Silloin ajaisin ojaan. Ja se ratti kääntyy ihan polvellakin. Ei siihen käsiä tarvita.:ahem:sun pitäis moe käyttää ajaessa vähän enempi rattia!
Silloin ajaisin ojaan. Ja se ratti kääntyy ihan polvellakin. Ei siihen käsiä tarvita.:ahem:sun pitäis moe käyttää ajaessa vähän enempi rattia!
no ei sitä autoa sinne ojaan tarvi ohjata - pöhkö!Silloin ajaisin ojaan. Ja se ratti kääntyy ihan polvellakin. Ei siihen käsiä tarvita.:ahem:
Tosi vaikeaa tuntuu väistäminen olevan, kun ne tunarit eivät huomaa edes hälytysajoneuvoja. Osa kuskeista ei edes huomaa kun niitä lähtee ohittamaan. Pitäiskö torvea painaa tai jotain. Yöllä voi valoja vilkuttaa, mutta suomessa tuo torven soitto on vähän paheksuttua toimintaa. Itse tykkäisin käyttää sitä paljon enemmän. Itsellä tuo taustapeiliin vilkuilu on täysin automaattista, kun huomaan takaa lähestyvät autot ilman tietoista katseluakin. Ja lähteehän niistä hälytysajoneuvoista aikamoinen äänikin.muut saavat väistellä minne lystäävät :yuck:
Tahan sovellan maan tapaa. Monissa lansi- ja keskieuroopan maissa kaytetaan enemman vilkkua vasemmalle, osoittaakseen etta pysyy ympyrassa. Jos tata ei tee, ympyraan tulijat uskovat sinun poistuvan ja syntyy vaaratilanteita.Mistä selkeistä säännöistä sä nyt siis puhut? Onko sun mielestä siis outoa, etten ymmärrä mitä järkeä on näyttää liikenneympyrässä ajaessaan vilkkua vasemmalle?
Tässä on ehkä se pointti. Tehdään niin kuin maan säännöt & tavat edellyttää, eikä päätetä omia sääntöjäTahan sovellan maan tapaa. Monissa lansi- ja keskieuroopan maissa kaytetaan enemman vilkkua vasemmalle, osoittaakseen etta pysyy ympyrassa. Jos tata ei tee, ympyraan tulijat uskovat sinun poistuvan ja syntyy vaaratilanteita.
Suomessa en nain tee, silla Suomessa kaytetaan oikealle vilkkua, jota kaytan aina.
Ai että sä oot hyväTosi vaikeaa tuntuu väistäminen olevan, kun ne tunarit eivät huomaa edes hälytysajoneuvoja. Osa kuskeista ei edes huomaa kun niitä lähtee ohittamaan. Pitäiskö torvea painaa tai jotain. Yöllä voi valoja vilkuttaa, mutta suomessa tuo torven soitto on vähän paheksuttua toimintaa. Itse tykkäisin käyttää sitä paljon enemmän. Itsellä tuo taustapeiliin vilkuilu on täysin automaattista, kun huomaan takaa lähestyvät autot ilman tietoista katseluakin. Ja lähteehän niistä hälytysajoneuvoista aikamoinen äänikin.
Pitais varmaan lopettaa naa Zaikomin kommenttien kommentoimiset, silla ei tassa auta edes rautalangasta vaantaminen.... :thumbfh:Äitisi taitoja kyseenalaistamatta, varmasti liikenteessä on muitakin riskinottoon taipumattomia kuljettajia kuin minä. Suurin osa niistä onkin sitten hitaampia.
Kysyit missa sinun kirjoituksista paistaa itsekeskeisyys. Tassapa niista yksi.Rajoitukset on vaan jonkun speden arpomia lukuja. Kyllä sitä satojen ajokertojen jälkeen itse tietää paremman nopeuden.
Voisin sanoa myos etta uskomatonta etta kutsut kukkahattuiluksi yleista muiden turvallisuuden huomioonottoa. :nope::nope:Uskomatonta. Semmoista kukkahattuilua ja hurskastelua tämä nyt alkaa olemaan.
Milla katsot itsesi aktiivikseksi ajajaksi? Kuinka paljon pitaa tulla kilsoja vuodessa ja kuinka monta vuotta itsellasi on takana?Asia vaan on niin että aloitin ajamalla hitaasti, ja olen nopeuttanut ajoa taitojen parantuessa. Kehitän nopeusvalintaani jatkuvasti. Jos ei tiedä mikä on sopiva nopeus, on parempi ajaa liian hiljaa.
Kaltaiseni aktiiviset ajajat ajavat oikeasti hyvin vähän vakavia onnettomuuksia, mutta moralisoijia ja syyllistäjiä on niskassa sitäkin enemmän.
Ja tassa paasyy miksi lahdin kommentoimaan. Ei jumalauta mika asenne. :nope:Tosi vaikeaa tuntuu väistäminen olevan, kun ne tunarit eivät huomaa edes hälytysajoneuvoja. Osa kuskeista ei edes huomaa kun niitä lähtee ohittamaan. Pitäiskö torvea painaa tai jotain. Yöllä voi valoja vilkuttaa, mutta suomessa tuo torven soitto on vähän paheksuttua toimintaa. Itse tykkäisin käyttää sitä paljon enemmän.
Tahan sovellan maan tapaa. Monissa lansi- ja keskieuroopan maissa kaytetaan enemman vilkkua vasemmalle, osoittaakseen etta pysyy ympyrassa. Jos tata ei tee, ympyraan tulijat uskovat sinun poistuvan ja syntyy vaaratilanteita.
Suomessa en nain tee, silla Suomessa kaytetaan oikealle vilkkua, jota kaytan aina.
Jaska Jaskanen sen sanoi. Jos Stadissa ajaa kuin pariisilainen, ei jälki ole kovin hyvää siitä huolimatta että saattaa olla patonkimaan kovin kuski. Ulkomaalaisilta tuollaiset mokat on totta kai ymmärrettäviä.Tässä on ehkä se pointti. Tehdään niin kuin maan säännöt & tavat edellyttää, eikä päätetä omia sääntöjä
Hyvä ajatus. Avaruusajattelukurssi olisi myös paikallaan ja kuinka kumoan fysiikan lait ajamalla ylinopeutta jalka jarrupolkimella.Ai että sä oot hyvä
Kannattasko tehdä joku video tai jotain, tyyliin :
Zaikomin zimzalabim ajokoulu.
Opi, kuinka oppia ajaamaan autoa huomioiden ympäristö
ja tule yhtä hyväksi kuin minä.
:thumbup:
Ihmisiä on erilaisia ja jotkut ovat parempia jossain toisessa asiassa ja jotkut jossain toisessa. Ihmisillä on hyvin erilaisia huomio/tarkkaavaisuus taipumuksia. Jos joku on kielissä hyvä, olishan se hölmöä pakottaa se puhumaan tankeroa Sakot sais jos liian hyvin sujuu.Ai että sä oot hyvä
Kannattasko tehdä joku video tai jotain, tyyliin :
Zaikomin zimzalabim ajokoulu.
Opi, kuinka oppia ajaamaan autoa huomioiden ympäristö
ja tule yhtä hyväksi kuin minä.
:thumbup:
Mua taas harmittaa kun arvioin omat ajotaitoni liian ylös. Tätä keskustelua lukemalla olen tullut moiseen tulokseen. Kouvo voisi, jos mahdollista, pudottaa ääneni yhden, tai kaksi pykälää alemmas. Kiitos.Harmittaa nyt kun en äänestänyt itseäni ylemmäksi.
Toivoa sopii, muuten pelottaa aivan perkeleesti, että tuollaisella asenteella istutaan auton rattiin.Zaikomin täytyy olla vain ja ainoastaan provolinjalla, tuo on pääteltävä tässä kun vähän pidemmällä aikavälillä viestien sisältöä kelaa mielessään.
Varmaan näin onkin...eli provoilee. Sen huomaa kyllä siitäkin, että ei vastaa kysymyksiin vaan heittää ikään kuin uutta vettä myllyyn.Zaikomin täytyy olla vain ja ainoastaan provolinjalla, tuo on pääteltävä tässä kun vähän pidemmällä aikavälillä viestien sisältöä kelaa mielessään.
Aloitti näitä liikennekeskusteluja jossain määrin maltillisesti mutta menee koko ajan provoilevampaan suuntaan, selkeästi.
Entä jos kuljettaja omaa avaruusajattelutaidon?Todella ristiriitainen kommentti tuo Zaikomin kirjoitus. Etenkin tuo, että
"Itse ajan tyhjällä tiellä koulun kohdalla suurempaa ylinopeutta kuin muualla, koska siinä rajoitus on alhaisempi ja näkyvyys parempi.
Ajonopeuden hidastamista tärkeämpänä pidän huomiotason kohottamista ja valmistautumista hidastamaan ja jopa pysähtymään".
on vastoin kaikkia liikenneopetuksessakin erityisesti painotettavia ohjeita.
Jo perusjärkikin sanoo, että mitä pienempi nopeus, sitä paremmin ja laajemmin havaitaan muu liikenne ja sitä lyhyemmällä matkalla ajoneuvo voidaan tarvittaessa pysäyttää.
No, tulipahan sanottua 12 vuoden liikenneopen kokemuksella omakin mielipiteeni asiasta.
Hei SpedeIhmisiä on erilaisia ja jotkut ovat parempia jossain toisessa asiassa ja jotkut jossain toisessa. Ihmisillä on hyvin erilaisia huomio/tarkkaavaisuus taipumuksia. Jos joku on kielissä hyvä, olishan se hölmöä pakottaa se puhumaan tankeroa Sakot sais jos liian hyvin sujuu.
En tajua miksi se on niin paha ajaa taitotasonsa mukaan. Ongelma ovat ne, jotka ajavat yli taitotasonsa tai joiden taidot eivät riitä alkuunkaan.
Harmittaa nyt kun en äänestänyt itseäni ylemmäksi.
Mulla on sellainen mielikuva, että Zaikom asuu jollain pienellä paikkakunnalla. Niillä nyt harvemmin on kovinkaan paljon liikennettä, eikä silloin voi oppia kovinkaan hyvin muiden huomioon ottamista ja oikeasti joustavaa ajotapaa. Lisäksi juttujen perusteella hänen ikänsä on tuskin juuri parikymppiä enempää, joten kokemusta liikenteestä ei ole kovinkaan paljon, vaikka paljon (40-50.000 / v) ajaisikin.Varmaan näin onkin...eli provoilee. Sen huomaa kyllä siitäkin, että ei vastaa kysymyksiin vaan heittää ikään kuin uutta vettä myllyyn.
Jos Zaikomin asenteet ja tiedot/taidot ovat sitä luokkaa mitä näistä viesteistä on käynnyt ilmi, niin perin vaarallisesti kuljettajasta on kyse. Olkoonkin, että omaa avaruusajattelua...vai johtuisko noi ongelmat just siitä.
Voin muutella noita lukemia, mutten sitä minkä numeron takaa nimimerkkisi löytyy.Mua taas harmittaa kun arvioin omat ajotaitoni liian ylös. Tätä keskustelua lukemalla olen tullut moiseen tulokseen. Kouvo voisi, jos mahdollista, pudottaa ääneni yhden, tai kaksi pykälää alemmas. Kiitos.