Kuinka hyvä kuski olet?

Olen kuskitaidoiltani tasoltaan


  • Äänestäjiä yhteensä
    78

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Yleisesti foorumin keskiarvo taitaa tällä hetkellä olla välissä 50-59, eli pikkaisen tavallista parempia ollaan :ahem: :thumbup:
Otitko nää huomioon ne, jotka ovat alaikäisiä tai joilla ei ole korttia? Musta tuntuu, että luku olisi jopa korkeampi ilman heitä.

Joka tapauksessa se ei ole mikään ihme, että ainakin osa arviovat taitonsa liian korkealle.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Otitko nää huomioon ne, jotka ovat alaikäisiä tai joilla ei ole korttia? Musta tuntuu, että luku olisi jopa korkeampi ilman heitä.

Joka tapauksessa se ei ole mikään ihme, että ainakin osa arviovat taitonsa liian korkealle.
en, laskin vain itsensä skaalalle arvostelleet. Kaikki sai alarajan arvon (eli 90-100) -skaalalla olevat sai arvon 90. Poikkeuksena alimpaan ryhmään itsensä lajitellut sai arvon yksi. Näin syntyneesta summasta laskin keskiarvon joka oli 55 ja desimaaleja päälle.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
en, laskin vain itsensä skaalalle arvostelleet. Kaikki sai alarajan arvon (eli 90-100) -skaalalla olevat sai arvon 90. Poikkeuksena alimpaan ryhmään itsensä lajitellut sai arvon yksi. Näin syntyneesta summasta laskin keskiarvon joka oli 55 ja desimaaleja päälle.
Ok
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ihan mutulla sanoisin, että kaikki jotka ovat valinneet 90-100 pettävät itseään 100-0.

Jälkeenpäin kun oisin itsekin vähän pidemmälle miettiny, oisin kyllä laittanut melkeinpä nollan arvoksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Salliminen ja joustaminen ovat vähän eri asioita. Joustaminen on sopeutumista, oman toimintansa sopeuttamista siihen mitä ympärillä tapahtuu. Moninaisuuden salliminen on vain muiden sietämistä, jos sillä ei ole vaikutusta omaan toimintaan. Ei se, että ajattelee muiden toimien olevan myös OK ole joustamista.
Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24329
Sijainti
lappeen Ranta
Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.
Miten se hidastaa muiden matkantekoa jos joku pyrkii mahdollisimman pian ohittamaan edessä menevän hitaamman auton ja toisaalta haluaa takaa tulevan nopeamman auton menevän ohi. :doubtful:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24329
Sijainti
lappeen Ranta
Ihan mutulla sanoisin, että kaikki jotka ovat valinneet 90-100 pettävät itseään 100-0.

Jälkeenpäin kun oisin itsekin vähän pidemmälle miettiny, oisin kyllä laittanut melkeinpä nollan arvoksi.
Minä puolestani jaskasin! :jaska: Jotenkin ajattelin noiden lukujutskien olevan jotain ikään liittyvää juttua (tosi epäloogista olisi moinen ikäperusteinen ajotaitolajittelu kyllä, ei vaan aivo toiminut sitten).
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.
Mitä jos sovittaisiin että sinä kirjoitat omasta liikennekäyttäytymisestäsi, etkä arvaile minkälaisia vaikutuksia minä aiheutan, kun ihan metsään menet kuitenkin?

Kerronpa yhden esimerkin. Ruuhkassa on fiksua kuormittaa kaikki kaistat tasapuolisesti. Ruuhka pahenee, ellei tyhjää tilaa käytetä hyväksi. Tämän näkee siitä, että jos vaikkapa tietyön vuoksi kaksi kaistaa yhdistyy, suuri osa pyrkii ajoissa sille toiselle kaistalle. Itse ajan päättyvää kaistaa loppuun. Ruuhka helpottaa tällöin, koska sen häntä ei ulotu niin kauas. Samalla hyödyn itse muiden idioottimaisesta toiminnasta :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kerronpa yhden esimerkin. Ruuhkassa on fiksua kuormittaa kaikki kaistat tasapuolisesti. Ruuhka pahenee, ellei tyhjää tilaa käytetä hyväksi. Tämän näkee siitä, että jos vaikkapa tietyön vuoksi kaksi kaistaa yhdistyy, suuri osa pyrkii ajoissa sille toiselle kaistalle. Itse ajan päättyvää kaistaa loppuun. Ruuhka helpottaa tällöin, koska sen häntä ei ulotu niin kauas. Samalla hyödyn itse muiden idioottimaisesta toiminnasta :thumbup:
Millä tavalla tämän yhden kaistan läpäisykyky kasvaa toiminnallasi?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minä puolestani jaskasin! :jaska: Jotenkin ajattelin noiden lukujutskien olevan jotain ikään liittyvää juttua (tosi epäloogista olisi moinen ikäperusteinen ajotaitolajittelu kyllä, ei vaan aivo toiminut sitten).
Täytyy kyllä myöntää että koin samankaltaisen ensireaktion luettuani vain ketjun otsikon, ja sitten katsellessani pollivaihtoehtoja. Pitäisikö äänestää sitä ikäryhmää, jonka tyypillinen ajotyyli vastaa eniten omaansa?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Millä tavalla tämän yhden kaistan läpäisykyky kasvaa toiminnallasi?
Ei millään, mutta noin hän aiheuttaa kiukustumista omalla itsekkäällä loppuhetken kiilaamisella monessa muussa autoilijassa :thumbup:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ei millään, mutta noin hän aiheuttaa kiukustumista omalla itsekkäällä loppuhetken kiilaamisella monessa muussa autoilijassa :thumbup:
itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!

Mutta ilm näin ei ole :thumbup: :ahem:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!

Mutta ilm näin ei ole :thumbup: :ahem:
Niin sitä äkkiseltään luulisi tuon haitariliikkeen hidastavan sen muun joukon liikettä, toisaalta Zaikom pääsee muiden joustavuuden takia nopeammin. Ja mikäs siinä jonotellessa, kun avaruusajattelijat pistävät liikenteen sujumaan.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!
Enemmän heiluriliikettä ja vaaratilanteita aiheutuu kun jonon pään nähdessään rupeavat äkkijarruttamaan ja vaihtamaan kaistaa. Sitten joku törppö ajaa vähän sen jonon pään ohi ja pysähtyy siihen odottamaan paikkaansa...

Jos vetoketju tehdään juuri ennen estettä, kaikki ovat jo ehtineet sovittaa välinsä ja nopeutensa, eikä heiluria muodostu. Paljon sujuvampaa :thumbup:
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Niin sitä äkkiseltään luulisi tuon haitariliikkeen hidastavan sen muun joukon liikettä, toisaalta Zaikom pääsee muiden joustavuuden takia nopeammin. Ja mikäs siinä jonotellessa, kun avaruusajattelijat pistävät liikenteen sujumaan.
Tuota haitariliikettä olisi mielenkiintoista päästä ilmasta käsin katsomaan. Siis juuri tuollaisissa etuilutilanteissa vaikkapa jossa tyhjää kaistaa puskee muita tärkeämpiä ihmisiä lopulta kaistan päättyessä kiilaten muiden käyttämälle kaistalle.

Talven ajan oli Helsingissä Koskelan risteyksen pohjoispuolella Lahdenväylällä helppo havaita kaupunkiin päin tultaessa se, että miten kahdesta vetävästä kaistasta oikeanpuolimmainen hidastui huomattavan paljon enemmän syystä että kyseisen kaistan oikealla puolella olevalta, remontin vuoksi loppuva kaistalta, puski viime tingassa porukkaa tuolle ns. keskikaistalle.

Ja mikä ärsyttävintä: noista etuilijoista tuppasi sitten osa vielä vaihtamaan suoraan kaistaa vielä toistamiseen, vasemmanpuoleisimmalle kaistalle. Hankala havaita noita sankareita välillä kun kahden kaistan päästä tulevat, ilman vilkkua tietenkin.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jos vetoketju tehdään juuri ennen estettä, kaikki ovat jo ehtineet sovittaa välinsä ja nopeutensa, eikä heiluria muodostu. Paljon sujuvampaa :thumbup:
Vetoketju kun ei satu käytännössä toimimaan, teoriassa kylläkin. Sitä paitsi vetoketjumallikaan ei lisää yhtään kapenevan tien läpäisykykyä. Vetoketjumalli lisää liikenteen sujuvuutta lähinnä liityttäessä liikennevirtaan esim. sivutieltä.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Mä luulen että tässä pollissa tosi moni on snadisti yliarvioinut taitonsa. Toisaalta se on luonnollista. Mitä huonommat ovat omat tiedot autolla ajamisesta ja liikenteestä, sitä huonommin omat puutteensa huomaa.

Tarkoitus ei ole nyt yhtyä Zaikom-vainoon (vaikka mielestäni perustelut Zaikomia vastaan ovat paremmat kuin puolesta), mutta vaikea uskoa esimerkiksi Zaikomin olevan todellisuudessa taitosarakkeessa 70-79, kun muinoin tekemässäni liikenneympyräajopollissa hahmo vastasi täsmälleen väärin. En usko että muutkaan ajo- tai liikennetaidot voivat olla noin korkealla tasolla jos vilkun käyttäminen kiertoliittymässä ei onnistu oikein.

Olen itse ollut tasan yhden sellaisen henkilön kyydissä, jonka voin oikeasti sanoa ajavan hyvin (arvosana 70 tai yli) - niin että itse pohtii kyydissä ollessaan jotta näin pitää itsekin joskus vielä kyetä ajamaan. Kaikenlaista suhaajaa on, toiset sulavampia kuin toiset, mutta harva oikeasti käsittelee autoa turvallisesti, sujuvasti, joustavasti ja taloudellisesti kaikissa tilanteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös