Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Toivottavasti Lotus ottaa tosiaan käyttöön tuon vihreän värityksen. Se on kyllä sen verran hienon näköinen. Todennäköisesti tuota vihreää siinä autossa onkin, kun logossakin on.

Kulta-musta väritys on ihan jees, mutta vähän epäilen miten se istuisi nykyisten autojen kanssa. Se pitäisi sommitella jotenkin hienosti, niin sitten se voisi jopa näyttää hyvältä. :thumbup:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
mikäli kaikki menee ns. putkeen, niin Lotus saattaa parin vuoden päästä olla suhteellisen vahva talli. Heikin kannalta hyvä sopimus.
Alkuun tulee olemaan vaikeaa, mutta 2011 ja 2012 tulokset voivat olla yllättävänkin hyviä. Se tosin nähdään vasta sitten :alppu:
Aikanaan nähdään milloin Lotus tulee olemaan taas voittaja talli seuraavan kerran (se olisi sitten Lotuksen historian tasan 80 voitto) tai ei jopa koskaan enää, mutta viimeisin Lotuksen voitto on vuodelta 1987 Ayrton Sennan ajamana Detroitin GP:ssä. On huomattavaa että Lotuksella joskus kilpailun voittaneista ajajista vain kolme elää enää. Colin Chapmanin perustama talli on kohdannut huippuhetkien lisäksi suuria tragedioita: Clark, Rindt, Peterson ja Alan Stacey saivat surmansa Lotuksen ratisssa-jälkimmäiset kaksi itse GP:ssä. Tallin menestys perustui alussa Champmanin ja Clarkin yhteistyöhön, jota seurasivat Hillin, Rindtin, Fittipaldin ja Andrettin mestaruudet. Innes Ireland toi Lotus tallille sen ensimmäisen voiton vuonna 1961, joskin Stirling Moss oli tuolloin voittanut Rob Walkerin yksityisesti omistamalla Lotuksella jo neljä GP:tä, joista ensimmäinen Monacossa vuonna 1960. 27 vuotta myöhemmin Ayrton Senna toi Lotukselle sen 79 ja viimeisen voiton.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Veikkaan Lotuksen väritykseksi keltaista ja tummanvihreää/mustaa. Sopii sekä Lotukselle, että Protonille ja sopiihan siihen se Malesian lipun keltainen tähtikin:doubtful:
EDIT: Jaa..logo onkin jo julkaistu..
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14281
Petronasin meneminen Mersulle ja Sauberille on kyllä kieltämättä hieman huono juttu Lotukselle mutta jos on muita sponsoreita ja rahoitus pelaa niin hyvä juttuhan se vain on. Ensi kaudesta voidaan odottaa ihan hyvää aloittelevalle tiimille.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Trulli denies Lotus affiliation
Former Renault and Toyota Formula One driver Jarno Trulli has today denied any association with the Lotus F1 team, claiming that he will not be driving for the Malaysian-based outfit next season.

Lotus today announced that they had signed Heikki Kovalainen and someone called Jarno Trulli for the 2010 season, but the Italian says that he is not in any way linked to Lotus’ new signing.

“That’s not me,” an angered Trulli told journalists. “I have nothing to do with Lotus and will be commencing legal action for their improper use of my name.”

Trulli’s lawyer was contacted for a statement, which read: “My client, Jarno Trulli, has no relationship whatsoever with the Lotus Formula One team. The team have simply appropriated the glamorous and historic name of one-time Grand Prix winner Jarno Trulli and are wrongly using it to give their driver an air of historicity and past glory. Clearly this is unacceptable.”

Rumours on the identity of the “Trulli” signed by the team have been widespread, though nothing is yet certain – however, Fairuz Fauzy was spotted yesterday in Kuala Lumpur purchasing a false nose and a comically long brown wig.

The team’s technical director Mike Gascoyne was unfazed by threats of legal action when contacted, hard at work in the outfit’s Norfolk base. It is rumoured that Gascoyne is devising a whole new powertrain for Lotus’ first F1 car, to be launched in January, based upon harnessing the energy generated by Colin Chapman spinning in his grave.
Tämä siis on huumoria.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Melko aikainen aprillipila. :doubtful:

edit: Ei kun tuo onkin huumorisivusto.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Aikataulu ja tavoitteet

Lotus aikoo tuoda autonsa talven toisiin testeihin 17.2. Barcelonan kisaan pitäisi jo tulla ensimmäinen iso päivitys.

Tavoitteet ovat edelleen korkealla: keskikastiin pitäisi yltää. Q1:ssä tippuu 8 autoa, eli saman verran kuin niitä uusissa tiimeissä on. Jos Lotus on näistä paras, kuten tavoite on, niin se olisi ensimmäisenä tiputtamassa vanhempia talleja edeltään. Ja Q2:een pääsy nostaisi tallin samalla keskikastiin.

Kauden loppuun mennessä Gascoyne haluaa päihittää Force Indiat ja Toro Rossot, ja muut mahdollisesti rämpivät tiimit - ehkä Sauberit.

Autosport
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Ihan pätevät tuntuu olevan tavoitteet Gascoynella. :)

Ne talvitestit menevät kai näin:
1.-3.2. Valencia
10.-13.2. Jerez
17.-20.2. Jerez
25.-28.2. Barcelona


Lähde: F1fanatic.co.uk

Lotus tulee siis mukaan kolmanteen testiin (auto julkistetaan 5. helmikuuta). Ilmeisesti Lotuksella on testeissä mukana vain yksi auto, vaikka Gascoyne tuntuukin toivovan, että Lotus saa toisenkin auton mukaan kahdeksi viimeiseksi testipäiväksi.

Itse toivon, että Gascoynen ennustus Lotuksen edistymisestä keskikastin talliksi kauden 2010 mittaan käy toteen. Lisäksi toivon Heikin päihittävän Jarnon sitä selkeämmin mitä pidemmälle kausi etenee. Siinäpä olisikin sitten hyvät lähtökohdat, joista tuloksia voi lähteä edelleen parantamaan kaudella 2011. :thumbup:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Jos testiajat ovat nuo Hipin ilmoittamat, niin miksei Lotus tule jo mukaan toisiin testeihin 10-13.2 Jereziin?

Mitä järkeä on jättää väliin yksi testikerta, jos autokin on jo julkaistu? Ainut syy on, ettei auto sillon ole varsinaisesti kasassa, eikä näin ollen edes valmis radalle ja tällä höpinällä etuajasta houkutellaan sponsseja, tms.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ymmärtääkseni Gascoyne sanoi, että auto näytetään yleisölle (eli "julkaistaan") Jerezissä. 5.2. on tarkoitus ottaa ensimmäiset savut ja tämä tapahtunee tehtaalla... sitten kun auto saadaan käymään ilman ongelmia ja vaihteet loksahtelemaan päälle, niin on varmaan järkevintä suunnata lähimmälle lentokentälle/testiradalle Englannissa kokeilemaan pysyykö ihan kaikki palat paikoillaan, eikä rahdata juuri niputettua keksintöä Espanjaan asti, kun ei ole varmaa saadaanko sillä ajettua lainkaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Ymmärtääkseni Gascoyne sanoi, että auto näytetään yleisölle (eli "julkaistaan") Jerezissä. 5.2. on tarkoitus ottaa ensimmäiset savut ja tämä tapahtunee tehtaalla...
5. helmikuuta tuntuu tosiaankin olevan Lotuksen uuden moottorin ensimmäisen käynnistämisen päivämäärä. itv-f1.com siteeraa Gascoynea näin: "We had been looking at firing up our engine for the first time on 12th February, but with the efforts everyone’s been putting in we have now been able to bring that forward to 5th February".
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Samaa mieltä Oton kanssa. Uuden tallin ei kannata turhaan kiirehtiä, vaan katsoa että auto toimii ja sitten vasta mennä testeihin ihmettelemään muiden vauhtia. Kuitenkin talli varmaan hakee alkukauden toimintatapojaan ennen kuin kaikki loksahtaa kohdalleen. Kokematon tiimi, jossa on onneksi hyvä tekninen johtaja ja asiansa osaavat kuljettajat jotka omalla panoksellaan varmasti auttaa tallia eteenpäin. Maltti on valttia.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
plaza.fi sanoi:
Tony sanoi: miksei Jarno ja Heikki? Vastasin: joo joo, unohda se. Mutta Tony ilmoitti tallin etenevän pitkäaikaisella projektilla ja haluavan ajajan, jolla on mahdollisuuksia saavuttaa tuloksia ja tuoda tallille sponsoreita 20 miljoonan euron edestä, kertoi Gascoyne, jokaoletti ensin, että toiseen autoon otettaisiin tallipaikastaan maksava kuljettaja.
Hmm, on niin huonoa suomea, ettei tuosta ota selvää mitä oikeasti on sanonut. "Unohda se", mitä tuolla tarkoitetaan? Unohda Heikki ilmeisesti?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hmm, on niin huonoa suomea, ettei tuosta ota selvää mitä oikeasti on sanonut. "Unohda se", mitä tuolla tarkoitetaan? Unohda Heikki ilmeisesti?
"From very early on, Tony said: why not Jarno and Heikki? I sort of went... 'yeah, yeah, yeah. Forget it!' Autosport

Ymmärrän tuon siten, että Mike piti kahden kokeneen kuskin saamista haihatteluna eikä uskonut Fernandesin saavan hankittua tuon luokan kuskiparia. Gascoyne tietenkin halusi kaksi kokenutta kuskia, muttei uskonut niitä saavansa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös