Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS season 2009, round 6 / Forssa II GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kiitos taas kaikille osallistuneille!

Tässä GP6:n tulokset ja kisahan oli ensimmäinen KKWCS sadekelikisa eli hieno merkkipaalu lyhyen, mutta kunniakkaan F1 forumin sarjan historian aikana :ahem:

C- ja B-finaalista yksi nousi aina seuraavaan finaaliin.
Protestiaika maanantaihin 21:00 saakka.
Jaahas. Saako tänne valittaa, jos tuntee itsensä kaltoin kohdelluksi. Jos Kimi saa rangaistuksen, niin eikös WoPenkin pitäis saada. +25sekuntia ja olisin tyytyväinen:tongue:

Totuus on rehti kilpailutilanne:thumbup: Otin asian esille, kun juuri suuren maailman kisassa oli täysin samanlainen tilanne. Mahtaakos Yhdelläkään tuomarilla olla edes ajokorttia, vai onko ne niin huumeissa siellä kopissa että todellisuudentaju hämärtyy? en ole oikeasti protestoimassa. Kisa oli loistava kaiken muun paitsi kelin puolesta.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kohta tuolla sivun ylälaidassa uutisten joukossa lukee iltalehtien tyyliin: "DickW jätti protestin!"
 

Örfil

Guest
Tai sitten "DickW:n jättiproteesi - salaisuus nikin takana" ... ehe ehe :D
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Jotakin juttua...

Aika-ajo: #2

Kutakuinkin kuivassa päästiin a-ryhmässä aika-ajo ajamaan ja tiukkaa vääntöä oli. DickW:n kanssa ajettiin perätysten ja sen huomas että tasaista on. Viimeisellä kierroksella viimeisessä kurvissa annoin takana tulleelle DickW:lle ihmetyksen aihetta vauhtini hiipuessa kesken kurvin ja siitä rullailin maalisuoralle radan varteen. #2 auton hajoiluputki alkoi siitä, kun kaasuvaijerin kiinnike hajosi, auto taisi hajota jokaisessa aika-ajossa, mutta ei se mielestäni huono ollu kun toimi. Aika 41,71 riitti sadasosan turvin DickW:tä vastaan paalulle ja Cmoney ajoi kolmosruutuun 12 sadasosan päähän, tiukkaa...

A-finaali: #1

Kun tiesi paalulta lähtijän saavan auton #1 ja näki aika-ajoista että sen vauhti ei oikein riitä, niin toivoin sadetta tulevan ja niin sitä myös tuli. Finaalit päästiin ajamaan märällä radalla. Mutta niinkuin Powered By BMW:n kommenteista B-finaalin jälkeen oli havaittavissa ei ollut #1 helppo märissäkään oloissa. Odottelin siis hankalaa kisaa ja olihan se. Kovin kauaa ei takana muita pidelty ja Cmoneyn kanssa taistellessa (yli)yritystä riitti, mutta nyt on kauden spinnit tehty ja osuko vielä kaikki samalle kierrokselle, taisi tulla kaikkiaan neljä spinnausta, kaikki oikealle kääntyviin kurveihin. Kaksi ekaa nyt meni siinä yrittäessä että oho, uups, kolmas siihen varikon suulle oli että jaahas taas läks, siitä morjestus katsomon suuntaan ja neljäs saman kurvin loppuun, ei v****, 360 pääsuoran alussa ja nauraa räkätin varmaan kakkos kurviin asti. Loppu meni sit vähän rauhallisemmin tällä aika hankalalla autolla ja taakse jäi kurveista vielä heikommin kiihtyvät #3 ja #5. Tuloksena sijoitus 4.
Wope:n vauhti oli julmaa, mutta ei tullu yllätyksenä. Onnea voitosta.

Nyt on se sadekisa sit ajettu.
Kiitos järjestäjille kosteasta perjantai-illasta...
...siis kisasta:thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
#2 auton hajoiluputki alkoi siitä, kun kaasuvaijerin kiinnike hajosi, auto taisi hajota jokaisessa aika-ajossa, mutta ei se mielestäni huono ollu kun toimi. Aika 41,71
Jeps, mulla hirtti kaasu pohjaan C-ryhmässä ja X:llä kaasarin runko halkes B:ssä...
Mainittavaa myöskin että sun ajon jälkeen tuolla autolla ei enää kunnon aikaa tehtykään, mullakaan ei auto itsessään tuntunut pahalta mutta puhtia puuttu (kaasari ennakoi jo antautumista?) ja samaa sanoi Racer myös aika-ajon jälkeen...
(mm. viimesen mutkan pääsi helposti kaasupohjassa tuolla)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

Oman ryhmän aika-ajovuoroa odotellessa jännitti, tulisiko juuri silloin se pahin sade. Peli vaikutti olevan jo menetetty kun ykkösryhmä pääsi ajamaan kuivalla ja kolmosryhmän ajovuorolla alkoi sataa. Odotuksissa alkoi jo olla B-ajoryhmän välinen oma kisa C-finaalissa. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan C-ryhmälle sattui huonoin rako aika-ajoihin. Arvonnassa sain kolmosauton. Vaikka Forssa ykkösessä sain saman, ja se oli silloin susi, en odottanut sen olevan surkea koska kesäkuun harjoituskisassa ajoin sillä paalulle, ennen CM:ia, DW:tä ja X:ää. Hieman auto arvelutti kuitenkin koska Wope näytti luistelevan sillä aika-ajoissa melkoisesti. Ajaessa auto ei tuntunut ollenkaan niin huonolta, kuin ekassa Forssan kisassa jolloin se ei tuntunut kääntyvän mutkiin ollenkaan. Nyt se yliohjasi tai aliohjasi aivan ilman logiikkaa. Ekassa kisassa se loogisesti vain aliohjasi, mikä mielestäni huonompi juttu. Ajaessa alkoi hiipiä pelko perseeseen etten ole se nopein mies kakkosryhmässä. Ja kun ykkösryhmällä oli ihan snadisti paremmat sääolosuhteet, alkoi näyttää huonolta. Ajaksi tuli käsittämätön 43.22 ja lähtöpaikaksi B-finaalin toiseksi viimeinen ruutu. Ekassa Forssan kisassa sentään taistelin kolmosella B-finaalin paalulle ajalla, jota muut kolmosella ajaneet eivät päässeet lähimaillekaan. Auton syyksi huonoa aika-ajosijoitusta ei voi laittaa, koska Wope ajoi samalla autolla ihan kelvollisen ajan. Säätäkään ei voi täysin syyttää, koska kakkosryhmän ajaessa rata oli melkein kuiva (verrattuna ykkösryhmän kuivaan rataan). Olisi vain pitänyt yrittää kovemmin.

B-finaaliin nyt siis toisen kerran peräkkäin, ja lähtökohdat eivät olleet hyvät. Toivoin, että B-finaaliin tulisi kunnon sadekeli, jotta pakka sekoittuisi. Muutoin häntäpäästä olisi kova urakka nousta. Sadekeli tulikin, ja autoksi viitonen. Eli mahdollisuuksia olisi sitten kuitenkin. PeePee huikkasi ennen starttia, että kyllä tuolla autolla A-finaaliin asti nousen. Itse epäilin, mutta ehkä mahdollisuuksia sitten olisi. Mukavaa muuten, että PeePee:n kanssa tsemataan toisiamme jos jompikumpi joutuu B-finaaliin. Lämmittelykierroksella huomasin, että ei sateella sen kummempaa ole ajaa. Auto on helppo hallita. Lähdössä luisteltiin kaikki ykkösmutkan läpi miten kuten, mutta sain auton ihan hyvin ulos sieltä ja hyvän vaudin kakkosmutkaa kohti. Sinne otin härskisti sisälinjan ja sieltä pääsi paljon nopeammin ulos, kuin mutkaa lähestyvät. Leikkauspisteen jälkeen painoin heti ohi jostakusta. Taas kun keskittyy vain ajamiseen, alkukierrosten tapahtumista ei kovin tarkkaa muistikuvaa. Muiden raporteista varmasti kattavammat tiedot niistä. Melko nopeasti laskeskelin, että olen toisena. Edelläni näkyi harmaa ajopuku, Racer. Tietenkin. Kovin luu oli siis vielä jäljellä. Tuntui, että saan X:ää kiinni, mutta jos vauhti hidastui riittäväksi, auto ei kiihtynyt ollenkaan. Parissa mutkassa sateella väkisinkin kävi niin. Näyttelin etelämaalaisia käsimerkkejä, pudistelin päätäni ja hakkasin rattia, aivan kuin auto niistä ottaisi opikseen ja alkaisi vetää matalilla kierroksilla :D. Huomasin, että löysin paremmin pitopaikkoja radalta, kuin X. Muistissa oli vuoden -94 Suzukan sadekisa ( Hill muuten voitti), jossa Nigel Mansell etsi pitoa ajaen laajoja ajolinjoja. Kerran olinkin ohi, mutta hitaan kiihtyvyyden takia menetin paikan takaisin Racerille. Racer vaikutti pikkuhiljaa löytävän paremmin pitävät ajolinjat, joten urakka vaikeutui siltäkin osin. Jotenkin tuntui, että menen kyllä jotenkin ohi kun ö-luokan lähtöpaikasta näin pitkälle olin jo päässyt. Tähyilin etusuoralle ja lippumiestäkään ei vielä näkynyt valmistautumassa. Sitten tuli eteen kierroksellaohitettava. En olisi ikinä muuten uskonut, että se on BMW. Valitettavasti näköjään autoissa oli sateella niin isot erot, että samantasoinen kuski voi jäädä toiselle kierroksella. En ota kantaa siihen, huomasiko BMW Racerin riittävän ajoissa, koska en keskittynyt siihen. Keskityin etsimään rakoa, mihin voisin auton tuikata ja mennä ohi. Sellainen löytyi vasurin sisäpuolelta ja menin. Sen jälkeen muutaman kerran vilkuilin taakseni pääseekö X iskuetäisyydelle, mutta pian lippumies tulikin. Helpotus A-finaalipaikasta oli melkoinen ja tuuletukset sen mukaiset.

A-finaaliin sain sitten parhaan auton eli kuutosen. Alkaa muuten tuntua siltä, että aika-ajossa ei kannatakaan olla vielä hereillä; ei-ihan-kärjessä saa parhaat autot ja ajaa enemmän! Ekan mutkan luisteluiden jälkeen kuutosen pito ei tuntunutkaan B-finaalissa ajamaani autoon verrattuna ainakaan paremmalta. Ykkös- ja kakkosmutkien välisellä loivasti kääntyvällä suoralla auto oli sladissa toisin kuin viitonen. No ei sellainen tosin haittaa, ei se aikaa juuri vie. Mutta auto kiihtyi ihan eri tavalla hitaista mutkista. Auto siis kilpailukykyinen, ja jotenkin pääsin Cm:stä ja Nastysta ohi, ja kun katsoin taakseni, Nasty (!) oli jäänyt rypemään jonnekin. Olin sitten DW:n perässä ja tunnuin saavani miestä kiinni. Huomasin, että radalta löytyy vielä lisää pitäviä kohtia, kuin ne jotka löysin B-finaalissa. Ahnehdin, ja kuvittelin löytäväni ykkosmutkasta jonkin jipon, miten sen saa ajettua nopeammin. Tuloksena kolme perunapenkinkyntämistä ja päätelmä, että sitä mutkaa ei vain saa kulkemaan sateella ilman kunnon jarrutusta ja pitkää odotusta ennen kuin auton puskeminen loppuu ja voi hypätä kaasulle takaisin. Ei silti, perunamaan möyhennystä on ihan hyvä treenata syksyä varten. Saavutin DW:n aina takaisin, mutta ruutulippu tuli kun oltiin suoralla rinnakkain. Silmällä näki selvästi, että jäin kolmanneksi. Täytyy sanoa, että parempi mies nappasi kakkostilan koska DickW sai huonommalla autolla pidettyä paremmalla autolla ajaneen kuljettajan takanaan. Ja tapa siihen oli, että ajaa huonosta autosta huolimatta kilpailukykyisiä kierroksia. Kolmostila oli parempi, kuin odotin. Ratkaisevaa oli se, että sain hyvät autot A- ja B-finaaleihin, mutta aina en ole pystynyt hyvää autonarvontatuuria hyödyntämään vaan olen kämmännyt jotenkin. Nyt en tehnyt pahoja virheitä, että ihan tyytyväinen olen omaan suoritukseenikin.

Kokonaisuudessaan Forssa ykkönen, Hyvinkää ja erityisesti nyt Forssa kakkonen ovat olleet hauskimmat kisat kaudella. Toivottavasti Kaanaassa sama meininki jatkuu. Onnittelut Wopelle suvereenista suorituksesta!

Niin, ja toivotaan että Forssan tilanne kääntyy vielä sellaiseksi, että vuokraustoiminta tulisi kannattamaan jatkossakin
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
...Auto siis kilpailukykyinen, ja jotenkin pääsin Cm:stä ja Nastysta ohi...
Minusta ohi heti ekalla kiekalla ekan, tiukan, vasurin jälkeen. #3 siinä ulostulossa meni vain kuin äfykkönen varikkorajoittimella useamman sekunnin ajan. NB jäi kärkikolmikosta muutoin ensimmäisten ehkä kolmen kierroksen aikana. Olisi ollut kyllä mielenkiintoista siinä kelissä saada kokeilla eri autoja, eroja sekuntikaupalla.
Millainen oli esim. #7..? Tupla-Weet (Wilzku ja WoPe) näytti vievän sitä hienosti, kuin kala vedessä. Totkelle han-kala.
#6sta kaikki kehui.
#3 oli varmaan itse mutkissa ok, mutta useamman sekunnin tappio muihin tuli juuri kiihdytyksissä.
#1 näytti kiihtyvän ok, mutta kenties huonoin mutkiin.
jne jne.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kohta tuolla sivun ylälaidassa uutisten joukossa lukee iltalehtien tyyliin: "DickW jätti protestin!"
Ei jätä. Ne on ne naiset:frown:, jos joku jotain jättää

Tai sitten "DickW:n jättiproteesi - salaisuus nikin takana" ... ehe ehe :D
Ei tajua. Keskiasteen koulutus takana:confused:

DickW:lle ihmetyksen aihetta vauhtini hiipuessa kesken kurvin ja siitä rullailin maalisuoralle radan varteen. #2 auton hajoiluputki alkoi siitä, kun kaasuvaijerin kiinnike hajosi, auto taisi hajota jokaisessa aika-ajossa, mutta ei se mielestäni huono ollu kun toimi.
Kieltämäti annoit aihetta. Kisassa siinä ei vikaa ollut, mutta ei vaan ollut paras auto.


Tuloksena kolme perunapenkinkyntämistä ................, mutta ruutulippu tuli kun oltiin suoralla rinnakkain.
Ilman peltotöitä olisit todennäköisesti paikan vienyt minulta:ahem:

Oma melkein ainoa kisassa tehty virhe oli ottaa viimeinen mutka varman päälle, ja hölmönä vaihtaa loppusuoralla linjaa vielä. No oli katsomossa ainakin katsottavaa loppuun asti.:thumbup:

Sadekeli on tietty ajamisen puolesta haastavampaa, mutta harmi niiden puolesta jotka saivat täysin susi-auton. Jäi monen suoritus varjoon autoerojen takia.:dunno:
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
AA:

Tuloksena 6. sija, joka vastaa sitä mitä odotinkin. Aikaa oli runsaasti tehdä kelpo aika.

Kisa:

Ensimmäistä kertaa sateella ja se näkyi! Alla oli vikuristi ajettava #1. Vaikeuksia oli kääntyä hitaaseen mutkaan sisään ja sen suhteen tuli koetettua erilaisia metodeja. Hitaasti kääntäen, jyrkästi mutkaan, jarru päällä mutkaan, vedon avulla, pyöreää linja...ei ei ei ei. Ainoa toimiva keino oli ottaa kaikki vauhti pois ja odottaa radalta pitävää kohtaa. Ajosta tuli kulmikasta ja se näkyi kellossa. Nopeissa mutkissa muunkinlaiset viritelmät toimi. Minulla taas ei ollut minkäänlaisia vaikeuksia pistää lusikka pohjaan heti jo mutkan aikana, eli vetopito oli kyllä mainio. Kummallisesti autojen käytöksissä oli suuret erot sateella vaikka kuivalla erot olivat minimaalisia.

Melko pian kanssakilpailijat menivät ohi ja oisko ollut jo ensimmäisellä kierroksella eka harmiton spinnaus. Myöhemminkin tapahtui pari spinnausta ja yhden kohdalla jouduin nousemaan autosta ja työntämään kantin päältä takaisin radalle.

Oli oikeastaan helpottavaa huomata että moni muukin pyöri nurmikolla. Sijoituksesta ei ollut mitään hajua kun näin porukkaa vähän väliä nurmikolla. Tästä johtuen olin yllättynyt että minut varvattiin jo kierroksella racerin ja andyn toimesta. Suuret pahoittelut estämisestä!! Ei voinut tietää olitteko spinannut ja siten ajoitte takaa. Lippumiehiähän tuolla ei ollut, joten vaikea siinä kaaoksessa oli tietää mikä oma sijoitus oli. Ilmaiseksikaan kukaan ei halua luovuttaa paikkoja. Melko helposti lopulta pääsitte ohi kun oma vauhti ei vaan riittänyt parempaan.

Nyt on kuitenkin sadekeli koettu ja kyllä se vähän muistuttaa GP3 tai GP4 pelejä:)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
AA:
Nyt on kuitenkin sadekeli koettu ja kyllä se vähän muistuttaa GP3 tai GP4 pelejä:)
GP3:sta olen joskus veivannut. Muistelisin, että siinä ei taida olla mallinnettu kunnolla pitävien linjojen hakemista. Rata mallinnettu yhtä liukkaaksi kauttaaltaan pl. vesilätäköt
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Kisasta riittää sanatolkulla kerrottavaa jälkipolville!

Aika-ajo: Alle osui mun ajotyyliin aivan onneton rotisko. Ei kiihtynyt, ei kääntynyt.

Kisa: Alle osui aivan onneton rotisko. Ei kiihtynyt eikä kulkenut. Lopulta hajosi kokonaan. Pääsipähän pois sieltä itseään nöyryyttämästä. Kiitos ja kuittaus!

Eipä tullut rahalle vastinetta moisesta pelleilystä mutta tekniikka ja arpa-onni on tätä. Se kismittää, että sateella ajaminen tuntui mielettömän hauskalta ja pystyin pitämään 'tulpattomalla mopollakin' porukkaa takanani. Olisin mielelläni liukastellut radalla paljon pidempään. Mutta ei sitte.
 

Örfil

Guest
Luvattoman huono tuuri kävi nyt kyllä Armonkallion Ihmistorpedolle :nope:
Otan osaa.

Leikittelin kisan jälkeen ajatuksella että joka kuski ostais halutessaan ittelleen ainakin omat vanteet ja renkaat ja laittais ne aina kulloiseen kisa-autoonsa alle. Yleensähän homma torppaa huonoihin kumeihin. Vois olla tosin käytännössä hieman hankala toteuttaa :D

Vuokra-autoilla homma tulee olemaan aina arpapeliä, arpomisesta huolimatta. Ja kun usein on niin että niitä hyviä autoja on 1-2 ja muut on siltä väliltä
Mutta ihmeen paljon on ollut teknisiä ongelmia tänä vuonna, verrattuna viime vuoteen, vai muistanko ihan väärin?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta ihmeen paljon on ollut teknisiä ongelmia tänä vuonna, verrattuna viime vuoteen, vai muistanko ihan väärin?
Jep, siltä ainakin tuntuu. Suzukartissa oli kalusto selkeesti pahemmassa kunnossa kuin viime vuonna, samoin nyt Forssassa on tuntunut autojen erot olevan isompia...
Toijalassa sama tilanne korostui lisää kun autoja hajos kuin liukuhihnalta...
Hyvinkäällä ja Myllypurossa on ollu tähän mennessä tasasin kalusto, toivottavasti tää tuuri alkais kääntyyn Kaanaasta lähtien parempaan :)
 

Örfil

Guest
Mulla on sellainen kutina että Kaanaa menee suuremmitta ongelmitta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Forssa on hyvä kisa poutasäällä, ja täysin päinvastoin sateella. Käytännössä 6 mutkaa kierroksessa, ja erot tuollaisia.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Pietari: Mikäs tämän ketjun paras raportti?
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
No nyt saatte tulokset, jotka viipyi erään hahmon vuoksi, joka oli luvannut ilmoittaa milloin saa arvostella. :D

No nyt itse asiaan, eli voittaja on Andy. Ei siis ihme, että hätäili jo. Onnea :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tähän voisin oman kirjoitteluni pistää huomenna. Ei tässä kyllä enää selitellä, pitää iteki olla ihan pettynyt omaan vauhtiin. Hävettää.
Tähän tuli kyllä mieleen vielä että ehkä mahdollisesti tuossa #5ssa saattoi tapahtua jotain b- ja a-finaalin välillä kun se ei sitten enää PeePeen tasoisella kuskillakaan kulkenut. Mutta ikuiseksi arvoitukseksi varmaan jää.
 
Ylös