Kamui Kobayashi - Kamikazekokelas

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Kamui pistää nimensä Laarenin sopimukseen. Sitten olisi tallilla yksi supernopea ja toinen erittäin kehityskelpoinen kuski. Ja kumpikin nuoria ja nälkäisiä eikä mitään puolijäähdytteleviä kehäraakkeja, joille pitää olla valmiiksi voittaja-auto.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kyllä mä uskon että Kamuille paikka löytyy. Nuori ja nopea, tarvitsee vaan hyvän kasvuympäristön jotta pääsee lajiin kunnolla sisälle. Varmasti on muut tallit huomannu Koban taidot ja en epäile etteikö vapaata autoa löytyisi. Mitä näitä nyt on, Rellulle Kubican kaveriksi tai vaikkapa Sauberille?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mitä näitä nyt on, Rellulle Kubican kaveriksi tai vaikkapa Sauberille?
Jep, kenties.
Huono hommahan siinä on se että nyt on kuskeja vapaalla jalalla, Koviskin varmasti tunkee takaisin Rellun suuntaan tän päiväisen uutisen jälkeen...
Noh, aikamoinen silly-season tulossa tästä loppuvuodesta kyllä...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllä mä uskon että Kamuille paikka löytyy. Nuori ja nopea, tarvitsee vaan hyvän kasvuympäristön jotta pääsee lajiin kunnolla sisälle. Varmasti on muut tallit huomannu Koban taidot ja en epäile etteikö vapaata autoa löytyisi. Mitä näitä nyt on, Rellulle Kubican kaveriksi tai vaikkapa Sauberille?
Minä taas näen asian niin, että vapaita paikkoja ei ole tarjolla Kamuille.
Rellun paikalle on tyrkyllä Heikki, Nick, Glock, Trulli, Buttonkin jos Heikki menee Brawnille Nicon kaveriksi. Enempi on tarjontaa kuin kysyntää, meinaan näitä "vanhoja" talleja. Toyotan vetäytyminen tarkoittaa kahden tallipaikan siirtymistä varteenotettavasta tallista uuteen pikkutalliin. Kuka sinne menee? Toyotan myötä kolme ok kuskia jäi tyhjän päälle, Trulli, Glock ja Kobayashi. BMW taas päästi irti kaksi ok kuskia joista Kubicalla sopimus Rellun kanssa. Miten nuo kaikki (Heikki, Trulli, Glock, Kobayashi, Heidfeld) saadaan sopimaan nykyisiin talleihin? Ei oikein mitenkään sillä pois lähtijöitä ei ole yhtään jos Kimi ei lähde. 5 kuljettajaa ja vaihtoehtoina TR, FI tai uudet tallit.
 

butt0n1

Well-known member
Liittynyt
5.3.2008
Viestit
759
Sijainti
Lahti
Sääli Kobatashin kannalta tuo Toyotan vetäytyminen.

2 uran ensimmäistä starttia takana ja otteiden puolesta oltiin jo nostamassa Toyotan seuraavan kauden kisakuskiksi ja seuraavaksi japanilaiseksi F1-tähdeksi. Sitten yhtäkkiä ura loppui siihen... Kobayashilla ei ole ensi kaudeksi budjettia ajaa GP2:ssa, eikä ilman Toyotan tukea missään muussakaan sarjassa. Kukaan uusista talleista ei tule palkkaamaan kuljettajaa, joka on ajanut 2 kilpailua F1:ssa eikä tuo edes sponsorirahoja.

Kamui Kobayashi maailman nopein sushikokki:alppu:
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Erittäin harmillinen homma Kamuin kohdalla. Mies ajoi erittäin vakuuttavat pari kisaa ja oli varmasti Howetin kommenttien jälkeen valmiina laittelemaan nimiä papereihin, mutta sitten Toyota vetäytyykin.

Karmea vääryys jos tämä mies ei saa tallipaikkaa, ehkei vielä ensi kaudeksi, mutta sen jälkeen jos ei tallipomot tuota japsia muista niin johan on.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Onko hän sitten historian kovin f1-taustainen sushi-kokki. Jos kisat jää tähän hänellä on 1,5 pistettä/kisa keskiarvo.

Tuolla keskiarvolla pääsee käsittääkseni jo aika korkealle.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nyt täytyisi olla sitten haka myymään itseään muille talleille. Tojo lähtee taustalta, joten japanilainen tippuu melko lailla tyhjän päälle.

Tiesikö sunnuntain hienon kisan jälkeen, mitkä ovat tunnelmat keskiviikkona?
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Se on jännä, että en jää kaipaamaan Tojoa tallina, mutta jos tämän myötä Kamui jää ilman tallipaikkaa niin ketuttaa perkeleesti. :jaska: Ehdin tykästyä kaveriin ja on huutava vääryys, jos ei saa tallipaikkaa...:nope:
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Mielenkiintoinen tämä Kobayashin keissi sillä kaverin olisi GP2 -kauden perusteella voinut tiliöidä "takana lupaava tulevaisuus" -luokkaan mutta sitten Toyotan ratissa ja kovemmassa luokassa hommat napsahtivat hyvin kohdalleen.

Pienestä ovat asiat kiinni ja vastaavia kuljettajia lienee vaikka kuinka paljon. Jossain muualla homma natsaisi paremmin ja vaikka tilaisuuden saa niin silti auton ja sen säätämiseen saatavan tuen yms. pitää olla oikea, jotta tilaisuuden voi hyödyntään maksimaalisesti.

Käytännössä Kiminkin ura sai kunnon sysäyksen aivan nappiin menneistä Sauberin testeistä. Olisihan sielläkin voinut olla ongelmia ja sitä kautta Kimin ura olisi ehkä vähintään viivästynyt useammalla vuodella.

Tässä valossa Heikilläkin on vielä saumaa, mutta McLarenilta pitäisi ymmärtää lähteä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kamuilla on kyllä hyvät mahikset löytää näyttöjä tulevaan kauteen ja olisi suuri vääryys jos hän päättyisi sushin tekoon keittiöön... Nyt pitäisi hyödyntää loistavaa kuljettajaa joka ei neiteile ajaessaan ja taistelee kuin muuan pieni japanilainen samurai 90-luvun alussa...:thumbup:
 

Saara

Faster Than You
Liittynyt
27.3.2008
Viestit
1215
Huh, onneksi ei Kamuin tarvitse tuhlata kykyjään sushi-hommissa. Toivottavasti Sauber saa ajokkinsa siihen kuntoon että herra voi väläytellä taitojaan.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Huh, onneksi ei Kamuin tarvitse tuhlata kykyjään sushi-hommissa. Toivottavasti Sauber saa ajokkinsa siihen kuntoon että herra voi väläytellä taitojaan.
Jotenkin tulee vaan mieleen eräs Nakajima, jolta odotettiin paljon kauden 2007 debyyttikisan perusteella.. Vaikka onhan Kamuin tulokset aikasemmissa luokissa parempia kuin Kazukilla, mikä tietysti antaa yleensä jotain osviittaa.

Aikaisempien tulosten valossa Kamui ei ole sitä ihan kovinta eliittiä, muttei toisaalta ole ollut ihan lapanenkaan:
- 2009: GP2-sarjassa 16. sija ja 43% tallikaverin pisteistä (sijalla 9)
- 2009: GP2 Aasia -sarjan voitto ja 35% tallikaveria enemmän pisteitä (sijalla 2)
- 2008: GP2-sarjassa 16. sija ja 48% tallikaverin pisteistä (sijalla 11)
- 2008: GP2 Aasia -sarjan 6. sija ja 83% tallikaveria enemmän pisteitä (sijalla 11)
- 2007: F3 eurosarjan 4. sija, edellä tallikaverit Grosjean, Buemi ja sekä eri tallin Hülkenberg
- 2006: F3 eurosarjan 8. sija, tallikavereille di Resta, Vettel ja Garder sarjan sijat 1, 2 ja 6
- 2005: Formula Renault Eurocupin ja Italian sarjan voitot

Joten saa nähdä millaista tulosta saa ensi kaudella aikaan.. Kunnon näytönpaikan kaveri on ainakin ansainnut. Sinällään mielenkiintoista, että nyt kun tällainen "potentiaalinen" japanilainen F1-kuski ilmestyy kisailemaan, mukana sarjassa ei ole enää kumpaakaan japanilaista autonvalmistajaa :dunno:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kamuille on hieno juttu päästä Sauberille ajamaan joten sille:alppu:. Muutoin onkin enää vain odotus siitä ,että miten käy ensi kaudella? Kylläkin otteiden perusteella voisi luvata hyvää ,mutta voidaanhan sitä odottaa... Nakajima näytti oikean menestymistasonsa hyvin nopeasti ja ura loppui nopeammin kuin isukilla...:eek: Kamuin tiimikaveriksi olisi luvassa melko varmasti Fisico tai Heidfeld tai Kubica sillä Neel Jani olisi lähinnä testikuskiksi sopiva ja kukaan muu ei enää vakavasti pysty kisaamaan paikasta sillä Sato ja Villeneuve kyttäävät mielellään USF1:n tai Stefanin paikkaa itselleen... Mutta hyvä että saadaan viihdemiehiä kehiin:thumbup: tosin sääli kuin ei ole enää juurikaan Japanilaisia tiimejä enää juuri kuin voisi olla hienoakin juttua luvassa.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kamuin tiimikaveriksi olisi luvassa melko varmasti Fisico tai Heidfeld tai Kubica sillä Neel Jani olisi lähinnä testikuskiksi sopiva ja kukaan muu ei enää vakavasti pysty kisaamaan paikasta sillä Sato ja Villeneuve kyttäävät mielellään USF1:n tai Stefanin paikkaa itselleen... Mutta hyvä että saadaan viihdemiehiä kehiin:thumbup: tosin sääli kuin ei ole enää juurikaan Japanilaisia tiimejä enää juuri kuin voisi olla hienoakin juttua luvassa.
Miksi ihmeessä Sato ja Villeneuve kyttäävät kysymysmerkkien ympäröimää USF1:tä tai Stefan GP:tä kuin ajaisivat Sauberilla?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kamuille on hieno juttu päästä Sauberille ajamaan joten sille:alppu:. Muutoin onkin enää vain odotus siitä ,että miten käy ensi kaudella? Kylläkin otteiden perusteella voisi luvata hyvää ,mutta voidaanhan sitä odottaa... Nakajima näytti oikean menestymistasonsa hyvin nopeasti ja ura loppui nopeammin kuin isukilla...:eek:
Eipä ole K. Nakajima vielä ilmoittanut lopettavansa uransa. Ja eihän Kazuki-poika mikään ihan täysfloppi ollut, kun vielä kaudella 2008 keräsi yhtä monta pistesijaa kuin tissiposki Rosberg. Taakse sen kauden MM-sarjassa jäivät mm. Coulthard, Bourdais, tuleva maailmanmestari Button ja Fisichella.

Kobayashi on kieltämättä mielenkiintoinen veto Peter Sauberilta. Sveitsiläisellä on kieltämättä silmää lupauksille, sen todistavat Frentzen, Räikkönen ja Massa. Koban rinnalle toivoisin mahdollisimman kokenutta "setämiestä", joka ottaa vastaan menestyspaineet ja antaa nuorukaisen rauhassa toteuttaa itseään. Fisichella tai Villeneuve voisivat sellaisia olla.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kobajašin mukana saattoi tulla myös hieman rahnaa Sauberille. Toyotahan kertoi kohta lopettamisilmoituksensa jälkeen pyrkivänsä auttamaan Kobajašia ja Nakadžimaa löytämään paikat fykkösistä (ja jos tämä ei onnistu, antamalla ajohommia muissa sarjoissa)... sitä mitä tämä auttaminen tarkoittaa, ei tarkemmin täsmennetty, mutta kun f1 on f1, niin luultavasti rahaa.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Olen todella innoissani Kamuin sopimuksesta. Mies todisti ajotaitonsa hänen lähdettyä kylmiltään ajamaan Toyotaa pistesijoille.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Hyvä, että sai tallipaikan ensivuodelle. Tuollaista lahjakuutta ei kannata haaskata. Mutta miten käy auton kehitystyön, kun kuljettaja on melko nuori ja kokematon. Asiaa tietysti helpottaa se, jos Kobayashin kaveriksi talliin tulee toiseksi kuljettajaksi joku kokenut kilpakuljettaja.
Mutta kuinka hyvin Sauber onnistuu autonsa suunnittelussa?
Saa nähdä mihin väliin uudet tallit sijoittuvat tehdastallien rinnalla.
Kobayashi on tähenmennessä vaikuttanut lupaavalta, mutta miten käy, kun tämä kausi potkaistaan käyntiin.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Olen todella innoissani Kamuin sopimuksesta. Mies todisti ajotaitonsa hänen lähdettyä kylmiltään ajamaan Toyotaa pistesijoille.
Koba ajoi tosiaan selvästi paremmin kuin yksikään muu kesken kauden 2009 F1-auton rattiin hypänneistä kuljettajista.

Juolahti kyllä mieleen sellaistakin, että olisikohan Nipponin poika saanut vähän ansaitsematontakin arvonnousua -- jos nimittäin Toyota oli määrännyt kokeneen Jarno Trullin avittamaan keltanokkaa (sori, tahaton kompa) auton säätämisessä. En usko, että esim. Kimi tai Alonso ovat auttaneet uusia tallikavereitaan tippaakaan auton säätöjen löytämisessä.
 
Ylös