Webber - Australian nopein kenguru

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Aikuisten oikeesti 7 maailmanmestaruutta puhuvat puolestaan.
Puhuvat toki. Vaan eivät välttämättä puhu kuten kuvittelet, tai sitä tarinaa mitä useimmat kuvittelevat.

Moni asia puhuu vaikka mitä. Useimmat vaan eivät ymmärrä viestiä oikein.

Tässä esimerkissä joku saattaisi kuvitella tai luulla jotain Sennasta kolmen mestaruuden vuoksi ja Schumista seitsemän mestaruuden vuoksi. Paino todellakin sanoilla kuvitella ja luulla.
 

space

Well-known member
Liittynyt
25.8.2009
Viestit
67
Sijainti
espoo
Siellä missä on Mark Webber, niin siellä on myös paljon romua. Alkukausi on sujunut hyvin mutta nyt alkaa jo romua syntymään lähes joka kisassa. Voihan tietysti väittää ettei mikään noista ollut Markin syy mutta joillekin vain aina sattuu ja tapahtuu. Ehkä kausi oli mennyt niin hyvin että se oli pakko tuhota jatkuvilla kolareilla.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mark on hemmetin nopea kuljettaja, mutta ainakin jääräpää ja jotenkin retard tietyissä kilpailutilanteissa -jos multa kysyttäisiin. En pelkää, että nämä jälkimmäiset ominaisuudet tulisivat estämään hänen mestaruushaaveensa. Pidän sitä vain viileän todennäköisenä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olenko ainoa, jolle tuosta kolarista tuli mieleen Jeff Krosnoffin hengen vaatinut onnettomuus Torontossa 1996?

Kävi nimittäin Markilla onnea, että auto ei lentänyt aitaan saakka. Vertailun vuoksi eilinen kolari.
Et ole ainoa.

Itse replaytä kelaillessani tuumasin jotta samantyyppinen kieputus olisi tullut mikäli olisi ajautunut edes hieman enemmän ajosuunnassa oikealle. Auto olisi mitä luultavimmin tarttunut verkkoaitaan ja pyörinyt pirunmoista kyytiä useita piruetteja kuten Krosnoffin ja Bräckin onnettomuuksissa. Auto tuskin olisi hajonnut aivan yhtä pahoin kuin noissa tapauksissa, mutta tilanne olisi joka tapauksessa muuttunut vaarallisesta vieläkin vaarallisemmaksi.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mark on hemmetin nopea kuljettaja, mutta ainakin jääräpää ja jotenkin retard tietyissä kilpailutilanteissa -jos multa kysyttäisiin. En pelkää, että nämä jälkimmäiset ominaisuudet tulisivat estämään hänen mestaruushaaveensa. Pidän sitä vain viileän todennäköisenä.
Markilla on sellainen ongelma, että hän tuntuu unohtavan tietyt säännöt. Johtunee osittain siitä, että nousee aika vanhalla iällä tuonne kärkipäähän. Damonilla oli aikanaan hieman samantyylisiä ongelmia.

Mark ei muista ajaneensa keskikastissa ja huonommissa talleissa, joten nyt sit ihmettelee Schumi tyyliin, että mikä siinä on ku yrittävät ajaa kilpaa vaikka minä olen paljon nopeampi. Luupää meininkiä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Markilla on sellainen ongelma, että hän tuntuu unohtavan tietyt säännöt. Johtunee osittain siitä, että nousee aika vanhalla iällä tuonne kärkipäähän. Damonilla oli aikanaan hieman samantyylisiä ongelmia.

Luupää meininkiä.

Komppaan tätä, ilmeisesti hän ei muista että nyt ajetaan kilpaa ja olettaa että kun viime kisassa johtoasemassa kaikki antoi tietä että nytkin niin tulisi tapahtumaan. Tämän kauden kaikki Weber säädöt ovat tulleet juuri taistellessa muista kun sijoista 1-2, ja kaikista näistä saa vain itseänsä syyttää, paitsi tapaus Vettel.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kenellekään ei liene tulevan yllätyksenä se, että moottoriurheilu on vaarallista. Joka haluaa kaihtaa onnettomuuksia, käy vain kalassa. Rannalta. Ja käyttää kypärää ja haarniskaa ja pitää pistoolia takataskussa.

Ihan asiaakin vielä puhuakseni kummastelen hyvin paljon sitä, että miten vähän Massan kaltaisi onnettomuuksia on tapahtunut. Kuvittelisin, että tuolla olisi jousia ja muuta roinaa ilmassa vähän väliä ja vaikka kuinka paljon? Itse en ilman haarniskaa formula-autolla menisi ajamaan.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
mtv3.fi sanoi:
- Kun tullaan jarrutusalueelle, niin silloin otetaan joko sisä- tai ulkolinja, eikä välttämättä ajeta suoraan toisen takana. Minä yritin saada hänet menemään ulkolinjalle ja odotin, että hän pystyy joka tapauksessa jarruttamaan varsin myöhään, joten minulla saattaisi olla vaikeuksia pitää häntä takanani. Minun pitää tietenkin yrittää taistella häntä vastaan, koska ajan kilpaa Lotuksen riveissä, Kovalainen sanoi Speed.comille.
Näin sitä yleensä tehdään, vaan Mark ei moista harrasta. Se nähtiin jo Vettel tapauksen yhteydessä mut siitä nyt on turha enää vääntää.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Turun Sanomat välittää meille italialaisen Autosprint-lehden epäilyksen, että Webber mahdollisesti täräytti Kovalaisen takakonttiin koska käytteli vasemmalla kädellään ähväputkea (F-Duct), vaikka molempia käsiä olisi tarvittu ohitustilanteessa auton ohjaamiseen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Turun Sanomat välittää meille italialaisen Autosprint-lehden epäilyksen, että Webber mahdollisesti täräytti Kovalaisen takakonttiin koska käytteli vasemmalla kädellään ähväputkea (F-Duct), vaikka molempia käsiä olisi tarvittu ohitustilanteessa auton ohjaamiseen.
Koko F-putki olisi pitänyt kieltää saman tien koska se vie keskittymistä ohjaamisesta muuhun radan vaarallisimmilla osuuksilla -> nopeilla suorilla.

Ihmettelen vieläkin FIA:n hitautta sen kieltämisessä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Turun Sanomat välittää meille italialaisen Autosprint-lehden epäilyksen, että Webber mahdollisesti täräytti Kovalaisen takakonttiin koska käytteli vasemmalla kädellään ähväputkea (F-Duct), vaikka molempia käsiä olisi tarvittu ohitustilanteessa auton ohjaamiseen.
Ja reilu kaksikymmentä vuotta sitten käsi oli vaihdekepillä, oikean jalan päkiä jarrulla ja kuskista riippuen, joko pikkuvarpaat tai kantapää pumppasi kaasua alaspäin vaihdettaessa. Quoten logiikan mukaan moni kolari olisi ollut silloin vältettävissä, jos vaihteisto olisi ollut edes puoliautomaattinen. Vielä pari vuotta sitten nähtiin, kun jotkut kuskit painoivat oikealla jalalla kaasua (rev matching) vaihtaessaan alaspäin. Nykyinen standardoitu elektroniikka ei sitä vaatine kun välikaasua ei grafiikassa näy. McLaren taas käytti "manuaalista" vasemmalla jalalla toimivaa luistonestoa 90-luvun lopulla, mikä pakotti Häkkisen jarruttamaan oikealla ja näyttämään Coulthardin paremmalta mitä olikaan.

Mielestäni siis, F-putken hanskaaminen kuskien aikaisempiin haasteisiin verrattuna, ei mitenkään selitä eikä oikeuta toisen perään ajamista
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Oli F-putkella vaikutusta tai ei, Webber nimenomaan on melkoinen retard. Keskittyisi siihen autonsa ajamiseen eikä toisen perään ajamiseen.
Samaa sekoilua ja estelyä videomateriaaleineen löytyy youtube väärällään ja mies on täysi mulkku mitä tulee kisailuun.
Todella ärsyttävä persoona jonka todella toivoisi jo putoavan pois koko sirkuksesta. Puusilmä Lewis on pientä tämän rinnalla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Virheet ovat pudottamassa kaveria pois MM-taistelusta. Tsemppiä kurssin kääntämiseen!
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jos F-putki jotenkin on vaikuttanut tilanteeseen, niin juuri siten miten sen oletetaankin toimivan. Vauhtia oli huomattavasti Lotusta enemmän.

Se ei taatusti toimi niin päin, että mutkaan tullessa pidetään kättä jonkin kolon peittona ja ohjaillaan yhdellä kädellä. :rolleyes:

Toki Webber on voinut näin toimia toheloidessaan mutta en usko. Kyseisessä ohitustilanteessa kädet ovat taatusti olleet ratissa ja se suurin ongelma tilanteessa oli RB:n nopeus ja jarrutuspaikan ero Lotukseen verrattuna. Onko sitten jo Webberin ikä vaikuttanut tilanteeseen, eikä refleksit toimi RB:n vaatimusten mukaan?
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Incarista käsin näyttäisi ainakin siltä, että Webberin molemmat kädet ovat tukevasti ratissa kiinni.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
Pelkkää spekulaatiotahan ne Autosprintin epäilyt ovat -- ei siinä artikkelissa mihinkään incar-kuviin viitata. Webber on epäilemättä käytellyt putkeaan ahkerasti Valenciassa, mutta ei välttämättä juuri Kovalaista ohittaessaan.

Noin yleisemmin puhuen, käsikäyttöinen F-Duct saattaa kyllä vielä osoittautua onnettomuusherkäksi vempaimeksi erityisesti suorilla ohiteltaessa. GPUpdaten artikkelissa Force Indian Paul di Resta kertoo ähväputken käyttökokemuksistaan: "From a driving point of view I’m not so sure it’s the best thing because you kind of take your hand off the steering wheel, it puts your concentration somewhere else for a moment on the straights but, you know, you need it to be fast."
 
Ylös