Astraali
Well-known member
-
Viimeksi muokattu:
Eikös Heidin soppari lopu tähän kauteen? Jos loppuu niin ei tietenkään saa jäädä ilman uutta sopimusta, eli on samalla viivalla muitten kanssa. Jos taas soppari löytyy niin saa jäädä mikäli se kuuluu "kauppaan". Eli voihan BMW ensin purkaa Heidin sopparin ja sitten myydä tallin jos ostaja niin haluaa ja BMW siihen suostuu.. Kaikki on mahdollista.Saako Heidfeld jäädä talliin?
Sauberille 60 lisäpäivää allekirjoittaa Concorde
Turun Sanomat 1.8 2009 23:55:22
Formula 1 -urheilua perustuslain tapaan ohjaava uusi Concorde-sopimus on vihdoin allekirjoitettu ja astuu välittömästi voimaan. Kaikki tallit BMW Sauberia lukuunottamatta ovat sitoutuneet F1-urheiluun 31.joulukuuta 2012 asti.
Peter Sauber on ottanut entisen tallinsa tulevaisuuden kontolleen ja kansainvälinen autoliitto FIA, kaupalliset oikeudet omistava Bernie Ecclestone ja talliyhdistys FOTA antoivat tallille ylimääräiset 60 päivää aikaa hoitaa asiat niin, että sekin pystyy allekirjoittamaan sopimuksen.
Sauber lupaa tekevänsä kaikkensa, jotta talli pystyy jatkamaan toimintaansa, mutta hän ei itse aio enää toimia sen johtotehtävissä terveyteensä ja ikäänsä vedoten.Luultavaa on, että Peter Sauber yrittää myydä tallin pitkäaikaisen sponsorin Petronasin omistukseen.
BMW:n kuljettajista sopimussiteistä vapautunut Robert Kubica on noussut vahvimmaksi ehdokkaaksi McLarenin toiseksi kuljettajaksi Lewis Hamiltonin rinnalle. Jos Kubica tarttuu McLarenin tarjoukseen, Heikki Kovalainen joutuu etsimään itselleen uuden työpaikan.
Laitetaanko puokkiin 5e per kärsä. Ei oo paha. Konkurssiinhan se varmasti menee mutta saadaan ainakin katsoa kauden aloitus aitiopaikalta, eli varikolta. Ja velathat jää tietysti yrityksen nimiin, eli sekään ei haittaa.jos taas lähtee eurolla niin mä tarjoon 10e
Ei tiettävästi mitenkään erityisen huono (olosuhteet huomioon ottaen), tuota voit vaikka iltalukemisena tarkastella Itse asiassa Petronasin kokonaan omistama talli olisi aika mielenkiintoinen paketti, enemmän malesialaista väriä...edit. millanenhan mahtaa olla Petronasin rahatilanne yleensäkin? olisko niillä saumaa yleensäkään ostaa koko tiimiä?
Sanoisin, että tuskin myyvät moottoriosastoaan, se kun on osa emätehdasta.tosin edelleen mietityttää mistä saavat moottorit ensi kaudelle, vai myykö BMW moottoriosaston samassa kaupassa... (?)
noh, toivottavasti eivät kuitenkaanjoudu Cossuun tyytymään, Cosworth talleja on ensi kaudeksi jo ihan tarpeeksi...
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/formula_one/8167410.stmEikö siitä Wurzista ole kuulunut mitään???:doubtful:
Kyllä, Sauber omistaa edelleen osan tallista. Kuten jossain jo tänä vuonna arvelin, niin veikkaisin, että Peterin mielipiteellä on pyyhitty pyllyä. Kehitys on näiden isojen tallien kohdalta ollut niin identtinen, että katkerana ennustin Bematskunkin häipyvän piireistä pienimmästäkin tekosyystä.Eikös Peter Sauberilla ollut vielä 20 % siivu tallista? Mies voisi ostaa teamin takaisin itselleen jonkun ison tukijan kanssa. Muuten bimmerillä varmaan toimitaan perinteisellä saksalaisella poltetun maan taktiikalla eli jos ei itse käytetä niin koko henkilökunta pihalle ja tehdas puskemaan koiranputkea.
Näillä euskadeilla ja muilla nappikauppiailla tuskin muutenkaan olisi ollut varaa näin isoa tallia ostaa. Itse näkisin mieluiten juurikin Sauberin tai Eddie Jordanin paluun Ykkösiin. Eddie on edelleen yksi varikon pidetyimmistä, kiistellyimmistä ja vaikutusvaltaisimmista henkilöistä. Mitäs hommaa tuo tuolla pyörittää, edellelisen kerran kun tuli tsekattua niin jonain neuvonantajana tai vastaavana Midland/Spyker/Indialla.
Komppaan. Kuulostaa hyvälle.Petronas olis ainakin hyvä nimi tallille. Juuri sellainen moottoriurheilumainen nimi.
Veikkaan että sekä Hondan tapaus esimerkkinä ja FOTA:n ilmoitus ratkaisee tässä paljon.Hondan lopettamisesta höntsättiin oikein kunnolla, mutta BMW:n menetys ei näyttäis saavan porukkaa yhtään varpailleen.
...siirtämällä tehtaiden välillä sovitun uhkasakkosumman toiminnan jatkajalle.Veikkaan että sekä Hondan tapaus esimerkkinä ja FOTA:n ilmoitus ratkaisee tässä paljon.
Nythän ollaan lähes varmoja että Saber jossainmuodossa kisaa ensi kaudella, eli ostajia kenties olisi kun kerran a) Hndallekin löytyi b) P. Sauber junailee asiaa myös c) FOTA-tiimit ovat hommassa mukana myös (oman ilmoituksensa mukaan)
Minä en usko Sauberin nimen säilymiseen. Peteriä itseään ei enää kiinnosta hillua varikolla, joten myynee osuutensa mahdollisessa kaupassa. Uusi omistajakin ostaa varmasti mieluummin koko tallin, kuin jättää Sauberille sitä 15% omistusta ja mahdollisuutta vaatia nimeään tiimiin.Veikkaan että sekä Hondan tapaus esimerkkinä ja FOTA:n ilmoitus ratkaisee tässä paljon.
Nythän ollaan lähes varmoja että Saber jossainmuodossa kisaa ensi kaudella, eli ostajia kenties olisi kun kerran a) Hndallekin löytyi b) P. Sauber junailee asiaa myös c) FOTA-tiimit ovat hommassa mukana myös (oman ilmoituksensa mukaan)
Itse ainakin uskon Sauberin olevan mukana ensi kaudella, tietty mieluummin olisi nähnyt BMW:n merkkinä, mutta hyvä jos/kun tiimi kuitenkin säilyy...
Liekö osatekijänsä sillä, jotta Schumi tekemässä paluuta? Ei forumilaisten putkiaivot kaikkeen jaksa kantaa kerralla ottaa.Hondan lopettamisesta höntsättiin oikein kunnolla, mutta BMW:n menetys ei näyttäis saavan porukkaa yhtään varpailleen. Ei, en ole lukenut hetkeen otsikkoa F1-tekee kuolemaa, mutta ei se ylhäälläkään upi.