Saksan GP 2009 - Kilpailu

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13788
Eihän se nyt mikään täydellinen ajo kimiltä ollu mutta kyllä silti ihmetyttää nämä JJ:n kommentit:

"- Mielestäni Kimi oli kisan epäonnistuja. Vähän pientä sössimistä (Adrian) Sutilin kanssa ja sitten kisa pilalle. Siellä olisi ollut pisteitä tarjolla, Järvilehto pohti kisan jälkeen."

Kisa pilalle ? huh huh. Varmaan olis pisteitä ropissukin jos vehkeet kestäis loppuun asti.
Joo itekin ajattelin että siinä poikkeuksellisesti ei mies ajattele, mitä sanoo.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Maikkari on dissannut Kimiä siitä lähtien kun heidän yhteistyösopimus päättyi.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mitäs ihmeellistä tuossa on? Maikkari on dissannut Kimiä siitä lähtien kun heidän yhteistyösopimus päättyi.
Offtopic: Joo veikkaan että kimi sai tarpeekseen timo pulkkisen ja oskari saaren idioottimaisista kysymyksistä. En mitenkään ymmärrä sitä että tuo kaksikko pääsee haastattelemaan alan ammattilaisia (kuljettajia ja insinöörejä jne) ja sitten kysymykset ovat tasoa "miltäs nyt tuntuu?"?. Kaikki tietää ettei oo fiilikset ihan katossa kun keskeyttää moottoririkkoon. Sitten ku saari pyytää Vetteliltä kommentteja suomeks :jaska::jaska:

Voisivat kysyä henkilöiltä jotain uutta mitä ei ole tiedossa. Milloin on tulossa uutta palikkaa autoon, miten ne renkaat kestää jne... Aivan turha kysyä joka haastattelussa niitä samoja asioita. Ties millaisina pelleinä f1-varikon ihmiset pitävät saarta ja pulkkista.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Fisichella keskeyttää:

Pulkkinen: "Hau vuld juu disgraib joor reis?"

Fisichella: "It's rieelli frasteiting, the caar was comppetitiiv and..."

Pulkkinen "Tänk juu veri mats"
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
Offtopic: Joo veikkaan että kimi sai tarpeekseen timo pulkkisen ja oskari saaren idioottimaisista kysymyksistä. En mitenkään ymmärrä sitä että tuo kaksikko pääsee haastattelemaan alan ammattilaisia (kuljettajia ja insinöörejä jne) ja sitten kysymykset ovat tasoa "miltäs nyt tuntuu?"?. Kaikki tietää ettei oo fiilikset ihan katossa kun keskeyttää moottoririkkoon. Sitten ku saari pyytää Vetteliltä kommentteja suomeks :jaska::jaska:

Voisivat kysyä henkilöiltä jotain uutta mitä ei ole tiedossa. Milloin on tulossa uutta palikkaa autoon, miten ne renkaat kestää jne... Aivan turha kysyä joka haastattelussa niitä samoja asioita. Ties millaisina pelleinä f1-varikon ihmiset pitävät saarta ja pulkkista.
Just just, siellä kotisohvalla taas alan ammattilainen äänessä. Kysymykset keskeytyksen jälkeen ei tosiaan ole ollut tyyliä "miltäs nyt tuntuu?"... ennemminkin kysymykset on tehty keskeytyksen jälkeen mahdollisimman helpoksi Kimille ja Heikille tyyliin "Näytti että sieltä varikolta tuli hieman autoa eteen?", johon on helppoa ja luonnollista vastata.

Nukutaanko siellä lähetysten aikana? Kyllähän tälläkin kaudella Heikki ja Kimi on useassakin haastattelussa sanoneet uudista osista ja esimerkiksi viikonloppujen voimasuhteista.

Sitä paitsi Oskari Saari ja Pulkkinen on niitä harvoja toimittajia, jotka jaksavat pitää Kimin puolta haastatteluissa, ja uskonkin, että Kimi "mielellään" rupattelee hetken. Katsopa jonkun englantilaisen kysymyksiä... niistä yritetään repiä jotain skandaalin ainesta, eikä haluta kuunnella yhtään, mitä haastattelussa on sanottu ja yritetään väkisin kaivaa esiin asioita pitämällä haastateltavaa melkein pilkkanaan.

Ja mitä tulee Vetteliin, niin Oskari selvästi Pulkkisen kanssa loi "yhteyden" Vetteliin noilla letkeämmillä haastatteluilla, jolloin tulevaisuudessa haastattelut on myös helpompi tehdä. Vettel puolestaan lähti hommaan mukaan, koska pitää Suomesta, ja eikai muutama ylimääräinen suomalainen fanikaan olisi pahitteeksi.
 

#Driver

Well-known member
Liittynyt
27.1.2009
Viestit
66
Minä näen että Kimi oli vahvoissa asemissa kisattaessa kolmospaikasta ennenkuin jäähdytin hajosi. Kimillä oli bensaa kierroksen enmmän kuin Massalla ensimmäisellä stintillä, joka etu katosi siihen että joutuivat luultavasti moottoria jäähdyttääkseen käyttämään rikkaampaa seosta. Lisäksi Massa joutui käyttämään kovasti renkaitaan puolustaessaan sijoitustaan, kun Kimin ajaessa perässä näki että piti hajurakoa säästääkseen konetta ja renkaita. Jos kaikki olisi mennyt kohdalleen ilman konevikaa, Kimi olisi lentänyt Massan ohi ensimmäisellä varikkostopilla koska renkaat oli kunnossa ja bensaa siis kierros enemmän. Ennenkuin auto totaalisesti hajosi kierroksella 34, Kimi oli Massan takapuskurissa kiinni ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen, viallisella autolla!

Sanotaan että Kimi ajoi erittäin hyvin, varsinkin auton kuntoon nähden. Mutta tätähän kukaan moottoriurheilua ymmärtämätön ei tajua = italian lehdistö, espanjanlehdistö, iltasanomat, maikkari & tämän foorumin antikimistit.

Ja mikä v***** tuota JJ:tä vaivaa? Minua on aina ottanut päähän kuunnella sen katkeroitunutta kommentointia Kimistä, kaikki suomalaiskuskit on sen mielestä paskoja ja sen huomaa rivienvälistä kuuntelemalla. No toisaalta kyllä sen ymmärtää kun JJ itse tuli leimaantuneeksi kaikkienaikojen hitaimmaksi suomalaiskuskiksi saamalla fudut ja F1-ura loppui siihen.

 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Näinhän se on. Ja kun käy kierrosaikoja katsomassa, niin huomaa, että Kimi ajoi hyvin. Dyer vielä sanoi, että Massalla oli ongelmia renkaiden kanssa, mutta Kimillä ei. Toki tuossa vaiheessa taisi olla vasta pehmeät renkaat käytössä, kuink akvempi seos olisi toiminut Kimillä, en tiedä.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1101
Komppaan #Driveria kyllä täysin.

Niin Räikkösen kuin Massan suorituksista häviää se kovin glamouri ja loistokkuus kun joudutaan ajamaan sijoituksista keskikastissa. Tänäkin viikonloppuna näkyi ettei Brawnien ja Redbullien vauhtiin ole mitään asiaa. Edellisessä kilpailussa kokeiltiin kevyen auton taktiikkaa ja lopputulos nähtiin. Tälle viikonlopulle oli auto huomioonottaen laadittu paras mahdollinen taktiikka ja lopputulos olisi ollut ilman teknistä vikaa sijat 3 ja 4 vaikka vauhdillisesti ei oltu Brawnien tasolla.

Ensimmäistä kertaa voisi jopa kyseenalaistaa Brawnin taktiikan, kokoajan oltiin nopeammalla autolla hitaampien takana.

Tapaus Räikkösestä vielä kun huhumyllyt pyörii:

Viime kaudella ehdin jo huolestua Kimin ongelmista niin teknisellä kuin henkisellä puolella kun lipsumisia alkoi näkyä. Onneksi olin ainakin suurimmaksi osaksi väärässä sillä itselle on välittynyt tälle kaudelle mielikuva että ennenkaikkea luotto auton käyttäytymiseen löytyy jälleen, minkä kertoo virheiden vähäisyys ja vertailu tallikaveriin. En ylistä Massaa edelleenkään, mutta voisin veikata että Ferrarilla ollessaan hän on nopea tallikaveri olipa vierellä Alonso tai kuka tahansa muu. Siitä apupojan asemasta mikä Massalla oli Schumin aikaan, oli näytöt erittäinkin hyviä. Viimekausi oli Räikköselle joka mittakaavassa todella vaikea ja kritiikka ansaittua, mutta tällä kaudella Kimin otteet kestävät mielestäni vertailun ihan keneen tahansa.

Verratkaapa huviksenne #Driverin näkemystä kisasta ja tämän seuraavan mtv:n lehtikatsauksen näkemystä. Fisicon ohittama Alonso teki muka jotakin maagista? Mielestäni oli nopea ainoastaan kilpailun loppuvaiheessa kunnes jäi kiltisti Brawnien peesiin.

Italialainen Tuttosport repäisi antamalla kolmanneksi ajaneelle Ferrarin Felipe Massalle parhaan arvosanan kisasta.

Massa 9 – Paras. Riemuitsi palkintopallille palaamisesta 8 kuukauden tauon jälkeen, mutta haluaa nyt lisää. Kesti Vettelin ja Barrichellon hyökkäykset, eikä pelkästään Kers-laitteen taikanapin ansiosta. Hallitsee autonsa ja taktiikkansa.

Alonso 8,5 – Pystyi haastamaan Brawnit lopussa. Ansaitsee elinikäisen sopimuksen Punaisten kanssa.

Webber 8 – Voitti varikon läpiajorangaistuksesta huolimatta, aivan kuten Schumacher vuonna 2002 Magny Coursilla. 32 vuoden, 10 kuukauden ja 15 päivän ikäisenä ensimmäistä kertaa voittanut Mark on elävä esimerkki sanonnasta: parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Räikkönen 4,5 – Oli Massaa hitaampi huolimatta samasta polttoainekuormasta. Ferrari paljasti, että Kimi sai reiän jäähdyttäjäänsä kierroksella 14. Mutta Sutilin näkeminen herätti hänessä villipedon ratin takana. Hänen pitäisi ajaa vain tätä pianistia vastaan tai siirtyä todenteolla ralliin.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Viimekausi oli Räikköselle joka mittakaavassa todella vaikea ja kritiikka ansaittua, mutta tällä kaudella Kimin otteet kestävät mielestäni vertailun ihan keneen tahansa.
Juuri näin, täysin samaa mieltä. Mestaruuden jälkeen tifosot odottivat uutta Schumia ja kun Kimi ei siihen pystynyt niin vika "tietysti" on Kimissä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Juuri näin, täysin samaa mieltä. Mestaruuden jälkeen tifosot odottivat uutta Schumia ja kun Kimi ei siihen pystynyt niin vika "tietysti" on Kimissä.
Viime kaudella Kimissä oli jonkin verran syytä ehkä, mutta tällä hetkellä auto on suurin syyllinen. Toki Massa on ajanut aika hyviä kilpailuja ja kerännyt kaksinkertaisen pistesaaliin, mutta Kimillä on ollut ehkä enemmän epäonnea. Tifosot eivät myös ymmärrä, että tällä hetkellä ei Massasta tai Räikkösestä voi tulla sellaista Ferrari tähteä kuin Schumi, koska molemmat saa samantasoista palvelua Ferrarilta.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Tuttosport toivoo Alonsolle elinikäistä Ferrarisopimusta. :D Jos Alonso joskus Ferrarilla ajaa, ei se tule olemaan pelkkää ruusuilla tanssimista ja puukkoa tulee selkään vääjäämättä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Just just, siellä kotisohvalla taas alan ammattilainen äänessä. Kysymykset keskeytyksen jälkeen ei tosiaan ole ollut tyyliä "miltäs nyt tuntuu?"... ennemminkin kysymykset on tehty keskeytyksen jälkeen mahdollisimman helpoksi Kimille ja Heikille tyyliin "Näytti että sieltä varikolta tuli hieman autoa eteen?", johon on helppoa ja luonnollista vastata.
No on se kumma ettei saa kritisoida olematta alan ammattilainen. Nyt en puhunut ainoastaan Kimistä ja Heikistä vaan ihan kaikista haastatteluista. Tollaset ohjaavat kysymykset on kaikki turhimpia. Siinähän haastattelija itse vastaa omaan kysymykseensä ja haastatteleva ei voi siihen paljon mitään sanoa ku että "joo".

Nukutaanko siellä lähetysten aikana? Kyllähän tälläkin kaudella Heikki ja Kimi on useassakin haastattelussa sanoneet uudista osista ja esimerkiksi viikonloppujen voimasuhteista.
Edelleenkin puhuin yleisesti kaikista haastateltavista. Kyllä noista asioista voi kysyä muiltakin.

Sitä paitsi Oskari Saari ja Pulkkinen on niitä harvoja toimittajia, jotka jaksavat pitää Kimin puolta haastatteluissa, ja uskonkin, että Kimi "mielellään" rupattelee hetken. Katsopa jonkun englantilaisen kysymyksiä... niistä yritetään repiä jotain skandaalin ainesta, eikä haluta kuunnella yhtään, mitä haastattelussa on sanottu ja yritetään väkisin kaivaa esiin asioita pitämällä haastateltavaa melkein pilkkanaan.
Musta kyllä vaikuttaa että Kimi on välillä aika turhautunut Saaren ja Pulkkisen tyhmiin kysymyksiin. Kyllä niillä briteillä on ihan hyviä kysymyksiä. Itse haastattelu tapahtumanahan on aivan eri juttu kun mitä lehtiin kirjoitetaan. Niissä vasta revitään lausunnot irti asiayhteyksistään. Sitä harrastaa niin britit kuin suomalaisetkin.

Ja mitä tulee Vetteliin, niin Oskari selvästi Pulkkisen kanssa loi "yhteyden" Vetteliin noilla letkeämmillä haastatteluilla, jolloin tulevaisuudessa haastattelut on myös helpompi tehdä. Vettel puolestaan lähti hommaan mukaan, koska pitää Suomesta, ja eikai muutama ylimääräinen suomalainen fanikaan olisi pahitteeksi.
Joo ei siinä mitään että on letkeämpää ja on noita suomalaisjuttuja, mutta tuntuu siltä että Saari ei ole osannut lopettaa ajoissa niiden kanssa. Se on ihan hauska juttu ekalla kerralla, mutta sitten kun pyydetään joka haastattelussa pyydetään laulua ja kommenttia suomeksi menee homma jo liian pitkälle.
 

holvius

Well-known member
Liittynyt
14.3.2001
Viestit
2338
Sijainti
Tampere
Viime kaudella Kimissä oli jonkin verran syytä ehkä, mutta tällä hetkellä auto on suurin syyllinen. Toki Massa on ajanut aika hyviä kilpailuja ja kerännyt kaksinkertaisen pistesaaliin, mutta Kimillä on ollut ehkä enemmän epäonnea. Tifosot eivät myös ymmärrä, että tällä hetkellä ei Massasta tai Räikkösestä voi tulla sellaista Ferrari tähteä kuin Schumi, koska molemmat saa samantasoista palvelua Ferrarilta.
Se, että saavat molemmat samantasoista palvelua taas johtuu siitä, että molemmat ovat keskinkertaisia rattimiehiä. Olen vakuuttunut, että mikäli jompi kumpi olisi edes osittain vertailukelpoinen suureen saatanaan, niin Ferrari antaisi vastaavaa palvelua kuin aikoinaan pimeyden ruhtinaalle ja toinen olisi samanlainen apupoika kuin paljon parjattu Rubens.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Se, että saavat molemmat samantasoista palvelua taas johtuu siitä, että molemmat ovat keskinkertaisia rattimiehiä. Olen vakuuttunut, että mikäli jompi kumpi olisi edes osittain vertailukelpoinen suureen saatanaan, niin Ferrari antaisi vastaavaa palvelua kuin aikoinaan pimeyden ruhtinaalle ja toinen olisi samanlainen apupoika kuin paljon parjattu Rubens.
Herranen aika, varmaan nukut schumi-lakanoissa. Yäk
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
No on se kumma ettei saa kritisoida olematta alan ammattilainen. Nyt en puhunut ainoastaan Kimistä ja Heikistä vaan ihan kaikista haastatteluista. Tollaset ohjaavat kysymykset on kaikki turhimpia. Siinähän haastattelija itse vastaa omaan kysymykseensä ja haastatteleva ei voi siihen paljon mitään sanoa ku että "joo".
Mielestäni tuo antaa haastateltavalle enemmän vapautta kertoa omin sanoin, mitä tapahtui. Saa kritisoida, mutta tuokin näyttää olevan jokin muoti-ilmiö, että suomalaisia selostajia kritisoidaan, varsinkin suosituissa lajeissa. Siihen sitten lähdetään mukaan, kun muutkin tekee niin. Voi olla, että olet enemmistön äänenä ja itse kuulun tyytyväiseen vähemmistöön...

Joo ei siinä mitään että on letkeämpää ja on noita suomalaisjuttuja, mutta tuntuu siltä että Saari ei ole osannut lopettaa ajoissa niiden kanssa. Se on ihan hauska juttu ekalla kerralla, mutta sitten kun pyydetään joka haastattelussa pyydetään laulua ja kommenttia suomeksi menee homma jo liian pitkälle.
Saari lopetti ihan sopivassa vaiheessa. Ehkä se viimeinen kerta oli liikaa, mutta saipahan sentään Vettelin laulamaan. Tosin myönnän, että tuo on välillä vähän väkinäistä... meinaan, että kun suomalaiset ei pärjää, niin yritetään säilyttää asiakkaat (MTV3 MAX) ja saada mielenkiintoa väkisin muista asioista.

Minun puolestani jätetään tää keskustelu tähän. Mielestäni Oskari Saari on varsin osaava työssään verrattuna mm. nykyiseen Kyllöseen. Pulkkinen on myös ok, tosin joskus kisojen aikana haastattelut tulee vähän huonoon väliin. Toisaalta uutisten kommentointi häneltä on loistavaa. Oli miten oli, niin ainakin nykyisen tiimin kemia toimii mahtavasti.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1101
Se, että saavat molemmat samantasoista palvelua taas johtuu siitä, että molemmat ovat keskinkertaisia rattimiehiä. Olen vakuuttunut, että mikäli jompi kumpi olisi edes osittain vertailukelpoinen suureen saatanaan, niin Ferrari antaisi vastaavaa palvelua kuin aikoinaan pimeyden ruhtinaalle ja toinen olisi samanlainen apupoika kuin paljon parjattu Rubens.
Suuri saatana ja pimeyden ruhtinas Schumin aikakaudella tallissa tehtiin töitä eri johtoportaan alaisuudessa. Apupoikina toimi niin Rubens kuin Massa ja Rubens toimii vielä nykyäänkin Brawnin alaisuudessa apupoikana. Massa oli lisäksi oppipoika ja apinoi Schumin ajotyylistä lähtien hyvinkin paljon. Niistä lähtökohdista kun autoa kehiteltiin suuren saatanan haluamaan suuntaan oli myös oppipoika tyytyväinen ja niinpä koitti ajat jolloin mestarin oli aika todeta oppipoika välillä paremmakseen. Niistä päivistä, etenkin kaudella 2007 on kyseinen oppipoika ottanut vielä paljon opikseen ja tarjoaa kovan vastuksen tallikaverilleen.

Itse en tallipäällikkönä lähtisi vaihtamaan kumpaakaan Ferrari pilottia. Tallissa ollaan eletty Schumin jälkeen niin suuria muutoksen aikoja että ollaan väkisellä tultu alaspäin niistä kultavuosista. Samalla laji on muuttunut hyvin paljon.
 

Herman Gold

Well-known member
Liittynyt
15.5.2007
Viestit
555
Komppaan #Driveria kyllä täysin.

Niin Räikkösen kuin Massan suorituksista häviää se kovin glamouri ja loistokkuus kun joudutaan ajamaan sijoituksista keskikastissa. Tänäkin viikonloppuna näkyi ettei Brawnien ja Redbullien vauhtiin ole mitään asiaa. Edellisessä kilpailussa kokeiltiin kevyen auton taktiikkaa ja lopputulos nähtiin. Tälle viikonlopulle oli auto huomioonottaen laadittu paras mahdollinen taktiikka ja lopputulos olisi ollut ilman teknistä vikaa sijat 3 ja 4 vaikka vauhdillisesti ei oltu Brawnien tasolla.

Ensimmäistä kertaa voisi jopa kyseenalaistaa Brawnin taktiikan, kokoajan oltiin nopeammalla autolla hitaampien takana.

Tapaus Räikkösestä vielä kun huhumyllyt pyörii:

Viime kaudella ehdin jo huolestua Kimin ongelmista niin teknisellä kuin henkisellä puolella kun lipsumisia alkoi näkyä. Onneksi olin ainakin suurimmaksi osaksi väärässä sillä itselle on välittynyt tälle kaudelle mielikuva että ennenkaikkea luotto auton käyttäytymiseen löytyy jälleen, minkä kertoo virheiden vähäisyys ja vertailu tallikaveriin. En ylistä Massaa edelleenkään, mutta voisin veikata että Ferrarilla ollessaan hän on nopea tallikaveri olipa vierellä Alonso tai kuka tahansa muu. Siitä apupojan asemasta mikä Massalla oli Schumin aikaan, oli näytöt erittäinkin hyviä. Viimekausi oli Räikköselle joka mittakaavassa todella vaikea ja kritiikka ansaittua, mutta tällä kaudella Kimin otteet kestävät mielestäni vertailun ihan keneen tahansa.

Verratkaapa huviksenne #Driverin näkemystä kisasta ja tämän seuraavan mtv:n lehtikatsauksen näkemystä. Fisicon ohittama Alonso teki muka jotakin maagista? Mielestäni oli nopea ainoastaan kilpailun loppuvaiheessa kunnes jäi kiltisti Brawnien peesiin.

Italialainen Tuttosport repäisi antamalla kolmanneksi ajaneelle Ferrarin Felipe Massalle parhaan arvosanan kisasta.

Massa 9 – Paras. Riemuitsi palkintopallille palaamisesta 8 kuukauden tauon jälkeen, mutta haluaa nyt lisää. Kesti Vettelin ja Barrichellon hyökkäykset, eikä pelkästään Kers-laitteen taikanapin ansiosta. Hallitsee autonsa ja taktiikkansa.

Alonso 8,5 – Pystyi haastamaan Brawnit lopussa. Ansaitsee elinikäisen sopimuksen Punaisten kanssa.

Webber 8 – Voitti varikon läpiajorangaistuksesta huolimatta, aivan kuten Schumacher vuonna 2002 Magny Coursilla. 32 vuoden, 10 kuukauden ja 15 päivän ikäisenä ensimmäistä kertaa voittanut Mark on elävä esimerkki sanonnasta: parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Räikkönen 4,5 – Oli Massaa hitaampi huolimatta samasta polttoainekuormasta. Ferrari paljasti, että Kimi sai reiän jäähdyttäjäänsä kierroksella 14. Mutta Sutilin näkeminen herätti hänessä villipedon ratin takana. Hänen pitäisi ajaa vain tätä pianistia vastaan tai siirtyä todenteolla ralliin.
Alonso -Pystyi haastamaan Brawnit lopussa. Ansaitsee elinikäisen sopimuksen Punaisten kanssa. Kimi, joka voitti mestaruuden Ferrarilla, ei ansaitse muka elinikäistä sopimusta. Huh huh näitä selkäänpuukottavia makarooneja:mad_old:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuttosport repäisi kyllä kisa-arviot niin hyvin, että ei enää nolota niin paljoa Maikkarin sivuja lukea:eek:
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Mistähän lähtien ruupenit on ulkoistettu Italiaan?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös