Ferrari voi syyttää vain itseään. Massan onnettomuus oli toki ennakoimaton, mutta sen mahdollisuus oli aina olemassa. Sen takia myös Ferrarilla on joka kisassa ollut varakuski mukana. Ferrari ei halunnut uhrata kilpakuljettajien testiaikaa keväällä kenellekään mahdollisista varakuljettajista, mikä nyt kostautuu.
Testaamisesta olen toki sitä mieltä, että se pitäisi rajoitetusti sallia. Esimerkiksi testipäivät kisaviikonlopun jälkeisenä maanantaina pari kertaa kaudessa. Se karsisi testaamisen logistiikkakuluja, kun pelit ja vehkeet ovat valmiiksi paikanpäällä.
Perjantain kolmoskuskit olivat aikanaan loistava juttu, jolla saatiin nuorille kokemusta kisaviikonlopusta ja tallille dataa. Systeemihän on edelleenkin olemassa, mutta autoja saa enää olla kaksi harjoituksissa. Käsittääkseni kukaan ei ole tästä syystä käyttänyt nykymuotoista kolmoskuskisääntöä, koska ei ole järkevää nipistää de la Rosalle harjoitusaikaa Hämäläisen kustannuksella.
Kenties perjantaina voisi olla tunnin testikuskisessio, jossa jokainen talli saisi ajattaa yhtä autoa, jota ei ajaisi tallin kilpakuljettaja.