Petos se on itsepetoskin :ahem:Siis kuvitellaan olevamme!
Petos se on itsepetoskin :ahem:Siis kuvitellaan olevamme!
Otitko nää huomioon ne, jotka ovat alaikäisiä tai joilla ei ole korttia? Musta tuntuu, että luku olisi jopa korkeampi ilman heitä.Yleisesti foorumin keskiarvo taitaa tällä hetkellä olla välissä 50-59, eli pikkaisen tavallista parempia ollaan :ahem: :thumbup:
en, laskin vain itsensä skaalalle arvostelleet. Kaikki sai alarajan arvon (eli 90-100) -skaalalla olevat sai arvon 90. Poikkeuksena alimpaan ryhmään itsensä lajitellut sai arvon yksi. Näin syntyneesta summasta laskin keskiarvon joka oli 55 ja desimaaleja päälle.Otitko nää huomioon ne, jotka ovat alaikäisiä tai joilla ei ole korttia? Musta tuntuu, että luku olisi jopa korkeampi ilman heitä.
Joka tapauksessa se ei ole mikään ihme, että ainakin osa arviovat taitonsa liian korkealle.
Oken, laskin vain itsensä skaalalle arvostelleet. Kaikki sai alarajan arvon (eli 90-100) -skaalalla olevat sai arvon 90. Poikkeuksena alimpaan ryhmään itsensä lajitellut sai arvon yksi. Näin syntyneesta summasta laskin keskiarvon joka oli 55 ja desimaaleja päälle.
Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.Salliminen ja joustaminen ovat vähän eri asioita. Joustaminen on sopeutumista, oman toimintansa sopeuttamista siihen mitä ympärillä tapahtuu. Moninaisuuden salliminen on vain muiden sietämistä, jos sillä ei ole vaikutusta omaan toimintaan. Ei se, että ajattelee muiden toimien olevan myös OK ole joustamista.
Miten se hidastaa muiden matkantekoa jos joku pyrkii mahdollisimman pian ohittamaan edessä menevän hitaamman auton ja toisaalta haluaa takaa tulevan nopeamman auton menevän ohi. :doubtful:Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.
Minä puolestani jaskasin! :jaska: Jotenkin ajattelin noiden lukujutskien olevan jotain ikään liittyvää juttua (tosi epäloogista olisi moinen ikäperusteinen ajotaitolajittelu kyllä, ei vaan aivo toiminut sitten).Ihan mutulla sanoisin, että kaikki jotka ovat valinneet 90-100 pettävät itseään 100-0.
Jälkeenpäin kun oisin itsekin vähän pidemmälle miettiny, oisin kyllä laittanut melkeinpä nollan arvoksi.
Mitä jos sovittaisiin että sinä kirjoitat omasta liikennekäyttäytymisestäsi, etkä arvaile minkälaisia vaikutuksia minä aiheutan, kun ihan metsään menet kuitenkin?Juuri näin. Jos ajelee paikkakunnilla missä liikennettä on vähän, ei Zaikomin käytöksellä vielä kummoisia ruuhkia saa aikaiseksi, kun liikennettä on paljon niin matkanteko hidastuu oleellisesti jokaisella.
Millä tavalla tämän yhden kaistan läpäisykyky kasvaa toiminnallasi?Kerronpa yhden esimerkin. Ruuhkassa on fiksua kuormittaa kaikki kaistat tasapuolisesti. Ruuhka pahenee, ellei tyhjää tilaa käytetä hyväksi. Tämän näkee siitä, että jos vaikkapa tietyön vuoksi kaksi kaistaa yhdistyy, suuri osa pyrkii ajoissa sille toiselle kaistalle. Itse ajan päättyvää kaistaa loppuun. Ruuhka helpottaa tällöin, koska sen häntä ei ulotu niin kauas. Samalla hyödyn itse muiden idioottimaisesta toiminnasta :thumbup:
Täytyy kyllä myöntää että koin samankaltaisen ensireaktion luettuani vain ketjun otsikon, ja sitten katsellessani pollivaihtoehtoja. Pitäisikö äänestää sitä ikäryhmää, jonka tyypillinen ajotyyli vastaa eniten omaansa?Minä puolestani jaskasin! :jaska: Jotenkin ajattelin noiden lukujutskien olevan jotain ikään liittyvää juttua (tosi epäloogista olisi moinen ikäperusteinen ajotaitolajittelu kyllä, ei vaan aivo toiminut sitten).
Ei millään, mutta noin hän aiheuttaa kiukustumista omalla itsekkäällä loppuhetken kiilaamisella monessa muussa autoilijassa :thumbup:Millä tavalla tämän yhden kaistan läpäisykyky kasvaa toiminnallasi?
itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!Ei millään, mutta noin hän aiheuttaa kiukustumista omalla itsekkäällä loppuhetken kiilaamisella monessa muussa autoilijassa :thumbup:
Avaruusajatteluteorian mukaisesti suuresti.Millä tavalla tämän yhden kaistan läpäisykyky kasvaa toiminnallasi?
Niin sitä äkkiseltään luulisi tuon haitariliikkeen hidastavan sen muun joukon liikettä, toisaalta Zaikom pääsee muiden joustavuuden takia nopeammin. Ja mikäs siinä jonotellessa, kun avaruusajattelijat pistävät liikenteen sujumaan.itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!
Mutta ilm näin ei ole :thumbup: :ahem:
Enemmän heiluriliikettä ja vaaratilanteita aiheutuu kun jonon pään nähdessään rupeavat äkkijarruttamaan ja vaihtamaan kaistaa. Sitten joku törppö ajaa vähän sen jonon pään ohi ja pysähtyy siihen odottamaan paikkaansa...itse asiassa tuon luulisi aiheuttavan heiluriliikettä, kun joku joutuu jarruttamaan jotta toinen mahtuu jonoon ja näin pitenevää jonoa!
Tuota haitariliikettä olisi mielenkiintoista päästä ilmasta käsin katsomaan. Siis juuri tuollaisissa etuilutilanteissa vaikkapa jossa tyhjää kaistaa puskee muita tärkeämpiä ihmisiä lopulta kaistan päättyessä kiilaten muiden käyttämälle kaistalle.Niin sitä äkkiseltään luulisi tuon haitariliikkeen hidastavan sen muun joukon liikettä, toisaalta Zaikom pääsee muiden joustavuuden takia nopeammin. Ja mikäs siinä jonotellessa, kun avaruusajattelijat pistävät liikenteen sujumaan.
Vetoketju kun ei satu käytännössä toimimaan, teoriassa kylläkin. Sitä paitsi vetoketjumallikaan ei lisää yhtään kapenevan tien läpäisykykyä. Vetoketjumalli lisää liikenteen sujuvuutta lähinnä liityttäessä liikennevirtaan esim. sivutieltä.Jos vetoketju tehdään juuri ennen estettä, kaikki ovat jo ehtineet sovittaa välinsä ja nopeutensa, eikä heiluria muodostu. Paljon sujuvampaa :thumbup: