätkä pysyisi kiltisti pientareella/kaistan reunassa. Pienempi paha se on että ne taajamassa vähän hidastaa liikennettä.
 

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Tää on sinänsä varmaan ihan ok ajatus, mutta kun poistutaan siltä kuudenkympin alueelta, haitat ylittänevät haitat. Esimerkiksi pyöräteillä rupeaa teinillä käymään latu ahtaaksi jo tuon 45:nkin kanssa, kuudessakympissä alkaisi olla jo tosi riskialtista.
Jos nopeutta nostettaisiin esim. 60 km/h:n , niin eiköhän tuo pyöräteillä ajaminenkin samalla kiellettäisi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tää on sinänsä varmaan ihan ok ajatus, mutta kun poistutaan siltä kuudenkympin alueelta, haitat ylittänevät edut. Esimerkiksi pyöräteillä rupeaa teinillä käymään latu ahtaaksi jo tuon 45:nkin kanssa, kuudessakympissä alkaisi olla jo tosi riskialtista.
Jep näin on. Mutta munpa mielestä kun noi moottoriajoneuvot ei kuuluisi pyöräteille alunalkaeenkaaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös