Todt on varmasti saanut kaikkien viiden suuren moottoriurheiluliiton (Saksa, Britannia, Italia, Ranska ja USA) tuen ---
Saksan tilanne on muuten mielenkiintoinen. Äänestyshän toimii siten, että äänioikeuksia on seuraavasti:
- Kullakin maalla on ääniä 1-2.
- Jos maassa toimii vain urheilu
tai "siviili" puolen yhdistys, sillä on yksi ääni.
- Jos sama yhdistys toimii kummassakin FIA:n haarassa, sillä on kaksi ääntä
- Jos maassa on erikseen autourheilu- ja autoliitot, kummallakin puolella on yksi ääni.
- Urheilupuolella voi olla vain yksi FIA:n jäsen / maa, mutta matkailun ja turismin saralla monta. Jos maassa toimii useita autoliittoja, on niiden sovittava keskenään miten äänensä käyttävät.
Saksassa autoliittoja on kaksi. Näistä AvD:n puheenjohtaja kuuluu Todtin kabinettiin ja ADAC:n johtaja taas Vatasen joukkoihin... Siviilipuolella voi siis olla tiukka vääntö siitä miten ääni käytetään vai käyteäänkö lainkaan. FIA:n edustaja moottoriurheilussa taas on Saksassa DMSB, johon puolestaan kuuluvat AvD, ADAC ja DMV. Saksan urheilun ääni siis saattaa hyvinkin jäädä järjestöistä pienimmän, eli DMV:n päätettäväksi (en tosin tiedä miten DMSB:n hallinto on järjestetty ja kuinka suoraan sen tekemiset riippuu ADAC:sta ja AvD:stä).