VilleneuvepaTarvitaanhan nyt vielä Damon Hill Williamsille!
Eikäku mä haluun sen Ralf Suumakkerin ja Haints-Haarald Vrentseenin ja sit kans Verrarille se Paritsello ni kaikki on niinku vanhoina hyvinä aikoina, kun kuskit oli rautaa ja autot paskaa!Villeneuvepa
juurikin tätä samaa katselin juur eilen kun fiilistelin ehkä mahdollista pestiä :thumbup:Spassa ovat sekä Kimi että Schumi kovia, mutta minusta Kimi on kuitenkin se kovempi. Esimerkkinä pätkä vuoden 2004 Belgian GP:stä: http://www.youtube.com/watch?v=WsQwpCkepzc&feature=related
Varmaa tietoaKova veto kyllä Schumilta.. Ilta-Sanomien toimitus kujalla?
http://www.aijaa.com/v.php?i=4581803.jpg
Ei tuota nyt ehkä ihan valeeksi voi luokitella, otsikkohan perustui aitoon kommenttiin Schumin managerilta. Manageri siinä väärässä oli eikä lehti, joka uskoi manageria.Ei ollu eka vale, pääasia että ostajia lehdelle riittää
Sama täällä. En ole sen enempää Schumin kuin Kiminkään fani, joten millainen lopputulos tahansa käy. Tällä hetkellä uskon Michaelin olevan edelleen varteenotettava tekijä, kaveri kun ei tee mitään puolihuolimattomasti. Mutta kaiken kaikkiaan onhan tämä melkoinen tapaus muutenkin uutistäyteisessä F1-vuodessa. Kyllä on F1-faneja taas hellitty kiinnostavuuden suhteen (niin hyvässä kuin ikävämmässäkin).Suurella mielenkiinnolla odotan nähdä, mihin asti todellinen huippukuljettaja yltää noin pitkän tauon jälkeen nelikymppisenä nyky-F1ssä. Eikä vertailukohta (Räikkönen) ole ihan helpoimmasta päästä.
Mitäs outoa tuossa on? Eihän ne sulje toisiaan mitenkään pois.Ferrari kieltämättä valehteli jo Massan terveydentilan kanssa. Muutenkin tuon Massan terveyden uutisointi on outoa. Maikkarilla on kaksi uutista, jossa toisessa sanotaan, ettei Massa muista onnettomuutta: http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/07/921904
Toisessa uutisessa Massa oli taas herättyään kysynyt jo mones olin aika-ajoissa jne.. Outoa.
Turva-auto tuli radalle ja Massa pääsi Schumia ennen varikolle.Turkissa Massalla taisi olla aika paljon kevyempi bensakuorma aika-ajossa ja kisassa Schumilla meni joku varikkopysähdys pieleen, minkä takia juuttui Alonson taakse. Eli ei Massa kertaakaan ajamalla ollut Schumia nopeampi.
Niki Lauda palasi 3 vuoden tauon jälkeen ja pesi Prostin,joten sun arvion mukaan prost oli ihan täysi lapanen.Oikeat fanit tajuavat,että ei ne taidot häviä,mutta luulisi Michaelin refleksien hieman hidastuneen.Kimin pitäisi hoitaa,mutta en odota sekunttia nopeampia kierrosaikoja.Vaikuttaa vähän siltä, että joillakin Kimi-faneilla on nyt kova kiire alkaa petaamaan tilannetta siltä varalta, että Schumacher onkin hieman liian nopea Kimille. Moni julistaa sitä, miten taidot eivät katoa minnekään ja että on vain luonnollista, että Schumi on heti nopea. Taitaa olla pojilla pelko perseessä Eihän Schumacherilla pitäisi järjellä ajateltuna olla mitään asiaa aktiivikuskille, jolla on täysi kokemus autosta.
Mutta hieman vakavammin: jos Schumacher pystyy ajamaan edes jotakuinkin järkevää vauhtia heti ekoista kisoista lähtien, niin kaikki ne selitykset, joita on käytetty mm. Kimin odotettua heikommista suorituksista Ferrarin ratissa, lentävät romukoppaan. Auto ei ole muka ollut Kimille sopiva, renkaat eivät ole olleet sopivia jne jne. Jos sitten yhtäkkiä kaveri, joka ei ole kolmeen vuoteen ajanut formulalla kilpaa ja nykyisellä autolla ei metriäkään, hyppää rattiin ja on kilpailukykyinen, niin ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Kimi näyttää huonolta ihan isolla H:lla.
Ja hei, mites ne karting-läpät: sallikaa nyt mun nauraa! Jätkät ihan tosissaan käyttää jotain leikkimielistä kartingkisaa todisteena miehen ajokunnosta formuloissa. LOL.
Kuten joku jo ehtikin mainita, Kimillä ei tässä pelissä ole muuta kuin hävittävää. Olemalla Michaelia nopeampi, kaikki menee Schumin iän, kunnon, rattiruosteen jne jne. piikkiin. Olemalla samassa vauhdissa tai jopa hitaampi, Kimin maine menee pahasti kuralle.
Ja kuten olen aiemminkin sanonut, ei kukaan ole 100% vastustuskykyinen ulkopuolisille paineille, ei edes Kimi. Schumin paluu rattiin tuo varmasti Kimille hieman ylimääräistä sydämentykytystä ja se voi olla hyvä tai se voi olla huono asia.
Itse veikkaan, että Schumi pysyy Kimin takana noin 0,5-1,0 sekunnin päässä. Sekin näyttää kyllä Kimin kannalta suht huonolta.
Teknisesti ei,koska pokaali jaetaan vasta Monacossa joulukuussa Pilkun nussintaa joo,mutta oli pakko.Kaksi maailmanmestaria samassa tallissa on ollut jo todella harvinaista. Viimeksi sellaista nähtiin 20 vuotta sitten (arvatkaa kahdesti ketkä ne olivat).
Jos nyt tallipaikat eivät lähde sen kummemmin vaihtumaan, Summeli ajaa kauden loppuun saakka ja joku nykyisistä mestaruuskandidaateista (Button/Webber/Vettel/Barrichello) varmistaa mestaruuden ennen päätöskisaa, niin Abu Dhabissa vaatimattomat 1/4 koko lähtöruudukosta olisi maailmanmestariskuljettajia :eek!:
Schumin auto hajosi aika-ajoissa, sitten kun oli haastamassa Fisichellaa niin hän pukkasi takarenkaaseen reiän ekassa mutkassa ja Schumin piti tulla koko loppukierros tyhjällä renkaalla ja vaihtamaan se.Brasiliassa Schumin autoon iski joku ongelma aika-ajossa (vai oliko moottorinvaihto?) ja hän joutui siksi lähtemään matkaan kaukaa kärjen takaa. Lisäksi muistelen, että itse kisassa Schumi joutui käymään vaihtamassa etusiiven ja putosi sen takia hännille. Oli silti kisan ylivoimaisesti nopein kuski ja nöyryytti mm. Kimiä komealla ohituksella.