Kotimaisen median huonoimmat F1-jutut

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Aika kiusallisen oloista on taas F1-extran meininki. Kaverit aivan ulapalla tuttuun tyyliin.
Toi Saari->Pulkkinen -vaihdos pistää kyllä pakan täysin sekaisin aina.

Ja Salon Mika aloittaa noi haastattelut melkein aina "Moro Valtteri yms...":thumbdown
Haastattelun oppitunnille Salon poika!
Mun mielestä toi on just hyvä. Salon tarkoitus onkin haastatella "kaverina", kuten itse sanoo, eikä esittää mitään reportteria.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niinpä, rennolla otteella, niin saa haastateltavistakin enemmän irti.
Nimenomaan. Suomalaisten osalta tuo nyt on selviö, mutta kun nuo tv-hemmot ja tallityypit tapaa toisiaan 20 kertaa vuodessa, niin parempi vaan, että ollaan rennoissa väleissä. F1:ssä on ihan liikaa jäykkyyttä ja tehtyä glamouria.

[OFFTOPIC]Ei kuulu kotimaiseen mediaan, mutta SKY yritti lanseerata uuden "Brundle puhuu taviksille"-osion, eli että Martin haastattelee gridiin päästettyjä vippejä. Aluksi kukaan ei reagoinut Brundlen do you speak English-kysymykseen mitenkään ja kävelivät vain ohi ja kun yksi välttävästi englantia osannut löytyi, sillä ei ollut mitään mielenkiintoista sanottavaa. Tässä vaiheessa laitoin myötähäpeästä äänen pois ja menin tekemään naposteltavaa keittiöön. Karahtaa ne isommatkin mediayhtiöt välillä kiveen. ;)[/OFFTOPIC]
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/05/1555153/top-10-ikimuistoisimmat-monacon-gpt

2) 1996: Kolme autoa maaliin

On melkoisen harvinaislaatuista, että ainoastaan kolme autoa selviytyy F1-kisassa maaliin saakka. Olivier Panis lähti kilpailuun lähtöruudusta 14, mutta edellä olevien keskeytykset ja hieno ohitus Eddie Irvinestä toivat ranskalaiselle hänen ainoan osakilpailuvoittonsa. Kisan edetessä yksi toisensa jälkeen joutui jättämään kisan kesken kolareiden ja teknisten ongelmien kanssa ja lopulta vain neljä autoa kiersi rataa viimeisillä kierroksilla. Karl-Heinz Frenzen päätti vetäytyä pilttuuseen, kun oli kuitenkin jo kilpailussa viimeisenä ja lopulta vain Panis, David Coulthard ja Johnny Herbert ylittävät maalilinjan.

:D :D
 

Laatikkokauha

Well-known member
Liittynyt
7.8.2008
Viestit
1187
Kerrankin TOP3 meni maikkarilta oikein, eikä sinne nostettu jotain klassikoita tyyliin "Kimi voitti 2005!!!".

Tosin minusta listalle olisi pitänyt nostaa ainakin vuoden 1970 GP.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Melkoista 'uutisointia'. Alempana koko juttu, ettei tarvitse klikata linkkiä tuolle roskasivustolle.

Räikkönen katon kautta ohi?

Monacon F1-rata tunnetaan erityisesti 360 metrin pituisesta tunnelistaan, jossa hyvinkin erikoiset ohitukset olisivat teoriassa mahdollisia.
Monia formulafaneja on askarruttanut, voisiko F1-autolla ajaa ylösalaisin Monacon tunnelissa, kuten Riemukupla teki elokuvassa päihitettyään päävastustajansa Monte Carlon rallissa?

Kokeneen F1-insinöörin Pat Symondsin mukaan se on teknisesti mahdollista.

-Kun F1-auto menee ylösalaisin, vauhtia pitää olla muistaakseni vähintään 150 km/t, niin auto pysyy kiinni katossa.

-Siinä nopeudessa F1-auto kehittää niin paljon downforcea, että se ylittää auton painon. Se riittää pitämään auton kiinni tunnelin katossa, nykyisin Marussia-tallin teknisenä konsulttina työskentelevä Symonds sanoi taannoin Veikkaajassa.

Monacon F1-kilpailu alkaa kello 15 Suomen aikaa. Kimi Räikkönen yrittää nousta ylöspäin kahdeksannesta lähtöruudusta.

Janne Aittoniemi
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Olisi mielenkiintoinen lisä tuo, kun joka radan pisimmille suorille rakennetaisiin putki. Saa vähän tarkemmin ohittajakin miettiä pää alaspäin ollessaan: "avatako siipi, vai eikö? Kas siinä pulma!"
 

80CC

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
298
Olisi mielenkiintoinen lisä tuo, kun joka radan pisimmille suorille rakennetaisiin putki. Saa vähän tarkemmin ohittajakin miettiä pää alaspäin ollessaan: "avatako siipi, vai eikö? Kas siinä pulma!"
:D:thumbup:
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Rallia, Maikkarilta;

WRC-pomo Jarmo Mahonen harmitteli Nokian ja MM-sarjan yhteistyön päättymistä.

Mähönen myönsi, että Nokian vetäytyminen on merkittävä isku koko sarjalle.
:rolleyes:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
:p Tarpeeksi kun viljellään mähöstä niin se alkaa tarttua vielä laajemmallekin.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Sportti.com läjäyttää

Uutinen ihan kiintoisasta aiheesta, mutta miten uutisoitu
"Kansainvälinen autoliitto FIA on ilmoittanut, ettei Red Bull saa käyttää autonsa pohjalevyssä reikää, joka parantaa downforcea. FIA on selvittänyt sääntöjään ja määrännyt Red Bullia tukkimaan reikänsä. Muussa tapauksessa Red Bullin suoritukset hylätään tulevissa kisoissa.

Pohjalevyssä ollutta reikää Red Bull käytti ensimmäistä kertaa Monacon GP:ssä, jossa tallin kuljettaja Mark Webber ajoi voittoon. Red Bullia uhattiin protesteilla, mutta kisan jälkeen protesteja ei jätetty.
"
(Lähdettä en tiedä, FIA.com ja formula1.com eivät asiasta mitään mainitse, eikä autosport myöskään)
Ensinnäkin sitä "viiltoa" ei varmasti tarvitse tukkia, vain hieman muuttaa, toisekseen, muistaakseni Horner sanoi että se on ollut käytössä kauden alusta asti ja FIA:lla hyväksytetty etukäteen. Eli uutisessa oli oikein..nimet?:rolleyes:

Tuossa lisää siitä reiästä:
formula1.com
 
Ylös