Kuinka hyvä kuski olet?

Olen kuskitaidoiltani tasoltaan

• Äänestäjiä yhteensä
    78

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jospa nyt kuitenkin pidettäisiin keskustelu asiassa, eikä nimimerkeissä. Itse ainakin yritän pysyä asialinjalla, siitäkin huolimatta, että eri mieltä olevilta alkaa tulla provoksi nimittelyä yms ikävää juttua.
Sun pitää lähettää nyt ruikutusviesti modeille. Kouvo varmaan poistaa sitten kaikki viestit mitkä katsot epä-asiallisiksi.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Hienoa provotaktiikkaa. Ensin itsensä jalustalle nosto muitten yläpuolelle, kun vain oma mielipide on oikea. Sen jälkeen marttyyriys, kun ei saakaan vastakaikua.

Jos nyt pyyhittäs persläpemme ja jätettäisiin kommentoimatta vastapuolen sekoiluihin millään tapaa.

Perkele. Nyt pois forumilta, ei jaksa tommosta vänkäystä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Nyt täytyy kyllä todeta, että pitkästä aikaa aivan helvetin hupaisa ketju forumilla, ehkä juuri syystä, että niin moni on liikkeellä hampaat irvessä ja tosissaan.

Ihanaa on tämä! :eek:

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Pelottavan hyviä kuskeja forumilla! Tosin eipä yllätä, kun suurin osa autoilijoistahan arvioi olevansa keskivertoa parempia kuljettajia. Mua kyllä vaan yksinkertaisesti hirvittää nää hyvät kuskit.

Enrique

Well-known member
Olin tänään ihan järkyttävän huonon kuljettajan kyydissä. Olimme menossa erääseen suurehkoon kaupunkiin näin Suomen mittapuulla ja jo menomatka enteili pahaa. Hän ajoi hullua nopeutta vaikka näkyvyys oli huono sateen takia, ja samasta syystä tie oli myös liukas. Huomautin hänelle asiasta, mutta huomautusta ei vastaanotettu. Hulluja ohituksia kertyi monta. Sai kyllä oikeasti pelätä :D

Kaupungin keskustassa ajo oli myös melkoista... Sain koko ajan huomauttaa ketä pitää väistää jne. "VÄISTÄ TOTA! VARO SUOJATIELLÄ KÄVELEE IHMINEN! VARO! JARRUTA! SE ON YKSISUUNTANEN, EI SINNE!" Keskustelu käytiin aika pitkälti tuolla lailla...

Niin tuli vain mieleeni, että hän taitaa olla niitä huonoja kuskeja...

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jätänpäs sanomatta mitä ensimmäisenä tuli mieleen Enriquen kokemasta huonosta kuljettajasta...

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olipa karmea keli ajaa kotiin Oulusta!
:eek!:
Vaikka paska kuljettaja olenkin, niin perille pääsin taas tältäkin retkeltä!:p

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Tosi vaikeaa tuntuu väistäminen olevan, kun ne tunarit eivät huomaa edes hälytysajoneuvoja. Osa kuskeista ei edes huomaa kun niitä lähtee ohittamaan. Pitäiskö torvea painaa tai jotain. Yöllä voi valoja vilkuttaa, mutta suomessa tuo torven soitto on vähän paheksuttua toimintaa. Itse tykkäisin käyttää sitä paljon enemmän. Itsellä tuo taustapeiliin vilkuilu on täysin automaattista, kun huomaan takaa lähestyvät autot ilman tietoista katseluakin. Ja lähteehän niistä hälytysajoneuvoista aikamoinen äänikin.
Olitkos sä niitä, joiden mielestä motarilla saa kuitenkin runkkailla vasemmalla kaistalla vauhdikkaammin etenemään pyrkivien edessä jos itse ajaa jo suurinta sallittua nopeutta? Vai muistanko väärin?

Mangelo

Well-known member
Olitkos sä niitä, joiden mielestä motarilla saa kuitenkin runkkailla vasemmalla kaistalla vauhdikkaammin etenemään pyrkivien edessä jos itse ajaa jo suurinta sallittua nopeutta? Vai muistanko väärin?
Kyllä mielestäni alinopeudella ajavankin on suotavaa ohittaa hitaampansa jos se vaan on mahdollista. Teen niin myös itse. Ei tarvii kerätä ruuhkia ja kuluttaa omaa ja muiden aikaa. Siitä voitaisiin sitten jauhaa maailman tappiin missä tilanteessa ja millä nopeuseroilla on kenenkin sopivaa ohittaa ensin.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kyllä mielestäni alinopeudella ajavankin on suotavaa ohittaa hitaampansa jos se vaan on mahdollista.
Tästä olen samaa mieltä Zaikomin kanssa. (tosin en kyllä millään alinopeudella vaan nopeutusrajoitusten mukaisesti!) :eek!: :eek: Ja taidettiin olla jo siinä liikenteessä harmittaa -toikissa.

Ei se tietenkään tarkoita sitä, ettäkö jäisin tosiaan "viivyttelemään" ylinopeutta ajavaa tai että menisin välittömästi tämän eteen tms.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
50-59
Ajovuosia ei vielä hurjasti ole takana, mutta kilometrejä on tullut reippaanlaisesti, iso osa niistä ruuhkaliikenteessä.

Auton ollessa patalaiska luuska ei tule ihan hirveästi kaahailtua ja mieluummin ennakoi muiden tekemisiä kuin joutuu kiihdytys/jarrutusrumbaan. Vilkkua näytän aina ja ajoissa, taidan olla "ainoa" Helsingissä ajeleva. Koska noita kilsoja kertyy tulee jonkinverran kiinnitettyä huomiota taloudellisuuteenkin, seuraan jatkuvasti kulutusta. Pyrin myös huomioimaan muita, eikä ihan pelkällä minä-minä-minä -meiningillä ajella.

Ja sitten välillä taas ei, varsinkaan jos oma pinna on valmiiksi kireällä...

Kevyen liikenteen huomioiminen onkin sitten varmaan se mun heikko lenkki, pysykööt kerpele pois alta! :eek: Ei, en ajattele näin oikeasti.

Kokemuksen vähyydestä johtuen tulee silti tehtyä jonkin verran arviointivirheitä, tarkemmin ajatellen voisin pudottaa pykälän tai pari tuota itsearviointia tämän itsepohdiskelun tuloksena.

Pietari

HarjunHerra
Sijainti
Etelä-Savo
Ei oo korttii. Enkä hanki ettei muille tulis pahamieli, kun olisin niin loistava kuski. :ahem: