Komppaan #Driveria kyllä täysin.
Niin Räikkösen kuin Massan suorituksista häviää se kovin glamouri ja loistokkuus kun joudutaan ajamaan sijoituksista keskikastissa. Tänäkin viikonloppuna näkyi ettei Brawnien ja Redbullien vauhtiin ole mitään asiaa. Edellisessä kilpailussa kokeiltiin kevyen auton taktiikkaa ja lopputulos nähtiin. Tälle viikonlopulle oli auto huomioonottaen laadittu paras mahdollinen taktiikka ja lopputulos olisi ollut ilman teknistä vikaa sijat 3 ja 4 vaikka vauhdillisesti ei oltu Brawnien tasolla.
Ensimmäistä kertaa voisi jopa kyseenalaistaa Brawnin taktiikan, kokoajan oltiin nopeammalla autolla hitaampien takana.
Tapaus Räikkösestä vielä kun huhumyllyt pyörii:
Viime kaudella ehdin jo huolestua Kimin ongelmista niin teknisellä kuin henkisellä puolella kun lipsumisia alkoi näkyä. Onneksi olin ainakin suurimmaksi osaksi väärässä sillä itselle on välittynyt tälle kaudelle mielikuva että ennenkaikkea luotto auton käyttäytymiseen löytyy jälleen, minkä kertoo virheiden vähäisyys ja vertailu tallikaveriin. En ylistä Massaa edelleenkään, mutta voisin veikata että Ferrarilla ollessaan hän on nopea tallikaveri olipa vierellä Alonso tai kuka tahansa muu. Siitä apupojan asemasta mikä Massalla oli Schumin aikaan, oli näytöt erittäinkin hyviä. Viimekausi oli Räikköselle joka mittakaavassa todella vaikea ja kritiikka ansaittua, mutta tällä kaudella Kimin otteet kestävät mielestäni vertailun ihan keneen tahansa.
Verratkaapa huviksenne #Driverin näkemystä kisasta ja tämän seuraavan mtv:n lehtikatsauksen näkemystä. Fisicon ohittama Alonso teki muka jotakin maagista? Mielestäni oli nopea ainoastaan kilpailun loppuvaiheessa kunnes jäi kiltisti Brawnien peesiin.
Italialainen Tuttosport repäisi antamalla kolmanneksi ajaneelle Ferrarin Felipe Massalle parhaan arvosanan kisasta.
Massa 9 – Paras. Riemuitsi palkintopallille palaamisesta 8 kuukauden tauon jälkeen, mutta haluaa nyt lisää. Kesti Vettelin ja Barrichellon hyökkäykset, eikä pelkästään Kers-laitteen taikanapin ansiosta. Hallitsee autonsa ja taktiikkansa.
Alonso 8,5 – Pystyi haastamaan Brawnit lopussa. Ansaitsee elinikäisen sopimuksen Punaisten kanssa.
Webber 8 – Voitti varikon läpiajorangaistuksesta huolimatta, aivan kuten Schumacher vuonna 2002 Magny Coursilla. 32 vuoden, 10 kuukauden ja 15 päivän ikäisenä ensimmäistä kertaa voittanut Mark on elävä esimerkki sanonnasta: parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Räikkönen 4,5 – Oli Massaa hitaampi huolimatta samasta polttoainekuormasta. Ferrari paljasti, että Kimi sai reiän jäähdyttäjäänsä kierroksella 14. Mutta Sutilin näkeminen herätti hänessä villipedon ratin takana. Hänen pitäisi ajaa vain tätä pianistia vastaan tai siirtyä todenteolla ralliin.