Lieneekö sportti.comin tilastonikkarit katsellee tilastoista, että kun 98, 03 ja 06 on loppupisteissä ollut yli yhden kisan maksimipisteet erona mestarin ja kakkosen välillä, ei mestaruus ole voinut ratketa viimeisessä kisassa. Tai jotain muuta yhtä hämmentävää ja tyhmää.Tai 2003, tai 2006.
Sinänsä lopputekstissä ne on oikeessa, koska puhuvat vain mainitsemistaan kerroista.
2003 Kimin ja Schumin ero oli kaksi pistettä joten ei selitä ainakaan täysin.Lieneekö sportti.comin tilastonikkarit katsellee tilastoista, että kun 98, 03 ja 06 on loppupisteissä ollut yli yhden kisan maksimipisteet erona mestarin ja kakkosen välillä, ei mestaruus ole voinut ratketa viimeisessä kisassa. Tai jotain muuta yhtä hämmentävää ja tyhmää.
Ja nyt Timppa kenties naureskelee kun sai hajotettua jonkun sanomisillaanTimppa sanoi MTV3-lähetyksen insertissä että Schumi aloitti 19 vuotta sitten uransa. :mad_old::wall:
Ei kaikki suomalaiset ole perehtyneet F1:ten historiaan.
Eihän sillä ole mitään merkitystä. Olisi silti syytä kertoa mikä se yllättävä nimi on kun sitä kerran otsikossa mainostetaan.Ei kaikki suomalaiset ole perehtyneet F1:ten historiaan.
Iltasanomat jatka valitsemallaan linjalla. Valtteri Bottas ja Emilia.Onks D'Ambrosio suomalaisille niin familiaari kaveri, että siitä riittää pelkkä etunimen maininta? Vähän niinku Prince. Tai Tupac.
F1-sarja kutistumassa - ensi kaudella vain 11 tallia?
Formula ykkösten MM-sarja näyttäisi kutistuvan 11 tallin koitokseksi. Lauantaina julkistetusta kauden 2013 osallistujalistasta kun puuttuu espanjalaistalli HRT.
Kolmen kautensa aikana nolla pistettä koonnut HRT on myynnissä, mutta kovin suuria odotuksia ei tällä kaudella MM-sarjan jumboksi jääneen tallin kauppaamiselle ole. Nyt näyttää siltä, että tallista tulee ensimmäinen toimintansa lopettanut F1-talli sitten japanilaisen Super Agurin, jonka taru päättyi kaudella 2008.
Listassa olevista talleista vain viisi ilmoitti molemmat kuljettajansa, ja sekä Sauber että Toro Rosso jättivät molemmat kuljettajapaikkansa tyhjäksi. Siitäkin huolimatta, että molemmat ovat jo aiemmin ilmoittaneet kuskivalinnoistaan.
F1-paluukaudellaan tänä vuonna numerolla yhdeksän ajanut Lotuksen Kimi Räikkönen kisaa ensi vuonna numerolla seitsemän. Debyyttinsä autourheilun kuninkuusluokassa tekevä Williamsin Valtteri Bottas puolestaan ajaa numerolla 17.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/12/1667210/fia-julkaisi-f1-tallilistan---yksi-on-poissaFIA julkaisi F1-tallilistan - yksi on poissa
Kansainvälinen autoliitto FIA on julkaissut listan ensi kauden F1-talleista.
Listalla on mukana vain 11 tallia, sillä talousvaikeuksiin ajautunut HRT ei ole maksanut ensi kauden osallistumismaksuaan, joten se on poistettu MM-sarjaan osallistuvien tallien joukosta.
FIA:n lista vahvistaa myös Kimi Räikkösen ja Valtteri Bottaksen ensi kauden kilpailunumerot. Räikkönen saa Lotus-autoonsa numeron 7. Bottaksen Williamsia koristaa numero 17. Numerolla 1 ajaa tietysti hallitseva maailmanmestari Sebastian Vettel.
Numerolistan kiinnostavin yksityiskohta on se, että Nico Rosberg saa Mercedes-tallissa pienemmän numeron kuin uusi tallikaverinsa Lewis Hamilton, vaikka keräsi viime kaudella englantilaista vähemmän pisteitä. Nicon autoon maalataan numero 9 ja Hamiltonin autoon numero 10. Yleensä tallikavereista pienemmän numeron saa edelliskaudella paremmin sijoittunut kuljettaja, mutta tallit saavat vapaasti päättää, miten jakavat saamansa numerot kuljettajilleen.
Liittyykö se tuohon uutiseen jollain tavalla?Honda, Toyota tahi BMW eivät tietääkseni ole menneet konkurssiin?
Ei ole ollut tapana. Ainakaan Mersulla.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/12/1667210/fia-julkaisi-f1-tallilistan---yksi-on-poissa
Eikös aiemmin tallissa ollut kuljettaja saa yleensä pienemmän numeron, kuin sinne uutena tuleva?