Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Arvelen ja hieman toivonkin näin:


Brawnilla on sopimukset Buttonin ja Rosbergin kanssa, McLarenilla Hamiltonin ja Räikkösen kanssa.

Buttonin ja Räikkösen sopimuksista puuttuvat vielä allekirjoitukset, sillä mestarit haluavat vielä viilata yksityiskohtia - se heille suotakoon. Lopulta varmasti päästään sopimukseen, nyt vain mietitään, missä kuskin on tultava vastaan, missä tallin.


Kovalaisella on jalka Toyotan oven välissä. Kysymysmerkki vain on, onko sen oven takana huonetta enää ensi kaudella. Jos ei ole, Kovalaisen täytyy tyytyä pikkutalliin, koska Renault ei häntä halua. Force India on hyvä suunnitelma B.
Jos Toyota lopettaa, tilalle tulee Sauber (tai siis Maqdaq/whatever), jonka kyllä luulisi kiinnostavan Kovalaista. Vaihtoehtoja siis Renault ja Toyota/tämän korvaaja, kun kerran pikkutiimit eivät kiinnosta. Outoa tosin tuo Heikin Lotus-vastaisuus - eikös mies jossain ehtinyt jo tyrmätä kiinnostuneensa tallista. Tosin onhan legendaarisen tiimin uusi tuleminen vielä niin nuori projekti, että ehkä kannattaa vielä odotella vuosi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jännittävää on myös nähdä, miten saksalaisten käy. Uuden tulokkaan Hülkenbergin lisäksi Saksalla on peräti neljä varsin kelpoa ratinvääntäjää: Rosberg (puoliksi suomalainen), Glock, Heidfeld ja Sutil.
Rosberg

Brawn-sopimusta pidetään jokseenkin varmana. Epäilemättä kisasi myös McLaren-paikasta, koska on kisannut siitä jo aiemminkin. Toisaalta on Lewisin kanssa hyvä ystävä ja sitä kannattaa miettiä onko se hyvä lähtökohta tallikaveruudelle, koska toinen väkisinkin jää kakkoseksi. Pelko tietysti on jäädä kakkoseksi jo lähtökohtaisesti.

Glock

Renault-sopimusta pidetään lähes yhtä varmana kuin Rosbergin Brawn-sopimusta. Jatko Toyotallakin mahdollista, mutta sitä mahdollisuutta pitää odottaa vielä pari viikkoa.

Heidfeld

Yksi mahdollisuus McLarenille, mikäli Kimi ei pääse sopimukseen ja Heikistä ollaan valmiita luopumaan. Todennäköisesti kuitenkin paikka löytyy muualta. Jatko Qadbak Sauberilla ei ole lainkaan poissuljettu vaihtoehto, koska USF1:n mukaantulo näyttää entistä epävarmemmalta. Olisi lottovoitto mille tahansa uudelle tallille, mutta se tuskin on Nickin toiveissa.

Sutil

Force Indian ykkösvaihtoehto, ja varmaan myös päinvastoin, mutta kuikuilee vielä mahdollisuuksia päästä suurempaan talliin. Toyota ei voittaisi mitään vaihtamalla Glockin Sutiliin, mutta toisaalta Glock saattaa ehtiä mennä muualle ennen Toyon jatkon varmistumista.
 

Koiruus

Well-known member
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
973
Sijainti
Tampere
Heikin kannattas mennä ihan mihin talliin vaan pääsee, jos mielii ajaa ens kaudella. Ei sen suoritukset mclarenilla anna varaa ylenkatsoo mitään tallia.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mihis tämä nyt perustuu? Tuoreiden Toyota-uutisten perusteella näyttää toki siltä, että Qadbakille löytyy paikka joka tapauksessa.
Koska ainakin Wurz on katkaissut sopimusneuvottelunsa sillä pitää tallin osallistumista ensi kaudella epävarmana. Myös Danica Patrick on kieltäytynyt kunniasta, joten ei projektille kovin vahvoja luottamuslauseita ole siunaantunut vrt. Campos, jolla jo ensimmäinen kuljettajasopimus on ja Lotus, jolla on Gascoyne ja huhuissa yhdistetty suht kovatasoinen kuskipari Trulli ja Sato. FOTA:n sivuillakaan ei ole logoa kuten Camposilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mihis tämä nyt perustuu? Tuoreiden Toyota-uutisten perusteella näyttää toki siltä, että Qadbakille löytyy paikka joka tapauksessa.
Muistan, ettet pidä siitä, että käytän IS Veikkaajaa lähteenä, mutta tosiaan sen mukaan Wurz katkaisi neuvottelunsa, koska ei uskonut tallin olevan mukana ensi kaudella. Uusin läpyskä kertoo seuraavaa:

"Jenkkitallin palkkalistoilla on vasta 60 työntekijää. Valtaosalla heistä on sopimus, joka uusitaan kuukausittain.
USF1 on auton kehittämisessä kolme kuukautta jäljessä Virginiä ja Camposia."

Lähdettä ei luonnollisesti kerrota, koska tuo on Hotline-kommentti, eli verrattavissa VM:n Varikolla kuiskitaan-osastoon. Mutta ei IS tuota varmaan itse sentään ole keksinyt, vaan se perustuu johonkin lähteeseen. Siksi käytin epämääräistä ilmaisua "näyttää". Voi olla totta tai sitten ei.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
IS:n Janne Aittoniemeen en tosiaan luottaisi pätkän vertaa. 60 työntekijää kuulostaisi muuten ihan hyvältä ottaen huomioon, ettei talli tarvitse vielä mekaanikkoja tai valmistusosastoa kuin niiltä osin, mitä itse osastojen suunnittelu vaatii. Sopimusneuvottelujen Wurzin kanssa katkeaminen (tämä toki kerrottiin jo muuallakin) voi kertoa jotain, mutta kuljettajasopimusten määrällä en lähtisi talleja arvioimaan. Sen kun pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä häntäpäässä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
IS:n Janne Aittoniemeen en tosiaan luottaisi pätkän vertaa. 60 työntekijää kuulostaisi muuten ihan hyvältä ottaen huomioon, ettei talli tarvitse vielä mekaanikkoja tai valmistusosastoa kuin niiltä osin, mitä itse osastojen suunnittelu vaatii. Sopimusneuvottelujen Wurzin kanssa katkeaminen (tämä toki kerrottiin jo muuallakin) voi kertoa jotain, mutta kuljettajasopimusten määrällä en lähtisi talleja arvioimaan. Sen kun pitäisi olla tärkeysjärjestyksessä häntäpäässä.
En minäkään Aittoniemeen luota. Huolestuttavinta tuossa on tuo mahdollinen työsopimusten pituus, jos se pitää paikkansa. Kyseinen "tieto" ei varmasti ole Aittoniemeltä lähtöisin, vaan perustuu johonkin. Ei tuo takamatka auton suunnittelussakaan tietysti hyvältä kuulosta, mutta se ei välttämättä ole yhtä hälyttävä tieto.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Lähdettä ei luonnollisesti kerrota, koska tuo on Hotline-kommentti, eli verrattavissa VM:n Varikolla kuiskitaan-osastoon. Mutta ei IS tuota varmaan itse sentään ole keksinyt, vaan se perustuu johonkin lähteeseen.
Saksalainen Auto Motor und Sport aiheesta ainakin kirjoitti, joskin olen kuullut ja törmännyt tuohon samaan asiaan myös amerikkalaisissa keskusteluissa ja lähteissä, mutten voi tietenkään tietää käyttävätkö he tuota lähteenään.

USF1:n tehtaalta otetuista kuvista muuten mielenkiintoisena pidän sitä, että kuvia otettaessa kukaan ei oikeasti ollut tekemässä mitään. Kaiken lisäksi kuvissa näkyvät laitteet ovat Haasin NASCAR-tallin, joka ennen toimi samaisessa rakennuksessa.

USF1:n toisen, vähemmän luotettavan vetäjän Ken Anderssonin suunnittelema Wind Shearin tuulitunneli on muuten Gene Haasin rahoittama ja omistama, joten siitä yhteys hänen ja USF1:n välillä. Nykyisin Tony Stewartin kanssa NASCAR-tallin omistava Haas puolestaan on tullut tunnetuksi lähinnä siitä, että hän aina suhteellisin väliajoin on ongelmissa viranomaisten kanssa taloudenhoitonsa takia... :rolleyes:
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Jukka Mildhin puheista on vaikea ottaa selvää. Vitsaileeko hän vai mitä? Ei kukaan voi eikä saa johtaa tiimiä autosta käsin. Ei edes Schumi sitä tehnyt. Schumilta ei näytä onnistuvan johtaminen edes muurilta.
Huvitti kieltämättä kun näin tuon. Hyvä yritys kuitenkin.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Noh, Villeneuve88. Vieläkö Räikkönen menee ensi kaudella Toyotalle? :wink:
 

Iceman88

Well-known member
Liittynyt
4.4.2009
Viestit
397
Ja sitten toi Timo Glock Ladalla näyttää oudolta... Ehkä jos sen ja Heidfeldin paikan vaihtas niin näyttäs aika pätevältä...
Veikkaajassa Glock, sanoi, että sillä on jo sopimus valmiina. Lisäsi siihen, että kaikki yllättyvät kun se julkistetaan. Ei kai se silti Mäkki voi olla?:rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ketkäs nyt on vielä ilman sopparia? (todennäköset vaihtoehdot siis)
Räikkönen
Kovalainen
Heidfeld
Trulli
Glock
Kobayashi
Grosjean
Alguersuari
Button
Rosberg
Piquet
Liuzzi
Sutil(?)

Olikos muita?
Lotukselle voisi veikata Trullia, Senna on jo Camposille menossa...
Eli uusista talleista paikka olisi vielä 6:lle kuskille kuitenkin...
Aikamoinen tunku kuitenkin tiimeihin alkaa olemaan :)
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18415
Noh, Villeneuve88. Vieläkö Räikkönen menee ensi kaudella Toyotalle? :wink:
No ei ois menny vaikka olisivat jatkaneetkin, se vaan on karu totuus, niinkun Toyotan vetäytyminen Formula ykkösistä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jukka Mildhin puheista on vaikea ottaa selvää. Vitsaileeko hän vai mitä? Ei kukaan voi eikä saa johtaa tiimiä autosta käsin. Ei edes Schumi sitä tehnyt. Schumilta ei näytä onnistuvan johtaminen edes muurilta.
Kyseessä on Schufosien luoma myytti. On käsittämätöntä että asiantuntijoiksikin itseään kutsuvat hahmot vielä edelleen uskovat siihen. Todellisuudessahan Ferraria johti taistelupari Todt-Brawn. Todt käski tavoitteen ja Brawn junaili kikat joilla tavoitteet saavutetaan. Schumi ajoi autoa.
 

Dwayne

Toimistosihteeri
Liittynyt
29.10.2009
Viestit
531
Sijainti
Hyvinkää
Kukaan suomalainen ei varmaan kyllä toivonutkaan Räikkösen menevän Toyotalle. Kovalaiselle se talli tosin olisi sopinut kuin nyrkki silmään.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ferrarilla, Williamsilla ja Red Bullilla on kuljettajat jo.

Ajattelin tässä laskeskella, että miten nykyisiin talleihin pitäisi sopia, tai olla sopimatta. Kuljettajia on enempi kuin talleja (jos siis uudet tallit unohdetaan, kuljettajat kun valitsevat ne "hätätilassa").

Talli, vapaat paikat
McLaren 1
Renault 1
Brawn 2
Toro Rosso 2
Force India 2

Eli 8 tallipaikkaa olisi nykytalleista vapaina (Toyota ja Sauber ulkona, jos jatkavat ovat uusia pikkutalleja ja näin ollen pois listasta).

Kuskit:

FO110K:n lista kuljettajista on hyvä. Kuitenkin Liuzzi, Grosjean, Alguersuari ja Piquet on kuljettajia joille uusi pikkutallikin kelpaa.

Jos ajatellaan näin:
Mclaren Kimi, Renault Glock, Brawn Button ja Rosberg niin näiden ulkopuolle on jäämässä liuta kuljettajia: Kobayashi, Heidfeld, Trulli, Kovalainen, Sutil ja Buemi joiden tallina voisi olla joko uudet tallit tai TR tai FI.

Eli kovista nimistä pikkutalleihin olisi putoamassa vääjäämättä: Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Sutil ja Kobayashi (ja Buemi). Kaikki kuljettajia jotka hyvinkin voisivat olla FI:tä paremmassa tallissa, mutta jotka näyttäis kaikki jäävän sille tasolle tai sellaista huonompaan talliin. Ja näistäkin vielä kaks joutuisi täysin uuteen talliin. Aiemmassa kohtaa mainitsin neljän vanhan kuljettajan menevän uuteen talliin, joten tästä tulisi kaksi lisää, vähän väkisillä. Ja näin ollen nykyisistä kuljettajista 6 paikkaa uusista talleista täytettäisiin.

Ahdasta on. Kertokaahan joku että miten nämä tallipaikat mahtaa täyttyä.

Onko Trullin ja Heidfeldin tyytyminen tulokastalliin? Joittenkin on jäätävä rannalle.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös