Sammypiru
Isä
...
Kimi ja Massa oli laitettu kylläkin samalle bensakuormalle, ja Massa sai varikkoedun kun oli paremmassa asemassa. Ei olis Kimi mitenkään päässyt kisassa Massan edelle vaikka nopeampi oli ja hoiti renkaat paremmin. Kivasti Massa tulppaili niin että kaikki tuli Kimin eteen. Jos olis hoitanut ekan stintin paremmin ei olis Vettelikään päässyt livahtamaan edelle. Aika surkeaahan tuo Massan vauhti oli ku aiemmin stopannut Vetteli tuli ohi.Minä näen että Kimi oli vahvoissa asemissa kisattaessa kolmospaikasta ennenkuin jäähdytin hajosi. Kimillä oli bensaa kierroksen enmmän kuin Massalla ensimmäisellä stintillä, joka etu katosi siihen että joutuivat luultavasti moottoria jäähdyttääkseen käyttämään rikkaampaa seosta. Lisäksi Massa joutui käyttämään kovasti renkaitaan puolustaessaan sijoitustaan, kun Kimin ajaessa perässä näki että piti hajurakoa säästääkseen konetta ja renkaita. Jos kaikki olisi mennyt kohdalleen ilman konevikaa, Kimi olisi lentänyt Massan ohi ensimmäisellä varikkostopilla koska renkaat oli kunnossa ja bensaa siis kierros enemmän. Ennenkuin auto totaalisesti hajosi kierroksella 34, Kimi oli Massan takapuskurissa kiinni ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen, viallisella autolla!
Ja mikä v***** tuota JJ:tä vaivaa? Minua on aina ottanut päähän kuunnella sen katkeroitunutta kommentointia Kimistä, kaikki suomalaiskuskit on sen mielestä paskoja ja sen huomaa rivienvälistä kuuntelemalla. No toisaalta kyllä sen ymmärtää kun JJ itse tuli leimaantuneeksi kaikkienaikojen hitaimmaksi suomalaiskuskiksi saamalla fudut ja F1-ura loppui siihen.
Lähtökohtaisesti Kimillä oli enemmän polttoainetta, vaikkakin vain 0,5kg. Kimi otettiin siksikin aikaisemmin varikolle, että jos olisi tullut Massan eteen varikkokäyntien aikana olisi saattanut myöhemmässä vaiheessa torpedoida Massan kisan moottorivikaisellla autolla kierrosaikojen pudotessa. Nyt peli pelattiin massalle Jykän sanoin, mutta Jykähän ei sitä tajunnut.Kimi ja Massa oli laitettu kylläkin samalle bensakuormalle, ja Massa sai varikkoedun kun oli paremmassa asemassa. Ei olis Kimi mitenkään päässyt kisassa Massan edelle vaikka nopeampi oli ja hoiti renkaat paremmin. Kivasti Massa tulppaili niin että kaikki tuli Kimin eteen. Jos olis hoitanut ekan stintin paremmin ei olis Vettelikään päässyt livahtamaan edelle. Aika surkeaahan tuo Massan vauhti oli ku aiemmin stopannut Vetteli tuli ohi.
Nyt on Massalla muutamassa kisassa käynyt munkki, mutta kyllä se kelkka vielä kääntyy. Kimin nopeudessa ei ole mitään vikaa, ainakaan Massaan verrattuna.
En todellakaan nuku. Olen vakuuttunut, että Ferrari ei olisi muuttanut toimivaa palettiaan mitenkään, mikäli Räikkönen olisi osoittautunut SS tasoiseksi kuskiksi. Toki Ferrarin tavasta toimia voi olla montaa eri mieltä, mutta menestystä se toi ainakin tulleessaan.Herranen aika, varmaan nukut schumi-lakanoissa. Yäk
Hienoa päättelyä, vai ottivatkohan kuule sen takia sisään, jotta katsoivat vian laatua. Tuo 0,5kg painoero menee jo varmaan jonkinsortin tarkuuksiin, koska ilmoitukset tulevat aina puolen kilon välein.Lähtökohtaisesti Kimillä oli enemmän polttoainetta, vaikkakin vain 0,5kg. Kimi otettiin siksikin aikaisemmin varikolle, että jos olisi tullut Massan eteen varikkokäyntien aikana olisi saattanut myöhemmässä vaiheessa torpedoida Massan kisan moottorivikaisellla autolla kierrosaikojen pudotessa. Nyt peli pelattiin massalle Jykän sanoin, mutta Jykähän ei sitä tajunnut.
Siis meinaat, että Schumin taustalla olleet kaverit, kuten Brawn, lähtivät koska tallissa ei ollut enää Rehtorin lähdön jälkeen saman tasoisen "palvelun" ansaitsevia kuskeja? Eli hyväksi havaittua tapaa ei kannattanut pitää, kun kuskit ovat heikkoja lenkkejä ja sen takia kaikki menee nyt päin persiitä, kun ketään ei kiinnosta panostaa riittävästi huonoihin kuskeihin..?En todellakaan nuku. Olen vakuuttunut, että Ferrari ei olisi muuttanut toimivaa palettiaan mitenkään, mikäli Räikkönen olisi osoittautunut SS tasoiseksi kuskiksi. Toki Ferrarin tavasta toimia voi olla montaa eri mieltä, mutta menestystä se toi ainakin tulleessaan.
Koskeeko tuo mahtava logiikkasi myös Sennan ja Prostin yhteistä McLaren-aikaa vaiko pelkästään Ferraria?Se, että saavat molemmat samantasoista palvelua taas johtuu siitä, että molemmat ovat keskinkertaisia rattimiehiä.
Ottia tuota. Hyvä kirjoitus. Mutta lopusta olen hieman eri mieltä. Minust JJ Kimiä kyllä tsemppaa yleensä ihan asiallisesti vähintäänkin, mutta Heikkiä taas painaa ennemmin lokaan suottakin. Tosin on tämäkin hieman viime aikoina muuttunut, kenties on saanut palautetta siitä. Mutta ei sentään Salo ole enää kommentoimassa. Toisaalta joskus kaipaa sitäkin.Minä näen että Kimi oli vahvoissa asemissa kisattaessa kolmospaikasta ennenkuin jäähdytin hajosi. Kimillä oli bensaa kierroksen enmmän kuin Massalla ensimmäisellä stintillä, joka etu katosi siihen että joutuivat luultavasti moottoria jäähdyttääkseen käyttämään rikkaampaa seosta. Lisäksi Massa joutui käyttämään kovasti renkaitaan puolustaessaan sijoitustaan, kun Kimin ajaessa perässä näki että piti hajurakoa säästääkseen konetta ja renkaita. Jos kaikki olisi mennyt kohdalleen ilman konevikaa, Kimi olisi lentänyt Massan ohi ensimmäisellä varikkostopilla koska renkaat oli kunnossa ja bensaa siis kierros enemmän. Ennenkuin auto totaalisesti hajosi kierroksella 34, Kimi oli Massan takapuskurissa kiinni ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen, viallisella autolla!
Sanotaan että Kimi ajoi erittäin hyvin, varsinkin auton kuntoon nähden. Mutta tätähän kukaan moottoriurheilua ymmärtämätön ei tajua = italian lehdistö, espanjanlehdistö, iltasanomat, maikkari & tämän foorumin antikimistit.
Ja mikä v***** tuota JJ:tä vaivaa? Minua on aina ottanut päähän kuunnella sen katkeroitunutta kommentointia Kimistä, kaikki suomalaiskuskit on sen mielestä paskoja ja sen huomaa rivienvälistä kuuntelemalla. No toisaalta kyllä sen ymmärtää kun JJ itse tuli leimaantuneeksi kaikkienaikojen hitaimmaksi suomalaiskuskiksi saamalla fudut ja F1-ura loppui siihen.
Eli ei olisikaan voittanut Ferrarille kuljettajamestaruutta parin välivuoden jälkeen?mikäli Räikkönen olisi osoittautunut SS tasoiseksi kuskiksi.
Kommentoin tätä juuri Webber-ketjuun, mutta ei siis mielestäni missään nimessä Webberin vika.Webber on pyytänyt anteeksi sitä, että törmäsi Lewisin takarenkaaseen.
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/090716103647.shtml