Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Räikköstä ei paljon testaaminen kiinnosta. Se ajaa mieluummin Jyskälässä rallia.

Ps. testausrajoitus, veikkaanpa että Schumilla on jonkinlainen erikoislupa.
Niin, kiinnosti tai ei mutta varmaan ajelis jos saisi. Ferkku hyötyy kyllä kaiken kaikkiaan tästä...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Räikköstä ei paljon testaaminen kiinnosta. Se ajaa mieluummin Jyskälässä rallia.

Ps. testausrajoitus, veikkaanpa että Schumilla on jonkinlainen erikoislupa.
Eikai testausrajoitus koske vanhalla autolla testaamista, kunhan ei kokeilla mitään uusia osia autossa?
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Niinpä niin, veikkaampa että auto istuu Sumille paremmin kuin Kimille jo Valensiassa. Kimi ei nimittäin saa testata?! Mielestäni testaamiseen on perustunut Sumin menestys ennenkin. Kuka sanoo mitä ne testaa, joka tapauksessa merkittävä etu. Mitähän maailmalla tuumattaisiin, jos siellä ajelisi joku muu "vanhalla autolla"?
Jaa, no. Eihä Schumilla silti ole F60:stä kokemusta, ku ajelee F2007:lla Ferrarin Corse Clienti ohjelman puitteissa "testiä" :doubtful:
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Sama saksaksi. Ajelee siis nyt 2007-mallia.
Jotenkin on sellainen kutina perseessä, että Scumille järjestetään ajamista vaikka väkisellä. Onhan noita Ferrarin "vanhoja" formuloita joka maailman kolkka täynnä, taitaa jopa herra itsekkin jokusen omistaa, ties vaikka Luca di Montezemolo on jo lahjoittanut yhden F60:sen Schumin yksityis kokoilmaan, sitten Bridgestonen rekka ajaa "vahingossa" juuri sinne minne Herra Kerppen on menossa viettämään päiväänsä hauskanpidon merkeissä.

Siinähän kävi just niin kuin arvelin. Varmaan pihaan on pölähtänyt, myös Bridgestonen rekka täytettynä slicsellä.
 
Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Onkohan autoa yritetty räätälöidä tämän vuoden olosuhteisiin. Ja koskahan tulee ensimmäiset kierrosajat julki.Toivottavasti pusikon pojalla on ollut myös kello mukana.


Alonso pelasti tilanteen sanomalla ettei olisi halunnut hyötyä kilpakumppanin onnettomuudesta :ahem:
Niin. Ja niin siihen näkökantaan piti oikeastaan päätyä tuossa aiemmin, että koska Ferrari ei voi kuitenkaan tietää, että ajaako Felipe enää ikinä. Kuitenkin Felipelle on sanottu, että paikka tallissa on aina auki. Melkoista lojaaliutta, kun Felipeä ollaan valmiita odottamaankin. Tässä valossa olisi outoa, jos Kimistä niin vain luovuttaisiin. Toisekseen, jos/kun Kimin halutaan jatkavan ensi kaudella, niin silloin tämä onnistuu näinkin, eli ei tarvitse tässä vaiheessa muuttaa suunnitelmia, eli että Kimihän pitää nyt ottaa uudelleen mukaan kuvioihin, mikäli Felipe ei enää pystykään ajamaan.
 

Riki Sorsan veli

Well-known member
Liittynyt
14.9.2008
Viestit
60
Eivätkö esim. Trulli, Fishicella, Barichello ole "Schumin aikakauden kuskeja" ja lisäksi Villeneuve on kampeamassa takaisin (jostakin ihmeen syystä). Äkikseltään laskettuna 12 nykyisistä kuljettajista on ajanut Schumin "aikakaudella", joten kyllä heitä jokunen on.
Tarkoitin siis 60-luvun lopulla syntyneitä Esim Trulli on vasta 35v. Tuskin hänkään montaa kautta ajaa enää.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Tarkoitin siis 60-luvun lopulla syntyneitä Esim Trulli on vasta 35v. Tuskin hänkään montaa kautta ajaa enää.
Pitää muistaa että Schumi tuli (siihen aikaan) todella nuorena mukaan, joten ne jotka ajoivat 1992-1995 ovat nytten useimmat jopa vanhempia.
Coulthardhan aloitti Sennan paikalla 1994, ja lopetti just.
Barrichello aloitti 1993 ja jatkaa vielä.
Fisichella aloiti 1996, Trulli 97.

Se on totta että samanikäisiä ei enää ole, ja Schumihan syntyi 1969, joten ei ihme että ei 60-luvulta enää tule kuskeja.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Jos nyt hieman summataan asiaa niin miksi Schumi ei tule menestymään

1.
Refleksit eivät ole enää samalla tasolla kuin aktiiviuran aikana. Brutaali tosiasia on, että vanhuus ei tule yksin ja ikä alkaa väkisin ottamaan veronsa tuossa iässä. Vauhti alkoi jo hiipumaan aktiiviuran loppupuolella.

2.
Schumi ei ole ajanut kilpaa formulalla 3 vuoteen ja eikä yleensä formulalla 1,5 kuukauteen ja silloin jäi Räikkösestä muutaman kympin...slickseillä (katsoin tämän Maikkelin kotisivuilta).

3.
Häkkinen jäi aikoinaan 3 sekkaa kärkiajoista, vaikka oli "vaan" 38v ja hän oli silti ajanut 2 kautta DTM:ää ennen testejä, että ihan kylmiltään ei testiin joutunut, toisin kuin Schumi nyt + Schumi on vielä vanhempi kuin Häkä.

Eli totuus on, että huippu-urheilussa on hyvin harvinaista, että ihminen pysyisi kilpailukykyisenä 40 vuotiaaksi asti. Ehkä Michael on poikkeus? En usko.

Yksinkertaisesti 40-vuotiaan Schumin pitäisi pystyä 3 vuoden tauon jälkeen pystyä voittamaan Kimi Räikkönen, joka on yksi kaikkien aikojen parhaimmista kuskeista, parempi kuin Häkkinen jolle Schumi ei minusta pärjännyt kun Häkä oli parhaimmillaan.

Kun katsotaan Schumin aikakauden kuskeja, niin ketään heistä ei ole enään mukana kuvioissa. He eivät ole poistuneet siksi, että he kyllästyivät ajamaan F1:sta, vaan siksi, että he eivät olleet enää tarpeeksi nopeita.
Noista reflekseistä. Kuinka paljon sitten noin keskimäärin 40-vuotiaan refleksit ovat huonommat kuin esim. 30-vuotiaan. Pitäisi selvittää, onko aiheesta mitään tutkimuksia. Ja mitä refleksit sitten ovat. Sitäkö esimerkiksi, että kun näkyy näytössä punainen valo, niin painetaan vastaavaa nappulaa. En usko, että on merkittävää eroa. Ja ihan ajomielessä, niin ajaahan sitä liikenteessä vanhojakin ihmisiä. Enkä itse ainakaan ole huomannut mitään eroa siinä, onko ratissa 50v vai 30v. Häkkinen on huono vertailukohta siksi, että ei muutenkaan pitänyt kuntoaan ja motivaatiota yllä. Iästä se ei ollut missään nimessä kiinni ne 3 sekuntia. Marlene Otteykin pisteli päälle 40-vuotiaana arvokisoissa, ja lopulta taisi ura kaatua reisirevähdykseen. Vanhemmiten ehkä huonompi homma on juuri loukkaantumiset ja kuntoutumisen heikkeneminen.

Mutta minusta nykyään F1:ssä on aivan liian nuoria kuskeja ja aivan liian paljon tyrkyllä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Räikköstä ei paljon testaaminen kiinnosta. Se ajaa mieluummin Jyskälässä rallia.

Ps. testausrajoitus, veikkaanpa että Schumilla on jonkinlainen erikoislupa.
Testirajoitus koskee tallia, ei kuljettajaa. Schumin ajamiset Mugellossa ja Kimin ajamiset Jyväskylässä ovat tasan yhtä luvallisia kuskin vapaa-ajan toimia.

Schumin niskaa siellä lähinnä testataan ja vahvistetaan.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Noista reflekseistä. Kuinka paljon sitten noin keskimäärin 40-vuotiaan refleksit ovat huonommat kuin esim. 30-vuotiaan. Pitäisi selvittää, onko aiheesta mitään tutkimuksia. Ja mitä refleksit sitten ovat. Sitäkö esimerkiksi, että kun näkyy näytössä punainen valo, niin painetaan vastaavaa nappulaa. En usko, että on merkittävää eroa.
En nyt osaa tässä mitään lähdettä heittää mutta tämä on kyllä käsittääkseni ihan yleistä ja varmaa tietoa, että ihmisen refleksit alkavat vääjäämättä hidastua heti lähempänä 30 ikävuotta.

Ja ihan ajomielessä, niin ajaahan sitä liikenteessä vanhojakin ihmisiä. Enkä itse ainakaan ole huomannut mitään eroa siinä, onko ratissa 50v vai 30v.
Et kai ihan tosissasi vertaa normaalia siviililiikennettä äärimmäisillä nopeuksilla ajettaviin ammattiautokilpailuihin?

Marlene Otteykin pisteli päälle 40-vuotiaana arvokisoissa
Vaan millä keinoilla?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
En nyt osaa tässä mitään lähdettä heittää mutta tämä on kyllä käsittääkseni ihan yleistä ja varmaa tietoa, että ihmisen refleksit alkavat vääjäämättä hidastua heti lähempänä 30 ikävuotta.
Salibandy/sähly on melko hyvä esimerkki tuosta. Nuoret junnut kyllä vievät vanhoja ihan väistämättä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ihmisen hermosto alkaa rappeutua siinä vähän reilun parinkympin jälkeen.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
MS saa kuulemma ihan hyvän korvauksen ajamisesta. 3,2 miljoonaa euroa per kisa:eek!: Parempi olisikin olla Kimin lähellä vauhdissa,muuten en ymmärrä tuota rahasummaa.
Näihin summiin kannattaa suhtautua aina suurella varauksella. Monesti niitä heitetään aika lailla hatusta tai kolmansien osapuolien mutuhuhuilla. Harvoin ne tuppaa olemaan julkista tietoa.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
En nyt osaa tässä mitään lähdettä heittää mutta tämä on kyllä käsittääkseni ihan yleistä ja varmaa tietoa, että ihmisen refleksit alkavat vääjäämättä hidastua heti lähempänä 30 ikävuotta.
Yleistieto on kuitenkin kaikkea muuta kuin faktaa siihen asti, että oletus kattavalla tutkimuksella osoitetaan paikkansa pitäväksi. Yksinkertainen testiympäristö sinänsä ei ole vaikea järjestää. Siihen käy mainitsemani näyttö, jossa palaa erilaisia valoja ja niitä klikkaillaan sen mukaan kun ilmestyvät ruutuihin. Sitten voidaan tietenkin tietokoneajosimulaattoria siihen käyttää sekä muita apuvälineitä. Nyt kun tähän istutettaisiin ihmisiä viiden vuoden välein alkaen 5-vuotiaasta ja päätyen vaikka 50-vuotiaaseen, niin ainakin suuntaa-antavia tuloksia saataisiin.


Et kai ihan tosissasi vertaa normaalia siviililiikennettä äärimmäisillä nopeuksilla ajettaviin ammattiautokilpailuihin?
En.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24305
Sijainti
lappeen Ranta
Schumin niskaa siellä lähinnä testataan ja vahvistetaan.
Tuo niskahommeli kävi mullakin mielessä. Se niskahan ei käsittääkseni oikein vahvistu millään muulla keinolla kuin ajelemalla mutkia kovilla sivuttaiskiihtyvyyksillä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuo niskahommeli kävi mullakin mielessä. Se niskahan ei käsittääkseni oikein vahvistu millään muulla keinolla kuin ajelemalla mutkia kovilla sivuttaiskiihtyvyyksillä.
Et ole painoista tai painoharjoittelusta kuullut ikinä?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös