Totta.. Autoissa kun on tietysti muutakin eroa kuin nopeus.toisaalta vauhdin puute voi johtaa myös yliyrittämiseen ja liian myöhäisinä jarrutuksina - joka taas näkyy kellossa negatiivisena.
Totta.. Autoissa kun on tietysti muutakin eroa kuin nopeus.toisaalta vauhdin puute voi johtaa myös yliyrittämiseen ja liian myöhäisinä jarrutuksina - joka taas näkyy kellossa negatiivisena.
Näin itsekin veikkaan. Ilmeisesti silti Toijalan heikoin auto oli kilpailukyvytön verrattuna Forssan #7aankin jolla kevyt taitava kuski kyllä uskoakseni voi ihan hyvin keretä jostain sijasta sentään taistelemaan A-finaalissa. PeePeekin ajoi sillä toukokuussa BMW:n #2sta vastaan hyvin.Kuten Toijalassa, jossa Nasty urheasti otti ns. "paskan alle" niin jäi sillä finaalin viimeiseksi.
Jos sen #7:n pukkaa niin peli on pelattu kellä tahansa (nyt siellä Forssassa tietysti lukevat tämän ja laittavat autoon uudet renkaat ja männän jne ja auto onkin ihan ässä )
Itsekin sanoisin että varmasti supistaa eroja. Kärjessä silti mennään nyt enemmän kevyiden kuskien voimin. Nämä kaikki siis oletuksena että on kuivaa.Jos nyt vähän vaihdan aihetta, niin mitenköhän tämä vaikuttaa että nyt siirrytään nopeammista autoista vähän hitaampiin? Mulla on itsellä sellainen veikkaus, että tämä ehkä supistaa eroja.. Kokeneemmilla ja paremmilla kuskeilla tuo tuskin vaikuttaa mitenkään, mutta esim. minulla se voi hyvinkin vaikuttaa siten että ei olekaan enää niin varovainen kuin ekassa forssan kisassa oli.
Jeps, samaa mieltä. Tänä vuonna muutenkin on ollut tuo keveys valttia joka kisassa (enempi kuin viime vuonna siis)Itsekin sanoisin että varmasti supistaa eroja. Kärjessä silti mennään nyt enemmän kevyiden kuskien voimin. Nämä kaikki siis oletuksena että on kuivaa.
Ja ainakin itse näen merkittävänä syynä siihen sen että ajokokemus karttuu ja meillä on mukana jo aika vakituinen kuljettajisto. Muutamia uusia silloin tällöin tullut mukaan.Jeps, samaa mieltä. Tänä vuonna muutenkin on ollut tuo keveys valttia joka kisassa (enempi kuin viime vuonna siis)
Joo #7 oli muuten ok, mutta kiihtyvyys hiljaisista nopeuksista (+paikaltaan) oli todella surkea. Myös ajoasento jossa penkki oli kovin takana ja ajoasento takakenoinen ei sopinut omaan Sennamaiseen ajotyyliin.Näin itsekin veikkaan. Ilmeisesti silti Toijalan heikoin auto oli kilpailukyvytön verrattuna Forssan #7aankin jolla kevyt taitava kuski kyllä uskoakseni voi ihan hyvin keretä jostain sijasta sentään taistelemaan A-finaalissa. PeePeekin ajoi sillä toukokuussa BMW:n #2sta vastaan hyvin.
verrattuna Forssan #7aankin jolla kevyt taitava kuski
Kokemuksen keräämiseksi tosiaan taitaa tämä(kin) kisa mennä, näyttää aika kovatasoiselta osanottajaluettelolta taas vaihteeksi. Toisaalta tuo Hyvinkään kisa antoi kyllä lisää toivoa ja innokkuutta. Jaksan uskoa vakaasti siihen, että tämä määrätietoisuus ja sinnikkyys palkitaan ennemmin tai myöhemmin..Wilzkulle toivotan lisää kokemuksen keräämistä, ja ero kyllä kaventuu kärkeen sillä. Hyvinkää oli varmaan hyvä kokea, ja nyt seuraavaksi jarrutusmatkat ovatkin helpompia/lyhempiä.
Hyvä tavoite voisi olla, jos poutaa, alle 50s kierrosaika päivän parhaana. Voi olla että menee helpohkostikin, ja silloin kaikilla olisi varmaan ajat neljäkymmentäjotain. Ellei joku paina 39 puolelle jopaKokemuksen keräämiseksi tosiaan taitaa tämä(kin) kisa mennä, näyttää aika kovatasoiselta osanottajaluettelolta taas vaihteeksi. Toisaalta tuo Hyvinkään kisa antoi kyllä lisää toivoa ja innokkuutta. Jaksan uskoa vakaasti siihen, että tämä määrätietoisuus ja sinnikkyys palkitaan ennemmin tai myöhemmin..
Pitäisköhän oikeasti alkaa toivoa sitä sadekeliä, vois ehkä olla mullakin mahdollisuudet yllättää porukka. ..tai sitten ei
Pääsee kyllä.:ahem:Nasty, pääsiskö sun kyydillä Forssaan?
Mutta ainoa tärkeä juttu näissä on se ettei radalla ole kauhean isoilla nopeuseroilla samaan aikaan aikaa ajavia. PeePeekin viimeksi Forssassa B-ryhmässä ajaen ajoi itsensä eturiviin. Minä voin silti realistisesti ajatellen vaihtaa päittäin Andyn kanssa, tuossa ryhmässä vain jään noille muille muutaman kymmenyksen kierroksella suorilla.Noniin, pitäkää päät ylhäällä ja annetaan sitä tilaa kun nopeampi takana. No, jäi sitten viime kisassa hyödyntämättä ajopaikka A-ryhmässä kun ajoin leveäksi kierroksella jossa sain Wopelta vetoapua (olisi muuten tullut sellainen aika jolla olisi pässyt kolmosruutuun). Eli kai sitten "ansaittu" B-ryhmäpaikka.
En tiedä mitä kisajärjestäjä toimikunta on asiasta mieltä, mutta itselleni heräs kuningasajatus.Noniin, pitäkää päät ylhäällä ja annetaan sitä tilaa kun nopeampi takana. No, jäi sitten viime kisassa hyödyntämättä ajopaikka A-ryhmässä kun ajoin leveäksi kierroksella jossa sain Wopelta vetoapua (olisi muuten tullut sellainen aika jolla olisi pässyt kolmosruutuun). Eli kai sitten "ansaittu" B-ryhmäpaikka.