Brasilian GP 2009 - Aika-ajot

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hyvällä pelisilmällä varustettu ohjaaja olisi voinut kaivaa ruutuun vaikka pätkiä viime vuosien klassisista hetkistä Brasiliassa, mutta ei niin ei.
Tuossa on vaan se ongelma, että oletat Maikkarin F1-lähetyksillä olevan ohjaaja. Itse luulen että Saari, JJ, Mustakari ja Pulkkiset saavat melkolailla vapaasti säveltää lähes mitä tahansa, eikä heidän "performanssiaan" kukaan liiemmin laadun näkökulmasta valvo. :eek:
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Sen verran pitää Fisiä puolustaa, että eipä siinä ihmeitä voi tehdä jos anti-stall ei toimi. Ei sitä autoa enää käyntiin saa potkimallakaan kun se sammuu.
Fisi painoi "engine kill switchiä" kun yritti pitää auton hanskassa. Ei siinä paljon anti-stall auta. :rolleyes:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Painot:

01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 661.0*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 656.5*
03 Ferrari Giancarlo Fisichella 683.5*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 651.5
05 BMW Sauber Robert Kubica 656.0
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 650.5*
07 Renault Fernando Alonso 652.0
08 Renault Romain Grosjean 677.2*
09 Toyota Jarno Trulli 658.5
10 Toyota Kamui Kobayashi 671.6*
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 671.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 659.0
14 RBR Renault Mark Webber 656.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel 683.5*
16 Williams Toyota Nico Rosberg 657.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 664.0
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 656.5
21 Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 680.0*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 672.0*
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 650.5
 

koivis

Well-known member
Liittynyt
18.10.2009
Viestit
72
Rää'ällä ja Kellolla suhtkoht köykäset autot... selittää osittain aika-ajoajatkin.
Vetteli ja fisico taas yrittävät jotain epätoivoisa yhden pysähdyksen taktiikkaa kenties?
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Puhtaampi puoli, kärkiporukassa Barichellon ohella kevyin auto ja KERS. Huomenna on täysi syy odottaa überstarttia Kimiltä.
Samoiten varmasti peräpäässä riittää tilanteita kun laarenitkin noin kevyitä.
 

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Painot:

01 McLaren Mercedes Lewis Hamilton 661.0*
02 McLaren Mercedes Heikki Kovalainen 656.5*
03 Ferrari Giancarlo Fisichella 683.5*
04 Ferrari Kimi Räikkönen 651.5
05 BMW Sauber Robert Kubica 656.0
06 BMW Sauber Nick Heidfeld 650.5*
07 Renault Fernando Alonso 652.0
08 Renault Romain Grosjean 677.2*
09 Toyota Jarno Trulli 658.5
10 Toyota Kamui Kobayashi 671.6*
11 STR Ferrari Jaime Alguersuari 671.5*
12 STR Ferrari Sébastien Buemi 659.0
14 RBR Renault Mark Webber 656.0
15 RBR Renault Sebastian Vettel 683.5*
16 Williams Toyota Nico Rosberg 657.0
17 Williams Toyota Kazuki Nakajima 664.0
20 Force India Mercedes Adrian Sutil 656.5
21 Force India Mercedes Vitantonio Liuzzi 680.0*
22 Brawn Mercedes Jenson Button 672.0*
23 Brawn Mercedes Rubens Barrichello 650.5
Alonson tulos tuossa pistää eniten silmään. Kymmenes sija antoi aiheen olettaa raskasta löpökuormaa, mutta onkin kevyelllä liikkeellä, ja silti jäi 9. sijasta lähes 8 kymmenystä. Ei kovinkaan vahva ajo siis, vai eikö auton säädöt ja keli vain osuneet yhteen? Eipä kyllä vauhti ollut ihmeellistä 1. tai 2. osiossakaan.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Jos rehellisiä ollaan niin nostan jopa hattua Alonsolle, että pääsi tuolla autolla edes Q3:seen.

Rellu näytti tänään vaikeimmalta autolta ajaa, kokoajan oli ohjaamo käsiä täynnä ja tallikaverikin veteli seinille.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Jos rehellisiä ollaan niin nostan jopa hattua Alonsolle, että pääsi tuolla autolla edes Q3:seen.

Rellu näytti tänään vaikeimmalta autolta ajaa, kokoajan oli ohjaamo käsiä täynnä ja tallikaverikin veteli seinille.
Mutta kuitenkin ihan Alonson perään (tai pikemminkin viereen) lähtöruudukossa. Kyseessähän on kuitenkin Alonson kehittämä auto :p.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Jos rehellisiä ollaan niin nostan jopa hattua Alonsolle, että pääsi tuolla autolla edes Q3:seen.

Rellu näytti tänään vaikeimmalta autolta ajaa, kokoajan oli ohjaamo käsiä täynnä ja tallikaverikin veteli seinille.
vielä rehellisempi kannattaisi olla
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
toivottavasti hippi & muut HK-fanboyt ovat ikionnellisia mc-kuskien bensapolitiikasta. saitte sen mitä olette vissiin koko kauden haaveilleet, huomenna nähdään sitten seuraukset
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2692
toivottavasti hippi & muut HK-fanboyt ovat ikionnellisia mc-kuskien bensapolitiikasta. saitte sen mitä olette vissiin koko kauden haaveilleet, huomenna nähdään sitten seuraukset
Jep, McLaren-kuskien keskinäinen ero bensalasteissa näyttää vaihteeksi hyvältä, ainakin ennen kilpailua.

EDIT:
Tarkennetaan nyt kuitenkin sen verran, etteivät McLaren-kuskien lähtöruudut vaikuta erityisen hyviltä kilpailusijoitusta ajatellen. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Brasilian aika-ajot vm. 2009 olivat todellisen F1-fanin testi. Kokonaisuudessaan erittäin hauska näytelmä, joka lopulta huipentui kymmenystaisteluun vailla vertaa.

Saari, Hra. pelaamisikkuna (formerly known as JJ Lehto ;) ) ja Pulkkinen onnistuvat poikkeusolosuhteissa (kuten Malesiassa tällä kaudella jo nähtiin) pitämään showta yllä suorastaan loistavasti.
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Luulen että polttoainekuorma alkoi painamaan enemmän kuin muilla. Tai sitten oli aivan kädetön suoritus Q2 hyvän kiekan jälkeen
Itseäni lainaten, se olikin se jälkimmäinen.

Ei ehkä vain kierros natsannut.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
toivottavasti hippi & muut HK-fanboyt ovat ikionnellisia mc-kuskien bensapolitiikasta. saitte sen mitä olette vissiin koko kauden haaveilleet, huomenna nähdään sitten seuraukset
Hehee, hauskoja nää sun jutut. Eipä noilla bensoilla kauheena väliä ole kun lähdetään tuolta häntäpäästä, silloin on monesti Heikilläkin raskas kuorma toiminut, mm. Belgiassa vastikään. Kysehän on aina ollut enemmänkin siitä että kun Macilla olisi mahdollisuus taistella paalusta, Hamilton sinne pistetään kevyellä autolla kun taas Heikillä on 5-10 kierrosta enemmän bensaa. Tämä ratkaisu ei ole Heikillä juuri koskaan toiminut, mutta ymmärrän jos ymmärryksessä on vikaa.

Toki voi olla että kevyt kuorma auttaa huomenna siihen että Heikki saisi hyvän startin. Tuolta takaa lähtiessä on vaan vähän enemmän ruuhkaa radalla joten hasardin vaarakin on aina suurempi, kuten Hamilton sai kokea Belgiassa.
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Hahaa kauden parhaat aika-ajot!:thumbup: Hieman kyllä häiritsi tuo Oskun ja JJ masentava selostaminen, pojathan selitti varmaan tunnin putkeen sitä kuinka aika-ajot pitäisi keskeyttää vaikka kyseessä oli selvästi kauden parhaat aika-ajot.

Tietenkin turvallisuus näkökulmasta aika-ajot olisi voitu keskeyttää, mutta ihan samanlaiset riskit ne on vetää kuivallakin limiiteillä 300 seinään ku 200 märällä. En vaan itse tuota itkemistä oikein ymmärrä, tosi miehet sieltä taas vesi erotteli joukosta. Harmi kun rata kuivui liikaa loppua kohden, mutta tänään Kimi taistelee voitosta, nyt vaan samanlaista raivoa kuin Spaassa ja finiitto!:thumbup:
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
No joo Kimillä on ruubenin kanssa kevyin lasti joten en ehkä näe kimin tilannetta kovin hyvänä palkintopallille. Riippunee niin paljon vissiin tuosta säästä ja miten tuo lähtö onnistuu vai lähdetäänkö turva-auton perässä.
 
Ylös