Romain Grosjean - Sveitsiläinen ranskis

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Ehkä etusiipi maksaa sen 100.000,- jos suunnittelukustannukset otetaan huomioon. Suunnittelun jälkeen tuotantokustannukset ovat huomattavasti pienemmät, tuskinpa on edes kymppitonnia. Voi sitä edes pientä harkintaa käyttää, kun noita lukuja heittelee.
Nuo tuppaa olemaan aika pieniä sarjoa, joten suunnittelukustannukset mielestäni kuuluu hintaan. Veikkaan ettei yhtä siipiprofiilia yli 4 kappaletta tehdä, ellei ole ihan pakko, vaan seuraava on jo uudella profiililla.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Varsinkin Lotus. joka on tunnettu siitä, että tuovat uuden etusiiven melkein jokaiseen kilpailuun.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Nuo tuppaa olemaan aika pieniä sarjoa, joten suunnittelukustannukset mielestäni kuuluu hintaan. Veikkaan ettei yhtä siipiprofiilia yli 4 kappaletta tehdä, ellei ole ihan pakko, vaan seuraava on jo uudella profiililla.
Tavallaan kuuluvat, mutta suunittelukustannukset ovat uhrattuja kustannuksia, jolloin ne ovat täsmälleen samat tehdäänkö siipiä yksi tai 100. Jos siiven tuotanto kustannukset ovat esimerkiksi 10.000,-, niin se on sitten rikotun siiven kustannus. Varasiipiä on valmistettava joka tapauksessa, kuskista riippumatta, määrä tietysti voi vaihdella rikkoutumiskokemusten perusteella.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Tavallaan kuuluvat, mutta suunittelukustannukset ovat uhrattuja kustannuksia, jolloin ne ovat täsmälleen samat tehdäänkö siipiä yksi tai 100. Jos siiven tuotanto kustannukset ovat esimerkiksi 10.000,-, niin se on sitten rikotun siiven kustannus. Varasiipiä on valmistettava joka tapauksessa, kuskista riippumatta, määrä tietysti voi vaihdella rikkoutumiskokemusten perusteella.
Mutta jo nyt valmistetut varasiivet olisivatt pois seuraavasta kisasta/sessiosta. Eli niitä täytyisi valmistaa lisää. Ellei niitä ole sitten muutenkin tarkoitus vaihtaa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Pitää varmaan jo siirtää tekniikkakeskusteluun...
Siiven valmistuskustannukset ovat suhteellisen korkeat, koska ne tehdään täysin käsin. Vähän aikaa sitten oli dokumentti, muistaakseni JIM:lä, Williamsin tehtaasta. Tuotantoprosessi näytti menevän ihan samalla tavalla kuin reilu kymmen vuotta sitten, kun Tyrellillä, josta enemmän tietoa.
Eli siipiä tosiaan tehdään vain ihan muutama. Koska koko prosessi ei ole mitenkään sarjatuotantoon suunniteltu, siipien rikoontuessa, nistä voi ihan hyvin tehdä seuraavasta vähän parannellun. koska valmistus on ihan yhtä helppo/vaikea, kuin edellisenkin.
Olen sitä mieltä, etä F1:ssä suunnittelukustannukset pitää pääosin laskea näissä valmistuskustannuksiin, edellä mainituista syistä.
Btw: materiaalin osuus tuossa lähestyy melkein nollaa. Valmistuskulut tulee varmaan yli 95% palkoista.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
http://www.youtube.com/watch?v=JHRsMoRfOA8

Tämän videon nähtyäni toivon tosissani, että kukaan ei ota Grosjeania. Vaikuttaa mukavalta persoonalta, mutta kuskina on täysin epäkypsä F1:siin, GP2 mestaruuskin taisi olla vain hyvää onnea. Kaveri sopis hyvin WTCC:hen tai Rallycrossiin.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
http://www.youtube.com/watch?v=JHRsMoRfOA8

Tämän videon nähtyäni toivon tosissani, että kukaan ei ota Grosjeania. Vaikuttaa mukavalta persoonalta, mutta kuskina on täysin epäkypsä F1:siin, GP2 mestaruuskin taisi olla vain hyvää onnea. Kaveri sopis hyvin WTCC:hen tai Rallycrossiin.
Toden totta! Kaveri on nopee, mut yrittää liikaa ja siitähän ei tule kuin romua aikaseksi. Ihmeen kauan ne on katellu noita toilailuja ja vielä toinen tsäänssi on annettu. Harvemmin sitä toista tilaisuutta kenelekään annetaan, tää sälli sössii senkin. EI todellakaan kuulu ykkösiin. Koppiautoihin vaan, siellä saa vähän kontaktia ottaakin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kun noita katselee, niin ajatus herää, että missä miehen katse on kun se ajaa? Ei tunnu ainakaan olevan edessä ajavassa autossa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kun noita katselee, niin ajatus herää, että missä miehen katse on kun se ajaa? Ei tunnu ainakaan olevan edessä ajavassa autossa.
Kehottaisin kiinnittämään huomiota käsiin tästä kohdasta alkaen.

Toivottavasti kyseessä oli vioittunut ohjaus.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Joo kaveri vaikuttaa olevan kykenemätön jarruttamaan vaikka edessä tila kutistuu pois. Liian monta samanlaista.

E:Ja toi Sue-me:n postaus, itsekin ihmettelin että miksi se väkisin vääntää sitä oikealla olevaa päin. Ehkä se vain näytti siltä. Toivottavasti.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kun noita katselee, niin ajatus herää, että missä miehen katse on kun se ajaa? Ei tunnu ainakaan olevan edessä ajavassa autossa.
Grosjeanin pelaamisesta tulee ihan mieleen live-for-speed online-kisat. Ne kaveri (ainakaan joitain vuosia sitten) eivät osaa törmäilemättä tavallisuudesta poikkeavilla linjoilla. 5 rinnakkain ekaan mutkaan ja kaikki kuvittelevat voivansa ajaa aika-ajokierrosta. Yliyritys sumentaa järkevän toiminnan?
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Mahtava video :D :alppu:
"the guys confirmed that...it was the first lap nutcase again, Grosjean" :thumbup:

Sanottakoon että F1 olisi kyllä pari pykälää tylsempi ilman Grosjeania ja Maldonadoa. En nyt sitä meinaa että pitäisi olla jatkuvaa romurallia mutta nopeus+kolariherkkyys on katsojan kannalta aika viihdyttävä yhdistelmä. Toki siinä kohtaa kun alkaa suomalaisia kilkkaamaan radalta niin loppuu se huumori :thumbfh:
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Kehottaisin kiinnittämään huomiota käsiin tästä kohdasta alkaen.

Toivottavasti kyseessä oli vioittunut ohjaus.
Tai autot on jotenkin jumittunuteet. Luultavasti yrittää estää spinnaamisen, ja korjausliikeet tuossa näyttävät kuin tahalteen kiilaisi.
Muutenkin suurinosa videon tapahtumista joko eivät ole Grosjeanin vikoja, tai ovat normaaleja tilanteita, joita on sattunut kaikille. Lynkkausmentaliteetti on vahva.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös