Kimi Räikkönen kaudella 2010 - yksi teoria

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Macin olisi kannattanut palkata parikello. Yhtä hyvä kuin button, mutta ei enää kuvittele itsestään liikoja ja on osoittautunut hyväksi kakkoskuskiksi. :D
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Macin olisi kannattanut palkata parikello. Yhtä hyvä kuin button, mutta ei enää kuvittele itsestään liikoja ja on osoittautunut hyväksi kakkoskuskiksi. :D
Mutta Button tuo numeron yksi talliin, joten McLaren olisi taas varikkopiltuiden ensimmäisenä ja mietipä mikä markkinastatus sillä on, kun tallissa on maailmanmestareita kaksinkappalein kahdelta viime vuodelta ja vieläpä kummatkin brittejä brittitallissa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mutta Button tuo numeron yksi talliin, joten McLaren olisi taas varikkopiltuiden ensimmäisenä ja mietipä mikä markkinastatus sillä on, kun tallissa on maailmanmestareita kaksinkappalein kahdelta viime vuodelta ja vieläpä kummatkin brittejä brittitallissa.
Siis Tiimipisteiden mukaanhan varikkojärjestys menee, ei kuskin ed. kauden sijotuksen mukaan.
Numero kyllä tulisi hallitsevan mestarin mukana, ei muuta.

edit. esim -07 McLarenia rangaistiin vakoiluskandaalissa, ei kuljettajia, tästä syystä Mäcci menetti koko kauden pisteet ja määrättiin viimeseen pilttuuseen varikkosuoralla seuraavaksi vuodeksi.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Button mäcille, jolloin saadaan britit tyytyväiseksi ja Button saa kaipaamansa palkankorotuksen ja McLaren säästää kasapäin rahaa verrattuna siihen, että palkkaisivat Kimin. Sitten vielä Heidi Brawnille, jolloin mersu saa tulevaan nimikkotiimiinsä saksalaisen kuskikaksikon ja Brawn säästää rahaa kun Heidi ajaa halvemmalla kuin Button. Win-win tilanne ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi tietysti suomalaiset, jotka joutuvat katselemaan Heikin rämpimistä pikkutallin autolla jossain takarivissä. Kimihän on jo ilmoittanut ettei häntä kiinnosta muu kuin McLaren ja kun se paikka menee Buttonille, niin ei auta muuta kuin lopettaa ura ykkösissä kunniakkaasti Ferrarilta saatuihin potkuihin. ;)

Omassa päässä kehiteltyä, jolloin luotettavuusarvo on vähintään kertaluokkaa parempi kuin jotkin uutislähteet. :frank:

Edit: jos tämä toteutuu, niin riipasen kyllä sellaset kaatokännit pettymykseen että herään vasta ekan kisan aika-ajoihin. :mad:
Varsinkin tuo editointi sai repeämään totaalisesti :D
Mutta jos totta puhutaan, niin ei edes mahdoton skenaario, ikävä kyllä...

Tjaa niin joo taitaakin mennä. Kiitoksia! ;)
Nou proplemo :)
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Button mäcille, jolloin saadaan britit tyytyväiseksi ja Button saa kaipaamansa palkankorotuksen ja McLaren säästää kasapäin rahaa verrattuna siihen, että palkkaisivat Kimin. Sitten vielä Heidi Brawnille, jolloin mersu saa tulevaan nimikkotiimiinsä saksalaisen kuskikaksikon ja Brawn säästää rahaa kun Heidi ajaa halvemmalla kuin Button. Win-win tilanne ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi tietysti suomalaiset, jotka joutuvat katselemaan Heikin rämpimistä pikkutallin autolla jossain takarivissä. Kimihän on jo ilmoittanut ettei häntä kiinnosta muu kuin McLaren ja kun se paikka menee Buttonille, niin ei auta muuta kuin lopettaa ura ykkösissä kunniakkaasti Ferrarilta saatuihin potkuihin. ;)

Omassa päässä kehiteltyä, jolloin luotettavuusarvo on vähintään kertaluokkaa parempi kuin jotkin uutislähteet. :frank:

Edit: jos tämä toteutuu, niin riipasen kyllä sellaset kaatokännit pettymykseen että herään vasta ekan kisan aika-ajoihin. :mad:
Ihanan masokistinen visio, mutta luulen että suomalaisten lisäksi tyytymättömiä kyllä löytyisi myös McLarenilta ja Brawnilta, koska siellä varmasti tällöin tiedettäisiin että kuskiparit ovat selvästi alle sen mitä olisi ollut saatavilla. Tämä avaisi Red Bullille ja jopa Ferrarille mahdollisuuksia.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Siis Tiimipisteiden mukaanhan varikkojärjestys menee, ei kuskin ed. kauden sijotuksen mukaan.
Numero kyllä tulisi hallitsevan mestarin mukana, ei muuta.

edit. esim -07 McLarenia rangaistiin vakoiluskandaalissa, ei kuljettajia, tästä syystä Mäcci menetti koko kauden pisteet ja määrättiin viimeseen pilttuuseen varikkosuoralla seuraavaksi vuodeksi.
Näinhän sen piti olla, mutta eikös Bernie tullut hätiin ja jossain vaiheessa 2008 aikana McLaren saatiin lähemmäs varikon ykköspäätyä? Perusteluna jotain sellaista, että tilat on liian ahtaat Mäkille siellä perällä. Tosiasiassa kyse oli vain loogisesta jatkosta sille, että Bernie ensin pelasti Mäkin sarjasta sulkemiselta. Bernie valvoi lompakkonsa etuja jälleen.

En tosin muista missä kaikissa kisoissa McLaren pääsi parempiin varikkobokseihin kuin mihin heidän olisi 2007 nimellisen sijoituksen mukaan pitänyt joutua.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
En tosin muista missä kaikissa kisoissa McLaren pääsi parempiin varikkobokseihin kuin mihin heidän olisi 2007 nimellisen sijoituksen mukaan pitänyt joutua.
Muistasin että vanhemmilla radoilla Mäcci pääsi jonnekin puolivälin tienoille, johtuen vanhoista varikkotiloistajoissa ei olis tila riittänyt.
Uusilla/uudemmilla radoilla sitten olivat viimesessä boksissa kyllä...
En tosin muista maksoiko Mäcci jopa niille "taaksejääneille" tiimeille tuosta paremmasta tilasta jotain...

Mutta juu, Berniehän siellä sohlas taas :) Mutta pointti oli että vaikka Buttonin ostaisikin, ei sillä ykköspaikkaa rivistössä heru.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Mutta Button tuo numeron yksi talliin, joten McLaren olisi taas varikkopiltuiden ensimmäisenä ja mietipä mikä markkinastatus sillä on, kun tallissa on maailmanmestareita kaksinkappalein kahdelta viime vuodelta ja vieläpä kummatkin brittejä brittitallissa.
Olisi melko naiivia kuvitella, että tämä ei painaisi vaakakupissa lainkaan, vaikka sitä ei kukaan ääneen sanokaan. Kuulostaa jo lähtökohtaisesti paljon paremmalta sponseiredenkin näkökulmasta kuin helvetin kallis tuppisuuräikkönen.

Ja tämä siis ilman sarvia ja hampaita.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Olisi melko naiivia kuvitella, että tämä ei painaisi vaakakupissa lainkaan, vaikka sitä ei kukaan ääneen sanokaan. Kuulostaa jo lähtökohtaisesti paljon paremmalta sponseiredenkin näkökulmasta kuin helvetin kallis tuppisuuräikkönen.

Ja tämä siis ilman sarvia ja hampaita.
Totta kai se painaa vaakakupissa ja siksi varmaan Button otettaisiin. Vodafonehan on jo aikaisemminkin ilmaissut halunsa. Tuohon en enää usko, että Kimi vaatisi älytöntä palkkaa. Hän olisi jo tippunut neuvotteluista pois, kun tarjokkaita on yllin kyllin.

Mitähän Ross Brawnilla on sitten mielessä, jos hän ei ole kiinnostunut kisaamaan Jensonista?
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kuulostaa jo lähtökohtaisesti paljon paremmalta sponseiredenkin näkökulmasta kuin helvetin kallis tuppisuuräikkönen.
Jolla on kuitenkin kaikkein laajin fanipohja maailmassa ja suurin osa niistä bernien unelmamaailmassa, aasiassa. jätetään nyt toki 20 % lajia seuraavista ihmisistä ulos F1:stä, sillä tehdään entistä parempaa tulosta, joo.

Kimi ajaa kyllä vielä ens kaudella f1:stä.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Kyllä nyt jossain on asemasota käynnissä koska Nicon paikkaa ei myöskään ole vielä julkistettu. :rolleyes:

Eiköhän ne Robertsonit sen paikan McLarenilta ota jos kerta on enää ainoa tavoite. Varmaan taas Kimi ainoa joka ei ole asiasta huolissaan. :wink:
 

wilzu

<o/
Liittynyt
3.11.2009
Viestit
4
Realismiahan on ollut jo useemman vuoden se, että kuskien taidot eivät ole se "the most important matter" kuskeja valitessa. Enemmän vaikutttaa- ta-daa- raha. Eli minkälainen kuljettaja on sponsorointi- sekä showmielessä. Todennäköisempänä pitäisin McLarenille juurikin esim. Nappi + Hämis rahantekokonetta, kuin kahta tasavahvaa kuskia ( Hämis + Räkä ). :doubtful:

Nappihan vaikuttaa juuri passelilta kakkoskuskilta. On mainetta, notta voi mainostustilaisuuksissa keikistellä, ja vauhtia kerätäkseen ne tarvittavat irtopisteet, jos talli on kaudella vauhdissa mukana. Hamilton taas on Kovalaisen kustannuksella osoittanut olevansa huomattavasti parempi kuljettaja, kuin keskikasti sarjassa -> ykköskuskin elkeitä. Sama toistunee keskitasoNapinkin kohdalla.

Mielestäni aika lähellä totuutta lähentelee Valentino Rossinkin toteama 20-80 periaate. Eli fYkkösissä auto tekee 80% ja kuljettaja 20% nopeudesta. MotoGP:ssä tämä taas päinvastoin. Laimentavana asianhaarana toki voidaan ottaa kuljettajan panos auton kehitykseen -> luvut 10% kohti fifti-fiftiä, niin piilee rosenteissa totuuden siemen. :idea:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Olisi melko naiivia kuvitella, että tämä ei painaisi vaakakupissa lainkaan, vaikka sitä ei kukaan ääneen sanokaan. Kuulostaa jo lähtökohtaisesti paljon paremmalta sponseiredenkin näkökulmasta kuin helvetin kallis tuppisuuräikkönen.

Ja tämä siis ilman sarvia ja hampaita.
Kyllä se varmasti vaikuttaa. Efekti on kuitenkin varsin lyhytaikainen, tuskin kestää koko kautta kuitenkaan, hyvä jos ensimmäisen puoliskon. Suurin vaikutus lienee kauden alla kun on pelkkiä odotuksia, ei vielä tietoa kilpailukyvystä. Silloinhan paperilla kaikki näyttää niin hyvältä. Kuten esimerkiksi Alonso ja #1 Mäkillä 2007 alla. Mutta kuinka monta kisaa tarvittiin ettei kukaan enää ajatellut niitä numeroita autojen nokissa ja kuskien aiempia saavutuksia? Ja mikä hyöty siitä enää silloin on sponsoreillekaan?

Eli, jos Buttonia harkitaan vain tämän numero ykkösen vuoksi, niin sillä voidaan saada lyhyeksi aikaa lisää markkina-arvoa, mutta Räikköseen verrattuna hävitään radalla kuitenkin heti alusta asti ja markkina-arvossakin luultavasti pitkässä juoksussa kun suurin huomio on kuitenkin aina parhaiten pärjäävissä kuskeissa ja talleissa. Ei se Buttonin number one ketään enää kiinnosta siinä vaiheessa kun kaveri ottaa turpaan jatkuvasti ja ihan muut kaverit ratkovat kisojen palkintopallisijat ja mestaruudet. Vai kuinka paljon huomiota keräsi Alonson #1 kauden 2007 loppupuolella, Kimin 2008 loppupuolella tai Hamiltonin 2009 loppupuolella?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jolla on kuitenkin kaikkein laajin fanipohja maailmassa ja suurin osa niistä bernien unelmamaailmassa, aasiassa. jätetään nyt toki 20 % lajia seuraavista ihmisistä ulos F1:stä, sillä tehdään entistä parempaa tulosta, joo.

Kimi ajaa kyllä vielä ens kaudella f1:stä.
Hmm, sinänsä olisikin mielenkiintoista nähdä ryhtyisikö Bernie toimiin Kimin avuksi jos tallipaikkaa ei muuten meinaa irrota? Muitahan hän on autellutkin, tai ainakin käynyt kuiskimassa kuskeista päättävien korviin.

En tosin halua oikeasti tämmöistä nähdä, se on vähän niin kuin maksukuskimeininki. Omilla ansioilla pitää saada.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mielestäni aika lähellä totuutta lähentelee Valentino Rossinkin toteama 20-80 periaate. Eli fYkkösissä auto tekee 80% ja kuljettaja 20% nopeudesta. MotoGP:ssä tämä taas päinvastoin. Laimentavana asianhaarana toki voidaan ottaa kuljettajan panos auton kehitykseen -> luvut 10% kohti fifti-fiftiä, niin piilee rosenteissa totuuden siemen. :idea:
No Alonso on ainakin kuuden kymmenyksen arvoinen. Toisaalta muut kuskit ovat helposti sen kahdeksan-yhdeksän kymmenyksen arvoisia... Olis muuten tosi hauskaa kun kuskit alkaisivat nokittelemaan toisiaan tässä asiassa, niin kuin show-painissa ja nyrkkeilyssä, kun uhitellaan ennen matsia.

Mutta mistäs noi prosenttiosuudet lasketaan? Absoluuttisesta kierrosajasta? Eli jos kierros kestää 90 sekuntia, niin kuskin osuus 20% on 18 sekuntia? Tuskin sentään. No ehkä se lasketaan koko gridin suhteellisesta nopeuserosta. Eli jos nopeimman ja hitaimman ero on nykyään 2 sekuntia, niin tällöin kuskin osuus olisi neljä kymmenystä. Se voisi pitääkin paikkansa. Mutta entäs sitten kun Fisi jää Kimistä sekunnin? Onko fysiikan lakeja rikottu? :confused:
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Ei jumankauta sentään tätä tallipaikkasotkua. Kuukausi sitten alkoi olla jo melko kypsynyt koko pyöritykseen, puhumattakaan nyt. Kimillä ja Robertsoneilla sentään taitaa olla selvät sävelet edelleen mitä halutaan ja jostain yksityiskohdista käydään sitä vääntöä. Toivottavasti sopu syntyy, Button ja Rosberg sitten Brawnille.

Saapas nähdä meneekö tässä vielä viikko vai kuukausi ennen kuin paikat on jaettu. Puolentoista kuukauden ajan on ollut sellainen fiilis, että eiköhän nämä ensi viikolla selviä. No eipä ole selvinnyt ja media lietsoo ja keksii huhuja minkä kerkeää. Internetin yksi varjopuoli on todellakin tämä älytön hulabaloo, jonka media saa päälle halutessaa ja useinhan he haluavat. Esimerkkeinä lähiajoilta formula ykkösten kuskiruletti ja tämä sikainfluessa. Aivan järjetöntä.:jaska:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös