Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 6 / Forssa II GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Kiitos taas kaikille osallistuneille!

Tässä GP6:n tulokset ja kisahan oli ensimmäinen KKWCS sadekelikisa eli hieno merkkipaalu lyhyen, mutta kunniakkaan F1 forumin sarjan historian aikana :ahem:

C- ja B-finaalista yksi nousi aina seuraavaan finaaliin.
Protestiaika maanantaihin 21:00 saakka.

A-finaali
1. Wope 52.602, #7 ***kisan nopein***
2. DickW 55.465, #2 +20.25
3. Andy 54.866, #6 +20.28
4. Nasty Boy 56.656, #1 +54.38
5. Cmoney 57.608, #3 +54.56
6. PeePee 57.826, #5 + 1 lap

B-finaali [suluissa loppusijoitus]
1. Andy 57.061, #5 ***kisan nopein***
2. Racer X [7] 58.331, #6 +1.88
3. öö ruz [8] 59.866, #3 +29.16
4. Nipsuhuuli [9] 58.078, #2 +43.40
5. Powered by BMW [10] 1:00.964, #1 +1 lap
6. Totke [11] 1.00.040, #7 +8 lap

C-finaali [suluissa loppusijoitus]
1. Totke 59.583, #6 ***kisan nopein***
2. FO110K [12] 1:00.130, #4 +13.89
3. Asko S. [13] 1:00.421, #1 +15.78
4. Jacques [14] 59.973, #5 +51.06
5. lfb [15] 1:03.033, #2 +59.38
6. Williams- [16] 1:02.961 #7 +1 lap
7. Albert Oil [17] 1:02.838, #3 +8 lap

Aika-ajot:
1. Nasty 41.71, #2
2. DickW 41.72, #5
3. Cmoney 41.83, #6
4. Wope 42.01, #3
5. PeePee 42.37, #1
6. Powered By BMW 42.48, #5
7. Nipsuhuuli 42.75, #4
8. öö ruz 42.93, #6
9. Racer X 43.22, #2
10. Andy 43.28, #3
11. Asko S. 43.53, #4
12. lfb 44.15, #5
13. Albert Oil 44.46, #1
14. FO110K 44.67, #2
15. Jacques 45.21, #3
16. Totke 47.54, #1
17. Williams- 48.92, #6

Kokonaispisteet kisasta, mukana lähdön nopeimmasta saatu +1 pt
Wope *** 17
DickW *** 14
Andy *** 13
Nasty Boy *** 10
Cmoney *** 9
PeePee *** 8
Racer X *** 7
öö ruz *** 6
Nipsuhuuli *** 5
Powered by BMW *** 4
Totke *** 4
FO110K *** 2,5
Asko S *** 2
Jacques *** 1,5
lfb *** 1
Williams- *** 0,5
Albert Oil *** 0,5

Kokonaispistetilanne, kausi 2009, 6/10 kisaa ajettu
  1. Nasty Boy *** 81
  2. Cmoney *** 63
  3. Andy *** 62
  4. Racer X *** 54
  5. PeePee *** 52
  6. Powered by BMW *** 51
  7. Wope *** 34
  8. FO110K *** 33,5
  9. DickW *** 24
  10. Albert Oil *** 21,5
  11. Nipsuhuuli *** 20
  12. Jacques *** 19,5
  13. Jari5 *** 17
  14. Nipzyyz *** 14
  15. öö ruz *** 13
  16. lfb *** 12,5
  17. Mike Milk *** 12
  18. Asko S *** 10
  19. Jusban *** 7
  20. Totke *** 6,5
  21. Jaska *** 4,5
  22. Williams- *** 3,5
  23. Frank *** 3
  24. Otto Hokkanen *** 2,5
  25. Jason D *** 2,5
  26. The Stig *** 1,5
  27. kouvotsvoni *** 1,5
  28. Vender *** 1
  29. Bleu *** 0,5
  30. Kaktus *** 0,5
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Tähän voisin oman kirjoitteluni pistää huomenna. Ei tässä kyllä enää selitellä, pitää iteki olla ihan pettynyt omaan vauhtiin. Hävettää.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Aika paljon oli teknisiä murheita. Auto 2 taisi hajota 3 kertaa. Ja kyllä autoissa erojakin oli, isojakin. Sadekelikin sekoitti pakkaa. Aika mielenkiintoistahan kaikenkaikkiaan oli.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
WTF...no laitan rapon jonon jatkoksi sit kun tähän ei suostu ottamaan. prkl. häviskin hyvä teksti vielä......
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Das Dokument!

Alkustoori:

Ensiksikin pelkästään tulo radalle oli jo hieno hetki 16 vuoden tauon jälkeen, kun pikkunassikkana (1991-1993) radasta oli saanut paljon suuremman kuvan kuin miltä se nyt tuntui, oltiin totken kanssa ensimmäisinä perillä jo kello 16 pintaan!

Harkat/aika-ajo:

Autoksi kruunaantui #3 josta ainoa kommentti oli siihen hätään että "viimeksi se ei ollut kovin hyvä".
Ajo lähti käyntiin ja alussa olinkin ihan helisemässä kun näillä vehkeillä en ollut koskaan ennen ajanut, ja muut siinä porukassa ilmeisesti olivat, mutta melko nopeasti vauhti kuitenkin löytyi, lähinnä PeePeen kanssa tuli kruisailtua samaa vauhtia=) Ajon jälkeen ei ollu mitään käsitystä oliko aika hyvä vai huono ja monesko sija, tai oliko auto huono vai hyvä kun ei muista autoista kokemusta ollut. Neljäs sija kuitenkin paukahti ja muuta en voinut siinä vaiheessa kuin tyytyä siihen loppuratkaisuun että olin vasta neljänneksi nopein kuljettaja, mutta jälkeenpäin voi sanoa että mistään ihan parhaasta autosta ei ilmeisesti ollut kuitenkaan kyse

Race

Jo startissa huomasin että oma menopelini (#7) lähtee hyvin hitaammastakin vauhdista, ainakin cmoneyn #3 verrattuna, jonka olisin ilmeisesti pystynyt poimimaan ilman ohituskieltoa pelkkää kaasua painamalla. Kisan alkukierrokset oli hienoimpia mitä tässä sarjassa olen ajanut, tiukkaa vääntöä 3-4 auton voimin ja sijoitus vaihteli solkenaan. Pääsin kuitenkin puikahtamaan ohi kaikista ja sen jälkeen tilanne olikin melko selvä, auto oli tosiaan hyvä ainakin vetonsa puolesta, oikeelle sitä ei meinannut saada kunnolla kääntymään, mutta linjoja muuttamalla tuokin ongelma ratkesi, en sitten tiedä olisko noissa autoissa jotka tukehtuu alemmilla kierroksilla auttanut se että pitää kaasua kokoajan vähän päällä mutkaankin mentäessä, tätä olen joskus aikoinaan käyttänyt kartingissa, omassa autossa tuota ongelmaa ei ollut ja se oli iso plussa nopeuteen. Sadekisaksi olosuhteet oli lähes täydelliset, ei liian rankka mutta kuitenkin vettä radalla sen verran että siellä pystyy jotenkuten ajamaan ja oli hyvinkin hauskaa.

EDIT: Loppuun vielä kiitos Racer X:lle huolenpidosta kuljetuksien yms suhteen! =)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Aika-ajoon minulle arvottiin #4. Oikealle kääntyvissä mutkissa se ei kiihtynyt mihinkään kunnes ratti oli oikaistu. Mekaanikko viittoili jo varikolle, jossa vaihdoin #6een. Se olikin selvästi huippuauto kun radalla menin pikkasen Wopea kovempaa, ja NastyBoyn sekä DickW:n kanssa tasatahtia. Tuloslaput sitten osoittivatkin että Nasty nappasi paalun sadasosan erolla DW:hen, ja minä olin näitä 11 ja 12 sadasosaa perässä. Wope jäi heikommalla autollaan minulle jotain pari kymmenystä. Ja PeePee hieman lisää, ei kuitenkaan paljoa.

#4 piristyi kun siihen vaihdettiin rengasta vasemmalle puolelle, oli vissiin niin kulunut ettei pitänyt tarpeeksi kaarrettaessa oikealle, mutta piti liian hyvin, linkussa ollessaan, aiheuttaakseen kitkaa kiihtyvyyteen.

Sitten tuli radan kasteleva sade :)

Siinä C- ja B-finaalia katsoessa kiinnitin huomiota #7n ja #6 kiihtyvyyteen hitaista mutkista. Oli aivan eri luokkaa kuin monilla muilla autoilla. Wilzku, ensin hienosti pysyessään jätkien letkassa alkoi jo ohitellakin. Ei tän näin pitänyt kuvitelmissani mennä että vaikeassa kelissä ainoastaan marginaalisesti ajanut nainen on vahvemmilla, kuin helpommassa kuivassa kelissä :eek!:
No, mieleeni jäi #7sta että Wilzku sillä viimeisen vasurin ulostulossa ohitti lfb:n leikiten ennen viimeistä oikeaa.
Sitten B-finaalissa kärjessä menivät RX ja Andy, niin RX:n #6 ampui kaukaisuuteen kahden hitaimman vasurimutkan jälkeisillä suorilla. Andyn #5 taas otti paljon kiinni jarrutuksissa, sekä hieman mielestäni siinä vaiheessa kun autot olivat jo kiihtyneet kunnon vauhtiin. Tosin 10 kilon painoero selittänee tämän.

Siinä ajojen aikana jo tuli mieleeni että kolme lähtöruudukon ekaa autoa, #1, #2 ja #3 eivät mitään huippupelejä ole. #4 vaikutti Follon ajamana menevän C-finaalissa hyvännäköisesti (mutta se oli loppuajan jostain syystä sivussa), #5 Andylla hitaista kiihdyttämistä lukuunottamatta vahvalta jarrutuksissa, ja huippunopeuksissa. #6 ja #7 taas vaikuttivat hitaiden mutkien ulostulossa tekevän niin, kuin kilpa-auton kuuluukin: Ne tosiaan kiihtyivät verrattuna muihin. Tosin Totke sai niillä ison eron: C-finaalissa #6lla 6-ruudusta voittoon, ja sitten B-finaaliin #7 joka ei sopinut ollenkaan kaverin ajotyylille. Spinnauksia siellä täällä.

No niin siis itse märässä lähtöruudukossa: NB #1, DW #2, Cm #3, Wp #7, PP #5 ja nd #6.
Autoni lähti vähän laiskemmin kuin muilla ja ekassa jarrutuksessa olin ehkä jotain sekunnin DW:n perässä, ja Wope tuli seuraavassa vasurissa rinnalle. Siitä lähdimme kiihdyttämään, tai hän lähti, kohti Parabolican mallista loivenevaa oikeaa, ja tällä välisuoralla Andykin tuli aivan heittämällä ohi.
Sitten siinä pari kierrosta ajoin aika lähellä kärkkinelikkoa ja näin kun heillä oli hyvää nahistelua. Siellä kuitenkin sovittiin että Wope menee ensimmäisenä, sitten DW, Andy, ja NastyBoy joka pian spinnasikin ekassa tiukassa oikeassa. Pääsin ohi, ja seuraavan vasurin jälkeen ylämäkeen autoni taas putputti ja hän kiihdytti helposti ohi spinnatakseen taas Parabolicassa.
Nyt NB jäikin kauemmas ja PeePeekin ehti ohi. Sieltä NB kuitenkin nousi takaisin kantaani, ja viimeisellä kierroksella meni taas siellä hitaan mutkan jälkeen ylämäessä iisisti ohi. Viimeisessä mutkassa koitin päästä vielä rinnalle sisäkurvin puolella, kun sateella helposti valitsimme ehkä hieman kuivempaa ulkokaarretta. Ei onnistunut, ja maaliin NastyBoyn perässä sijalla 5.

Tulokset oli about:
Wope,
DickW +20s
Andy +0,03s DW:stä :D
Nasty +54s
minä +54,5s
PeePee -1krs, kuitenkin vain muutama sekka meikäläisestä.

Tulipa myös mietteitä autoista:
Kuivalla ne olivat mielestäni noin sekunnin, tai allekin, haarukassa toisistaan.
Sateella olin veikannut että ehkä 2-3s mutta ei riitä! Lisäksi olin kuvitellut että suurimmat erot niillä tulisi mutkissa mutta nähdyn perusteella noista hitaammista mutkista ulos kiihdyttäessä. Jotkut jäivät täysin seisomaan verrattuna joihinkin toisiin autoihin ja tällä tulee jo ihan sekunteja yhdellä kierroksella. Eikö tykkää vedestä vai mistä johtuu, en tiedä.

#1 A-finaalin perusteella Nastylla lähti kyllä mutkista aivan eri tahtiin, kuin minä #3lla. Oli kuitenkin ilmeisen vikura mutkissa.

#2 Vaikutti heikommin hitaammista (ja sateella ne on hitaita) mutkista kiihtyvältä, ja sillä vissiin oli vaikeuksia pysyäkin radalla. DW:kin jäi A-finaalissa Wopen nopeimmasta lähes 3 sekkaa, vaikka toisena maaliin tulikin.

#3 Kuivalla Wope jäi tällä 4nteen lähtöruutuun, ja märissä kisalähdöissä niin Alppu, kuin öö ruzkin jäivät aivan seisomaan hitaissa kiihdytyksissä. öö ruzilla tämä ei niin korostunut kun ajeli yksinään virheettömästi kolmantena, kuitenkin kymmeniä sekunteja RX:ää ja Andya perässä. Kertoo jotain.

#4 Follon ajo näytti hyvältä, mutta autoon tuli joku vika ettei hänen jälkeen sillä enää ajettu, vaikka auto tykkää kun sillä ajetaan.

#5 Andyn käsissä Raceria vastaan huomasi että ei kiihdy heti hitaan mutkan jälkeen, mutta kun alkaa kiihtyä, vauhti nousee hyvälle tasolle. Jarrutuksissa sai paljon kiinni. PeePeelle ei tainnut sopia niin hyvin, tosin en tiedä kierrosaikaeroja Andyn ja hänen välillä B- ja A-finaaleissa. Mutta siis ei mikään tykki hitaista vauhdeista.

#6 Ajoin kuivalla aika-ajossa tasatahtia merkittävästi kevyempien kanssa. Sanoisin että huippuauto sille kelille. Myös sateella mainio, reagoi kaasuun kiihtymällä kunnolla hitaastakin vauhdista.

#7 Wilzkun meno oli hienoa, ja autokin tuntui kiihtyvän hyvin. Wopen kokemuksella ja lahjoilla autosta saatiin myös paljon irti A-finaalissa.
Olivat kuulemma vissiin säätäneet kaasaria että toimii kun ennen ainakin oli hitain auto, tosin kuivalla kelillä.

Mikään auto ei märällä radalla käyttäytynyt oikein hyvin eikä slickseillä kuulukaan. Puskee, ja sitten polkimilla avittaen saa kääntymään jollei vauhtia ole liikaa. Sanoisin jopa että hirveät erot märällä.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Pistän raporttia päivällä, mutta kysyisin pientä neuvoa, kun täällä aika monella taitaa olla kylkiluu joskus murtunut. Yksi kylkiluu vähän aristelee mulla, niin siellä saattaa olla pieni murtuma. Eihän ole tarvetta käydä lääkärissä, kun kylkiluu ei tunnu haittaavan paljoakaan toimintakykyä tällä hetkellä? Entä voiko kipu vielä yltyä, ja toimintakyky laskea? Olen ymmärtänyt, että kylkiluun murtumalle ei voida tehdä muuta kuin ottaa rauhallisesti ja levätä, niin ei viitsisi käydä maksamassa lääkärireissusta, jos siellä ei asialle voida juurikaan mitään tehdä.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
#5 Andyn käsissä Raceria vastaan huomasi että ei kiihdy heti hitaan mutkan jälkeen, mutta kun alkaa kiihtyä, vauhti nousee hyvälle tasolle. Jarrutuksissa sai paljon kiinni. PeePeelle ei tainnut sopia niin hyvin, tosin en tiedä kierrosaikaeroja Andyn ja hänen välillä B- ja A-finaaleissa. Mutta siis ei mikään tykki hitaista vauhdeista.
#5
Andy 57.067
PeePee 57.826

#6
Andy 54.866

PeePeen aika ei juuri poikkea minun ajastani, mutta molemmat poikkeavat reilusti kuutosella ajamaani aikaan. Autoissa ei tuntunut ajettaessa olevan noin suuria eroja, joissain mutkissa viitosessa tuntui olevan parempi pito, mutta hitaampi auto se taisi joka tapauksessa olla koska stumppasi hitaissa nopeuksissa. Suurta eroa autojen kierrosajoissa selittää varmaan se, että B-finaalissa en päässyt ajamaan montaa omavauhtista kierrosta toisin, kuin A-finaalissa, jossa ajoin kolme kertaa ykkösmutkassa hiekalle ja piti alottaa DW:n takaa-ajo aina uudestaan.

Hienot autoanalyysit muuten!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Suurta eroa autojen kierrosajoissa selittää varmaan se, että B-finaalissa en päässyt ajamaan montaa omavauhtista kierrosta toisin, kuin A-finaalissa, jossa ajoin kolme kertaa ykkösmutkassa hiekalle ja piti alottaa DW:n takaa-ajo aina uudestaan.

Hienot autoanalyysit muuten!
Sulla menee Forssan kisat aina rajusti yrittäen ja taistellen. Hienoa :)

Ja kiitos.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tarkempaa raporttia laitan myöhemmin.. Olihan kisa, fiilikset ovat loistavat. :ahem: Olen positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin pärjäsin sadekelillä. Kuvittelin että märällä kelillä se olen juurikin minä, kuka pyörii radalla tyyliin jokaisella kierroksella - olin todella väärässä tämän suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
#4 Follon ajo näytti hyvältä, mutta autoon tuli joku vika ettei hänen jälkeen sillä enää ajettu, vaikka auto tykkää kun sillä ajetaan.
Ainakin tulppa oli entinen, ottivat sen auki ja kuulemma pahasti mustunut =
ei kiihtynyt alemmilla kierroksilla oikeastaan mihinkään 20m. matkalla ennen kuin alkoi saada kierroksia...
Muuten se tuntui olevan OK, mutta tosiaan konepuolella jotain mättöä, eivät sitten halunneet antaa sitä kellekään finaaliin kun ei ollut 100% varmaa että onko se OK vai ei...

Hyvä säkä autoissa taas, #2 aika-ajoon josta hirtti kaasu kiinni ja menetin (TAASAIKA-AJOSSA!) vaivaset 4,5minsaa :dunno:
Muutenkin ko. auton kanssa tappeli yks jos toinen, ei vain mennyt mihinkään edes suorilla...
Sitten kisaan #4 josta oli vähintäänkin tulppa paskana... :nope:
Ei tämmönen tuuri autojen kanssavoi kauaa jatkua, eihän PeePee? :(

Noh, silti kohtuu sijoitus varmalla ja virheettömällä ajolla, siihen pitää olla tyytyväinen huomioon ottaen keli...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tarkempaaa raporttia laitan myöhemmin.. Olihan kisa, fiilikset ovat loistavat. :ahem: Olen positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin pärjäsin sadekelillä. Kuvittelin että märällä kelillä se olen juurikin minä, kuka pyörii radalla tyyliin jokaisella kierroksella - olin todella väärässä tämän suhteen.
Se onkin niin että naiset kolaroi ym. parkkipaikoilla koska eivät osaa ajaa, ja miehet ajavat lujaa syvälle metsään koska tuulen suunta, tien kallistus, sateen määrä, auringon häikäisy ym. aiheuttaa onnettomuuden. Ihan autokoulun opettaja Hemmo kertoi.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
ei kiihtynyt alemmilla kierroksilla oikeastaan mihinkään 20m. matkalla ennen kuin alkoi saada kierroksia...
Oli aika yleinenkin vaiva :dunno: Noin 14 hevosvoimasta hetken aikaa tietoakaan...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Oli aika yleinenkin vaiva :dunno:
Juu,mutta erityisen paha #4:ssä... Jos päästi kierrokset alas (perä lipsahti esim) niin _kaikki_ saivat kiinni, ja paljon...
käytännössä koko seuraava suora oli pilalla sen takia, ja ei ihmekään kun näin sen tulpan, pää ihan täynnä paskaa :nope:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Se onkin niin että naiset kolaroi ym. parkkipaikoilla koska eivät osaa ajaa, ja miehet ajavat lujaa syvälle metsään koska tuulen suunta, tien kallistus, sateen määrä, auringon häikäisy ym. aiheuttaa onnettomuuden. Ihan autokoulun opettaja Hemmo kertoi.
No yksinkertaisesti miehet yrittää helpommin liikaa ja sateella se kostautuu. Wilzkulla on ehkä snadisti varovaisemmat ajolinjat, vaikka nekin on mielestäni kehittynyt hurjasti paremmaksi kun kokemusta on tullut lisää. Lisäksi minusta tuntuu että Wilzku varmaankin rekisteröi ratahenkilökunnan ohjeen ajolinjoista ehkä paremmin kuin me muut. En siis toki tiedä, kun itse ajoin samassa startissa, mutta vahva veikkaukseni on, että hän osasi paremmin välttää liukkaimpia kohtia radalla..
Samoin tietysti myös Andy, joka oli suvereeni regenmeister kyllä.

Noh.. kirjoitan raporttini kuitenkin myöhemmin tänään..

Ja hyvä autoarvio Cmoneylta! Komppaan täysin.. Auto #3 oli susi aika-ajoissakin. Ehkä minun aika-ajoryhmään sattunut tihkusade edesauttoi sen liukkautta entisestään. Se ei muutenkaan oikein ollut mun hanskassa hyvä.. Auto #5 tuntui hyvältä sadekelin kisassa, mutta tosiaan kiihdytyksissä se oli tukkoinen. Jarrutuksissa se varmaan olisi ollut hyvä, mutta itselläni oli niissä vaikeuksia. En kuitenkaan usko sen johtuneen autosta vaan kelistä. Kun yksinkertaisesti jarrutin liian kovaa kuivankelin ajolinjalla niin renkaat meni lukkoon ja olin nurmikolla..
 

Örfil

Guest
Tulokset lisätty. Protestiaika kisasta ja tuloksista maanantaihin 21:00 saakka. Tiistaina väsään pistetaulukon sitten kondikseen.
 

Örfil

Guest
Aika-ajo:

Sadetta ounastellessa odottelimme omaa vuoroamme, mutta onneksi joka ryhmä pääsi ajamaan oman hukinsa kuivalla radalla, jotta olosuhteet olivat tasapuoliset.

Elopaino oli pudonnut pari kiloa viime kisasta, takana reipas kuntoiluviikko eli fiilarit kisaan oli hyvät vaikka jännittyneet, koska sadekelin kisa oli luvassa.

Alla oli auto #4 jolla pääsin ajamaan 2/3 aika-ajosta, kunnes kaasarin kiinnitys katkesi ja matka päättyi siihen. Olin ehtinyt ajamaan vasta 2 nopeaa, joten tod.näk. oma paras jäi ajamatta. Tuloksena kohtuullinen 8. sija ja B-finaalin nelosruutu. Auto tuntui olevan pidoltaan ihan ok, mutta mutkista lähtö oli h-i-d-a-s-t-a.

Kisa:

Se aloitettiin vesisateessa, rata oli märkä ja lammikoita siellä täällä.
Ekassa mutkassa tein kuulemma kiistanalaisen ohituksen, itse en siinä vaiheessa rekisteröinyt mitään outoa, koska omasta mielestäni ohitin ensimmäiset kuskit kun olin jo kääntänyt auton ja alkanut kiihdytyksen seuraavaan mutkaan.
Alkukierrosten hässäkkä on taas hämärän peitossa, adrenaliini jylläsi niin että muistikuvat on hatarat, mutta parin kierroksen jälkeen olin ykkössijalla ja rako kakkoseen oli jo sopivaa luokkaa.
Ajolinjat ja mutkiin kääntäminen olivat ihan hukassa, vaikka ennen kisaa kyselin vinkkejä kokeneemmilta. Toinen kisaveto olisi ollut varmaan sekuntitolkulla parempi, mutta sitä ei tällä kertaa suotu.

Mutta...sitten sieltä alkoi auto #5 raivota takaa minua kiinni ja sai varsin nopeasti keulansa kontiin kiinni. Luulin pitkään sen olevan BMW ja ajattelin että jaahas, taas menee meillä jäsenten väliseksi :D
Siinä vaiheessa omat vähäisetkin ajolinjat sekosivat tyystin ja aloin ajamaan peittäviä linjoja mutkaan sisään ja mutkasta ulos suljin (kuitenkin reilusti) oven ja se oli virhe.

No, joko Andy olisi mennyt ohi jo aiemmin tai sitten olisin hoksinut ne parhaat ajolinjat ja pystynyt pitämään paikkani varsin hyvällä autolla.

Kahinaa jatkui kierroskaupalla ja välillä Andy pääsi ohikin, mutta sain kuitattua paikkani takaisin jo seuraavassa mutkassa. Alkoi tulla jo hiki ja odotin että milloin ihmeessä se lippumies astelee viivalle!

Pahin mutka oli ajaa pääsuoran loiva oikea, jossa ei oikeaa linjaa meinannut löytyä millään. Samoin molemmat vasurit ajoin ihan päin hiittä.

Sitten tuli eka kierroksella varvattava eteen, jolle myönnän omatoimisesti kisan "Kalle Puusilmä" - palkinnon :D :D
Edessä oli BMW, jonka luulin siinä vaiheessa olevan takanani ja bemari peippaili edessäni reilun puoli kierrosta ja Andy oli siinä vaiheessa sitten aivan kontissa kiinni.
Ekaan jarrutukseen tultaessa koitin epätoivoisesti sisäpuolelta ohi ja bemu vähän ehkä sulki ovea ja jouduin ajamaan kanttarin päältä - vauhti seis - ja Andy kruisaili komeasti ulkokautta meistä ohi ja meni menojaan.
Bemun puolustukseksi että olihan kisaolosuhteet hieman poikkeavat ja kukaan ei ollut näyttämässä sinisiä lippuja ;)

Koitin vielä epätoivoisesti puristaa Andyä kiinni, mutta mahdollisuudet olivat menneet. Ihme kun niinkin kauan pysyi takana. Parempi kuski voitti, se täytyy myöntää rehellisesti varsinkin kun katsoo mitä aikoja Andy ajoi samalla autolla sitten A-finaalissa.

Maalissa eroa oli 1.8 s ja kuten Hyvinkäällä, osaksi tuli olla eka A-finaalista pudonnut.

Muut kommentit:

Wopen menoa oli hieno katsella ja siinä sai hyvin oppia kuinka jotkut mutkat sateella pitää ajaa. Voittajasta ei ollut kahta sanaa!

Samoin aika-ajoissa Nastyn ajolinjat ja tyyli samaisessa mutkassa jäi mieleen ja koitin soveltaa samaa itsekin omaan ajooni (kuivalla).

Huimin suoritus oli Williamsin ajo: sijoitus 16 ja kisa-ajoissa myös sama sija eli nyt jäi ekan kerran miehiä taakse. Ja vielä sadekelillä!

Kaiken kaikkiaan erittäin mieleenpainuva ja mukava kokemus. Tästä lähtien kuivan kelin kisat tuntuu varmaan ainakin hetken aikaa tylsiltä :( Ensi kerralla on varmaan paljon helpompi mennä sadekisaan kun tuli käytännön kokemusta asiasta.

Felipelle sellaiset terveiset että jalaton apina ei spinnannut kertaakaan ja ei nyt ihan hitainkaan ollut ;) ;)

Wopelle kisan pitkänmatkan palkinto ja sulka hattuun saapumisesta paikalle, vaikka paluumatka menikin auto/juna/bussi menetelmällä.

Nyt sitten kaikki pitämään peukkuja että Forssa sittenkin saisi jatkoa, sillä kuten siellä paikan päällä oli puhetta, hieman järjen ääntä on alkanut jo kuulua kaupungin/kerhon taholta.
Asiasta kuullaan lisää parin viikon päästä, kun Ville soittelee ja infoaa tilanteesta. Parhaassa tapauksessa ensi vuonna on uusi asfaltti ja homma jatkuu ja pahimmassa tapauksessa sitten ei.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Tulipahan ajettua viimein sadekelilläkin, oli kyllä hieno kokemus!

Aika-ajoissa tuli vettä jonkin verran ennen oman ryhmäni eli C:n vuoroa. Autona oli numero 5, joka tuntui kaikin puolin olevan ok. Ensimmäinen mutka kostealla radalla oli aika jännä, otin sen niin varovasti kuin pystyin, mutta auto meinasi silti puskea hiekalle. Lopulta se kuitenkin kääntyi enkä sentään ajanut ekassa mutkassa pihalle. Varsinkaan hitaissa mutkissa autot eivät slickseillä kääntyneet mihinkään ilman jarrun ja kaasun kanssa leikkimistä, opettelemista oli paljon. Rata kuitenkin kuivui session keskivaiheilla niin, että oltiin jo varsin lähellä kuivan kelin tuntumaa. Loppua kohden vettä ripotteli taas hieman ja ilmeisesti kaikki ryhmästäni ajoivat parhaan aikansa aika-ajon puolivälin tienoilla. Oma suoritus riitti C-finaalin toiseen ruutuun, mikä on ollut suurin piirtein omaa tasoani viime aikoina.

Ennen C-finaalia vettä alkoi tulla jo ihan tosissaan ja kisa ajettiin kunnon sadekelillä. Autoksi vain valitettavasti tuli lähtöruudun mukaan #2, mikä tosiaan oli aivan täysi susi noissa olosuhteissa (DickW tosin ajoi sillä lopulta koko kisan kakkoseksi mutta silloin rata oli ehkä aavistuksen kuivempi). Noh, lähdössä pidin oman sijoitukseni, mutta kärkeen ei ollut ensimmäisten hitaiden mutkien jälkeen mitään asiaa. Joku pyörähti edelläni "Parabolicassa" ja osuinkin hieman tämän auton keulaan, mutta pääsin itse jatkamaan melko hyvin. Porukkaa tuli kuitenkin ohi molemmilta puolilta kun auto ei kiihtynyt hitaista mutkista lähdettäessä mihinkään. Kierrosten noustessa kiihtyvyys normalisoitui, mutta siitä ei ollut iloa kuin pitemmillä suorilla. Mutkissa auto myös puski todella pahasti ja minulla kesti yli kisan puoleenväliin tajuta, kuinka tuota autoa olisi pitänyt niiden läpi viedä, eli jarrut ihan kylmästi lukkoon ja pienessä sladissa läpi mutkan. Viimeinen mutka oli aika jännä ajaa, luistoa oli vähintäänkin riittävästi ja näyttävistä manöövereistä tuli kommenttiakin kisan jälkeen. Kerran myös pyörähdin viimeiseen mutkaan ja kerran hieman lievemmin ensimmäiseen vasuriin. Kävin myös ensimmäisessä mutkassa pihalla. Huomattuani auton puskevan väkisin ulos painoin kaasun pohjaan, jotta se ei juuttuisi hiekalle. Lopputuloksena sain syliini (ja visiirin raosta kasvoilleni) noin kolme kiloa hiekkaa. Anyway, näistä kommenteista varmaankin kävi jo ilmi, että asiaa kärkeen ei tässä lähdössä ollut, mutta en antanut sen häiritä, vaan toivoin joka kierroksella, että tämä ei vielä olisi se viimeinen :D Tuloksena oli C-finaalin viides lähes kierroksen kärkeä jäljessä, mutta kokemuksena sadekelin kisa oli silti aika loistava. Toivottavasti päästään ajamaan märällä jatkossakin, ehkä hieman paremmin kelille sopivalla autollakin!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuloksia katsellessa Andyn sijoitukset pistivät silmään. Hurjaa nousua ollut:thumbup:

Totke, Andy ja WoPe pisteille nopeimmista kierroksista?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo

B-ryhmän aika-ajo ajettiin lievästi kostealla radalla, mikä hieman näkyi kierrosajoissa, mutta ei käytännössä vaikuttanut autojen ajettavuuteen Sain aika-ajoon numero nelosen, joka oli näyttänyt toimivan hyvin renkaanvaihdon jälkeen. Päästin alussa takaa tulevat suosiolla ohi, kun tiesin siellä olevan tosi kovia kavereita, niin sain 'rauhan' ajaa omaa ajoa ilman vilkuilua taakse. Kun rata oli tuttu, niin löysin hetkessä hyvät ajolinjat ja pystyin puristamaan täysillä. Olin tyytyväinen siihen, että lopulta paras kierrokseni oli b-ryhmän toiseksi nopein. :ahem: Porukassa tosin osalla oli huonoja autoja, jotka vaikuttivat heillä kierrosaikoihin.

B-finaali

Huomasin jo lämmittelykierroksella, että on tulossa vaikea kisa. Auto ei meinannut kääntyä hitaammassa vauhdissa mihinkään. Sitten alkaa kisa. Pääsin viivalta aika hyvin liikkeelle ja ilman ohituskieltoa olisin pystynyt haastamaan BMW:n. Kun ohituskielto loppui, alkoivat vaikeudet. Ekassa vasurissa ja sen jälkeisellä suoralla kaikki neljä takanani ajanutta kuskia tulivat heittämällä ohi ja tipuin viimeiseksi. Ekan kierroksen jälkeen eroa seuraavana ajavaan oli varmaan yli 5 sekuntia. Totke spinnasi pariin otteeseen muutamien seuraavien kierrosten aikana ja pääsin hänen edelleen. Hän kuitenkin kuittasi takaisin heti kun oli päässyt iskuetäisyydelle. Myöhemmin kisan puolenvälin jälkeen onnistuin ohittamaan sekä Totken että BMW:n kun he olivat spinnailleet. Totkella myös auto hajosi pian tämän jälkeen. Tällöin olin myös löytänyt ajotyylin, jolla numero kakkosta sai vietyä nopeammin sateella. Loppuvaiheessa koitin vetää äärirajoilla niin hyviä kierroksia kuin pystyin. Alun vaikeuksien jälkeen nelossija ja b-finaalin toiseksi paras kierrosaika tuntui ihan kohtuulliselta. :ahem:

Ajatuksia

Sateella ajaminen tuntui oudolta, mutta oli kivaa, kun saatiin kunnon sadekisa ja pääsin ekaa kertaa ajamaan sateessa ja märällä radalla. Mahtava kokemus suoraan sanoen. :ahem:
Forssassa oli myös kivaa taas ajaa, sillä rataprofiili on aika kiva ja autot aika nopeita.
Mielestäni oma ajoni kuivalla radalla oli kehittynyt valtavasti sitten viime Forssan kisan, jolloin ajoin ekaa kertaa ulkoradalla. :)
Kylki ei tunnu kovinkaan pahalta ja pytyn esim. hengittämään normaalisti. Voi olla, että luu tai lihas on vaan ärtynyt.
 
Ylös