toveri max attack puhuu vähän mutta asiaa. MM-rallia on ängetty yhtenäiseen formaattiin jo ties kuinka pitkään ja samalla pilattu sen viihdearvoa. N-ryhmän korvaaminen S2000 ja R5 kalustolla on ollut niitä harvoja askeleita parempaan suuntaan. Noista vanhoista vapaastihengittävistä S2000 autoista voisi tehdä oman WRC3 luokan yksityiskuskeille ja pudottaa koppimopot (FIA R2 ja Dmack Trophy Fiestat) ajamaan vaikka EM-ralleihin. Eihän F1 GrandPrix kisoissakaan ajella millään 16-satasilla Formula Fordeilla vaan ihan oikeasti kilpa-autoa muistuttavilla GP2 ja GP3 pirsseillä. Samalla perusteella WRC-skaboissa olisi kolme kilpa-autoluokkaa. Tuo kahteen kertaan ajettavuus ei itseisarvona sinällään ole huono (tai hyvä) asia, mutta käytännössä siitä tekee huonon se, että näin rallista tulee ihan liian kompakti. Ja nämä pakolliset katselualueet on sitten se vihon viimeinen mielenkiinnon tappaja.