Romain Grosjean - Sveitsiläinen ranskis

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Eikös se nyt täälä ole jo kolmeen kertaan juuri edellä todettu!
:D

Kai täällä on vapaus ajatella ihan oman mielen mukaan?

Kyse ei ole itkukuorosta tai siitä ettei nauttisi kisoista. Lotuksen toiminta on jo pitkään herättänyt ihmetystä varikolla.

Lopez teki sopparin Kimin kanssa kertomatta EB:lle, käveli tavallaan EB:n ylitse. Kaikki varmaan muistaa miten suurella lämmöllä EB puhui Kimistä medialle vuonna 2010, kun Rellu pysyi Kimi-kommenttien ansiosta otsikoissa?

Jos toimivat kilpatallin tavoin niin se on hyvä :thumbup:

Mutta jos tiimipällikkö yrittää saada oman suojattinsa loistamaan kaikin tavoin välittämättä siitä mikä on tiimille parhaaksi, silloin se on heidän häpeänsä :thumbdown

Kimi jo puhui että lähtee mahdollisesti Nascariin lehdistölle, en parhaalla tahdollakaan usko että Kimi jää toistamiseen talliin missä on politikointi meneillään.

Romain voi sitten loistaa omalla karismallaan :thumbup:
 

Aksu

Well-known member
Liittynyt
16.3.2006
Viestit
147
Viime kisassa oli kimiltä huikeaa ajamista, oli ilo seurata! Nyt alkaa vissiin löytyyn tatsi....
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
Jos Lotus potkisi EB:n pois niin nähtäis Grosjeanin oikea vauhti. GP2-mestaruudesta huolimatta ei Romain vaikuta läheskään Kimin tasoiselta kaverilta.

Neuvottelikohan Lopez myös Alguersuarin kanssa? Tuskin sentään Boullier, koska Jaime olisi varmasti ollut uhka Boullierin kultapojalle. :wink:
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Eikös Barrichellolla ollut aikoinaan joitakin kertoja myös uudet koepalat autossaan? En muista, että oltais puhuttu Ferrarin suosivan Barrichelloa :eek:
 

ajuu

Member
Liittynyt
9.8.2001
Viestit
187
Kyllähän Grosjeanilla nopeutta riittää mutta kisatilanteessa paistaa kokemattomuus mikä Kimillä on etuna.
Esim. lukuisat kisatilannekolarit mitä Kimille ei ole sattunut. Kimi osaa ajaa tiukassa tilanteessa ja antaa tilaa tarvittaessa. Monet junnukuskit kolaroi ja syyttelevät toisiaan kun ei annettu tilaa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän Grosjeanilla nopeutta riittää mutta kisatilanteessa paistaa kokemattomuus mikä Kimillä on etuna.
Esim. lukuisat kisatilannekolarit mitä Kimille ei ole sattunut. Kimi osaa ajaa tiukassa tilanteessa ja antaa tilaa tarvittaessa. Monet junnukuskit kolaroi ja syyttelevät toisiaan kun ei annettu tilaa.
En pitäisi krossua kovinkaan kokemattomana kilpa-autoilijana. Virheitä tulee kun ylittää rajansa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
En pitäisi krossua kovinkaan kokemattomana kilpa-autoilijana. Virheitä tulee kun ylittää rajansa.
2014 on vuosi, jolloin pitäis ruveta tosissaan jotain tapahtumaan. Se ottaa aikansa. Hamiltonin tie ei ehkä ole kehityksen kannalta paras. Ihan hyvä, jos Kimi saa tänä vuonna kyykyttää. Oppiipahan ...kele.
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
grosjean on nopea kuski, mutta yliyrittäminen kostautuu kolareina ja pieninä virheinä turhan usein. Kunhan kokemusta karttuu ja malttaa pysyä rajojensa sisällä niin on varmasti nopea ja tasainen kuski kamppailemaan jopa mestaruudesta jos auto antaa sille mahdollisuudet
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lopez teki sopparin Kimin kanssa kertomatta EB:lle, käveli tavallaan EB:n ylitse. Kaikki varmaan muistaa miten suurella lämmöllä EB puhui Kimistä medialle vuonna 2010, kun Rellu pysyi Kimi-kommenttien ansiosta otsikoissa?

Jos toimivat kilpatallin tavoin niin se on hyvä :thumbup:

Mutta jos tiimipällikkö yrittää saada oman suojattinsa loistamaan kaikin tavoin välittämättä siitä mikä on tiimille parhaaksi, silloin se on heidän häpeänsä :thumbdown
Täällähän on punottu jännittäviä teorioita. Selvyyden vuoksi: Grosjeanin asioita hoitaa Gravity Sports Management, jonka omistaa Genii Capital, jota johtaa Gerard Lopez. Lopezilla ei ole yhtään sen vähempää syytä suosia Grosjeania kuin Boullierillakaan, jonka hän on palkannut johtamaan sekä Gravitya että Lotusta ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Ihan samaan tapaan kuin Red Bullilla tärkeät päätökset tekee ihan joku muu kuin Christian Horner, on Lotuksen tallipäällikkö tallissa rengin asemassa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllähän Grosjeanilla nopeutta riittää mutta kisatilanteessa paistaa kokemattomuus mikä Kimillä on etuna.
Jos Romain ajaa itsensä paalupaikalle ja tulee ykkösmutkasta ykkösenä ulos, niin siinä tilanteessa hän on aika vahva kandidaatti voittamaan kisan (taktiikat toki huomioiden). Se onnistui Maldonadolta, niin kyllä se onnistuisi Grosjeaniltakin. Siksikin ne aika-ajotulokset on Lotukselle tärkeitä. Mitä lähempänä kärkeä, sitä vähemmän Romainilla on osumisvaaraa.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
942
Romainin paalulle ajaminen ei tunnu tällä hetkellä kovinkaan todennäköiseltä skenaariolta. Ja kai siitä ruudusta nyt muutama muukin kuski pystyy voittoon ajamaan, jos alla on toimiva auto ja startti onnistuu..
 

Mestarismies

Well-known member
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
208
Pitääkö neiden veljien säätää se auto samalla tavalla?? Tekisivät omat autonsa. Romain voi säätää itse eikä luntata Räikköseltä.
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Pitääkö neiden veljien säätää se auto samalla tavalla?? Tekisivät omat autonsa. Romain voi säätää itse eikä luntata Räikköseltä.
Jotakin on nyt tapahtunut Hockenheimista lähtien. Täällä puhuttiin siitä miten Kimillä ei ole ollut aikaa tehdä kisasäätöjä kun on testannut DDRS:ää, sitten Grosjean olikin yhtäkkiä sekunnin hitaampi.

Nyt sama juttu, Grosjean valittaa ettei saa säätöjä kohdilleen kun taas Kimi sanoo että hän alkaa löytämään säädöt omaan autoonsa. Heikki Kulta juuri kirjoitti että Kimille jäi 45 minuuttia aikaa löytää kisasäädöt ja veti niillä toiseksi.

Eli onko täällä asiantuntijoita jotka voisivat valaista asiaa? Onko tosiaan niin että Grosjean on inssiensä kanssa tehnyt omat kisasäädöt Hockeen ja sama jatkui Unkarissa vai johtuuko se jostakin muusta?
 

Lycanthrope

Well-known member
Liittynyt
18.2.2012
Viestit
154
Täällähän on punottu jännittäviä teorioita. Selvyyden vuoksi: Grosjeanin asioita hoitaa Gravity Sports Management, jonka omistaa Genii Capital, jota johtaa Gerard Lopez. Lopezilla ei ole yhtään sen vähempää syytä suosia Grosjeania kuin Boullierillakaan, jonka hän on palkannut johtamaan sekä Gravitya että Lotusta ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Ihan samaan tapaan kuin Red Bullilla tärkeät päätökset tekee ihan joku muu kuin Christian Horner, on Lotuksen tallipäällikkö tallissa rengin asemassa.
Ja nyt juoni senkun syveni :tongue:

Kaikki tärkeät henkilöt mukaanlukien Lopez seurasivat Valencian kisaa Romainin tiimissä :D

 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tallipäällikkö ja pääinsinööri näyttäis puuttuvan.

Noin yleisesti ottaen hankala nähdä asetelmassa erikoista suosimista. Jos uusia osia on vain yhdet, jomman kumman on pakko olla eka. Etu- ja takasiipiä ei voi erottaa toisistaan, vaan ne toimivat parina, joten molemmat uudet siivet täytyy laittaa samaan autoon. Romain sai nuo osat, mutta toisaalta talli tuhersi viikkoja Kimin Monaco-ohjauksen kanssa. DDRS:ää taas käytetään aika-ajokierroksilla myös loivissa mutkissa, eli vaikutus balanssiin on varsin olennainen tieto ja Kimillä on siitä nyt käsitys ennakkoon. On vieläpä Spassa käyttöön otettava osa se.
 
Viimeksi muokattu:

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
942
Eli onko täällä asiantuntijoita jotka voisivat valaista asiaa? Onko tosiaan niin että Grosjean on inssiensä kanssa tehnyt omat kisasäädöt Hockeen ja sama jatkui Unkarissa vai johtuuko se jostakin muusta?
Tähän minäkin kaipaisin selvennystä / vastausta. Jotain on pomminvarmasti tapahtunut ennen Hockea tai sen aikana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tähän minäkin kaipaisin selvennystä / vastausta. Jotain on pomminvarmasti tapahtunut ennen Hockea tai sen aikana.
Oikeasti? Yksi kisaviikonloppu ja puolettoista harkat, joihin molempiin sattui sekä epävakaa sää että kuskin rikkoma auto. Ei näiden perusteella voi päätellä mitään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös